Auteur Topic: Irritant  (gelezen 2363460 keer)

Offline kelly58

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Believe in yourself...
Re: Irritant
« Reactie #9840 Gepost op: 9-05-2010, 21:42:51 »
wachten  >:(
hier spreekt uw gezagsvoerder, omdat de stewardes jarig is gaan we 20 loopings maken...

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Irritant
« Reactie #9841 Gepost op: 10-05-2010, 22:15:05 »
Zeer irritant: berichtjes die rondgestuurd worden met als tekst ''even alleen tussen ons''. De ogenschijnlijke verzender weet hier niets van. Het gaat helaas wederom om fishing mails.

In dit geval (ik heb geen gegevens verstrekt, overigens) wordt gezegd: je kan het berichtje alleen lezen als je inlogt.

Doe je dat, dan wordt je email-identiteit overgenomen. Ik geef het hier wel door, omdat ik vind dat er niet genoeg voor kan worden gewaarschuwd, en het bijzonder vervelend is dat mensen met de beste bedoelingen TOCH op zo'n link klikken (en hun gegevens prijsgeven).

Wist iemand maar eens hoe je aan spam, fishing (en hoe heet dat andere irritante gedoe ook weer) een eind kon maken.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Irritant
« Reactie #9842 Gepost op: 12-05-2010, 11:24:35 »
Dat begint inderdaad echt de spuigaten uit te lopen. Ik las laatst op de site van de Rabobank dat er zulke mailtjes in omloop waren, alleen maar om de gegevens van mensen te achterhalen. En zelf had ik laatst een berichtje van Ebay dat mijn account geferifieerd moest worden...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Irritant
« Reactie #9843 Gepost op: 12-05-2010, 11:37:31 »
Banken en andere instellingen die met financiele transacties werken, geven aan dat ze nooit om dergelijke gegevens vragen. Niet telefonisch, niet via email, niet via gewone post. Krijg je dus wel zo'n mailtje, dan is het per definitie foute boel. Ik was me er dus wel van bewust dat dit een vreemd mailtje was, maar klikt op de link, in plaats van het direct weg te klikken, wat mijn bedoeling was.

Gevolg van dit alles is dat je bij betalingen met creditcard NOG een stap extra hebt, die op termijn dan ook weer gekraakt zal worden, waarop er NOG een stap bij komt.

Maar intussen bleek het dan toch loos alarm te zijn, en bleek de site waar ik naartoe wilde gaan, verplaatst te zijn naar een ander webadres, en ik kreeg nu een soort startpagina.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Irritant
« Reactie #9844 Gepost op: 12-05-2010, 12:02:55 »
Gelukkig had ik aan die zogenaamde Ebay-mail niet mijn gegevens gegeven. Ik heb die brief ook doorgestuurd naar Ebay, waar ze erg blij mee waren, omdat ze die brief nog niet kenden.

Maar ach, je wordt werkelijk doodgegooid met dat soort zaken. Wat ook irritant is zijn die 'bedelbrieven' uit Afrika, om geld proberen wit te wassen... Die krijg ik ook soms bij bosjes tegelijk binnen.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Irritant
« Reactie #9845 Gepost op: 12-05-2010, 23:59:11 »
Dat geld is er vaak niet eens, hoewel het je in het vooruitzicht gesteld wordt.Ze vragen je doorgaans om een ''voorschot'' voor de te maken transactiekosten, en als je die dan betaalt, word je onder druk gezet om nog meer te betalen, of ze laten nooit meer iets van zich horen.

Ik ben er in een ver computerverleden, een jaar of 12 geleden, een keer ingetrapt. Ik kende het soort mailtjes nog niet, en ik dacht echt dat ik een grote prijs had gewonnen. Maar toch was ik toen al voorzichtig, en reageerde door te zeggen, dat ze de door hen gemaakte kosten van de door mij gewonnen prijs mochten aftrekken, en mij de rest mochten sturen. Vervolgens kreeg ik te horen dat dat niet de bedoeling was, en dat ik toch echt eerst een bedrag moest overmaken.

Ik werd pas met rust gelaten toen ik een ander emailadres nam, en het vorige buiten gebruik stelde. Moraal van dit verhaal: never nooit nie reageren, zelfs niet met de mededeling dat ze je met rust moeten laten.


OT: Ziggo dat zich niet houdt aan een (jammergenoeg telefonisch) gedane toezegging. Ik kan nu niet bewijzen dat ze me 3 maanden extra proefperiode beloofd hebben als compensatie voor de ingewikkelde en keer op keer mislukte aanmelding voor het basispakket. Het signaal komt nu wel door, en ik heb de bediening van de afstandsbedieningen intussen wel onder de knie, maar ik ben erg teleurgesteld vanwege de niet nagekomen belofte.

