Auteur Topic: Irritant  (gelezen 2367014 keer)

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Irritant
« Reactie #17420 Gepost op: 31-01-2017, 12:57:02 »
Is goed als je het irritant vind. Kun je de volgende keer het dan wel tegen mij zeggen en niet zo'n vage hint naar mij maken?

Thanks!

Lijkt me raar dat degene die zich aangeproken/geïrriteerd voelt hierdoor zich moet gaan verdedigen. Dat is de omgekeerde wereld. Misschien gewoon in het vervolg even oppassen met dergelijke uitspraken, want je weet nooit wie je ermee persoonlijk raakt ;)
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline Luiaardje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • zzz
Re: Irritant
« Reactie #17421 Gepost op: 31-01-2017, 13:01:55 »
Lijkt me raar dat degene die zich aangeproken/geïrriteerd voelt hierdoor zich moet gaan verdedigen. Dat is de omgekeerde wereld. Misschien gewoon in het vervolg even oppassen met dergelijke uitspraken, want je weet nooit wie je ermee persoonlijk raakt ;)
Is goed ik stop.
la-la-la

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Irritant
« Reactie #17422 Gepost op: 31-01-2017, 13:52:16 »
Het is Luiaardje en hij is een manneke ;) (Voor referentie kijk boven zijn avatar bij geslacht).

En zijn reactie was duidelijk gericht naar het feit dat hij niet door de selectie is gekomen voor het onlinespel de mol online hier op Realitynet. Natuurlijk kan je het gevoel niet helemaal inschatten, maar het ging een paar uur later al wel weer beter met hem, dus ik snap Vieffan wel ;).
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Irritant
« Reactie #17423 Gepost op: 31-01-2017, 14:03:47 »
Als we ons allemaal wat meer zouden verdiepen in elkaar dan is er al veel minder kans op irritatie. ::joehoe::
🜃

Offline Luiaardje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • zzz
Re: Irritant
« Reactie #17424 Gepost op: 31-01-2017, 14:06:30 »
Als we ons allemaal wat meer zouden verdiepen in elkaar dan is er al veel minder kans op irritatie. ::joehoe::
::ok::
la-la-la

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Irritant
« Reactie #17425 Gepost op: 31-01-2017, 14:16:08 »
Huh, wat krijgen we nou? Luipaardje schreef in het "Hoe voel je je?"-topic zich 'verschrikkelijk depressief/in shock/verdrietig' te voelen, vervolgens schrijft Vieffan geïrriteerd te zijn over mensen die te pas en te onpas zeggen depressief te zijn, omdat dit ervoor zorgt dat mensen die echt depressief zijn niet serieus worden genomen. Wat enigszins inconsequent is... want je vind dat men (jou studentdecaan) je depressie onderschat, terwijl jij in wezen misschien wel exact hetzelfde doet bij Luipaardje! Want je weet helemaal niet of Luipaardje dat te pas en onpas gebruikt, misschien voelt hij zich allang diep ellendig/depressief. Hoe kun je nou weten of dat te pas en te onpas is? Misschien onderschat jij zijn psychische toestand wel nu. In wezen doe je dan exact hetzelfde als hetgeen waaraan je je irriteert.

Begrijp me verkeerd, want inhoudelijk snap ik je volkomen Vieffan, mensen onderschatten elkaars (psychische) leed enorm tegenwoordig (hun eigen leed echter dat is altijd het grootste leed op aarde... héél merkwaardig altijd) daar irriteer ik me ook mateloos aan. Mijn grootste irritatie-punt ooit, sterker nog! Groot gelijk dus! Echter gaat het nu puur en alleen erom dat jij nu in wezen exact hetzelfde bij Luipaardje doet. Bovendien zie ik dat ze pas 14 is... onder depressief verstaat hij waarschijnlijk gewoon: ik voel me naar. Daarmee zegt ze niet persé mee dat ze zwaar of chronisch depressief is. Kun je dat iemand van 14 kwalijk nemen? Hij schreef gewoon hoe hij zich voelde, in een topic wat daarvoor bedoeld is.

