Auteur Topic: Reisdagboek  (gelezen 3072 keer)

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Reisdagboek
« Gepost op: 28-01-2014, 10:26:32 »
Gelieve hier niet te posten!



Lief dagboek,

Nog een paar dagen en dan gaan we beginnen met De Wonderen der Wereld. De inschrijving is zojuist gesloten en de deelnemers zijn bekend: lucy-3a, D*N, Molcrazy, Loezel, Molbelg, timvdons, Lukie4, Swifty, Pjotr1992, Mijdrechtse Mol, Bjorrn, Starlight, NextGP, Niuno, Jann, lulu, jules739, Ycaris, miekeeee9, Nieky en Fabiann. Zijn er alleen nog wel 18 te veel voor het laatste land dus we zullen er veel achter moeten laten, maar dat is op dit moment nog niet aan de orde, eerst ga ik alle kandidaten ontmoeten, zaterdag. Ze weten alleen nog niet waar en op welke manier, maar dat maakt het extra spannend. Ik ben benieuwd naar hun topografische kennis,niet in de laatste plaats naar die van Nederland. Ook vraag ik me af in hoeverre de kandidaten met elkaar overweg kunnen. Want betekent ieder voor zich ook echt dat iedereen het spel alleen speelt? Nog een paar dagen wachten en dan worden een aantal belangrijke vragen beantwoord. Wat is onze eerste bestemming? Gaat iedereen mee daarheen? Wie wint de eerste opdracht en wie valt er als eerste af? En maakt de Cobra de eerste week al gelijk zijn eerste slachtoffer?
Ik zal het de komende weken allemaal gaan bijhouden in dit reisdagboek, waarin ik vertel over mijn ervaringen en die van de kandidaten.

Mick


De relatie tussen slangen en Nederlanders is nooit optimaal geweest. Telkens als wij willen toeslaan doen Nederlanders er weer alles aan om zich tegen ons te wapenen.
C.
« Laatst bewerkt op: 18-03-2014, 22:26:50 door Hadewychisdemol »
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: Reisdagboek
« Reactie #1 Gepost op: 19-02-2014, 23:34:32 »
Dit verhaal is fictief en eventuele bestaande complotjes kunnen hier niet uit worden afgeleid!



Dag 1 – Schiphol
We zijn begonnen. 21 kandidaten zijn gedropt in een willekeurige stad in Nederland en moeten raden waar ze zijn om naar het vliegveld gebracht te worden. Vervolgens moeten ze een som oplossen en tot slot een rebus waarmee ze erachter komen wat de eerste bestemming is. Degene die dit als eerste weet kan nooit worden genomineerd door de Cobra, de laatste valt af en de voorlaatste krijgt een tegenstem voor de eerste stemming. Voor sommigen is het een eitje en anderen moeten veel hints vragen, wat ze straftijd kost.
Als eerste kom ik in Meppel aan om de eerste kandidaat op te halen: Nieky, een 20-jarige jongen uit Boxtel. Dat hij een geduchte tegenstander is bewees hij in Survivor 2013, waarin hij glansrijk won door het spel tactisch en sociaal te spelen. Toen ik hem net op Schiphol had afgezet moest ik alweer snel door naar Vlaardingen om Niuno op te halen, die nog geen ervaring heeft met dit soort spellen. Maar onderschat hem niet, deze 47-jarige Nederlander is heel slim en weet precies wat hij doet. Ook hem bracht ik naar Schiphol en daarna moet ik meteen naar Zeist om Swifty over te halen. Zij heeft in tegenstelling tot Niuno al heel veel ervaring met spellen als dit en laat er zelfs bijna geen enkele aan haar neus voorbijgaan. Zij mag dan al 40 jaar zijn, maar ik ken weinig 20-ers die zo bitchy kunnen zijn als zij. Toen ook Swifty op Schiphol was aangekomen ging ik een van de slimste jongemannen van het stel ophalen in Hoorn, Jann. Net als Nieky is ook hij 20 jaar oud. De altijd onvoorspelbare Jann staat bekend om zijn rare, onverwachte acties die hem tot een groot gevaar maken en hem misschien ook hier heel ver kunnen brengen. Hij komt weliswaar als vierde op het vliegveld aan, maar heeft wel als eerste de som opgelost over zijn medekandidaten en is dus de eerste die met de rebus mag beginnen en een vliegticket voor onze eerste bestemming kan bemachtigen. Maar als niet veel later ook Nieky de som oplost wordt het nog spannend. Wie weet als eerste waar we heen gaan en is gedurende het hele spel immuun voor de Cobra?

Het antwoord kwam al snel. Tenminste, zo leek het. Jann wist als eerste de oplossing van de rebus: ‘Primum fatum nostrum est Italia, we gaan dus naar Italië!’, zegt hij. Dat klopt helemaal, Jann mag dus mee naar Italië en kan niet worden genomineerd door de Cobra. Of niet? Want een minuut later komt ook Nieky met het goede antwoord. Omdat we onderweg van Meppel naar Schiphol in de file hebben gestaan heeft hij vertraging opgelopen en moest die tijd gecompenseerd worden. In dat geval heeft Nieky dus gewonnen! Of nee wacht, door die file kwam ik ook later aan bij Jann dan de bedoeling was en is hij dus de terechte winnaar. ‘Wie is het nou?’, vraagt Nieky. ‘Wat een kneus van een presentator, die Mick’, zegt Jann. En gelijk had hij, ik snapte er zelf ook niks meer van. Na nog een aantal nauwkeurige berekeningen bleek Jann uiteindelijk toch echt gewonnen te hebben en Nieky heel knap tweede te zijn geworden.

Omdat Swifty een fout maakte in de som was Niuno uiteindelijk sneller klaar en kreeg hij sneller zijn rebus, maar daar heeft hij meer moeite mee. Ik laat hem zijn gang maar even gaan want ik moet eerst snel naar Capelle aan den IJssel om Fabiann op te halen, een scherpe 22-jarige Nederlander die niet op zijn mondje is gevallen en al heel lang meedoet aan dit soort spellen. Eenmaal aangekomen op het vliegveld lost hij in no time de som en de rebus op en krijgt zo zijn vliegticket naar Italië nog eerder dan Niuno, die vlak daarna ook zijn ticket in ontvangst mag nemen. Swifty die inmiddels het goede antwoord op de som heeft gegeven loste niet veel later ook de rebus op en mag dus ook mee naar Italië.

« Laatst bewerkt op: 18-03-2014, 22:26:59 door Hadewychisdemol »
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: Reisdagboek
« Reactie #2 Gepost op: 19-02-2014, 23:35:10 »
Daarna gaat het snel. Ik moet naar 5 locaties om 5 kandidaten tegelijk op te halen. In Terneuzen tref ik D*N aan, een knappe jongen van 19 jaar die mij al meteen leuk lijkt te vinden. Objectief als ik ben geef ik ook deze überbitch die backstabt voor de lol gewoon een hand en haal ik samen met hem de volgende kandidaat op in Alphen aan den Rijn, Ycaris. Deze lieve vrouw van 41 jaar is altijd heel scherp en doet er alles aan om te winnen. Zo ook in Survivor 2012, dat ze uiteindelijk dan ook won.
Gouda is de volgende stad waar we naartoe gaan, want ook NextGP mag naar het vliegveld. Hij is net 18 geworden en is een Brabander in hart en nieren. NextGP is heel slim en zijn inzicht en socialiteit kunnen hem ver gaan brengen in dit spel. Na NextGP was ook lucy-3a aan de beurt, die we gingen ophalen in Middelburg. Dit 17-jarige meisje komt uit Amersfoort en is een van de slimste meisjes die ik ontmoet heb. Als zij op school een 7 haalt dan baalt ze. Lucy-3a zal het waarschijnlijk dus vooral van haar intelligentie moeten hebben. Tot slot halen we TvD op in Roermond. TvD is 16 jaar en was een van de meest onderschatte deelnemers van Survivor 2013, waarin hij werd weggestemd omdat hij de verkeerde partner had.
Eenmaal aangekomen op Schiphol gaan ook deze vijf deelnemers aan de slag met de som. D*N gaat als een trein en lost binnen een paar minuten zowel de som als de rebus op. Ook hij mag mee naar Italië. Na D*N is ook TvD klaar met zijn som en krijgt hij de rebus ook. Vlak daarna krijgen lucy-3a en NextGP ook hun rebus. Uiteindelijk is het TvD die van de drie het eerst zijn vliegticket in ontvangst neemt, dan NextGP en niet veel later volgt ook lucy-3a met de oplossing van de rebus. Ycaris heeft het zoeken naar een rekenmachine opgegeven en lost de som uit haar hoofd op, waarna ook zij mag beginnen aan de rebus. Door een slordigheidsfoutje moet zij echter een paar uur wachten en dus ga ik eerst de volgende kandidaat ophalen.

