Auteur Topic: Irritant  (gelezen 2355237 keer)

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Irritant
« Reactie #19180 Gepost op: 27-08-2020, 20:57:13 »
Behalve vorige week met Ziggo Go gaat het hier altijd wel goed  ::jaja::

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Irritant
« Reactie #19181 Gepost op: 27-08-2020, 21:01:00 »
Mijn ouders hebben al jaren Ziggo en eigenlijk nog nooit problemen gehad. Ikzelf met KPN ook nog nooit.
Wit is ook een kleur!

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: Irritant
« Reactie #19182 Gepost op: 28-08-2020, 16:18:05 »
DHL. Krijg je eerst een bericht dat een pakketje waar je op zit te wachten tussen 11.00 uur en 15.00 uur bezorgd wordt. Later wordt dat bijgesteld naar tussen 13.01 uur en 17.01 uur. Om uiteindelijk om 16.13 uur een mail te krijgen dat de bezorging vertraagd is en nu morgen tussen 11.00 uur en 15.00 uur komt.

Al die tijd ben ik dus voor jan-met-de-korte-achternaam thuis gebleven om dat pakketje in ontvangst te nemen.
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline B&W

  • Forumlid
Re: Irritant
« Reactie #19183 Gepost op: 28-08-2020, 17:06:05 »
Begrijp me niet verkeerd, ik vind het super fijn om na al die tijd weer naar school te kunnen. Ik vond het erg lastig om bij online lessen concentratie te houden. Ook kan ik nu gewoon mijn vrienden weer elke dag zien in plaats van maanden niet. Je weet pas hoe goed iets was als je het mist, zo was dat ook met naar school gaan.

Toch plaats ik dit in het irritant-topic. Niet zonder reden.

Het irriteert me mateloos dat mijn school de instelling heeft: de leerlingen hoeven volgens de regels geen afstand te houden, de docenten wel. Hierdoor worden alle leerlingen onnodig op elkaar gepropt.
De school bestaat uit 3 even grote delen. 1/3 deel is van een gescheiden afdeling dus daar kom je sowieso zelden. 1/3 deel is 2 etages aan lokalen, dit is nu in zijn geheel voor de docenten gereserveerd in de pauzes, gewoonlijk pauzeren er heel veel leerlingen in de gangen, maar nu kan dat niet. Het laatste 1/3 bevat de aula en daar worden nu alle 1000 leerlingen bijeen gepropt. Er is al een chronisch tekort aan pauzeplekken bij ons op school, en nu is het alleen nog maar erger geworden.
Volgens de regels hoeven leerlingen onderling geen afstand te houden. Toch hoeft er maar 1 leerling het virus op te lopen zonder het te merken en binnen een dag heeft die persoon zeker 50 anderen besmet, van klasgenoten tot onbekenden die toevallig naast elkaar stonden in de menigte van bijelkaar gepropte mensen.

Het moet niet gekker worden, zou je denken. Maar dat wordt het wel:
- je wordt in de pauzes tegengehouden door een concierge als je naar je kluisje wil. De meeste kluisjes zijn namelijk in het begin van het 'docentendeel'. Er is geen docent bij de kluisjes te bekennen, want waarom zouden ze daar moeten zijn? Toch word hier een probleem van gemaakt en kan je enkel langs je kluisje aan het eind van de pauze. Je raadt het al: het moment dat IEDEREEN daar is.
- je ziet sommige docenten alsnog door menigten leerlingen heen lopen omdat ze niet zo bang zijn besmet te worden. Een andere docent zei vandaag "volgende week is er een PO, volgens het protocol moet iedereen dan een mondkapje dragen. Ik doe dat niet want ik heb al corona gehad". Ze wist dat je nogmaals besmet kan worden "maar de kans dat je een andere versie hebt van het virus dan waar ik antistoffen voor heb is heel erg klein en het is alleen bij 60/65 plussers"


Kortom, de omstandigheden op school zijn bizar. Het is één groot kippenhok. De hele reden waarom dat moet is zodat de docenten afstand kunnen bewaren. Het is erorm frustrerend om te zien dat er een paar docenten dan schijt hebben aan de regels en het zelf beter denken te weten. Maar de kans dat ik ziek word en het aan bijvoorbeeld mijn ouders doorgeef, is wel veel groter geworden.

Er is geen kans dat ik het eindexamen ga halen als ik niet zou gaan. Ik moet haast wel. Toch voel ik me helemaal niet prettig om dagelijks in de buurt te moeten zijn van zo veel mensen die ik niet ken.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Irritant
« Reactie #19184 Gepost op: 28-08-2020, 21:48:12 »
Irritant meer dan het dubbele van je normale uren werken en dan nog steeds niet klaar zijn.  Ja zegt je baas het gaat goed dus zijn er wat meer orders. 

Ik hoop dat jullie volgend jaar wat minder parfums bestellen voor de kers en sinterklaas, misschien is het dan wat minder druk volgend jaar. En natuurlijk werkt ook de ontsmettende handgel en desinfectant mee , door Covid.

