Auteur Topic: Irritant  (gelezen 2363462 keer)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Irritant
« Reactie #8540 Gepost op: 15-05-2009, 17:05:35 »
Wat ik zo zuur vind: een benedenbuurman ondervond eens wateroverlast, veroorzaakt door mijn bovenburen, daar was de wasmachinedeur tijdens het wegpompen van het water opengesprongen. Nu had ik daar ook lichte schade door, maar die was zo weinig, kwestie van opdrogen van het behang, dat ik dat heb laten zitten.

Ik ging eens kijken bij de benedenburen, want die haalden mij erbij omdat ze dachten dat de wateroverlast van mij afkomstig was, en ik zie er een plas water op de vinylvloer staan. Komt ie een week later lachend naar me toe, zegt ie: ik heb een tip voor je, je moet de verzekeraar van die vrouw een broef schrijven, ik heb een toezegging dat ik 2500 euro krijg. Had ie opgegeven dat zijn parket helemaal was kromgetrokken. Hij had vinyl in de keuken, en tegels in de woonkamer.....

Dat vind ik zuur. Ik betaal netjes mijn premie en ik heb schade, en krijg niets. Onderburen geven schade op die ze niet hebben (ja, een natte dweil.....), en krijgen 2500 euro uitgekeerd. ::niet-ok::

Daar kan  ik dus niet tegen.

Offline -Lieke-

  • Winnaar pool PE2005, PE2007 én Idols'05/'06
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Irritant
« Reactie #8541 Gepost op: 17-05-2009, 15:33:51 »
ik heb de hele tijd kriebel in mijn neus van die rooklucht hier ::niet-ok::

Offline lord menno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oranje is de bomp
Re: Irritant
« Reactie #8542 Gepost op: 17-05-2009, 19:46:51 »
ik ben gewoon totaal onberijkbaar, ik heb geen internet, geen telefoon en de postbode gooit onze post altijd bij de buren in de bus :-\\ alleen rooksignalen werken nog
Menno is gek

Offline Megan

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I se le dijo de forma!
Re: Irritant
« Reactie #8543 Gepost op: 17-05-2009, 19:52:38 »
ik heb de hele tijd kriebel in mijn neus van die rooklucht hier ::niet-ok::

ik ben gewoon totaal onberijkbaar, ik heb geen internet, geen telefoon en de postbode gooit onze post altijd bij de buren in de bus :-\\ alleen rooksignalen werken nog


 ::rofl:: ::rofl:: ::rofl:: ::rofl:: ::rofl::

Sommige mensen verwarren het recht op vrije meningsuiting met het recht op verbaal geweld.

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Irritant
« Reactie #8544 Gepost op: 17-05-2009, 20:07:57 »
je stem kwijt zijn ::niet-ok::

Offline Rutg3rDutchWolf

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • MWAM
Re: Irritant
« Reactie #8545 Gepost op: 18-05-2009, 15:29:25 »
je stem kwijt zijn ::niet-ok::

ben je zanger?
Why don't I ever listen to me?

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Irritant
« Reactie #8546 Gepost op: 18-05-2009, 16:22:11 »

Offline Rutg3rDutchWolf

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • MWAM
Re: Irritant
« Reactie #8547 Gepost op: 18-05-2009, 17:35:27 »
Jammer.
Why don't I ever listen to me?

Offline Megan

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I se le dijo de forma!
Re: Irritant
« Reactie #8548 Gepost op: 20-05-2009, 12:31:29 »
heb een belangrijk documentje ergens neergezet en nu kan ik t niet terugvinden :(
Sommige mensen verwarren het recht op vrije meningsuiting met het recht op verbaal geweld.

Offline lord menno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oranje is de bomp
Re: Irritant
« Reactie #8549 Gepost op: 20-05-2009, 12:32:15 »
heb een belangrijk documentje ergens neergezet en nu kan ik t niet terugvinden :(
weet je nog wel hoe het heet, anders kan je gewoon de zoek-functie gebruiken
Menno is gek

Offline Megan

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I se le dijo de forma!
Re: Irritant
« Reactie #8550 Gepost op: 20-05-2009, 12:33:44 »
weet je nog wel hoe het heet, anders kan je gewoon de zoek-functie gebruiken


heb ik al gedaan, het is weg :( zal toch niet zo dom geweest zijn m naar de prullebak te slepen :(
Sommige mensen verwarren het recht op vrije meningsuiting met het recht op verbaal geweld.

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Irritant
« Reactie #8551 Gepost op: 20-05-2009, 12:42:28 »
google, free undeleted. mss staat hij nog ergens op je schijf. Want nee, als je iets verwijderd van je pc verwijder je het niet echt. Het is pas weg als het weer is overgescgreven.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Irritant
« Reactie #8552 Gepost op: 20-05-2009, 12:44:56 »
en alles op ".doc'' of ''txt'' of iets dergelijks zoeken, met *.doc of ".txt, ik neem aan dat je zo ook al gezocht hebt?


Probeer eens heel voorzichtig je Ctrl-V en dan in een leeg document plakken.....



Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Irritant
« Reactie #8553 Gepost op: 20-05-2009, 20:13:09 »
Gebeurd in de trein, afgelopen zondag:

Overal om je heen hoor je tegenwoordig mobiele telefoons overgaan, telefoongesprekken gevoerd worden, en andere geluiden.


Ik zat in een coupe, waar een meisje zat te bellen, maar ze sprak heel erg zacht. Ik zat naast haar te lezen, en stoorde me er niet aan. Komt een man naar haar toe lopen, zegt met luide stem: ''hou je het kort, ik ben aan het lezen''.

