Auteur Topic: Irritant  (gelezen 2367081 keer)

Offline trialk

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Do' n t destroy the object of your love trialkç 58
Re: Irritant
« Reactie #9960 Gepost op: 30-07-2010, 23:52:33 »
+ evt nakende kabinetsformatie 'k volg het nieuws niet meer  :(
Je vindt er maar wat van.. en draait de wind morgen ?

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Irritant
« Reactie #9961 Gepost op: 31-07-2010, 12:01:16 »
::rofl:: en dat werd een ban Jos ?
Nee, dat werd geen ban, omdat het de beheerders van die site zelf ook een paar keer was overkomen.

Ik weet niet precies hoe het werkt, het lijkt wel een dubbele ''laag'', die ze dan in een afbeelding hebben aangebracht, een URL die bij het overnemen in een forum automatisch doorverwijst naar een ander plaatje.


Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Irritant
« Reactie #9962 Gepost op: 31-07-2010, 12:27:13 »
Erg irritant:

Mensen die beweren dat je bijvoorbeeld bij Ryanair stukken goedkoper uit bent met je vliegtickets. Ze vergeten gemakshalve dat dat inderdaad alleen geldt voor je tickets, en dat je voor alle andere zaken apart betaalt (en flink betaalt).

Administratiekosten, bagage, (extra) handbagage, noem maar op. Kijk je naar wat andere maatschappijen bij de prijs inbegrepen aanbieden, dan lijken die op het eerste gezicht stukken duurder, maar wanneer je dan bijvoorbeeld op het vliegveld nog een fles sterke drank of een slof sigaretten hebt gekocht, hoef je daar dan niet apart voor te betalen. Bij Ryanair betaal je dan 30 euro.

Komt nog bij dat bijvoorbeeld een vliegveld als Weeze alleen aantrekkelijk is voor mensen die met eigen vervoer daarheen gaan. En verder zijn niet alle bestemmingen van daaruit te bereiken.

Kortom: een vriend van mij die mij de tip gaf om vanaf Weeze naar Griekenland te vliegen, vergeet erbij te vermelden dat ik op de door mij gekozen datums alleen naar Rhodos kan vliegen.

Dan gaan we optellen: 29 euro (x2), 5 euro, 15 euro, 10 euro, 80 euro (x2). Die 80 euro staat voor een taxirit, enkele reis. Dan komt er in Griekenland nog eens twee keer de transfer bij, waarvoor je dus retour 60 euro kwijt bent.

Ja, dan begint het met de geadverteerde prijs van 29 euro, en in de praktijk ben ik dan 310 euro kwijt. Minimaal, want die 29 euro enkele reis geld lang niet voor alle datums. En als je aan boord iets wil eten of drinken, komt ook dat er nog bovenop. Ryanair beweert: door al die extra's wordt de ticketprijs onnodig hoog.Dat kan dan wel zo zijn, maar als je naar het totaal-plaatje kijkt, zit er in hun kale ticketprijs ook echt alleen maar het vervoer van A naar B, dus van luchthaven naar luchthaven.

Ik vraag me dan af hoe vaak ik nog moet zeggen dat ik kijk naar de totaalprijs

Online Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Irritant
« Reactie #9963 Gepost op: 31-07-2010, 13:35:25 »
Daar kan ik me echt niet druk om maken. Je moet gewoon goed doorrekenen en goed kijken waar je moet zijn. Lowcost maatschappijen vliegen  niet op de reguliere luchthavens (bijv. Ryanair vliegt niet op Barcelona en Stockholm zelf maar op kleine luchthavens, zo'n 80 km verderop.) en dan ben je een stuk meer geld kwijt ja als je naar het centrum zelf moet. Onze klanten vliegen vaak naar Londen gewoon met KLM of BA naar City of Heathrow. Uiteraard ook voor de Frequent Flyer punten, maar ook omdat je dan zo in het centrum bent. Vanaf Stansted en Luton ben je een eeuwigheid onderweg, die tijd hebben ze niet, en als je een taxi moet nemen ben je al je winst al weer kwijt (want die zijn heel erg duur).

Maar als je naar Zuid-Spanje wilt en je wilt met een auto rondtrekken, kan je net zo goed op een kleine airport vliegen, daar een auto huren, een ticket met 1 stuk (of 2, als je langer gaat) bijkomen, dan kan je echt wel veel goedkoper. Alleen de taxen van de reguliere maatschappijen zijn vaak al heel hoog. En als je de tijd hebt als vakantieganger, gewoon van te voren goed kijken hoe je goedkoop in de stad kan komen. Doorrekenen, doorrekenen, doorrekenen.

Toen ik naar Boedapest ging ca 2 jaar geleden, ben ik met Wizzair gegaan. EUR85,- voor een ticket (als ik 1,5 week eerder had geboek was het nog goedkoper geweest), voor EUR15,- een 1 stuk bagage erbij gekocht en ik moest iets verder reizen (Eindhoven is verder voor mij dan Schiphol), maar dat had ik er met een reguliere maatschappij echt niet uitgehaald. Met Malev of KLM was ik naar dezelfde luchthaven gevlogen en was ik 4x zoveel kwijt geweest. Ter plaatse had ik natuurlijk ook vervoerskosten, maar die had ik, als ik met KLM of Malev was gevlogen Het enige was dat we niks aan boord kregen. Nou jammer, drink voor je aan boord gaat een flesje water en eet een vlugge snack, dan houd je dat op zo'n korte vlucht wel vol.

Als je nog gelooft dat je voor 25 euro weg kan, dat kan echt niet, of je moet op de luchthaven ter plekke zelf een afspraak hebben. Iedereen haalt je met lokkertjes binnen. Niet alleen lowcosts, ook gewoon de alledaagse winkels.

