Auteur Topic: Irritant  (gelezen 2354363 keer)

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Irritant
« Reactie #19000 Gepost op: 26-05-2020, 21:56:09 »
Dat iemand 10 seconden te vroeg je hele masterplan onmogelijk maakt.  ;D
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Irritant
« Reactie #19001 Gepost op: 26-05-2020, 22:58:20 »
Dat was idd heel zuur. Was zo geniaal en hilarisch geweest als dit had gewerkt!
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Irritant
« Reactie #19002 Gepost op: 26-05-2020, 23:26:36 »
Sorry  ;D
You'll never walk alone

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Irritant
« Reactie #19003 Gepost op: 28-05-2020, 01:11:09 »
Niet kunnen slapen en last hebben van een aft :(
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: Irritant
« Reactie #19004 Gepost op: 28-05-2020, 02:13:40 »
Mensen die in het kleine tussen gang pad gaan praten terwijl ik afstand moet houden en er langs moet...
chipsverslaafde <3

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Irritant
« Reactie #19005 Gepost op: 28-05-2020, 09:22:01 »
Wielrenners, fietsen nu ook gewoon super dicht langs je terwijl we afstand proberen te houden. Nog meer reden om wielrenners te haten ::)
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Irritant
« Reactie #19006 Gepost op: 28-05-2020, 09:25:04 »
Mensen die zeuren over wielrennners.  ::)
You'll never walk alone

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: Irritant
« Reactie #19007 Gepost op: 28-05-2020, 12:59:05 »
Wielrenners, fietsen nu ook gewoon super dicht langs je terwijl we afstand proberen te houden. Nog meer reden om wielrenners te haten ::)
Helemaal mee eens! Ik werd gisteren nog bijna van mijn sokken gereden door zo'n stelletje idioten.  >:(
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Irritant
« Reactie #19008 Gepost op: 28-05-2020, 14:08:58 »
Dat vinden niet-wielrenners nogal snel.

Hoe wil je dan iemand inhalen op een fietspad?

Laatst mopperde er ook een oma op mij, omdat ik met mijn wielrenfiets op een fietspad fietste. Ze vond dat ik de weg op moest. Prima, ik fiets liever op de weg, want dan kan ik sneller en hoef ik minder mensen in te halen, maar dan gaan automobilisten toeteren (en houd ik me niet aan de verkeersregels)
You'll never walk alone

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: Irritant
« Reactie #19009 Gepost op: 28-05-2020, 16:38:17 »
Om legaal te mogen racen met een auto, moet je naar een circuit. Om legaal te mogen racen op een fiets zou je dus ook naar een circuit moeten. Fietsen (met name de e-bikes) gaan steeds sneller, dus het wordt ook hoog tijd voor een maximumsnelheid van 25 km/u op fietspaden.
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: Irritant
« Reactie #19010 Gepost op: 28-05-2020, 16:46:51 »
Ik snap dat wielrenners irritant kunnen zijn (ik ervaar er soms ook last van), maar het zijn ze niet allemaal hoor. De meest zijn nog redelijk toegankelijk (Ja er zitten soms hufters tussen).

Echter zie ik een maximumsnelheid op fietspaden niet zo snel gebeuren. Niet iedereen heeft een fietsmeter op zijn/haar fiets, mensen zullen te hard blijven rijden net zoals op de weg en ook juridisch zal je het nooit kunnen dichttimmeren. En dan zal ik de verkeerskundige aspecten/begrippen maar even achterwege laten.
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Irritant
« Reactie #19011 Gepost op: 28-05-2020, 17:33:38 »
Mensen die zeuren over wielrennners.  ::)
Enkele waren wel oké hoor ;). Maar een groot deel hield gewoon geen rekening met ook maar enige afstand. Ik vind dat ik daar best over mag zeuren want ik wil ook niet ziek worden alleen omdat van die hufterige wielrenners niet even achter iemand willen blijven fietsen ::)
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Irritant
« Reactie #19012 Gepost op: 28-05-2020, 17:36:05 »
Om legaal te mogen racen met een auto, moet je naar een circuit. Om legaal te mogen racen op een fiets zou je dus ook naar een circuit moeten. Fietsen (met name de e-bikes) gaan steeds sneller, dus het wordt ook hoog tijd voor een maximumsnelheid van 25 km/u op fietspaden.

