Auteur Topic: Irritant  (gelezen 2356598 keer)

Online LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Irritant
« Reactie #19020 Gepost op: 30-05-2020, 19:37:42 »
Nou soms fiets ik ook wel harder dan die 25 km/u hoor en ik heb geen elektrische fiets en ik ben ook geen wielrenner. Dus die maximumsnelheid vind ik niks.
Een maximumsnelheid hoeft voor mij ook niet. Als je tegenwoordig kijkt halen heel wat gewone huis-tuin-en-keuken-fietsers ook makkelijk die snelheid...
Als je zo'n maximumsnelheid zou invoeren mag dat ook absoluut van mij voor trimmers/hardlopers. Die zijn in veel gevallen irritanter en onoplettender dan de gemiddelde fietser...
En hoe wil je zoiets gaan controleren? Dat zou bijna alleen maar kunnen indien iedere fiets een kenteken heeft...

Overigens, uit onderzoek is al bewezen dat je buiten in de open lucht een veel kleinere kans loopt op besmetting... Uit onderzoek in China bleek dat van de (volgens mij) ongeveer 180 besmettingen zegge en schrijve 1 iemand in de open lucht besmet was. De grootste kans op besmetting heb je nog steeds thuis en andere plekken waar mensen op elkaar zitten in een plek met slechte ventilatie...
Ich bin ein Bärliner!

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Irritant
« Reactie #19021 Gepost op: 30-05-2020, 19:47:08 »
Ik had al veel boodschappen en nu zag ik in de winkel dat ie morgen gesloten is, dus nog meer moeten sjouwen.
...maar soms even niet :)

Online Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Irritant
« Reactie #19022 Gepost op: 4-06-2020, 13:04:55 »
Mijn computermuis doet het niet meer. Zit nog niet zo lang een nieuwe batterij in.  :-\\
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Irritant
« Reactie #19023 Gepost op: 4-06-2020, 22:17:38 »
RIP muis........



ben je er al overheen, of wil je er nog iets over kwijt?

Online Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Irritant
« Reactie #19024 Gepost op: 4-06-2020, 22:51:47 »
Het gaat inmiddels wel weer hoor.  ::tandpastasmiley::

Alleen is het ondertitelen van The Mole niet zo fijn nu. Morgen komt er een nieuwe aan, een verticale muis dit keer. Dus ik ben benieuwd.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Irritant
« Reactie #19025 Gepost op: 5-06-2020, 10:00:40 »
Te grote spullen die niet in de lift passen

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: Irritant
« Reactie #19026 Gepost op: 8-06-2020, 12:28:49 »
NL-Alert:

De NL-Alert op mijn zakelijke telefoon bleef maar doorzoemen tot ik het vergrendelscherm opende, de NL-Alert op mijn privételefoon kwam een kwartier te laat binnen.
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Irritant
« Reactie #19027 Gepost op: 8-06-2020, 12:35:31 »
Ik was net op tijd om die mug het zwijgen op te leggen. Meteen op de button ONTVANGEN gedrukt toen ie binnenkwam.

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Irritant
« Reactie #19028 Gepost op: 8-06-2020, 12:37:09 »
NL-Alert:

De NL-Alert op mijn zakelijke telefoon bleef maar doorzoemen tot ik het vergrendelscherm opende
Kost het zo veel moeite om je vergrendelscherm te openen?  ;D en is dat niet een beetje de functie van een NL-Alert? Dat het je aandacht trekt?  :-X
Frankje Lapi

Online LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Irritant
« Reactie #19029 Gepost op: 8-06-2020, 13:17:14 »
Mondkapjes. Het is mooi dat ze er zijn voor de zorg, maar voor anderen? Je moet geen last hebben van vaak benauwdheid, want dan ga je dat zeker krijgen met een mondkapje op, en je moet ook geen bril dragen, want je ziet na 5 seconden helemaal niks meer door je bril... (levensgevaarlijk vind ik dat laatste wat mij betreft)
Ich bin ein Bärliner!

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Irritant
« Reactie #19030 Gepost op: 8-06-2020, 13:44:29 »
Ze zijn toch ook niet verplicht buiten het OV? (En bij samenkomsten als een protest is het ook handig)

Edit: Oh uit een andere post blijkt dat het juist gaat om het OV dan ga ik even ontopic en zeggen: Mensen die mondkapjes irritant vinden  :-X.
« Laatst bewerkt op: 8-06-2020, 14:25:34 door D*N »
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Irritant
« Reactie #19031 Gepost op: 8-06-2020, 14:52:45 »
Wauw...