Ik denk dat de onderschatting voor andermans leed, niet te maken heeft met de reden die jij noemt, maar eerder met het feit dat mensen van nature andermans leed (vooral als het psychisch is) onderschatten en bagatelliseren. Ze voelen immers niet wat de ander voelt, dus ach het valt wel mee, zijn mensen altijd geneigd in te schatten. Helaas.
Uiteraard wist ik niet precies hoe het met hem ging en ik heb me bij het schrijven van mijn reactie ook zeker gerealiseerd dat ik hem mogelijk ook onderschat. Neemt natuurlijk niet weg wat mijn irritatie is (of dit nou op luiaardje slaat of niet). Maar mijn inziens ging het inderdaad om de selectie bij het onlinespel. Ik ben niet boos op luiaardje, ik ben (was eigenlijk) alleen geïrriteerd. En ook niet per se op hem gericht maar op iedereen die dat doet. Omdat luiaardje er zelf naar vroeg heb ik uitgelegd wat voor een reactie het bij mij opwekt en waarom ik het dus niet fijn vind. Mag hij vervolgens uiteraard mee doen wat hij wil. Daarnaast vind ik leeftijd geen reden om er dan maar niks van te zeggen. Ook op je 14de kun je daar van leren toch, dus lijkt me geen reden om het niet aan te geven.

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: Irritant
« Reactie #17426 Gepost op: 31-01-2017, 14:20:29 »
dit is niet direct een discussie voor de relaxhoek.. zelfs niet voor op het forum.. Als er iets uitgepraat moet worden kan dat bv in de chat
er was eens......

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: Irritant
« Reactie #17427 Gepost op: 31-01-2017, 14:25:33 »
als er verder gediscussieerd moet worden, dan kan dat in de chat. :)
er was eens......

Offline spechteke

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Irritant
« Reactie #17428 Gepost op: 31-01-2017, 21:56:30 »
Denken dat je weet hoe een rode vrijstelling te winnen, maar dan komt MV met een verschrikkelijke twist. ::rofl::
poule widm '16: 56ste,  '17: 25ste.                  5de plaats in de mol online

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Irritant
« Reactie #17429 Gepost op: 1-02-2017, 00:01:16 »
Ze zijn coating aan het aanbrengen in het trappenhuis en vandaag moest ik al eerder naar mijn werk omdat ik anders de deur niet meer uit kon. Morgen wilde ik uitslapen en hardlopen. Maar durf beide niet te doen, want ze bellen 2x aan en als je niet open doet gooien ze dat spul erop en kun je je huis niet meer in of uit. Ik kleefde net ook al vast aan de vloer omdat het nog niet droog was. Het trappenhuis was ook afgezet met lint, maar ik kan moeilijk op straat gaan slapen en daarb ik hadden ze gezegd dat het rond die tijd droog zou zijn. Ik snap echt niet dat ze bij onze  flat niet gewoon een datum en een tijd hebben vermeld. Die andere flats hebben ook een lift, ik kan alleen via het trappenhuis mijn huis in.

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: Irritant
« Reactie #17430 Gepost op: 1-02-2017, 14:12:30 »
statische elektriciteit..
er was eens......

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: Irritant
« Reactie #17431 Gepost op: 1-02-2017, 18:25:12 »
statische elektriciteit..
Altijd je nagels even iets laten aanraken dat niet geleid. Dan heb je de minste kans dat je een schokhe krijgt ;)
Ook moet je fleece zo veel mogelijk vermijden.
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline AaPje16

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ▐ ●▼■
Re: Irritant
« Reactie #17432 Gepost op: 1-02-2017, 18:51:34 »
Heel mss n lichte hersenschudding hebben
(had zaterdag mn hoofd gestoten en nu nog steeds last  ::regenboog:: )
I won't worry my life away. I choose to be happy!

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: Irritant
« Reactie #17433 Gepost op: 1-02-2017, 19:03:06 »
Heel mss n lichte hersenschudding hebben
(had zaterdag mn hoofd gestoten en nu nog steeds last  ::regenboog:: )
Sterkte  ::hug::
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Online Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Irritant
« Reactie #17434 Gepost op: 1-02-2017, 19:52:41 »
aaah Aapje, dat moet je ook niet doen he, je hoofd stoten :(

sterkte ::hug::
Keep calm and eat chocolates!

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Irritant
« Reactie #17435 Gepost op: 1-02-2017, 21:07:36 »
 ::hug:: sterkte

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Irritant
« Reactie #17436 Gepost op: 1-02-2017, 21:57:25 »
Heel mss n lichte hersenschudding hebben
(had zaterdag mn hoofd gestoten en nu nog steeds last  ::regenboog:: )
::hug:: ::hug::

Offline KeyW

  • Forumlid
Re: Irritant
« Reactie #17437 Gepost op: 2-02-2017, 13:07:12 »
Sterkte, je zal wel vermoeid zijn

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Irritant
« Reactie #17438 Gepost op: 2-02-2017, 13:35:54 »
Dochters van 17 die op een doordeweeks dag om 3.00 uur thuiskomen.
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Irritant
« Reactie #17439 Gepost op: 2-02-2017, 15:58:38 »
Is die meid al weer 17!?! ::oink::