In Assen tref ik Starlight aan, die niet kan wachten om te vertrekken. Starlight is 20 jaar en een van de sociaalste deelnemers, maar ook zij kan een spel tactisch spelen en een gevaar zijn voor iedereen. Dat zij ook erg slim is bewijst ze door meteen na aankomst op Schiphol de som en de rebus achter elkaar op te lossen. De straftijd van Ycaris is nog steeds niet om dus ik ga eerst naar Hoogeveen om Molcrazy op te halen. Deze Belg van 28 jaar wilde zich zelfs al inschrijven voordat dat überhaupt kon, waaruit meteen al blijkt hoe fanatiek hij is en waarom hij een kanshebber is voor de eindoverwinning. Van dat fanatisme bleef echter niet veel over toen hij op Schiphol zijn som kreeg: ‘Allez, daar heb ik dus precies geen zin in. Ma goe, als het al 11 mensen gelukt is zal het wel gemakkelijk zijn zeker’, zegt hij, maar daar vergist hij zich in. Hij komt er niet uit voordat ik weer vertrek naar Nieuwegein om Lukie4 op te halen. De kracht van deze schoolmeester van 38 jaar ligt vooral in de opdrachten. Maar ook tactisch doet hij zeker niet onder voor de rest, met een combinatie van beiden werd hij in 2012 tweede in Survivor. Al meteen op Schiphol blijkt dat Lukie4 een gevaar kan zijn voor iedere andere kandidaat, want zonder problemen lost hij snel achter elkaar de som en de rebus op, ook Lukie4 gaat mee naar Italië.

Molcrazy is nog steeds bezig en Ycaris moet nog even wachten dus rijd ik naar Spijkenisse om lulu naar het vliegveld te brengen. Lulu heeft nog nooit meegedaan aan een spel als dit dus dit is totaal nieuw voor haar. Ze is een vrolijk en lief 17-jarig meisje dat waarschijnlijk sociaal heel sterk zal zijn. Maar ook in opdrachten moet lulu niet onderschat worden, want ook zij lost de som en de rebus vrijwel meteen op als ze op Schiphol is. Niet veel later is de straftijd van Ycaris dan eindelijk voorbij en neemt ook zij haar vliegticket naar Italië in ontvangst.

« Laatst bewerkt op: 18-03-2014, 22:27:07 door Hadewychisdemol »
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: Reisdagboek
« Reactie #3 Gepost op: 19-02-2014, 23:35:46 »
Acht kandidaten over, en slechts zeven kunnen er nog mee op reis. De moed begint Molcrazy in de schoenen te zakken en hij bestelt maar een flinke puntzak friet, waar hij uiteraard niet tevreden mee is omdat ze ‘lang nie zo goe als Belgische frieten’ smaken. Dan ga ik die andere Belg maar ophalen in Den Helder, die toepasselijk genoeg Molbelg heet. Molbelg is 17 jaar en zijn fanatisme is zijn grootste wapen, hij zal er alles aan gaan doen om de winst binnen te halen. Ook hij lost de som en rebus heel snel op en begint pas na het ontvangen van zijn vliegticket aan de smerige Hollandse friet.
Molcrazy kijkt nog maar een keer naar de som en ontdekt dat hij een onderdeel vergeten was, wat waarschijnlijk de reden was dat hij niet op een heel getal uitkwam. Ik heb geen tijd om te wachten totdat hij klaar is, want ik moet Pjotr1992 van Katwijk aan Zee naar Schiphol brengen. Pjotr1992 is 21 jaar oud en komt uit Sliedrecht. Hij is slim en sociaal en moet niet onderschat worden, want in zijn eerste spel, Survivor 2013, behaalde hij tegen de verwachtingen in een prachtige zevende plek. Ook in dit spel heeft hij weer ontzettend veel zin en eenmaal in de auto vraagt hij meteen of hij al kan biechten. Los eerst je som maar even op, daarna zien we wel verder.
Op Schiphol staat Molcrazy me al op te wachten, hij is eindelijk klaar met zijn som. Niet veel later lost hij ook de rebus op en krijgt hij ook zijn vliegticket. Ook Pjotr1992 slaagt erin de som en de rebus op te lossen en mag ook mee op reis.

De spoeling wordt dunner, nog maar vijf kandidaten over. Een daarvan is Loezel, de volgende die ik ophaal. Als ik haar oppik in Doetinchem vraagt ze al gauw hoeveel kandidaten er al binnen zijn, de 32-jarige Iejoorfangirl die ondanks haar weinige ervaring ontzettend veel zin heeft in het spel blijkt al snel erg fanatiek en nieuwsgierig te zijn, twee eigenschappen die haar ver kunnen brengen.
Als ik haar naar het vliegveld breng hoef ik niet lang te wachten om haar het zeventiende vliegticket te geven, want ook zij heeft niet veel tijd nodig om de som en de rebus op te lossen. Dat scheelt, dan kan ik snel naar Bergen op Zoom om Bjorrn op te halen. Daar aangekomen stelt hij me al snel een stuk of vragen 1248 vragen met een Limburgs accent, waaronder de vraag hoeveel meisjes van zijn leeftijd er meedoen. De 16-jarige, lichtelijk hyperactieve, is een echte puber en het ontbreekt hem niet aan zelfvertrouwen. Hij is vastberaden en gaat voor de winst, die hij met de juiste tactiek zomaar eens binnen zou kunnen slepen. Na aankomst op het vliegveld zoekt hij de andere kandidaten op om te spieken wat voor antwoord zij gaven, maar hij vindt niemand en lost de som en rebus dus maar zelf op, ook Bjorrn gaat Italië bezoeken.

Toen waren er nog drie: MiekeG, Mijdrechtse Mol en jules739. Die eerste haal ik vlak na Bjorrn op in Lelystad. MiekeG is 17 jaar en komt uit Enschede. MiekeG is heel scherp en is misschien wel wat voor Bjorrn, gezien het aantal vragen dat ze mij stelt. Dit spel mag dan wel iets compleet nieuws zijn voor MiekeG, maar zij is heel intelligent en sympathiek, waardoor ze nog wel eens een outsider kan zijn voor de winst. Dat blijkt ook als ze op Schiphol de som en rebus nog oplost voordat ik de volgende kandidaat kan ophalen. MiekeG is veilig en het gaat dus tussen Mijdrechtse Mol en jules739. Mijdrechtse Mol is een lieve jongen van 13 jaar die hoopt zijn verjaardag op 20 februari te vieren met de andere kandidaten. Door zijn schattigheid kan Mijdrechtse Mol snel onderschat worden en in combinatie met zijn extreme fanatisme kan dat hem heel ver brengen.
In tegenstelling tot Mijdrechtse Mol is jules739 nog heel onervaren en met 12 jaar de jongste deelnemer. Hij is het broertje van lucy-3a en zijn enige doel is om haar te verslaan.