Morgen met frisse tegenzin nog maar paar uur achter de laptop, gelukkig vanaf maandag weer met 4 om te plannen, ipv met 2

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Irritant
« Reactie #19185 Gepost op: 29-08-2020, 12:59:51 »
Overal al lezen (zelfs op de site van de nos) wie de winnaar van de slimste mens is geworden, terwijl je de hele finaleweek nog moet kijken.....
...maar soms even niet :)

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Irritant
« Reactie #19186 Gepost op: 29-08-2020, 13:01:17 »
Overal al lezen (zelfs op de site van de nos) wie de winnaar van de slimste mens is geworden, terwijl je de hele finaleweek nog moet kijken.....

Ja, dat vond ik ook. Ik moest weliswaar alleen de aflevering van gisteren terugkijken. Maar dat de NOS dit op hun site zou zetten had ik niet verwacht  :-\\
You'll never walk alone

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Irritant
« Reactie #19187 Gepost op: 29-08-2020, 13:06:45 »
Tja, met zulke mensen in de finale... Ik vond het een erg leuke finaleweek dus zeker nog kijken GiG!
Keep calm and eat chocolates!

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Irritant
« Reactie #19188 Gepost op: 29-08-2020, 13:08:18 »
Ja sowieso!  :)
...maar soms even niet :)

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Irritant
« Reactie #19189 Gepost op: 29-08-2020, 14:28:06 »
Ja, dat vond ik ook. Ik moest weliswaar alleen de aflevering van gisteren terugkijken. Maar dat de NOS dit op hun site zou zetten had ik niet verwacht  :-\\
Ach, de Belgen vinden het zelfs zo belangrijk om in het Journaal te melden!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Irritant
« Reactie #19190 Gepost op: 29-08-2020, 15:03:12 »
Ach, de Belgen vinden het zelfs zo belangrijk om in het Journaal te melden!
Dat werd toch gisteren ook gedaan? Weliswaar bij Nieuwsuur, maar dat is ook journaal.


Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Irritant
« Reactie #19191 Gepost op: 29-08-2020, 18:01:17 »
Volgens mij staat het altijd op nos.nl, dus ik had me al voorgenomen om niet op nos.nl te kijken, maar wel per ongeluk gedaan.

OT: Water in je oor. Ik heb al een week water in mijn oor en het wil er maar niet uit. Ik dacht eerst dat het er vanzelf wel uit zou gaan of zou verdampen ofzo, maar dat is dus niet zo. Ik heb nu alles wat er op internet staat zo'n beetje al geprobeerd, maar het wil er maar niet uit.  :-\\

Offline Ricardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Irritant
« Reactie #19192 Gepost op: 4-09-2020, 23:59:05 »
Ouders die zonder dat je het weet afspraken inplannen. Dat wordt morgen rond 20:30 mijn sociale media blokkeren ::ohno::.
Så hva gjør vi nå?

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Irritant
« Reactie #19193 Gepost op: 5-09-2020, 00:42:36 »
Verkouden zijn in Coronatijd

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Irritant
« Reactie #19194 Gepost op: 5-09-2020, 09:03:09 »
Mijn rokersallergie die weer de kop op lijkt te steken... (en dat zonder ooit maar een sigaret zelf te hebben gerookt, enkel door meeroken ontstaan)
Ich bin ein Bärliner!

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Irritant
« Reactie #19195 Gepost op: 5-09-2020, 09:43:40 »
Verkouden zijn in Coronatijd

Ja herkenbaar. Ik heb chronische verkoudheid. Ik ga nu toch maar de huisarts bellen of daar medicijnen tegen zijn.  ::)

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: Irritant
« Reactie #19196 Gepost op: 5-09-2020, 11:21:06 »
Mensen die denken dat ze entitled zijn voor alles  ::ohno::.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Irritant
« Reactie #19197 Gepost op: 5-09-2020, 11:42:08 »
Een pijnlijk ooglid. Toen ik wakker werd dacht ik dat was gestoken was door een mug, maar het is niet dik maar wel pijnlijk. Geen idee wat het is. ???

Offline Hautoa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Snorriaantje
Re: Irritant
« Reactie #19198 Gepost op: 5-09-2020, 12:17:03 »
Een pijnlijk ooglid. Toen ik wakker werd dacht ik dat was gestoken was door een mug, maar het is niet dik maar wel pijnlijk. Geen idee wat het is. ???
Ik weet niet waar het precies pijn doet bij je - maar ik heb zoiets ook een keer gehad. Toen bleek het haarzakje van een wimper ontstoken te zijn. Misschien dat het zoiets kan zijn?
...if one only remembers to turn on the light.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Irritant
« Reactie #19199 Gepost op: 5-09-2020, 22:17:17 »
Ik weet niet waar het precies pijn doet bij je - maar ik heb zoiets ook een keer gehad. Toen bleek het haarzakje van een wimper ontstoken te zijn. Misschien dat het zoiets kan zijn?

Zou kunnen, een ontsteking lijkt me wel vrij zeker inmiddels.  :-\\