Auteur Topic: Irritant  (gelezen 2363467 keer)

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Irritant
« Reactie #10080 Gepost op: 20-10-2010, 11:16:22 »
Tuurlijk, maar is daar een voldoende voor nodig in het eindexamen? Ik heb ook geen wiskunde-eindexamen gedaan, maar ik begrijp die peilingen ook zo wel...

Dan zou je toch over Engels en Wiskunde zeggen, dat je een minimaal aantal jaren die vakken hebt moeten volgen? Voor beide vakken is het zeker belangrijk dat je een goede basis moet hebben, maar dat geldt denk ik voor meerdere vakken, maar waarom je dan er ten eerste verplicht eindexamen in moet doen, en nog aparter, er een voldoende voor moet hebben, dat nut zie ik werkelijk niet... Ik vrees echt dat er mensen zijn die nu in het ergste geval zonder eindexamen van school moeten gaan (of met MAVO ipv VWO) enkel en alleen omdat ze echt een van beide vakken niet kunnen...
Als je het echt niet kunt heb je die basis ook niet. sowieso vind ik dat het een verplicht examenvak moet zijn, over voldoende wil ik dan nog nadenken. Maar ik vind het wel een goede zaak om dat aan te stellen.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Irritant
« Reactie #10081 Gepost op: 20-10-2010, 11:32:03 »
Als je het echt niet kunt heb je die basis ook niet. sowieso vind ik dat het een verplicht examenvak moet zijn, over voldoende wil ik dan nog nadenken. Maar ik vind het wel een goede zaak om dat aan te stellen.
Waarom zou je de VWO basis niet kunnen hebben als je slecht bent in wiskunde? Mijns inziens gaat het erom hoe je gemiddeld over meerdere vakken bent, in plaats van over een of twee vakken. Zo zou je dus met een 5 voor wiskunde en verder allemaal 7's en 8-en zakken, terwijl je (althans zo was het in mijn tijd) met een 5 voor Duits en Biologie, en verder net voldoende bonuspunten wel kunnen slagen. Dat is toch wel erg krom...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Irritant
« Reactie #10082 Gepost op: 20-10-2010, 11:46:22 »
Waarom zou je de VWO basis niet kunnen hebben als je slecht bent in wiskunde? Mijns inziens gaat het erom hoe je gemiddeld over meerdere vakken bent, in plaats van over een of twee vakken. Zo zou je dus met een 5 voor wiskunde en verder allemaal 7's en 8-en zakken, terwijl je (althans zo was het in mijn tijd) met een 5 voor Duits en Biologie, en verder net voldoende bonuspunten wel kunnen slagen. Dat is toch wel erg krom...
ik bedoel de basis voor wiskunde.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Irritant
« Reactie #10083 Gepost op: 20-10-2010, 11:53:26 »
ik bedoel de basis voor wiskunde.
Daar had ik het ook over! Ik begrijp wel dat iedereen de basis moet kennen, maar die heb je toch wel in 1 of 2 jaar middelbare school geleerd. Hoe zou je dit dan over 4 tot 6 jaar willen uitsmeren? Ik bedoel, als je de basis hebt, en die ook kent, waarom moet je daar dan eindexamen in gaan doen? Of kun je al aan het eind van het tweede jaar daar dan eindexamen in gaan doen, zodat je verder geen wiskunde meer hoeft te volgen?
Ich bin ein Bärliner!

Offline Dwaastoo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Irritant
« Reactie #10084 Gepost op: 20-10-2010, 12:00:40 »
Dit is je vraag:
[...] Wiskunde vind ik nog dommer, want waar heb je eigenlijk wiskunde voor nodig? Rekenen begrijp ik nog wel, maar wiskunde? Wat heb ik aan de sinus of aan de inhoud van een kegel? [...]

Dit is mijn antwoord:
[...] LDHM, er is ook meer aan wiskunde dan alleen goniometrische functies en meetkunde...
Je gebruikt in je dagelijks leven meer wiskunde dan je denkt.

(denk bv. maar eens aan de interpretatie en het begrip van die [ironiemodus] geweldige [/ironiemodus] (politieke) peilingen... ;) )

Tuurlijk, [...]

Je bent het dus met me eens, dat je wiskunde in het dagelijks leven nodig hebt.

En een andere vraag
[...]maar is daar een voldoende voor nodig in het eindexamen? [...]