Ik vind het echt ongelofelijk irritant dat een Actief Lid het kennelijk zo normaal vindt om een andere forummer zo openlijk en zonder enige motivatie als irritant te bestempelen. Misschien lijkt het nu alsof ik op elke slak zout gooi. Maar ik begrijp niet dat dit soort posts geaccepteerd worden... ::ohno::
🜃

Online LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Irritant
« Reactie #19032 Gepost op: 8-06-2020, 14:54:34 »
Mensen die mondkapjes irritant vinden  :-X.
Als ik niks meer door mijn brillenglazen zien mag ik ze verrekte irritant (en gevaarlijk) vinden... ::jaja::
(daarbij moet ik er echt niet aan denken om ze voortaan altijd in het OV te moeten dragen...)
Ich bin ein Bärliner!

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Irritant
« Reactie #19033 Gepost op: 8-06-2020, 15:05:08 »
Jammer Fabian dat je nogmaals de aanval op mij opent.

Ik vind het irritant dat we zo comfortabel zijn dat we kunnen klagen over dat we verplicht een mondkapje moeten dragen, wat alleen in het openbaar vervoer hoeft. Kleine moeite waar we met ons allen iets aan hebben ;).

Als jij daar een persoonlijke aanval ziet naar LdHmolletje dan ligt dat bij jou. Jammer ook dat jij je eigen oproep op een betere sfeer zelf ook negeert.
« Laatst bewerkt op: 8-06-2020, 15:11:27 door D*N »
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Online LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Irritant
« Reactie #19034 Gepost op: 8-06-2020, 15:13:29 »
Ik vind het irritant dat we zo comfortabel zijn dat we kunnen klagen over dat we verplicht een mondkapje moeten dragen, wat alleen in het openbaar vervoer hoeft. Kleine moeite waar we met ons allen iets aan hebben ;).

Als jij daar een persoonlijke aanval ziet naar LdHmolletje dan ligt dat bij jou. En jammer dat jij je eigen oproep op een betere sfeer zelf ook negeert.
Jij mag het irritant vinden als erover geklaagd worden, dat maakt mij niet uit. Alleen moet je het ook accepteren dat anderen een andere mening hebben. En als je direct in een post op die manier dat zegt zie ik dat inderdaad als een persoonlijke aanval...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Irritant
« Reactie #19035 Gepost op: 8-06-2020, 15:21:48 »
Zonder dat ik de bedoeling heb om hier een issue van te maken, dus geen kritiek op medeforummers, kan ik zeggen dat LDH gewoon gelijk heeft. Ik postte vrijdag al een berichtje met een foto van iemand die klaarblijkelijk totaal niets begrepen heeft van het doel,  en het waarom van het dragen van een mondkapje.  Het stukje textiel dat moest doorgaan voor mondkapje was naar mijn mening dan ook vooral bedoeld om een boete te voorkomen. Maar dat terzijde.

Het is echt een feit dat het dragen van een mondkapje in combinatie met een bril niet prettig is.

Het ging bij mij maar om een busrit van 20 minuten. De gemiddelde treinrit duurt al langer, om maar te zwijgen van een vliegreis

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Irritant
« Reactie #19036 Gepost op: 8-06-2020, 15:31:56 »
Nou excuses dan, dat kan inderdaad irritant zijn ;).

Jammer dat het met een frontale aanval moet
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Online LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Irritant
« Reactie #19037 Gepost op: 8-06-2020, 15:42:40 »
Nou excuses dan, dat kan inderdaad irritant zijn ;).

Jammer dat het met een frontale aanval moet
::hug:: ::hug::
Ich bin ein Bärliner!

Offline Moni

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Irritant
« Reactie #19038 Gepost op: 8-06-2020, 17:17:00 »
Ik moet morgen voor het eerst met het OV met mondkapje en ik kan zeggen dat ik daar ook niet naar uitkijk, omdat het benauwd en niet prettig aanvoelt. Ik kan me voorstellen dat het met bril helemaal irritant is.

En als het een kort stukje is, zou het denk ik wel meevallen, maar bij mij gaat het om een reis van 1,5 uur heen en 's middag ook weer zolang terug.

Maar het is fijn dat het 'gewone' leven zo weer op gang kan komen en ik vind het ook heel logisch om te doen. Ik vind het zelf een prettiger idee dat iedereen een kapje opheeft in het OV, zodat je wanneer je toch dichtbij elkaar komt, je toch het idee hebt dat je een vorm van bescherming hebt.

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Irritant
« Reactie #19039 Gepost op: 8-06-2020, 17:55:36 »
Ik moet zeggen dat ik ook niet bepaald genoten heb van mijn treinreis van 2 uur met dat ding op :-X
Ik begrijp het echt wel hoor, maar ook al is het goed en nodig en etc. kan het nog steeds irritant zijn
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!