Jules739 is de eerste die raadt waar hij is, namelijk in Almelo. Hij weet dat hij een van de laatste kandidaten is die nog over zijn en schiet al snel in de stress als het hem niet lukt de som op te lossen. Wanhopig zoekt hij naar een rekenmachine maar hij kan er geen vinden, hij moet de som dus uit zijn hoofd uitrekenen. Dit kost hem wat tijd maar uiteindelijk lukt het hem, waarna hij niet veel tijd nodig heeft om de rebus op te lossen. Daarmee is jules739 de laatste kandidaat die mee mag naar Italië, zij het met een tegenstem.
« Laatst bewerkt op: 18-03-2014, 22:27:20 door Hadewychisdemol »
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: Reisdagboek
« Reactie #4 Gepost op: 19-02-2014, 23:36:22 »
Achteraf gezien bleek die stress totaal niet nodig want als ik naar Veenendaal ga om Mijdrechtse Mol te vertellen dat hij te laat is kom ik erachter dat hij daar allang niet meer is. Zijn ouders, die een chip in zijn achterhoofd hebben laten plaatsen om hem altijd te kunnen vinden als hij weg is hebben hem daar opgehaald en hij zit met huisarrest thuis. Mijdrechtse Mol was vergeten aan zijn ouders te vragen of hij een maand of drie op reis mocht zonder hen. Een begrijpelijke fout maar het is niet anders, het avontuur van Mijdrechtse Mol houdt op voordat het is begonnen.

Terug op Schiphol roep ik alle kandidaten bij me om ze de spelregels uit te leggen. Ze reageren enthousiast op het feit dat er niet in teamverband wordt gespeeld maar dat het meteen ieder voor zich is. Het nieuws dat er een Cobra is die elke week een kandidaat gaat nomineren voor eliminatie hakt in als een bom. De deelnemers beginnen al meteen te gissen, wie kan de Cobra zijn? De namen die genoemd worden variëren van Zanger Rinus tot Barack Obama. Ondertussen lacht de echte Cobra, die de kandidaten continu afluistert zonder dat ze het weten, zich een ongeluk en maakt notities over alle kandidaten. De Cobra kan niet wachten om zijn eerste slag te slaan en baalt al meteen dat Jann niet genomineerd kan worden.

De kandidaten hebben er zin in, we kunnen beginnen! Ze stappen in het vliegtuig terwijl de Cobra, zonder dat ze het weten, helemaal achteraan in het vliegtuig zit en hen allemaal scherp in de gaten houdt.

De eerste opdracht is niet vlekkeloos verlopen maar de stemming zit er goed in. Ik kan niet wachten tot ik de kandidaten op de proef kan stellen en ik ben heel benieuwd wie het eerste slachtoffer wordt van de Cobra en wie niet mee kan gaan naar de tweede bestemming.  Op naar Italië!

Mick

Arme Nieky. Door een blunder van de presentator is ook hij niet veilig voor mij. Gefeliciteerd Jann, ik hoop dat je medekandidaten je snel wegstemmen. Nog even en ik kan aan de slag gaan. Behalve Jann is niemand veilig en deze eerste week ga ik letten op de prestaties tijdens opdrachten. Het is uiteindelijk mijn doel om kandidaten te nomineren die na nominatie ook echt afvallen, dus de zwakste schakels zijn deze week alles behalve veilig.
C.

« Laatst bewerkt op: 18-03-2014, 22:27:37 door Hadewychisdemol »
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: Reisdagboek
« Reactie #5 Gepost op: 19-02-2014, 23:37:15 »
Dag 2 – Napels
Het vliegtuig bracht ons naar Napels. Napels is een eeuwenoude havenstad met mooie bezienswaardigheden, die ik de kandidaten dan ook laat zien. In het prachtige Palazzo Reale vertel ik ze wat over de geschiedenis van Napels, maar dit lijkt een beetje langs de kandidaten heen te gaan. Ze zijn veel drukker bezig met elkaar, blijkbaar waren ze in het vliegtuig nog te moe om kennis te maken. Maar kennismaken kan altijd nog, slechts een aantal kandidaten zijn slim genoeg om te luisteren naar alles dat ik ze vertel. Vervolgens bezoeken we nog het Museo Archeologico Nazionale, waarna de deelnemers met z’n twintigen in een tweepersoonskamer in het kleinste hotel van Napels worden gedumpt. Zo krijgen ze optimaal de kans om kennis te maken met elkaar. Er beginnen zich al groepjes te vormen. Zo blijken Lukie4 en Niuno het al erg goed met elkaar te kunnen vinden, net zoals Nieky en Jann, de nummer 1 en 2 van de eerste opdracht. De enige kandidaat die niet echt aansluiting vindt is jules739. Hij is dan wel het broertje van lucy-3a, maar zij wil hem nergens bij betrekken en ziet hem het liefst zo snel mogelijk vertrekken. Dat vond jules739 eigenlijk ook wel prima en hij weet te ontsnappen uit het hotel. Op zoek naar het vliegveld wordt hij aangereden door een Mini Cooper. Hij is te zwaar gewond om de reis voort te zetten en moet helaas het spel verlaten. Zo gaat het wel snel, met twee afvallers in twee dagen. Ik ben benieuwd of we de achtste bestemming wel gaan halen, zou op zich wel een meevaller zijn in het budget als dat niet zo is.

Dag 3 – Perugia
Nadat ik de kandidaten heb verteld dat jules739 het spel heeft moeten verlaten en we voldoende zakdoekjes hebben ingeslagen voor lucy-3a, die wel gewoon door wilde gaan met het spel, reizen we verder naar Perugia, de hoofdstad van Umbrië. Perugia werd rond 600 voor Christus gesticht door de Etrusken, maar werd vanaf een eeuw of drie later lange tijd overheerst door de Romeinen. Hier laat ik de deelnemers een ander stukje van Italië zien en na een mooie stadsrondleiding waarin NextGP en lucy-3a het wel heel gezellig met elkaar hadden en D*N om de vijf minuten weer een poging deed om met mij te flirten geef ik de kandidaten €50,- zakgeld. Ik vertel ze dat ze dit geld kunnen uitgeven maar ook kunnen opsparen om uiteindelijk een finaleticket van te kopen. De kandidaten overnachten ieder op een eigen hotelkamer, maar niet voordat ze een duik hebben genomen in het zwembad en volop hebben genoten van alles dat dit luxe hotel te bieden heeft. NextGP werd weggestuurd toen hij bij lucy-3a op de kamer wilde slapen maar verder was het een rustige nacht, er is in ieder geval niemand onder een auto gekomen voor zover ik weet.