Prima hoor die maximumsnelheid. Als ik dan op de weg welkom ben wanneer ik harder dan 25 km/h ga. Ben ik meteen van alle associale bejaardenfietsgroepjes af. Die vind ik dan weer irritant, die gaan nooit aan de kant. Ook niet als je belt (want ja, ik heb wel een bel).

Dat eerste is het domste wat ik in lange tijd gehoord heb. Moet je dan ook persé hardlopen op een atletiekbaan?

Enkele waren wel oké hoor ;). Maar een groot deel hield gewoon geen rekening met ook maar enige afstand. Ik vind dat ik daar best over mag zeuren want ik wil ook niet ziek worden alleen omdat van die hufterige wielrenners niet even achter iemand willen blijven fietsen ::)

Als ik iemand inhaal en het past, dan ga ik er met een ruime boog (ruim 1.5m) omheen. Vaak is dit op de weg waar geen fietspad is. Is het fietspad smal, dan ga ik er zover mogelijk omheen. Door 1 sec net binnen 1.5m iemand te passeren besmet je niet zomaar iemand (als je zelf klachtenvrij bent als je naar buiten gaat). Ik vind dat er wel wat minder krampachtig over gedaan mag worden. Een paar km achter iemand moeten blijven is net zo gevaarlijk zou ik zeggen (los van dat het gewoon onwenselijk suf is zo'n fietsfile) want de deeltjes vliegen naar achter op de fiets is uit onderzoek gebleken  ;)

Binnen en bij lang stilzitten is 1.5m haalbaar en prima. Bij passeren hou je er rekening mee maar lukt gewoon niet altijd.
« Laatst bewerkt op: 28-05-2020, 17:42:05 door Nieky »
You'll never walk alone

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Irritant
« Reactie #19013 Gepost op: 28-05-2020, 18:04:49 »
Als ik iemand inhaal en het past, dan ga ik er met een ruime boog (ruim 1.5m) omheen. Vaak is dit op de weg waar geen fietspad is. Is het fietspad smal, dan ga ik er zover mogelijk omheen. Door 1 sec net binnen 1.5m iemand te passeren besmet je niet zomaar iemand (als je zelf klachtenvrij bent als je naar buiten gaat).
Ja dat zeg ik sommige wielrenners kunnen het wel ;D. Maar een heel groot deel wat ik tegen kom op de fiets niet, vandaar de frustratie.

Citaat
Ik vind dat er wel wat minder krampachtig over gedaan mag worden. Een paar km achter iemand moeten blijven is net zo gevaarlijk zou ik zeggen (los van dat het gewoon onwenselijk suf is zo'n fietsfile) want de deeltjes vliegen naar achter op de fiets is uit onderzoek gebleken  ;)
Ja dat zeg ik ook niet, je hoeft geen kilometers achter iemand te blijven. Anderhalf meter met tegenliggers lukt al nauwelijks op de meeste fietspaden, daar maak ik mij ook niet druk om. Maar als er dan ook nog een wielrenner tussendoor moet (dus 3 naast elkaar op een smal fietspad) dan is dat wel echt hinderlijk. Gisteren fietste ze soms zo dicht langs mij dat ze mij nog net niet aanraakten.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: Irritant
« Reactie #19014 Gepost op: 28-05-2020, 18:12:13 »
Ik had laatst iemand waarbij is op de fiets al half in de struiken zat om te kunnen passeren terwijl hij makkelijk ruimte had om naar de zijkant te gaan (lees het fietspad met daarnaaat een semi-verharde ondergrond). Maar gewoon in het midden blijven rijden waardoor ik bijna helemaal in de struiken zat. Helaas zijn dat soort types diegene die het voor de rest (zoals Nieky) verpesten en voor een slecht imago zorgen.
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: Irritant
« Reactie #19015 Gepost op: 28-05-2020, 19:53:37 »
Dat eerste is het domste wat ik in lange tijd gehoord heb. Moet je dan ook persé hardlopen op een atletiekbaan?
Hardlopers lopen, als we de Ethiopische en Keniaanse marathonlopers buiten beschouwing laten, hooguit 10 tot 12 km per uur. Dat is langzamer dan een gemiddelde fietser op een gewone stadsfiets (die zo'n 15 tot 18 km per uur rijden). Wielrenners passeren je met 40 tot 60 km per uur, wat het dus levensgevaarlijk (voor zowel de wielrenner als andere weggebruikers) maakt.

