Auteur Topic: Irritant  (gelezen 2363424 keer)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Irritant
« Reactie #10360 Gepost op: 31-12-2010, 20:08:16 »
De onverschillige houding van veel bewoners. Ik heb het geloof ik al eerder hier neergezet, maar mensen tonen totaal geen begrip voor het feit dat post- en krantenbezorgers van welk bedrijf dan ook, het in de afgelopen weken super zwaar hebben gehad.

Vegen van het eigen stoepje is dan wel wettelijk niet meer verplicht (er zijn nog slechts enkele gemeentes in Nederland waar die verplichting in de APV is opgenomen), maar het getuigt van fatsoen en (sociale) verantwoordelijkheid om dat wel te doen. Veel mensen redeneren: wanneer de gemeente het laat afweten, waarom zou ik het dan WEL doen?

Wat ik dus vaker heb gezien:

ik bezorg in een wijk waar je zowel ''elite-straten'' als volksstraten hebt. In die laatste wordt over het algemeen goed de sneeuw geveegd, en niet alleen waar de bewoners zelf moeten lopen. In de ''elite-straten'' wordt er over het algemeen niets geveegd, of hooguit het deel van de voordeur naar de plek waar de bewoners in de auto stappen, voor de rest laten ze de troep liggen.

Wanneer ze dan zeggen: ''gaat het, meneer''?, als ze nieuwsgierig in de deuropening komen kijken waarom je als bezorger zo staat te stuntelen in de poging op de been te blijven en de brievenbus te bereiken, kun je beter helemaal niet reageren. Ik reageerde af en toe met de opmerking: wanneer de brievenbus een beetje bereikbaar wordt gemaakt, gaat het best. En dan reageren de bewoners verbaasd, en zeggen ze: het is toch je/uw werk?

Ja, dat kan dan wel zo zijn, maar bewoners verwachten ook met dit weer gewon hun post, alsof er niets aan de hand is, en het interesseert ze dus totaal niet HOE je bij de brievenbus komt.

Schrijnend voorbeeld, ik zal het huisnummer niet noemen, maar wel de straat: in de Lambertuslaan in Maastricht staan huizen zo groot als kastelen. Ik ploegde over een oprit van 15 meter lang door een sneeuwlaag van ruim 30 centimeter, kom aan een stenen trap, zie dat de brievenbus alleen via 8 spiegelgladde treden te bereiken is. Roept er iemand van de bovenverdieping: ''menaer, de brievenbus is daerboven'' (ik probeer dus bewust de bekakte stem weer te geven van de bewoonster).

Ik zei dat de treden te glad waren om veilig naar boven te gaan, en dat ik de post op de onderste trede zou leggen. Mevrouw was not amused, en dreigde ermee om de gemeente te bellen.

Dat heeft ze gedaan, maar mijn werkleiding stond volledig achter me toen ik het voorval meldde. En de gemeente dus ook.

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: Irritant
« Reactie #10361 Gepost op: 31-12-2010, 22:35:53 »
dat is inderdaad irritant bodejos, maar ik denk dat in veel gevallen in die "elite wijken" de mensen op wintersport zijn
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Irritant
« Reactie #10362 Gepost op: 1-01-2011, 03:11:07 »
ach jah, het hoort toch eigenlijk ook bij het werk?
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: Irritant
« Reactie #10363 Gepost op: 1-01-2011, 09:47:14 »
ach jah, het hoort toch eigenlijk ook bij het werk?

::rofl::
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Irritant
« Reactie #10364 Gepost op: 1-01-2011, 11:38:07 »
een zus die om 11 uur 's ochtends je kamer binnen loopt omdat ze 'denkt dat je wel wakker wilt worden' NEE MONGOOL IK WIL NIET WAKKER WORDEN OM 11 UUR 'S OCHTENDS!!! Ik wil verdomme slapen maar nu ben ik klaar wakker omdat ik mezelf helemaal zit op te vreten. En het erge is dat ze waarschijnlijk niks door heeft...