Dag 4 – Lago Trasimeno

Op onze derde dag in Italië gaan we naar de plek waar de opdrachten gespeeld gaan worden en waar het doek voor een van de kandidaten zal vallen: Lago Trasimeno, oftewel het Trasimeense Meer. We verblijven in een prachtige agriturismo waar ik de kandidaten wat feitjes over Italië vertel. Ik vertel ze dat de hoofdstad Rome is, waar ze allemaal erg van schrokken, dat het in de oudheid het centrum was van het Romeinse Rijk, dat het land bekend staat om de maffia en de corruptie, dat het land de rijkste flora heeft van Europa, 61,5 miljoen inwoners heeft en dat het een Mediterraan klimaat heeft. De kandidaten schrijven alles dat ik ze vertel op in de veronderstelling dat dit later nog van pas kan komen, maar bij de eerste twee opdrachten is dat niet het geval. Ik laat de deelnemers kiezen tussen de voordeel- en de immuniteitsopdracht. Bij de voordeelopdracht maken ze kans op een baantje als steward(ess) bij RN Airlines om zo meer geld te verdienen dan de rest. De kandidaten die de immuniteitsopdracht gaan spelen moeten pizza voor me maken, en de ingrediënten daarvoor kunnen ze verdienen door op verschillende locaties gezelschapsspelletjes met elkaar te spelen. Degene met de lekkerste pizza wint dan uiteraard immuniteit.
Pjotr1992, Molbelg, Ycaris, Molcrazy, D*N, Starlight, lucy-3a, Lukie4, Nieky en NextGP gaan voor het baantje bij RN Airlines en gaan een sollicitatiebrief schrijven. MiekeG, Bjorrn, Jann, TvD, lulu, Swifty, Niuno, Fabiann en Loezel gaan pizza maken. De sollicitanten krijgen 24 uur om hun brief in te leveren en de pizzabakkers ook, zij gaan tot diep in de nacht door met spellen tegen elkaar spelen.
« Laatst bewerkt op: 18-03-2014, 22:27:47 door Hadewychisdemol »
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: Reisdagboek
« Reactie #6 Gepost op: 19-02-2014, 23:38:41 »
Dag 5 – Lago Trasimeno
De kandidaten van de immuniteitsopdracht zijn de hele nacht lang doorgegaan met elkaar uitdagen voor spelletjes om ingrediënten te winnen. Als er 23 uur voorbij zijn moet iedereen toch echt stoppen met spelletjes spelen en beginnen met het bakken van de pizza. Qua ingrediënten zijn de kandidaten aan elkaar gewaagd, dus het wordt spannend.
Ondertussen zijn de deelnemers van de voordeelopdracht druk bezig met het schrijven van een sollicitatiebrief, waarin ze allemaal een verborgen woord moeten verwerken. Als de tijd voorbij is heeft iedereen zijn sollicitatiebrief of pizza ingeleverd.
Allereerst komt de uitslag van de immuniteitsopdracht. De pizza’s van Bjorrn, Swifty en Fabiann vind ik het lekkerst en het is een close call, maar uiteindelijk won Fabiann met zijn heerlijke pizza belegd met kaas, ham, salami, ananas, paprika en champignons. Hij heeft dus immuniteit en gaat sowieso mee naar de volgende bestemming!
Niet veel later volgt ook de uitslag van de voordeelopdracht, nadat de kandidaten de kans hebben gekregen om het verborgen woord van elkaar te raden en elkaar zo uit te schakelen, waar ze niet in zijn geslaagd. Op de derde plaats is NextGP geëindigd. Tweede en dus net niet onze stewardess is geworden Ycaris. De kandidaten kijken me met spanning aan, totdat ik hen vertel dat D*N heeft gewonnen en hij de nieuwe steward is van RN Airlines. Na een ‘yay me’ van zijn kant en felicitaties voor hem en Fabiann vertel ik de kandidaten dat ze 24 uur de tijd hebben om hun stem uit te brengen en dat de Cobra vanwege het afvallen van jules739 deze week niemand zal nomineren.
De Cobra zelf baalde hier overigens ontzettend van en zwoor volgende week echt iemand te nomineren en voor niemand genade te hebben.

Dag 6 – Lago Trasimeno
Het is de eerste dag dat de kandidaten enigszins rustig zijn. Wel worden overal groepjes gevormd en hevig overlegd, want de eerste stemming komt eraan. Loezel, die van tevoren zei niet zo thuis te zijn in complotjes zoekt bij iedereen aansluiting terwijl Molcrazy ieder contact met zijn medekandidaten mijdt. Pjotr1992 zingt rustig een gospelliedje en maakt zich niet zo’n zorgen om de stemming.
Als ik de kandidaten vertel dat alle stemmen binnen zijn en dat de uitslag bekend wordt gemaakt valt het stil. Ik begin bij de pizzabakkers. Ik laat het eerste stembriefje zien aan de kandidaten, daar staat de naam van Swifty op, net als op de tweede en de derde. Swifty krijgt het benauwd en kijkt haar medekandidaten heel vuil aan. Maar de volgende drie stemmen zijn voor Bjorrn, die zich lam schrikt, dit had hij niet verwacht. Swifty en Bjorrn krijgen allebei nog een stem, waardoor het na acht stemmen 4-4 staat. De stemming eindigt in een anticlimax door een stem op Jann. Bjorrn en Swifty hebben evenveel stemmen en omdat ze nog geen eerdere tegenstemmen kunnen hebben gehad moeten zij allebei de eliminatieopdracht gaan spelen.
Bij de mensen van de voordeelopdracht wordt het misschien spannender, daar is niemand veilig.
De stemming begint met twee stemmen voor Ycaris, Molbelg en lucy-3a. Ycaris begint al geschrokken te kijken, lucy-3a durft niet meer te kijken en Molbelg maakt zich nog niet zo veel zorgen.
Die andere Belg, Molcrazy, bevestigt weer een stereotype van de Nederlanders door te vergeten om te stemmen. Nog drie stemmen te gaan, waarvan de eerste voor Molbelg is. Hij zit er nog steeds heel zelfverzekerd bij en maakt zich nog geen enkele zorgen. Als ook de laatste twee stemmen voor hem blijken te zijn kan hij wel door de grond zakken. Hij moet morgen de eliminatieopdracht gaan spelen tegen Bjorrn en Swifty. De kandidaten maken hun eerste ruzies en gaan daarna slapen. Bjorrn, Swifty en Molbelg bereiden zich voor op de eliminatieopdracht, waarvan slechts twee kandidaten terug zullen komen.

« Laatst bewerkt op: 18-03-2014, 22:27:59 door Hadewychisdemol »
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: Reisdagboek
« Reactie #7 Gepost op: 19-02-2014, 23:39:01 »
Dag 7 – Lago Trasimeno
Ik haal de drie genomineerden uit bed. Ze krijgen geen tijd meer om afscheid te nemen van hun medekandidaten, daar hebben ze gisteren genoeg tijd voor gehad. Ik leg ze uit wat de opdracht is.

*censuur voor kandidaten die niet mogen weten wat zich heeft afgespeeld hier*

Bjorrn is als eerste veilig. Hij mag mee naar de volgende locatie. De eerste kandidaten zijn net pas wakker en zien Bjorrn al terugkomen, ze realiseren zich dat ze Molbelg of Swifty niet meer terug gaan zien en dat ze geen afscheid hebben genomen. Dan zien ze in de verte nog iemand aankomen. Ze zien niet goed wie het is. TvD is ervan overtuigd dat het Molbelg is, maar Niuno denkt toch echt Swifty te herkennen. Als de persoon dichterbij komt weten de meeste kandidaten zich geen houding te geven. Het is Molbelg! Maar hoe blij moeten ze zijn met het feit dat de kandidaat die door 5 mensen is weggestemd nu weer terug is zorgt niet direct voor een geweldige sfeer in de groep. De deelnemers hebben een paar uur om bij te komen, daarna gaan ze verder naar Thailand!

Mick

Ik baal verschrikkelijk, wat had ik deze week graag mijn eerste slachtoffer gemaakt! Zonde ook dat juist Swifty afviel, ik zou haar nooit genomineerd hebben. Dan maak ik mijn eerste slachtoffer maar in Thailand, waar ik zal gaan letten op de activiteit van spelers. Activiteit bij opdrachten, posten in het board en stemmingen. Alleen Jann is veilig voor mij, de rest kan weer een weekje lekker zitten stressen over mijn beslissing.
C.

« Laatst bewerkt op: 18-03-2014, 22:28:49 door Hadewychisdemol »
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: Reisdagboek
« Reactie #8 Gepost op: 3-03-2014, 18:43:24 »
Dag 8 – Bangkok
Na een vermoeiende reis waarin veel tegen elkaar geschreeuwd werd, een jankende Thaise baby over Molcrazy heen heeft gekotst, D*N NextGP en lucy-3a voor het eerst had laten zoenen door ze spaghetti te geven en Bjorrn en Fabiann een stinkbom onder de stoel van lulu hebben gelegd landen we in Bangkok, de hoofdstad van Thailand. Tot zover mijn recordpoging langste zin.
Het was de bedoeling dat we een mooie stadswandeling zouden maken, maar vanwege de hevige rellen is dat niet verantwoord. Eigenlijk is het helemaal niet verantwoord om in Bangkok te verblijven, en dus nemen we op het laatste moment het besluit dat we per direct uit Bangkok vertrekken. Midden in de nacht stappen we op het eerste vliegtuig naar Surat Thani. Op Niuno na dan, nadat hij een shirt met daarop ‘Shinawatra sucks’ heeft gekocht besluit hij in Bangkok te blijven om lekker mee te rellen. Die Niuno toch, altijd uit op sensatie.