Voor mijn antwoord neemt Vieffan me de woorden wéér uit de mond ;)
Als je het echt niet kunt heb je die basis ook niet. sowieso vind ik dat het een verplicht examenvak moet zijn, over voldoende wil ik dan nog nadenken. Maar ik vind het wel een goede zaak om dat aan te stellen.

[...]maar ik begrijp die peilingen ook zo wel... [...]

Dit is natuurlijk maar een voorbeeld. Bovendien waag ik je stelling te betwijfelen. Zonder die wiskunde BEGRIJP je de peiling niet. Dan neem je maar klakkeloos de conclusie aan die de media/Maurice de Hond eraan verbinden, maar als je kritisch naar de peiling zelf gaat kijken dan zul je zien dat die conclusies vaak kant nog wal raken. Je kunt niet kritisch naar een peiling kijken als je niets van wiskunde weet.
En om van de peilingen af te stappen (want zoals gezegd is dat maar een voorbeeld)... dit geldt voor vele zaken in het dagelijkse leven.

Ik begrijp wel dat iedereen de basis moet kennen, maar die heb je toch wel in 1 of 2 jaar middelbare school geleerd.
En hier verschillen wij fundamenteel van mening. Dit geloof ik namelijk niet. Naar mijn mening onderschat je de waarde van het vak wiskunde.
« Laatst bewerkt op: 20-10-2010, 12:21:21 door Dwaastoo »
"It's all a joke! Everything anybody ever valued or struggled for...  it's all a gag!  So why can't you see the funny side? Why aren't you laughing!"

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Irritant
« Reactie #10085 Gepost op: 20-10-2010, 12:06:33 »
En hier verschillen wij fundamenteel van mening. Dit geloof ik namelijk niet. Naar mijn mening onderschat je de waarde van het vak wiskunde.
Wat noem jij dan de basis van wiskunde? In ieder geval niet het kunnen berekenen van de inhoud van een kegel, of het weten van de waarde van pi... Zoals gezegd, de basis van wiskunde is belangrijk, maar als het 4 tot 6 jaar duurt om de basis van het vak uit te leggen, is er toch echt iets mis...

Waar ik mee blijf zitten is het feit dat je buiten de algehele wiskunde-basis nog velerlei dingen (zoals daarnet al genoemd) leert die je voor het dagelijkse leven echt niet nodig hebt. En je maakt mij echt niet wijs, dat je alleen basisdingen gaat krijgen tijdens je eindexamen...
« Laatst bewerkt op: 20-10-2010, 12:08:54 door LdHmolletje »
Ich bin ein Bärliner!

Offline Dwaastoo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Irritant
« Reactie #10086 Gepost op: 20-10-2010, 12:19:59 »
Waar ik mee blijf zitten is het feit dat je buiten de algehele wiskunde-basis nog velerlei dingen (zoals daarnet al genoemd) leert die je voor het dagelijkse leven echt niet nodig hebt. En je maakt mij echt niet wijs, dat je alleen basisdingen gaat krijgen tijdens je eindexamen...

Zoals gezegd, hier verschillen we fundamenteel van mening, je onderschat mijns inziens volledig de waarde van wiskundige kennis. Met name als ik zie dat je het over 'wijsmaken' gaat hebben.

Lets agree to disagree.
"It's all a joke! Everything anybody ever valued or struggled for...  it's all a gag!  So why can't you see the funny side? Why aren't you laughing!"

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Irritant
« Reactie #10087 Gepost op: 20-10-2010, 13:24:54 »
Ik zorg gewoon dat ik een 8 op bsm haal, dan kan ik een 4 op wiskunde halen.
Probleem opgelost ::hypocriet::.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Irritant
« Reactie #10088 Gepost op: 20-10-2010, 14:02:48 »
Lets agree to disagree.
goed plan :P. Dit is ook helemaal geen topic waar dit thuis hoort :P.

Offline Dwaastoo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Irritant
« Reactie #10089 Gepost op: 20-10-2010, 14:09:34 »
goed plan :P. Dit is ook helemaal geen topic waar dit thuis hoort :P.

Wel als je de bovenstaande discussie irritant vindt ;D

OT: hoofdpijn op een anderszins prettige dag
"It's all a joke! Everything anybody ever valued or struggled for...  it's all a gag!  So why can't you see the funny side? Why aren't you laughing!"