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: Irritant
« Reactie #10365 Gepost op: 1-01-2011, 11:43:12 »
een zus die om 11 uur 's ochtends je kamer binnen loopt omdat ze 'denkt dat je wel wakker wilt worden' NEE MONGOOL IK WIL NIET WAKKER WORDEN OM 11 UUR 'S OCHTENDS!!! Ik wil verdomme slapen maar nu ben ik klaar wakker omdat ik mezelf helemaal zit op te vreten. En het erge is dat ze waarschijnlijk niks door heeft...
hahahhaha ::hug::

ik ken het gevoel, mijn zus was laatst toen ik al om 11 uur naar bed was gegaan, om 12 uur ('s avonds) mijn kamer binnengestormd omdat ik haar tv afstandbediening had gepakt

De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: Irritant
« Reactie #10366 Gepost op: 1-01-2011, 12:14:23 »
@Bodejos: Ik heb de sneeuw op mijn stoepje juist laten liggen voor de vaders en moeders die met de sleetjes, met kinderen erop, langs kwamen...........
Beetje rottig vond ik het voor die ouders, dat ze iedere keer moesten vragen of de kinderen wilden afstappen van de slee, slee optillen, en dan weer hun gezellige tochtje konden vervolgen.

Maakt mij dat nu een slecht mens? ::schaam::
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Irritant
« Reactie #10367 Gepost op: 1-01-2011, 12:19:37 »
Absoluut niet.

Het is altijd de vraag wat beter is, de stoep schoonmaken of niet... Ik heb wel het directe pad naar de stoep schoongemaakt. Maar ik heb bewust niet de stoep schoongemaakt. In het begin deed ik dat wel, maar ik merkte dat de stoep dan veel gladder werd, dan als ik de sneeuw zou laten liggen. In mijn straat was dat duidelijk te merken. De gedeeltes van de stoep (aan mijn kant van de straat) die niet waren schoongemaakt kon je gewoon goed op lopen, terwijl de gedeeltes die wel waren schoongemaakt steeds veranderden in schaatsbanen, zo glad...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Irritant
« Reactie #10368 Gepost op: 1-01-2011, 13:16:17 »
Ik heb oud en nieuw dit jaar niet in mijn eigen flat gevierd. Maar ik las dat er veel feesten enzo waren, dus ik dacht eraan om volgend jaar wel thuis te blijven. Nu lees ik dat de lift (bewust) gesloopt is in mijn flat. Na het expres gooien van een emmer met gele verf naar beneden, die nu (een half jaar later) nog steeds op de muur zit, omdat het er niet meer af gaat, is dit het zoveelste bewijs dat er toch echt ontzettende kleuters in mijn flat wonen. Hopelijk vinden ze de daders en worden ze de flat uitgegooid. Dit verzin je toch niet.  ::niet-ok::

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: Irritant
« Reactie #10369 Gepost op: 1-01-2011, 13:57:02 »
Ik heb oud en nieuw dit jaar niet in mijn eigen flat gevierd. Maar ik las dat er veel feesten enzo waren, dus ik dacht eraan om volgend jaar wel thuis te blijven. Nu lees ik dat de lift (bewust) gesloopt is in mijn flat. Na het expres gooien van een emmer met gele verf naar beneden, die nu (een half jaar later) nog steeds op de muur zit, omdat het er niet meer af gaat, is dit het zoveelste bewijs dat er toch echt ontzettende kleuters in mijn flat wonen. Hopelijk vinden ze de daders en worden ze de flat uitgegooid. Dit verzin je toch niet.  ::niet-ok::
waardeloze mensen ja
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline Bakkertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Irritant
« Reactie #10370 Gepost op: 1-01-2011, 14:33:45 »
Al die mensen die denken dat het leuk is om hulpverleners lastig te vallen tijdens hun werkzaamheden ::ohno:: ::niet-ok:: ::ohno::
Altijd blijven lachen wat er ook gebeurd, al is het van de zenuwen!