« Laatst bewerkt op: 18-03-2014, 22:28:59 door Hadewychisdemol »
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: Reisdagboek
« Reactie #9 Gepost op: 3-03-2014, 22:54:51 »
Dag 9 – Surat Thani
Het was een korte overnachting voor ons allemaal. We hebben alleen kunnen slapen in het vliegtuig, en de meesten kwamen daar niet eens aan toe. Pjotr1992 en MiekeG hebben de hele reis lang gekwartet, terwijl Jann en Lukie4 constant een of ander liedje over een wielewaal zongen en Loezel een boek van Winnie de Poeh las. We besluiten dan ook om de kandidaten een rustdag te geven. In een klein hotel in Surat Thani City geef ik ze ฿200 zakgeld en toestemming om de stad te bekijken, als ze maar voor het avondeten weer in het hotel zijn. (een of andere insectensalade die vooral door TvD en Molbelg werd uitgekotst)
De Cobra houdt wel van insecten en als iedereen slaapt eet hij stiekem de hele schaal – die gek genoeg nog bijna helemaal vol was – leeg. Iedereen gaat vroeg naar bed en gaat een rustige nacht tegemoet, want iedereen slaapt voor middernacht al als een blok.

« Laatst bewerkt op: 18-03-2014, 22:29:09 door Hadewychisdemol »
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: Reisdagboek
« Reactie #10 Gepost op: 3-03-2014, 22:56:21 »
Dag 10 – Surat Thani
Gisteren konden de kandidaten nog rustig aan doen, maar vandaag moeten ze weer keihard aan het werk. We vertrekken naar het nationaal park Khao Sok. Ieder krijgt een eigen vissersbootje en moet een slaapplek zien te vinden. Of eigenlijk de helft, want dit wordt de opdracht voor het voordeel, een vliegticket naar Mexico. Ycaris, Starlight, Pjotr1992, Nieky, Loezel, Jann, NextGP en Fabiann gaan een boomhut maken midden in de jungle, waarin ze samen met een kandidaat die meedoet aan de andere opdracht gaan overnachten. Vanuit hun boomhut moeten ze uitzicht hebben op de Rafflesia Kerrii, de op één na grootste bloem ter wereld. De kandidaat van de immuniteitsopdracht die geen partner heeft krijgt een kant-en-klare boomhut, maar moet daarin alleen slapen. Als immuniteitsopdracht spelen we het moordspel. Terwijl met name Starlight en Ycaris moeite hebben met hun vissersbootje wordt D*N, Lukie4, TvD, Molbelg, Bjorrn, lucy-3a, lulu, Molcrazy en MiekeG verteld dat zij erachter moeten zien wie Koning Bhumibol vermoord heeft, waar dat is gebeurd en met welk moordwapen. Voor ฿20 per stuk kunnen ze vragen stellen. Als ze voor zonsondergang raden door wie, waar en waarmee de moord gepleegd is, verdienen ze allemaal immuniteit en gaat er sowieso iemand van het andere team naar huis.
Terwijl ik de kandidaten dit uitleg gaat het bij de andere helft niet echt vlekkeloos. Pjotr1992 en NextGP zijn samen op zoek gegaan naar de rafflesia kerrii maar kunnen hem niet vinden. De boot van Ycaris is inmiddels gezonken en zij moet helemaal terugzwemmen om een nieuwe boot te halen. Starlight maakt ruzie met Loezel over wie nou als eerste dat schattige aapje zag en hem mee mag nemen in de boomhut. Jann zit ondertussen te huilen omdat hij zijn eigen aapje mist, en Nieky en Fabiann hebben paddenstoelen gegeten die ze niet hadden mogen eten dus die knuffelen een boom omdat die wel heel erg op Doutzen Kroes lijkt.
Ondertussen hebben de Baantjers al geraden waar koning Bhumibol vermoord is, namelijk bij Wat Rong Khun. Niet veel later komen ze ook tot de ontdekking dat hij vermoord is met een dolk, maar ze hebben nog geen idee wie de dader is, en er ontstaat enige onenigheid. Lukie4 heeft al twee pogingen gedaan en weigert nog meer vragen te stellen, terwijl Molbelg en TvD er alles aan willen doen om de opdracht te laten slagen, maar dan weer niet bereid zijn om daarvoor al hun geld uit te geven. Molcrazy heeft er geen zin meer in en vraagt zich af of er niet toevallig ergens een snackbar is waar ze goede Vlaamse frieten hebben.
Bij de voordeelopdracht is er dan eindelijk een winnaar, en met afstand. Meer dan een uur voordat de rest überhaupt begonnen is met het bouwen van een boomhut, heeft NextGP er al eentje gebouwd in een boom naast een rafflesia kerrii en heeft dus een vliegticket naar Mexico verdiend. Pas veel later hebben de anderen ook hun boomhut af. Pjotr1992, Starlight, Loezel en Jann hebben er een gebouwd op dezelfde plek als NextGP, Ycaris kwam al vloekend Nieky en Fabiann tegen en om wat te kalmeren nam zij ook maar een paddenstoeltje, waardoor er op de plek waar zij met drie andere kandidaten gingen overnachten drie prachtige slaapplekken waren ontstaan. Een schommel voor Doutzen van Nieky, een bosje takken van Fabiann die dacht dat hij op een wolk zweefde als hij erop zat en een hele grote eenhoornstal van Ycaris. De rafflesia kerrii is nergens te bekennen in de buurt van hun ‘boomhutten’ maar goed, die bloem hadden ze niet nodig om een leuke nacht te hebben.
De zon is inmiddels ondergegaan en het is de immuniteitsgroep niet gelukt om erachter te komen dat Rade Serbedzija koning Bhumibol vermoord heeft, geen immuniteit dus voor hen. De boomhutten worden verdeeld en lucy-3a slaapt uiteraard bij NextGP, Lukie4 bij Jann, Bjorrn bij Fabiann, MiekeG bij Pjotr1992, Molbelg bij Nieky, TvD bij Loezel, lulu bij Starlight en Molcrazy bij Ycaris. D*N besluit alleen te gaan slapen in de hoop dat hij dan mij mag, maar helaas moet ik me professioneel opstellen. Het wordt een verschrikkelijke nacht voor de kandidaten waarin Bjorrn alleen maar vloekt omdat hij geen paddenstoelen kan vinden, lulu de hele nacht gilt omdat ze wordt lastiggevallen door insecten en Molcrazy droomt  over friet met mayonaise.

« Laatst bewerkt op: 18-03-2014, 22:29:19 door Hadewychisdemol »
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: Reisdagboek
« Reactie #11 Gepost op: 3-03-2014, 22:57:27 »
Dag 11 – Surat Thani
Na een onrustige nacht waarin de kandidaten amper geslapen hebben haal ik alle kandidaten op om ze te vertellen dat ze extra stemmen kunnen kopen voor in land 11, *censuur*.
De kandidaten van de immuniteitsopdracht balen nu nog meer, want zij hebben minder geld over dan de rest en ook nog eens geen immuniteit. Ik vertel ze dat ze stemmen uit Nederland kunnen kopen en stemmen uit Thailand en dat elke Nederlandse stem de waarde van een Thaise stem verdubbelt. Ook geef ik ze de deadline voor de stemming: de volgende dag om 23:59 uur.
Er worden flink wat Thaise en Nederlandse stemmen gekocht, veel kandidaten willen zich verzekeren van een plek in de halve finale maar lijken zich niet te realiseren dat ze daar nog lang niet zijn en dat ze het geld eenmaal in de halve finale hard nodig hebben. Molbelg: ‘En wat nou als je in de halve finale genomineerd wordt door de Cobra, heeft je geld dan nog wel nut?’ Uhm, die Cobra is dan allang uit het spel verdwenen of is tegen die tijd al kandidaat. Bovendien is er in de halve finale helemaal geen sprake van een stemming, maar dat vertel ik hem nog maar even niet.
De Cobra heeft ondertussen een rustige dag maar weet niet dat elke week het moment waarop hij weer in het spel kan komen dichterbij komt en hij zich maar beter vast kan voorbereiden.
De kandidaten moeten weer terug naar hun boomhut, waar ze allemaal vroeg gaan slapen.