Offline Dwaastoo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Irritant
« Reactie #10090 Gepost op: 20-10-2010, 14:13:22 »
Onbeantwoorde vragen/gedachten... ::)

ik moet zo naar de dokter. ben zenuwachtig  :-\\
Hopelijk is alles goed gegaan? [...]
"It's all a joke! Everything anybody ever valued or struggled for...  it's all a gag!  So why can't you see the funny side? Why aren't you laughing!"

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Irritant
« Reactie #10091 Gepost op: 20-10-2010, 14:24:39 »
Onbeantwoorde vragen/gedachten... ::)

daar had ik al op gereageerd *zoekt reactie*

Als jij laat reageert mag ik dat ook:

Het ging redelijk, ik moest hechtingen eruit laten halen maar die zaten helemaal vast in wondvocht en bloed (ja smerig :P) En een weekendarts had het gedaan dus de gene die het eruit ging halen had geen idee hoe het zat en het zat vaag. Het kwam erop neer dat hij het slecht had gedaan, niet alleen de hechtingen zaten niet zoals ze normaal worden gezet (met de knoop boven oid) maar ook had hij geen gaatje gemaakt in mijn nagel dus daar zit nu heel veel bloed onder en dat wil niet zomaar weg. Dus moet nu wachten totdat mijn nagel eraf valt maar het doet pijn zodra ik iets oppak dus kan voorlopig ook niet hockeyen. Anyway, Er zijn 2 assistenstes en een dokter aan te pas gekomen om die hechtingen eruit te halen en het deed heel veel pijn. Paar dagen later zag ik dat er nog een zwart draadje inzat. Bleek dat er nog ruim een centimer aan hechtingdraad inzat. zonder knoopje dat wel, we hebben het er zelf ff uitgetrokken, want we dachten dat het 5 milimeter was meer konden we er niet van zien. Het geneest nu redelijk goed het ziet er alleen niet uit.


Jeetje wat een verhaal is dat geworden ::rofl::
conclusie: Alles is nu weer goed :)
::)
« Laatst bewerkt op: 20-10-2010, 14:26:27 door Vieffan »

Offline Dwaastoo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Irritant
« Reactie #10092 Gepost op: 20-10-2010, 15:19:37 »
irritant.... gemiste antwoorden ;D

Wel gelukkig dat alles goed weer is ::ok::
"It's all a joke! Everything anybody ever valued or struggled for...  it's all a gag!  So why can't you see the funny side? Why aren't you laughing!"

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Irritant
« Reactie #10093 Gepost op: 20-10-2010, 15:38:57 »
irritant is als je mensen afwijst en dat anderen daar dan over verhaal komen halen
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Irritant
« Reactie #10094 Gepost op: 20-10-2010, 15:40:28 »
irritant is als je mensen afwijst en dat anderen daar dan over verhaal komen halen
diegene is zelf te laf om het te vragen. :-X
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Dwaastoo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Irritant
« Reactie #10095 Gepost op: 20-10-2010, 15:41:06 »
Afgewezen worden....

maar gelukkig heb ik vrienden die ik het kan vertellen... en die gaan dan buiten mijn weten om verhaal halen... :P
"It's all a joke! Everything anybody ever valued or struggled for...  it's all a gag!  So why can't you see the funny side? Why aren't you laughing!"

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Irritant
« Reactie #10096 Gepost op: 20-10-2010, 15:45:20 »
tja dwaas soms ben je gewoon niet goed genoeg ;)
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Dwaastoo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Irritant
« Reactie #10097 Gepost op: 20-10-2010, 16:54:39 »
tja dwaas soms ben je gewoon niet goed genoeg ;)

Ik ben inderdaad niet goed in falen... ::)

en (om on-topic te blijven) da's soms balen/irritant
"It's all a joke! Everything anybody ever valued or struggled for...  it's all a gag!  So why can't you see the funny side? Why aren't you laughing!"

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Irritant
« Reactie #10098 Gepost op: 21-10-2010, 10:11:26 »
Mijn essay wil niet zo goed lukken en na vanmiddag kan ik geen vragen stellen aan een vriend want die is dan weg... Fodor is een eikel en de mensen die IBST hebben bedacht ook, want die hebben helemaal geen goede theorie. en het is nog lastig uit te leggen ook...

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Irritant
« Reactie #10099 Gepost op: 21-10-2010, 20:52:23 »
Uit een stukje bij irritant, 2 woorden moeten googlen :(
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.