Offline trialk

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Do' n t destroy the object of your love trialkç 58
Re: Irritant
« Reactie #9846 Gepost op: 14-05-2010, 11:06:05 »
trachten een snellere verbinding via u p c te krijgn
Je vindt er maar wat van.. en draait de wind morgen ?

Offline koekoe

  • Winnaar pool Oberon 2005, Expeditie Robinson 2009 én 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Irritant
« Reactie #9847 Gepost op: 18-05-2010, 21:04:31 »
Een kriebelend waslabel in een nieuwe boxershort  >:( >:( nu moet ik steeds aan mijn gat krabben  >:( >:(

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: Irritant
« Reactie #9848 Gepost op: 18-05-2010, 21:12:30 »
Een kriebelend waslabel in een nieuwe boxershort  >:( >:( nu moet ik steeds aan mijn gat krabben  >:( >:(

is de schaar al uitgevonden in België???
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline koekoe

  • Winnaar pool Oberon 2005, Expeditie Robinson 2009 én 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Irritant
« Reactie #9849 Gepost op: 18-05-2010, 21:22:34 »
is de schaar al uitgevonden in België???
Jawel,maar er is ook een label aan de voorkant.....en daar denk je als man niet meteen aan een schaar  ::) ::)
Stel dat er per ongeluk een stuk van die anderhalve centimeter afgaat  :o :o :o

Offline Ibung

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • zurkeltrutte?.
Re: Irritant
« Reactie #9850 Gepost op: 18-05-2010, 21:36:17 »
anderhalve cm eraf? mmm, dan ben je voortaan een meisje denk ik.
As ge de endjes an mekare moet kneupe bende alted in touw

Offline trialk

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Do' n t destroy the object of your love trialkç 58
Re: Irritant
« Reactie #9851 Gepost op: 18-05-2010, 22:00:12 »
het nagelschaartje niet vinden ::ohno::
Je vindt er maar wat van.. en draait de wind morgen ?

Offline Ibung

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • zurkeltrutte?.
Re: Irritant
« Reactie #9852 Gepost op: 18-05-2010, 22:12:15 »
we hebben je toch niet op ideeen gebracht trialk?? ::oink::
As ge de endjes an mekare moet kneupe bende alted in touw

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Irritant
« Reactie #9853 Gepost op: 18-05-2010, 22:13:48 »
::rofl::
Keep calm and eat chocolates!

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: Irritant
« Reactie #9854 Gepost op: 18-05-2010, 22:22:34 »
Jawel,maar er is ook een label aan de voorkant.....en daar denk je als man niet meteen aan een schaar  ::) ::)
Stel dat er per ongeluk een stuk van die anderhalve centimeter afgaat  :o :o :o

tsja sommige dingen zitten gewoon vastgeroest  ;D
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline trialk

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Do' n t destroy the object of your love trialkç 58
Re: Irritant
« Reactie #9855 Gepost op: 19-05-2010, 02:00:25 »
we hebben je toch niet op ideeen gebracht trialk?? ::oink::


;)
Je vindt er maar wat van.. en draait de wind morgen ?

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Irritant
« Reactie #9856 Gepost op: 19-05-2010, 17:16:49 »
Een anonieme beller die elk uur belt en als je opneemt dan ook meteen ophangt... Zucht
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Irritant
« Reactie #9857 Gepost op: 21-05-2010, 01:14:59 »
M'n voorbumper aan gort gereden door een of andere dombo met een trekhaak en erbovenop nog vluchtmisdrijf pleegt... 

Offline m@ri@nne

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Irritant
« Reactie #9858 Gepost op: 23-05-2010, 13:02:20 »
pluisjesregen :(
Een appel valt niet ver van de boom, vooral niet als De Mol zijn kop boven het maaiveld uit steekt.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Irritant
« Reactie #9859 Gepost op: 23-05-2010, 19:24:06 »
Hooikoortsweer is dat.

Zeer irritant: Ziggo dat zich andermaal niet aan haar afspraak houdt, maar dit keer heb ik een naam van een persoon die mij een belofte heeft gedaan.

Het begon met een omslachtige manier van installeren van mijn digitale pakket. Daar deed ik bijna een dag over, terwijl het binnen 5 min uten zou moeten werken. Na meerdere telefoontjes en vele euro's later kreeg ik de belofte dat men mij als compensatie 3 maanden totaalpakket (HDTV) zou geven.

Een ander medewerker zei me vervolgens dat at nooit beloofd kon zijn, en ze zouden het HDTV-pakket gewoon standaard na 2 weken buiten gebruik stellen. Daarop schreef ik een email, waarna Ziggo me terugbelde, en aldermaal die toezegging deed om 3 maanden dit totaalpakket gratis te ontvangen.

Ik kom terug van vakantie, er liggen 3 brieven van Ziggo op me te wachten, maar in geen enkele brief staat de afspraak die met mij gemaakt is.

Ik ben het nu zat, en leg het maar voor aan de Consumentenbond.