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Irritant
« Reactie #10371 Gepost op: 1-01-2011, 15:13:25 »
Dat is diep triest ja. ::niet-ok:: ::niet-ok:: ::niet-ok::

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Irritant
« Reactie #10372 Gepost op: 1-01-2011, 17:32:29 »
Ik heb oud en nieuw dit jaar niet in mijn eigen flat gevierd. Maar ik las dat er veel feesten enzo waren, dus ik dacht eraan om volgend jaar wel thuis te blijven. Nu lees ik dat de lift (bewust) gesloopt is in mijn flat. Na het expres gooien van een emmer met gele verf naar beneden, die nu (een half jaar later) nog steeds op de muur zit, omdat het er niet meer af gaat, is dit het zoveelste bewijs dat er toch echt ontzettende kleuters in mijn flat wonen. Hopelijk vinden ze de daders en worden ze de flat uitgegooid. Dit verzin je toch niet.  ::niet-ok::

Daarnaast lees ik nu, dat sommige mensen brandend papier naar beneden hebben gegooid, verder hebben mensen plantenbakkorrels door de hele flat verspreid. Nou, nou wat een lol zeg. Ben nu wel blij dat ik niet thuis was. Wel sneu voor de mensen die het allemaal op moeten ruimen. Want degenen die zo grappig zijn om dit uit te spoken, zullen hoogst waarschijnlijk niet de eersten zijn om te gaan opruimen. Ik ga me steeds meer afvragen wat voor idioten er eigenlijk in mijn flat wonen zeg.  ::niet-ok::

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: Irritant
« Reactie #10373 Gepost op: 1-01-2011, 17:38:25 »
Daarnaast lees ik nu, dat sommige mensen brandend papier naar beneden hebben gegooid, verder hebben mensen plantenbakkorrels door de hele flat verspreid. Nou, nou wat een lol zeg. Ben nu wel blij dat ik niet thuis was. Wel sneu voor de mensen die het allemaal op moeten ruimen. Want degenen die zo grappig zijn om dit uit te spoken, zullen hoogst waarschijnlijk niet de eersten zijn om te gaan opruimen. Ik ga me steeds meer afvragen wat voor idioten er eigenlijk in mijn flat wonen zeg.  ::niet-ok::
ben je op zoek naar een nieuwe flat of bevalt de rest je wel :D

zonde dat er dat soort mensen rondlopen
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Irritant
« Reactie #10374 Gepost op: 1-01-2011, 17:43:27 »
Ja, hoor ik heb een hele leuke flat verder. En er wonen ook een heleboel leuke mensen.  ::jaja::

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: Irritant
« Reactie #10375 Gepost op: 1-01-2011, 18:15:41 »
Daarnaast lees ik nu, dat sommige mensen brandend papier naar beneden hebben gegooid, verder hebben mensen plantenbakkorrels door de hele flat verspreid. Nou, nou wat een lol zeg. Ben nu wel blij dat ik niet thuis was. Wel sneu voor de mensen die het allemaal op moeten ruimen. Want degenen die zo grappig zijn om dit uit te spoken, zullen hoogst waarschijnlijk niet de eersten zijn om te gaan opruimen. Ik ga me steeds meer afvragen wat voor idioten er eigenlijk in mijn flat wonen zeg.  ::niet-ok::

Inderdaad idioot gedrag. Weet je wel zeker dat het bewoners zijn die dit gedaan hebben, of is het mogelijk dat er ongewenst bezoek is geweest afgelopen avond/nacht?
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Irritant
« Reactie #10376 Gepost op: 1-01-2011, 18:22:46 »
Ohw misschien zijn het gasten geweest van bewoners. Maar ongewenste gasten kunnen niet heel makkelijk binnenkomen bij ons. Nu ja, de camerabeelden zullen het wel uitwijzen. En dan kunnen de betrokkenen (in elk geval die van de lift), alvast hun koffertjes inpakken en op zoek gaan naar een nieuwe kamer. En terecht.  ::jaja::

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: Irritant
« Reactie #10377 Gepost op: 5-01-2011, 17:34:17 »
Mensen die hun werk niet goed doen

Ik krijg net een mailtje van die studie-administratie over een cijfer van immunologie, het vak dat ik de maand december heb gehad

Ik was laatst blij omdat ik voor het practicum gedeelte een 6,9 had en moest alleen het toets cijfer nog terugkrijgen

