Auteur Topic: Irritant  (gelezen 2367036 keer)

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: Irritant
« Reactie #15140 Gepost op: 29-08-2014, 16:57:52 »
Mijn nieuwe rooster van school: maandag, woensdag en donderdag van 8.20 tot 15.50, dinsdag van 9.10 tot 15.50 en (als enige lichtpuntje) vrijdag van 10.00 tot 12.50. En 5 tussenuren.
Ehm. Ja. Moet dat nou? >:(

Het kan altijd erger hoor. Ikzelf heb vroeger zelf een half jaar Maandag t/m Donderdag 8.20 - 15.50 gehad en op Vrijdag 14:10.

En mijn huidige rooster is ook niet super maar ook niet slecht.

08.30 - 17:00 | 08.30 - 17.30 | 09.00 - 16.00 | 10.00 - 15.30 | 09.00 - 13.30

Gelukkig is brand erger
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Irritant
« Reactie #15141 Gepost op: 29-08-2014, 16:58:29 »
Dat valt toch wel mee? Ik heb het wel eens gehad dat ik op maandag van 08.30 uur tot 10.00 uur les had en daarna van 16.25 uur tot 17.55 uur. De tijd tussen 10.00 en 16.25 uur waren tussenuren! Dat was pas dramatisch.

De rest van de week was toen weliswaar wel "normaal".

Wow dat is ook irritant inderdaad  ::oink::.
Maar goed, ik vind mijn rooster wel irritant, omdat ik in de vorige drie jaar nog nooit 1x tot 15.50 les heb gehad, en nu ik naar de bovenbouw ga ineens gelijk 4x. Maar het komt waarschijnlijk ook omdat ik een veel beter rooster had verwacht denk ik.
I will follow my inner gold

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Irritant
« Reactie #15142 Gepost op: 29-08-2014, 17:07:33 »
..Waarom weten jullie achteraf je rooster nog?


Ik was dat gedurende het jaar al vergeten ;D
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Irritant
« Reactie #15143 Gepost op: 29-08-2014, 17:33:35 »
::rofl::
Ik weet alleen dat ik een jaar vrijdag tot 12 uur les had en dan om 3 uur ofzo nog eens gym.

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Irritant
« Reactie #15144 Gepost op: 29-08-2014, 17:48:59 »
Wow dat is ook irritant inderdaad  ::oink::.
Maar goed, ik vind mijn rooster wel irritant, omdat ik in de vorige drie jaar nog nooit 1x tot 15.50 les heb gehad, en nu ik naar de bovenbouw ga ineens gelijk 4x. Maar het komt waarschijnlijk ook omdat ik een veel beter rooster had verwacht denk ik.

oooh bovenbouw, dat verklaart wel verschil ja :P

Maar 5 tussenuren in een week is heel erg weinig in de bovenbouw ;). Dat je het even weet :P
You'll never walk alone

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Irritant
« Reactie #15145 Gepost op: 3-09-2014, 20:00:09 »
Heb ik eindelijk mijn opdracht voor juridische vaardigheden bijna af, ik moet alleen nog een tijdschriftartikel vinden, ligt de website eruit waarmee je heel makkelijk tijdschriftartikelen kan vinden.  ::)

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Irritant
« Reactie #15146 Gepost op: 3-09-2014, 20:06:55 »
oooh bovenbouw, dat verklaart wel verschil ja :P

Maar 5 tussenuren in een week is heel erg weinig in de bovenbouw ;). Dat je het even weet :P

eeeecht niet ik had er geen ::ohno::
Ik had gewoon elke dag  van half negen tot tien over vier les ;D Behalve vrijdag, dan was ik tien voor half vier uit, en ik had misschien hier een daar een eerste uur vrij (twee keer of zo).. Maar examenjaar was beter rooster ::jaja::
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Irritant
« Reactie #15147 Gepost op: 3-09-2014, 20:10:15 »
Jij had ook 100 extra vakken
You'll never walk alone

Online Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: Irritant
« Reactie #15148 Gepost op: 3-09-2014, 20:11:34 »
Oh ik heb maar 2 tussenuren :D

Die ik nu dus mag opvullen met inhaallessen die ik mis door colleges ::)
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Irritant
« Reactie #15149 Gepost op: 3-09-2014, 20:11:42 »
 ::rofl:: Dat ja :P

And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: Irritant
« Reactie #15150 Gepost op: 3-09-2014, 23:27:42 »
Automobilisten die nog steeds denken dat snelverkeer voorrang heeft op kruisingen.  ::megafoon:: Die regel is al bijna twintig jaar geleden afgeschaft!!!
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Irritant
« Reactie #15151 Gepost op: 5-09-2014, 18:44:33 »
Same here, Tristan. Dat is trouwens het enige leuke dat ik Pierre Kartner ooit heb zien doen, die Sire-spot met die fietsende smurfen, die van rechts komen....