Dag 12 – Phuket
De dag van de stemming. De spanning is weer om te snijden in de groep en net zoals vorige week doet iedereen ineens weer heel lief tegen elkaar. We gaan naar het prachtige eiland Phuket, waar de kandidaten in een luxe resort aan het strand mogen overnachten. Ze krijgen de tijd om even te ontspannen, voor zover dat kan met een stemming en eliminatieopdracht in het vooruitzicht. Ze gaan met z’n allen de zee in. Het lijkt heel gezellig, maar ondertussen worden overal afspraken gemaakt voor de stemming. Loezel tegen Pjotr1992: ‘Jann is wel gevaarlijk nu hij niet door de Cobra genomineerd kan worden, misschien is het een idee om op hem te stemmen?’ Pjotr: ‘Nee, die Cobra neem ik niet zo serieus meer op dit moment. Die heeft nog helemaal niemand genomineerd en voorlopig ben ik ook nog niet bang dat hij mij zal nomineren. Het lijkt me een beter idee om op Molbelg te stemmen, dat is makkelijk te verantwoorden aangezien die toch al een keer genomineerd is.’ Hij lijkt even vergeten te zijn dat Molbelg niet in dezelfde groep zit als hij.
Ik roep de kandidaten bij elkaar om ze wat te vertellen over Thailand. Ik vertel ze dat Thailand een van de weinige landen in Zuid-Oost-Azië is dat nooit gekoloniseerd heeft, dat de koning van het land Bhumibol heet en op 5 december, de nationale feestdag van Thailand, jarig is, dat Thailand in het Thai Prahtet Thai heet en dat ‘Prahtet’ land betekent en ‘Thai’ vrij. Tot slot vertel ik ze dat Thailand een tropisch klimaat heeft en dat er 67,5 miljoen mensen wonen. Na deze fantastisch leuke maar totaal nutteloze feitjes gaan een aantal kandidaten nog even de zee in en eten ze voor het eerst in Thailand iets dat ze lusten, maar na de insecten in de hotels en de zelf gevangen beesten in Khao Sok zijn hun eisen natuurlijk ook niet zo heel erg hoog meer.
Na het eten brengen de laatste mensen hun stem uit en gaan de kandidaten slapen. Morgenochtend moeten ze vroeg op voor de uitslag van de stemming en voor twee van hen de eliminatieopdracht. De Cobra zit ondertussen verstopt in een heel klein armoedig hotelletje in de stad Phuket, waar hij zijn keuze maakt en een videoboodschap naar mij stuurt waarin hij zijn nominatie bekend maakt.
« Laatst bewerkt op: 18-03-2014, 22:29:29 door Hadewychisdemol »
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: Reisdagboek
« Reactie #12 Gepost op: 3-03-2014, 22:58:59 »


Dag 13 – Phuket
Om 7 uur ’s ochtends maak ik de kandidaten wakker. Lukie4 is chagrijnig, Nieky heeft koppijn want zoals gewoonlijk weer te veel biertjes op, TvD valt van de trap en wordt huilend naar de dokter gebracht en Starlight draait veel te harde muziek om wakker te worden. Niet dat dat erg is want ze heeft een hele goede muzieksmaak.
We beginnen met de uitslag van de stemming, zonder TvD helaas. Allereerst de stemming bij de kandidaten die voor immuniteit speelden. Die gaat helemaal niet door, want omdat Niuno het spel heeft verlaten is er al iemand van hun team weg dus hoeven ze zelf niemand meer weg te stemmen.
Bij de groep die voor immuniteit speelt is het niet veel spannender. Molbelg voelt hem al aankomen en begint al met nagelbijten. En terecht, want de eerste drie stemmen zijn voor hem. Vervolgens kijken ook lucy-3a en lulu een stem, waar vooral lulu nogal van schrikt, maar de laatste vier stemmen zijn ook allemaal voor Molbelg. Hij moet dus de eliminatieopdracht gaan spelen tegen de kandidaat die door de Cobra genomineerd is.
Ik laat de kandidaten de videoboodschap van de Cobra zien. Zijn stem is vervormd en het beeld is een plaatje van een Cobra, dus daar kunnen de kandidaten helemaal niks mee. De Cobra zegt: ‘De keuze was deze week niet zo moeilijk, ik heb gekeken wie de minste inzet heeft getoond en voor mij was dat Pjotr1992, hij moet dus de eliminatieopdracht gaan spelen.’
Pjotr1992 schrikt zich dood, dit had hij niet verwacht. Met tranen in zijn ogen wordt hij samen met Molbelg meegenomen naar de andere kant van het eiland om de eliminatieopdracht te spelen.
*censuur*
Als de eliminatieopdracht gespeeld is en we een winnaar hebben, gaan we terug naar de kandidaten. Deze zijn allemaal verbaasd dat Pjotr1992 en Molbelg er allebei nog zijn en Fabiann vraagt of ze allebei mogen blijven omdat Niuno uit het spel is gestapt. Ik vertel de kandidaten dat dat niet zo is en terwijl D*N ‘gelukkig’ mompelt zeg ik ze dat zij moeten gaan stemmen op de persoon die volgens hen het spel moet verlaten. Hierbij zeg ik dat stemmen niet verplicht is en dat bij een gelijke stand niemand naar huis gaat. Ook zeg ik dat de winnaar van de eliminatieopdracht 3 neutraliserende stemmen heeft gewonnen en dus minder kans heeft om naar huis te gaan. Pjotr1992 en Molbelg neem ik mee naar een strandhuis op uhm, het strand, waar ze, afgezonderd van de rest, gaan slapen. De kandidaten hebben weer tot 23:59 uur de tijd om hun stem uit te brengen.

Dag 14 – Phuket
De kandidaten moeten weer vroeg op, want ze moeten waarschijnlijk weer afscheid nemen van één van hun medekandidaten. Ik heb acht stemmen binnengekregen voor middernacht, dus een gelijke stand is onmogelijk. Dat betekent dat er sowieso nog een kandidaat afvalt, en dat vertel ik ook de deelnemers. Loezel en lucy-3a houden het niet meer en Loezel roept: ‘Begin nou maar gewoon met die stemming, dan kan ik weer Winnie de Poeh gaan kijken!’ Ik haal Pjotr1992 en Molbelg en vertel de kandidaten dat Pjotr1992 de eliminatieopdracht gewonnen heeft en dat drie stemmen die op hem zijn uitgebracht dus niet meetellen. Pjotr1992 juicht en Molbelg zegt al ‘adieu’. Maar zover is het nog niet, eerst de stemmen. De eerste drie stemmen zijn voor Pjotr1992, maar die vervallen dus doordat hij de eliminatieopdracht won. Maar Pjotr1992 kijkt niet blij, die drie stemmen had hij al niet zien aankomen. Stem nummer 4 is voor Molbelg en stem nummer 5 voor Pjotr1992, het is dus weer gelijk. De volgende stem is voor Molbelg, die al rood begint aan te lopen van woede. Hij denkt dat het avontuur hier ophoudt voor hem. Maar tot stomme verbazing van bijna iedereen zijn de laatste twee stemmen voor Pjotr1992. Hij moet dus het spel verlaten. Ik neem Pjotr1992 mee zonder dat hij afscheid mag nemen. De kandidaten blijven in verbijstering achter, met name Molbelg. De Cobra, die de stemming heeft afgeluisterd, kan zijn geluk niet op en al moonwalkend vertrekt hij naar het vliegtuig. De kandidaten hebben niet veel tijd om over de stemming na te praten voordat ze naar het vliegveld moeten om in het vliegveld naar Marokko te stappen!