Online Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Irritant
« Reactie #9964 Gepost op: 31-07-2010, 16:02:46 »
On topic: ga ik weer eens GP2 kijken, wordt de race stilgelegd. Is er nog niks te zien. :(

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: Irritant
« Reactie #9965 Gepost op: 31-07-2010, 16:54:40 »
een "koekoe" in je tuin, das irritant  >:(
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Irritant
« Reactie #9966 Gepost op: 31-07-2010, 17:21:54 »
@Daisy, zoals jij het beschrijft, dat is wat ik bedoel.

Eerst kijken waar je heen wil op vakantie, en vervolgens kijken naar de maatschappij, met wie je het beste kan vliegen. Uitgaan van de totaalprijs is mijn methode al vele jaren. Met het vervoer heen en terug ben je er nog niet, je zal ook accommodatie moeten hebben. Als je die los bijboekt, dan kan dat, maar dan profiteer je niet van de kortingen die een touroperator kan bedingen. In mijn geval ben ik doorgaans het goedkoopste uit met een pakketreis. Komt ook doordat ik alleen reis, en bijvoorbeeld taxikosten niet kan delen met medereizigers.

Inderdaad: voor 25 euro reizen (enkele reis), dan praat je alleen over de verplaatsing van jezelf. Dat ondervonden mijn zus, zwager en twee van mijn neven (plus hun vriendinnen) eind april met hun reis naar Londen. Zij konden dan tenminste nog zo'n joekel van een taxi delen, maar anders hadden ze de airportbus moeten nemen.

Offline koekoe

  • Winnaar pool Oberon 2005, Expeditie Robinson 2009 én 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Irritant
« Reactie #9967 Gepost op: 1-08-2010, 07:02:21 »
een "koekoe" in je tuin, das irritant  >:(
Een vogel die eieren in andere nesten legt?Een duif?Een klok?Een bloem?Of een zeer braaf jongetje?

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: Irritant
« Reactie #9968 Gepost op: 1-08-2010, 09:40:37 »
duiven Koebeest, duiven.............  >:( rotbeesten zijn het
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline m@ri@nne

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Irritant
« Reactie #9969 Gepost op: 1-08-2010, 12:20:21 »
Niet kunnen slapen, en als je dan eindelijk slaapt, je wakker schrikt met het idee  dat je op een kermis terecht bent gekomen.  @#$%^ buren . :(
Een appel valt niet ver van de boom, vooral niet als De Mol zijn kop boven het maaiveld uit steekt.

Offline trialk

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Do' n t destroy the object of your love trialkç 58
Re: Irritant
« Reactie #9970 Gepost op: 1-08-2010, 12:55:06 »
gewoon er niets achter zoeken,geen plaats voor bijgeloof
Je vindt er maar wat van.. en draait de wind morgen ?

Offline koekoe

  • Winnaar pool Oberon 2005, Expeditie Robinson 2009 én 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Irritant
« Reactie #9971 Gepost op: 4-08-2010, 20:48:04 »
2 van de 8 songs die steeds vastlopen bij het kopen downloaden  >:( >:( >:(

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Irritant
« Reactie #9972 Gepost op: 4-08-2010, 21:02:46 »
duiven Koebeest, duiven.............  >:( rotbeesten zijn het

Is Koekoe even blij met zijn nickname. je weet wat zijn eerste ingeving was?

Offline Rutg3rDutchWolf

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • MWAM
Re: Irritant
« Reactie #9973 Gepost op: 9-08-2010, 19:39:56 »
2 van de 8 songs die steeds vastlopen bij het kopen downloaden  >:( >:( >:(

iTunes, opa, iTunes!
Niet Limewire!
Why don't I ever listen to me?

Offline koekoe

  • Winnaar pool Oberon 2005, Expeditie Robinson 2009 én 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Irritant
« Reactie #9974 Gepost op: 9-08-2010, 21:08:13 »
iTunes, opa, iTunes!
Niet Limewire!
intussen is het gelukt  :D Limewire had enkel wat problemen met het vinden van Hordes of Chaos(A necrologue for the elite)  :)

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Irritant
« Reactie #9975 Gepost op: 9-08-2010, 21:28:37 »
een douche die alleen maar. koud water wil geven :(
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline koekoe

  • Winnaar pool Oberon 2005, Expeditie Robinson 2009 én 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Irritant
« Reactie #9976 Gepost op: 9-08-2010, 22:25:19 »
Iemand die meer dan 8 minuten gefilmd heeft en zich niet 1 keer even gedraaid heeft  >:( Had hij/zij dat wel gedaan dan was ik zeker terug op youtube te zien  :D Maar helaas....(of misschien gelukkig  ;D )

Offline trialk

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Do' n t destroy the object of your love trialkç 58
Re: Irritant
« Reactie #9977 Gepost op: 9-08-2010, 23:45:29 »
telefoons in de straten,waardoor mensen harder gaan praten
Je vindt er maar wat van.. en draait de wind morgen ?

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: Irritant
« Reactie #9978 Gepost op: 10-08-2010, 17:25:27 »
telefoons in de straten,waardoor mensen harder gaan praten

vergeet niet de mensen die 's avonds laat in de achtertuin nog zitten te bellen  >:(
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Irritant
« Reactie #9979 Gepost op: 11-08-2010, 01:33:18 »
JE komt gratis ergens de video doen, kost ons alleen maar geld want er word helemaal niks vergoed. Komen ze met zo'n attitude... We kunnen ook weer vertrekken hoor, het was dat die camera's al besteld waren en dat we niet meer konden annuleren anders waren we gister gewoon lekker naar huis gegaan en hadden ze het zelf kunnen uitzoeken...