OT: nog steeds zijn er in Maastricht, en ik denk niet alleen in Maastricht, bus-chauffeurs die 3 of meer minuten te vroeg bij een halte wegrijden. Kost je meteen een aansluiting op het station....



Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Irritant
« Reactie #15152 Gepost op: 5-09-2014, 18:51:16 »
ik weet niet of het al tot maastricht is doorgedrongen, maar vaak zijn haltetijden geen vaste tijden maar richttijden.


edit: het staat zelfs op de website
De bus vertrok te vroeg of te laat, heb ik recht op een vergoeding?
Niet als een bus te vroeg is vertrokken. De tijd in de dienstregeling is een benadering van de tijd waarop de bus langs komt. Wij adviseren u daarom om ruim op tijd, minimaal vijf minuten van tevoren, bij de halte te zijn.
« Laatst bewerkt op: 5-09-2014, 18:54:41 door Lukie4 »
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Irritant
« Reactie #15153 Gepost op: 8-09-2014, 10:15:09 »
Chrome  >:(

Die muppets hebben besloten dat ik helemaal geen one-click refreshknop nodig heb. En dat de terugknop al helemaal overbodig is. Als dit nog lang blijft, gooi ik maar een nieuwe browser op m'n telefoon  >:(
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Irritant
« Reactie #15154 Gepost op: 8-09-2014, 13:21:21 »
@Lukie, Veolia hanteert het begrip ''tijdhalte''. Dat is iets anders dan een richttijd.

Ondanks dat, houd ik bij een geplande reis altijd rekening met een bepaalde marge, hoewel dat in het geval van een tijdhalte niet nodig zou moeten zijn. Het gaat me ook helemaal niet om een vergoeding bij een gemiste aansluiting, het is gewoon ergerlijk, als je wel een behoorlijke marge aanhoudt, maar er vervolgens achter komt dat de bus toch veel te vroeg is vertrokken.

Over enkele minuten val ik niet, maar wel als ik door een (veel) te vroeg vertrokken bus een aansluiting (trein of bus) mis, waardoor ik een half uur of een uur later op mijn bestemming aankom.

Als er bijvoorbeeld een bus gepland staat om 11.00 uur, en ik heb 3 minuten nodig om bij die halte te komen, dan zal ik heus niet pas om 3 minuten voor 11 van huis gaan. Dan zorg ik ervoor, dat ik uiterlijk om 10 voor 11 al onderweg ben, dan heb ik een ruimere marge dan aanbevolen.

Een tijdhalte is een halte waar de bus precies op tijd moet vertrekken. Dus niet te vroeg of te laat. In Zuid-Limburg is het zo, dat alle haltes als tijdhalte gelden.

Uiteraard is het bij drukte niet te vermijden dat die vertrektijden niet worden gehaald. Daar val ik dan ook niet over.

Maar het is onzin om een half uur of meer marge te gaan hanteren, lijkt me.
« Laatst bewerkt op: 8-09-2014, 13:22:58 door Bodejos »

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Irritant
« Reactie #15155 Gepost op: 8-09-2014, 13:52:16 »
De agende in mijn gsm gaat niet verder dan 31 december 2014. Blijkbaar gaat men ervan uit dat men een gsm na 5 jaar zomaar weggooit?
Ich bin ein Bärliner!

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: Irritant
« Reactie #15156 Gepost op: 8-09-2014, 14:35:14 »
De agende in mijn gsm gaat niet verder dan 31 december 2014. Blijkbaar gaat men ervan uit dat men een gsm na 5 jaar zomaar weggooit?
Tip: koop een smartphone ;) Hoewel dat ook niet de garantie geeft tot een eeuwige kalender. De agenda van mijn smartphone gaat tot 31 december 2036.
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline Jann

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Derde plaats Dixit 2020
Re: Irritant
« Reactie #15157 Gepost op: 8-09-2014, 16:41:14 »
Volgens mij gaat de iphone zo'n beetje oneindig door. Iig voorbij het jaar 10.000
Hier kan uw boodschap komen te staan. Geïnteresseerd? Neem dan snel contact op en bereik een miljoenenpubliek (5 cent per pm)

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Irritant
« Reactie #15158 Gepost op: 8-09-2014, 17:20:56 »
Volgens mij gaat de iphone zo'n beetje oneindig door. Iig voorbij het jaar 10.000

Heb je al voor dan afspraken staan?
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Jann

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Derde plaats Dixit 2020
Re: Irritant
« Reactie #15159 Gepost op: 8-09-2014, 17:32:42 »
Heb je al voor dan afspraken staan?

Voor 6993 heb ik de feestweek '500 jaar Jann; vijf eeuwen Grootsheid' in de planning, maar verder ook niet hoor. Je kan ook té ver vooruit plannen.
Hier kan uw boodschap komen te staan. Geïnteresseerd? Neem dan snel contact op en bereik een miljoenenpubliek (5 cent per pm)