Mick
« Laatst bewerkt op: 18-03-2014, 22:29:41 door Hadewychisdemol »
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: Reisdagboek
« Reactie #13 Gepost op: 3-03-2014, 23:00:31 »
Cobra zijn is moeilijker dan het lijkt. Statistisch gezien is de kans dat de kandidaat die ik nomineer afvalt 1 op 3, maar realistisch gezien hangt het ook heel erg af van de tegenstander van de door mij genomineerde kandidaat. Bovendien kan ik ook nog eens niet altijd mijn eerste keuze nomineren, wat het allemaal nog lastiger maakt. Deze week had ik wat meer geluk. De kans dat mijn genomineerde af zou vallen was nu 2 op 3, of eigenlijk 1 op 2, want dat Niuno af zou vallen werd al heel snel duidelijk. Vaarwel Niuno, leuk dat je heel even mee hebt gedaan.
Mijn eerste keuze was dan ook Niuno geweest, maar de kandidaten deden bijdehand en nomineerden Niuno zelf al. Dat maakte de keuze wat lastiger, want behalve Niuno was er niemand echt inactief, maar er waren er wel een aantal die niet heel actief meededen. Uiteindelijk is mijn keuze op Pjotr1992 gevallen, die het voor deze week wel genoeg vond om twee Thaise liedjes in een topic te posten. Een aantal kandidaten die met het moordspel meededen mogen dan weer heel blij zijn met Pjotr1992, want dankzij hem zijn zij net de dans ontsprongen. Molbelg vond twee nominaties nog niet genoeg en mocht nog een weekje blijven, wat betekende dat Pjotr1992 het spel moest verlaten. Jammer voor hem, maar de enige tranen die ik om zijn vertrek kan laten zijn tranen van geluk.
Mijn eerste genomineerde is meteen afgevallen, een slagingspercentage van 100% dus tot nu toe. Hij werd genomineerd op basis van activiteit, de volgende genomineerde ga ik baseren op de prestaties tijdens opdrachten. Hierbij kijk ik niet alleen naar de opdracht van deze week. In mijn achterhoofd houd ik de gedachte dat ik iemand moet nomineren die waarschijnlijk geen gedicht of een flutgedicht gaat inleveren. Ik denk er nog even over na en ik wens jullie heel veel succes en plezier met het wegstemmen van elkaar. Kusje voor Jann.
C.

« Laatst bewerkt op: 18-03-2014, 22:29:53 door Hadewychisdemol »
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: Reisdagboek
« Reactie #14 Gepost op: 7-03-2014, 16:57:19 »
Dag 15 – Sahara
In het vliegtuig is het rustig, de kandidaten zeggen niet veel. Een groot deel van hen is misschien nog wel meer verbijsterd door het vertrek van Pjotr1992 dan door dat van Swifty een week geleden. Na een vermoeiende reis in een klein vliegtuigje worden de kandidaten op spectaculaire wijze in de Sahara gedropt: ze moeten bungeejumpen! Maar niet iedereen is daar even blij mee. Gillende keukenmeiden lucy-3a en lulu vinden het helemaal niks en ook Bjorrn en Fabiann hebben ineens niet meer zo’n grote mond. Nieky denkt nog steeds dat hij kan vliegen en dat hij niet eens een parachute nodig heeft, dus hij heeft er wel zin in. Ook NextGP en Ycaris vinden het helemaal geweldig, in tegenstelling tot MiekeG, die Pjotr1992 mist en nergens enthousiast meer over kan zijn. D*N heeft natuurlijk weer alleen maar oog voor mij en vraagt of hij niet samen met mij kan springen. Na onze sprong duurt het een halfuur voordat iedereen elkaar weer gevonden heeft. Ik zit nog in het vliegtuig, dat inmiddels een voorzichtige landing heeft gemaakt en ik lach de kandidaten uit omdat dat bungeejumpen totaal onnodig was. Maar ja, alles voor de kijkcijfers.
Als iedereen weer bij elkaar is geef ik de kandidaten 4 tentjes, brandhout, lucifers, 1 blik tomatensoep en de opdracht om een gedicht te schrijven. Ze moeten hier overnachten en tijdens het kamperen in de woestijn moeten ze een gedicht schrijven over Marokko. Met deze mededeling verlaat ik de kandidaten en zoek ik het duurste hotel dat ik kan vinden om er te overnachten, het verschil moet er zijn natuurlijk.
Als ik eenmaal weg ben maken de kandidaten weer eens ruzie. Het duurde even voordat iemand een excuus kon vinden om ruzie te maken, maar deze keer is het de schuld van de tenten. Molcrazy wil graag bij Loezel in de tent maar zij moet niks van hem hebben, Starlight vindt het stom dat Mollenvanger-MV niet meedoet en D*N, die denkt dat ik niet weet wat hij daar allemaal uitspookt, heeft zijn pijlen voor deze nacht op Nieky gericht, maar die wil weer graag bij Fabiann, NextGP en Bjorrn slapen. Uiteindelijk maakt het niet zoveel uit want iedereen ligt praktisch bij lucy-3a en NextGP in de tent, die weer eens veel te veel herrie maken samen.

« Laatst bewerkt op: 18-03-2014, 22:30:09 door Hadewychisdemol »
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: Reisdagboek
« Reactie #15 Gepost op: 9-03-2014, 12:19:44 »
Dag 16 – Sahara
Het is een rustige dag voor de kandidaten. Iedereen is moe, alleen TvD heeft een goede nachtrust gehad. De tomatensoep hebben ze gisteren helemaal opgegeten en nu heeft iedereen honger, en ze hebben geen idee hoelang ze hier nog moeten blijven. Het wordt dus afzien voor de kandidaten.
Terwijl de rest aan het gedicht gaat maken Bjorrn en Molbelg ruzie. ‘Sorry maat, maar jij maakt echt geen kans bij lulu, gisteren heeft ze in het vliegtuig in mijn armen gezeten.’, zegt Bjorrn. ‘Allez’, zegt Molbelg, ‘ik heb haar in Thailand nog gekust!’ Zo’n wereldreis doet blijkbaar toch wat met je normen en waarden, maar als je in week 2 al volop loopt te sletten moet je je misschien afvragen of zo’n reis wel medisch verantwoord is voor je.
Lukie4 en Jann zijn ondertussen samen bezig met hun gedicht. Lukie4: ‘Ga jij het op rijm doen?’ ‘Nee’, zegt Jann, ‘rijm is zó 2013, als er een gedicht met rijm wordt verkozen tot beste gedicht dan stap ik uit het spel. Overgewaardeerd gedoe.’
Ik laat de kandidaten nog even zweten en pas als ze weer liggen te slapen in hun tent ga ik midden in de nacht naar ze toe om ze op te halen en ze naar Marrakech te brengen.
« Laatst bewerkt op: 18-03-2014, 22:30:40 door Hadewychisdemol »
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: Reisdagboek
« Reactie #16 Gepost op: 9-03-2014, 13:03:19 »
Dag 17 – Marrakech
Hoewel ze na een hele dag niks gegeten te hebben weer een ontbijt zien, zijn de kandidaten niet bepaald vrolijk. ‘Welke pannenkoek verzint het nou weer om ons midden in de nacht op te halen?’, vraagt Ycaris zich af. Maar veel tijd om te klagen hebben ze niet, want er moeten weer opdrachten gespeeld worden. Allereerst geef ik de kandidaten 300 Dirham. Daarna leg ik ze de opdrachten uit. Over immuniteit gaat onderhandeld worden, het is de bedoeling dat één kandidaat de immuniteit gegund wordt. Als het de kandidaten die aan deze opdracht meedoen lukt om unaniem één persoon aan te wijzen die immuniteit krijgt dan verdient die persoon immuniteit en iedereen krijgt dan ook nog eens 200 Dirham. Voor het voordeel worden de kamer in een hotelkamer gezet waarin 901 foto’s hangen en een radio staat. Op die foto’s staan 100 films, 100 bekende personen, 100 logo’s, 100 steden, 100 jaartallen, 100 gebouwen, 100 diersoorten, 100 gerechten en 101 landen. Op de radio zijn 100 liedjes te horen. De kandidaten mogen 1 voor 1 iets raden dat op een foto staat of een liedje dat ze op de radio horen. Als iemand een foto raadt dan mag hij die foto hebben, als iemand een liedje raadt dan krijgt hij een foto met daarop de artiest van dat nummer. De kandidaat die uiteindelijk de meeste foto’s heeft wint een extra stem en een neutraliserende stem.
Lukie4, NextGP, Starlight, Jann, Ycaris, Molbelg, Bjorrn en TvD durven het aan om te gaan onderhandelen, wat betekent dat MiekeG, D*N, Loezel, Nieky, lulu, lucy-3a, Molcrazy en Fabiann opgesloten gaan worden in een hotelkamer. Ik vertel de opdrachten dat ze tot morgen 12:00 uur de tijd hebben en ik sluit de voordeelgroep op in hun hotelkamer.
De onderhandelingen verlopen heel soepel. De kandidaten brengen allemaal openbaar hun stem uit op degene die zij immuniteit gunnen. Ze spreken af dat degene met de meeste stemmen immuniteit krijgt en dat iedereen zijn/haar naam opschrijft.
De andere kandidaten komen wat langzamer op gang. Vooral Molcrazy en lucy-3a zijn onder de indruk van de hotelkamer waarvan werkelijk geen stukje muur of plafond meer is te zien. Langzaamaan beginnen de kandidaten met raden, maar er worden al snel veel fouten gemaakt. De enige die (bijna) geen fouten maakt is Fabiann, hij staat dan ook al snel aan kop.
De onderhandelaars hebben inmiddels gestemd en er is een gelijke stand uitgekomen tussen Starlight en Lukie4, dus er gaat geloot worden om wie de immuniteit krijgt. TvD gooit een muntje op en vraagt Starlight of ze kop of munt wil. Starlight kiest kop en het wordt…munt! Als alles goed gaat wint Lukie4 dus immuniteit. Lukie4: ‘Bedankt allemaal, en o wee als er nu nog iets misgaat!’
Bij de voordeelopdracht hebben de kandidaten afgesproken dat iedereen die wil gaan slapen dat mag doen. Er staan alleen maar twee bedden in de kamer, dus het wordt stapelen. D*N wil vandaag wel op Fabiann gaan liggen maar die denkt er niet aan om te gaan slapen, hij wil zijn voorsprong nu niet kwijtraken. Lulu heeft ondertussen weer een nieuw doelwit gevonden voor de nacht: Nieky. Met een steeds groter wordende voorsprong voor Fabiann wordt het voor hem een slapeloze nacht.