Maar zoals D*N al aangeeft: gelukkig is niet iedere wielrenner asociaal. Ik schat dat de verhouding ongeveer 80-20 is, waarbij 80% tot de aso's behoort.

Gisteren werd ik dus bijna van mijn sokken gereden door een stel aso's, een paar dagen eerder was er ook een groepje wielrijders waarbij de kopman ruim van tevoren aangaf dat er tegenliggers waren, waardoor zij zoveel mogelijk langs de kant gingen fietsen en ik zoveel mogelijk aan de andere kant ging lopen, waardoor elkaar passeren zonder problemen ging. Dit groepje wielrijders deed het dus WEL goed  ::ok::
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline Moni

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Irritant
« Reactie #19016 Gepost op: 28-05-2020, 20:25:53 »
Om legaal te mogen racen met een auto, moet je naar een circuit. Om legaal te mogen racen op een fiets zou je dus ook naar een circuit moeten. Fietsen (met name de e-bikes) gaan steeds sneller, dus het wordt ook hoog tijd voor een maximumsnelheid van 25 km/u op fietspaden.

Nou soms fiets ik ook wel harder dan die 25 km/u hoor en ik heb geen elektrische fiets en ik ben ook geen wielrenner. Dus die maximumsnelheid vind ik niks.

Ik kan me er deels wel in vinden hoor, dat wielrenners irritant kunnen zijn. Maar ja dat is weer hetzelfde als waar hier laatst al een discussie over was. Als er iets negatiefs wordt gezegd over een bepaalde groep, dan voel je je aangesproken, omdat je tot die groep behoort, terwijl je zelf niets fout doet. Niet iedere wielrenner is aso. Ik erger me af en toe ook weleens, dat ze bijvoorbeeld met z'n drietjes naast elkaar jou gaan passeren en dan rakelings langs fietsen. Dat vind ik ook irritant. Of roepen dat ze eraan komen en dan heel ongeduldig nogmaals, omdat je niet snel genoeg voor ze opzij gaat. Dan moeten ze maar een bel hebben en op tijd aankondigen. Dat geeft ons ook de tijd om even achter elkaar te gaan fietsen. Maar ik maak ook genoeg mee dat het anders en vriendelijk gaat en dat je bedankt wordt dat je aan de kant gaat. Dus dat kan ook.

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Irritant
« Reactie #19017 Gepost op: 28-05-2020, 20:34:05 »
Wat ik merk zijn het vooral de wielrenners die in groepen fietsen die asociaal gedrag vertonen, terwijl wielrenners die alleen of in duo aan het rijden zijn zich (waar het kan) aan de regels houden
Wit is ook een kleur!

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Irritant
« Reactie #19018 Gepost op: 28-05-2020, 22:47:18 »
Ik heb per ongeluk mijn automatische refresh uitgeschakelt als ik een nieuw item in een map plaats op mijn pc. Zelfs als ik een bestand naar mijn bureaublad verplaats, moet ik eerst refreshen voordat ik het zie.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Irritant
« Reactie #19019 Gepost op: 28-05-2020, 22:51:17 »
Oh er zijn absoluut associale wielrenners. Maar om 80% associaal te noemen gaat nergens over. Dan ben je gewoon iemand die zich overal druk om maakt en klaagt om het klagen  ::zwaai::
You'll never walk alone