Krijg ik dus in dat mailtje te lezen dat ik een 0 heb voor het vak, dus onvoldoende. maar een 0 kan je alleen krijgen als je niet komt opdagen en de toets ging eigenlijk helemaal niet slecht

Ik dus helemaal stressen, hebben ze die toets kwijtgeraakt ofzo

Ik dus naar blackboard, daar hadden ze vandaag de cijferlijst ook opgezet
met elk cijfer dat je gehaald hebt voor het vak
en ja hoor, ik kijk bij mijn studentennummer, ik heb gewoon een 8,65 voor die toets gehaald,
 dus met mijn practicumcijfer gemiddeld een 7,8 dus een 8

Dus blijkbaar is desbetreffende persoon die de cijfers opgeeft bij de studie-adminstratie een "8." vergeten en moet ik morgen dus even naar mijn uni om deze rotfout te herstellen
want ja, ik wil geen 0 maar een 8, heb geen zin om door zo'n administratie fout een toets te moeten herkansen  ::niet-ok:: ::niet-ok::
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Irritant
« Reactie #10378 Gepost op: 5-01-2011, 17:37:21 »
Mensen die hun werk niet goed doen

Ik krijg net een mailtje van die studie-administratie over een cijfer van immunologie, het vak dat ik de maand december heb gehad

Ik was laatst blij omdat ik voor het practicum gedeelte een 6,9 had en moest alleen het toets cijfer nog terugkrijgen

Krijg ik dus in dat mailtje te lezen dat ik een 0 heb voor het vak, dus onvoldoende. maar een 0 kan je alleen krijgen als je niet komt opdagen en de toets ging eigenlijk helemaal niet slecht

Ik dus helemaal stressen, hebben ze die toets kwijtgeraakt ofzo

Ik dus naar blackboard, daar hadden ze vandaag de cijferlijst ook opgezet
met elk cijfer dat je gehaald hebt voor het vak
en ja hoor, ik kijk bij mijn studentennummer, ik heb gewoon een 8,65 voor die toets gehaald,
 dus met mijn practicumcijfer gemiddeld een 7,8 dus een 8

Dus blijkbaar is desbetreffende persoon die de cijfers opgeeft bij de studie-adminstratie een "8." vergeten en moet ik morgen dus even naar mijn uni om deze rotfout te herstellen
want ja, ik wil geen 0 maar een 8, heb geen zin om door zo'n administratie fout een toets te moeten herkansen  ::niet-ok:: ::niet-ok::


Djeezzz, wat een rotstreek. :(
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Irritant
« Reactie #10379 Gepost op: 5-01-2011, 17:38:49 »
Mensen die hun werk niet goed doen

Ik krijg net een mailtje van die studie-administratie over een cijfer van immunologie, het vak dat ik de maand december heb gehad

Ik was laatst blij omdat ik voor het practicum gedeelte een 6,9 had en moest alleen het toets cijfer nog terugkrijgen

Krijg ik dus in dat mailtje te lezen dat ik een 0 heb voor het vak, dus onvoldoende. maar een 0 kan je alleen krijgen als je niet komt opdagen en de toets ging eigenlijk helemaal niet slecht

Ik dus helemaal stressen, hebben ze die toets kwijtgeraakt ofzo

Ik dus naar blackboard, daar hadden ze vandaag de cijferlijst ook opgezet
met elk cijfer dat je gehaald hebt voor het vak
en ja hoor, ik kijk bij mijn studentennummer, ik heb gewoon een 8,65 voor die toets gehaald,
 dus met mijn practicumcijfer gemiddeld een 7,8 dus een 8

Dus blijkbaar is desbetreffende persoon die de cijfers opgeeft bij de studie-adminstratie een "8." vergeten en moet ik morgen dus even naar mijn uni om deze rotfout te herstellen
want ja, ik wil geen 0 maar een 8, heb geen zin om door zo'n administratie fout een toets te moeten herkansen  ::niet-ok:: ::niet-ok::

::niet-ok:: die mensen zijn ook niet te vertrouwen  >:(.
 ::hug::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human