« Laatst bewerkt op: 18-03-2014, 22:30:48 door Hadewychisdemol »
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: Reisdagboek
« Reactie #17 Gepost op: 9-03-2014, 13:03:35 »


Dag 18 – Marrakech
Fabiann is de hele nacht wakker gebleven, net als MiekeG en ook lucy-3a en D*N hebben maar een uurtje geslapen. Uiteindelijk is het niet heel spannend meer, de voorsprong van Fabiann is te groot om nog ingehaald te worden. Zijn stapel foto’s is veruit het hoogst en dus wint hij de extra stem en de neutraliserende stem, die hij mag inzetten wanneer hij maar wil. De andere kandidaten feliciteren hem en verlaten dan snel de hotelkamer, want ze sterven van de honger.
Bij de onderhandeling heeft iedereen ondertussen zijn stem uitgebracht. Ik vertel de kandidaten op wie de stemmen zijn uitgebracht, zonder daarbij te zeggen door wie de stemmen zijn uitgebracht. De eerste 6 stemmen zijn, zoals afgesproken, voor Lukie4. Er komt al een glimlach op het gezicht van Lukie4, nu kan het bijna niet meer mis gaan. Maar daar vergist hij zich in, want de laatste twee stemmen zijn niet voor hem maar voor TvD en Molbelg! Dat betekent dus dat de kandidaten geen 200 Dirham krijgen, alle andere kandidaten immuniteit hebben en Lukie4 niet en dat er dus sowieso één van de acht onderhandelaars naar huis gaat. Een meesterzet dus van twee van hen.
De kandidaten van de voordeelopdracht zijn natuurlijk heel erg blij met dit bericht, dat betekent dat zij niet hoeven te stemmen deze week en allemaal sowieso meegaan naar het vierde land.
Na een uitgebreide lunch laat ik de kandidaten Marrakech zien. Ik breng ze onder andere naar de prachtige Koutoubia-moskee, de oude stadspoort Bab Agnaou en naar de Djemaa el Fna. Na een schitterende stadswandeling waarbij MiekeG een heel mooi souvenirtje kocht voor Pjotr1992, waarna ze meteen weer in huilen uitbarstte, gaan de kandidaten naar een prachtig hotel waar ze kunnen bijkomen. En dat is ook wel nodig, want morgen staat ze weer een zware nacht te wachten.
« Laatst bewerkt op: 18-03-2014, 22:31:03 door Hadewychisdemol »
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: Reisdagboek
« Reactie #18 Gepost op: 9-03-2014, 13:23:58 »
Dag 19 – Toubkal
Na een heerlijke nacht te hebben gehad neem ik de kandidaten mee het Atlasgebergte in. We maken hier een mooie wandeling door het nationale park Toubkal, waar we de hoogste bergtop van Noord-Afrika deels beklimmen, de Toubkal. Ik vertel de kandidaten een mythe over het ontstaan van het Atlasgebergte. Ik zei dat de oude Grieken elkaar vertelden dat Perseus ooit een schuilplaats zocht, maar dat Atlas hem niet wilde helpen. Perseus zou hem toen de slangenkop van Medusa hebben laten zien, waarna Atlas versteende en zo veranderde in een hoop steen die we tegenwoordig het Atlasgebergte noemen. Bjorrn en Fabiann lachen me heel hard uit als ik dit verhaal vertel en lucy-3a verveelt zich want dit wist ze natuurlijk allang.
Daarna geef ik de kandidaten wat algemene informatie over Marokko. Ik vertel ze dat Marokko een koninkrijk is en dat de koning Mohammed VI, dat bijna de gehele bevolking islamitisch is, dat de naam Marokko is afgeleid van de vroegere hoofdstad Marrakech, dat ‘land van God’ betekent. Ook zeg ik dat het land in het Arabisch ‘Maghreb’ genoemd wordt, dat ‘het Westen’ betekent, dat het land 32,5 miljoen inwoners heeft en dat de hoofdstad Rabat is.
Mijn laatste mededeling voor de kandidaten is dat ze voor 23:59 uur hun stem uit moeten brengen. Ik laat ze achter in de bergen met deze keer één hele grote tent en genoeg proviand om de avond mee door te komen.



Ik vind jullie allemaal stom. Hadden jullie niet een sterker iemand kunnen nomineren dan TvD? Zo lukt het me natuurlijk nooit, hè. De komende week ga ik letten op hoe enthousiast en fanatiek iedereen meedoet. Alleen zij die echt willen winnen zijn voor mij veilig, wie niet actief, enthousiast en fanatiek meedoet moet zich grote zorgen maken. Ik zou willen dat ik aan al die opdrachten mee kon doen, dus wie dat niet wil verlos ik wel uit zijn lijden.
C.

« Laatst bewerkt op: 18-03-2014, 22:31:15 door Hadewychisdemol »
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: Reisdagboek
« Reactie #19 Gepost op: 18-03-2014, 22:38:59 »
5 kandidaten mag ik in totaal nomineren. Hoe meer kandidaten die ik nomineer ook daadwerkelijk afvallen, hoe groter de kans is dat ik in land 7 weer in het spel kom. Omdat Molbelg niet afviel moest ik deze week weer wat meer m'n best doen, dus ging ik voor lulu, die het spel het minst leuk leek te vinden. Deze week ga ik ook weer meer letten op karakter/gedrag dan op prestaties in opdrachten, al zal ik die natuurlijk altijd mee blijven nemen. Deze week ga ik er vooral op letten hoe enthousiast en positief iedereen in het spel staat. Voor de spelleiders zijn optimisme en enthousiasme het leukste om te zien bij een kandidaat, dus speciaal voor hen ga ik deze week iemand nomineren die niet positief in het spel staat. Ik moet natuurlijk alvast een beetje slijmen voor als ik straks misschien mee mag doen. ;D
Nogmaals, als je het niet leuk vindt help ik je wel gewoon. Negatievelingen maken volgens mij een grotere kans om af te vallen bij de eliminatieopdracht, die stoppen ermee na iedere kleine tegenslag.
C.
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.