En dat meisje enigszins verbaasd: ik spreek toch veel zachter als die mensen om me heen die niet aan het bellen zijn? En die man weer: ''niks mee te maken, kort houden''.

Maar het meisje was enigszins hersteld van de reactie van die man, en zegt: weet u wat het werkelijke probleem is? Bij mij hoort u niet beide kanten van het gesprek, en bij die anderen dus wel.


Nou vraag ik jullie: ervaren jullie dat ook zo, dat het niet de geluidssterkte is die stoort bij een gsm-gesprek, maar wat dat meisje dus zegt: het ontbreken van de ''andere kant van het gesprek''?



Zoals gezegd: ik stoor me ook weleens aan sommige luide gesprekken, maar dat geldt bij mij voor zowel gewone als telefoongesprekken. En als ze op een normaal niveau worden gevoerd, hoor ik het niet eens meer, bij wijze van spreken.

Lord Menno weet daar vast wel een psychologische verklaring voor......

Offline Go_ahead

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Irritant
« Reactie #8554 Gepost op: 20-05-2009, 20:43:48 »
Nee, ik heb geen last van telefoongesprekken, want of ik ben te druk en gefocust op lezen of praten met anderen dat ik dat achtergrond geruis niet meer hoor deels omdat ik weet dat dat erbij hoort en deels omdat je het ook niet wilt horen en er dus niet op gefocust bent.

Want wanneer je je focust, bewust of onbewust, op wat er gezegd wordt door dan wel degene met wie je aan het praten bent dan wel op iemand aan de telefoon kun je veel meer horen dan dat wanneer je te moe bent om te luisteren of gewoon met anderen dingen bezig bent, terwijl het geluid van die stem gewoon hetzelfde aantal decibel bevat.

Maar ik snap dat mensen zich inderdaad aan dergelijke gesprekken kunnen ergeren, maar ik maak gewoon van de nood een deugt door ernaar te luisteren en eventueel mee te giebelen of te lachen, want ja als je zo hard praat kun je natuurlijk niet zeuren om je privacy die schendt je zelf daar toch al mee en daarnaast hoor je zo ook soms best lachwekkende verhalen  ::)

Hetgeen wat ik irritant vind in de trein is van die middelbare school koters met een iq van een chimpansee, die om alles lachen, hard praten door de coupes rennen of elkaar meppen en slaan. Alhoewel meestal gebeurd het wel op zo een manier dat het echt grappig is of omdat het zo een laag, zielig niveau is dat je bijna niet anders kunt doen dan lachen. Bijvoorbeeld twee meisjes die in elkaars oren fluisteren om iets over mij te zeggen en dan lachend en schuldig naar mij kijken en dan zo onschuldig mogelijk hun gezicht wegdraaien en op het moment dat ze uitstappen dan altijd nog de blik met mij wisselen en lachen zo melig.

Maar ik als ervaren treinreiziger kun me dus eigenlijk bijna nergens meer aan ergeren, want heb alles al wel meegemaakt. Alleen als ik te laat ben door vertraging van de trein of dat de trein net voor mijn neus wegrijdt is wel zwaar ***!
Ananas

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Irritant
« Reactie #8555 Gepost op: 20-05-2009, 21:12:13 »
Haha, dat laatste had ik dus zondag: Bus was al aan de late kant, maar nog ruim op tijd om mij in normale rij-omstandigheden op tijd bij het station te krijgen.

Halverwege de rit rijdt de bus van de halte weg, is nog steeds te laat, maar er komt nog iemand aanrennen. Zo, zegt die: nu kan ik mijn trein nog halen.......



Ik kon het niet nalaten te zeggen: ''ja, jij wel, maar IK was mooi op tijd bij de halte, en MIJN trein mis ik wel.''


Jammergenoeg kreeg ik gelijk........
« Laatst bewerkt op: 20-05-2009, 21:34:05 door Bodejos »

Offline -Lieke-

  • Winnaar pool PE2005, PE2007 én Idols'05/'06
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Irritant
« Reactie #8556 Gepost op: 20-05-2009, 21:16:54 »
@bodejos: ik vind mobiele telefoon soms wel storender dan gewone gesprekken, omdat mensen die bellen het soms over hele persoonlijke dingen hebben die ik niet hoef te weten, terwijl mensen die "gewoon" praten er meer rekening mee lijken te houden dat er andere mensen bij zijn

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Irritant
« Reactie #8557 Gepost op: 20-05-2009, 21:38:05 »
Kan ik me voorstellen hoor, vaak gaat het gesprek over niets. Hangt ook van de situatie af.

Ik vroeg me alleen af: kan het inderdaad zo zijn dat de onzichtbare gesprekspartner de ''oorzaak'' van de ergernis is? Terwijl het juist lijkt alsof de zichtbare (en hoorbare) gesprekspartner het probleem is.

In dit geval zweeg die man op slag, ging zitten, en ging door met lezen.

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Irritant
« Reactie #8558 Gepost op: 21-05-2009, 01:07:21 »
ik hou m'n gesprekken in het openbaar zo kort mogelijk maar niemand hoeft mij te vertellen wat ik moet laten of doen. 
ik erger me ook aan het vingergelik en het strijken van het papier bij het lezen, het ritselen van een zak zoutjes,.. maar op openbare plaatsen als trein en bus moet je niet zitten zeiken tenzij het echt storend is bv: roepend gesprek.

Doe bovenstaande zaken in een bioscoopzaal dan heb ik wel een kort lontje, ik betaal geen 10 euro om tijdens een film naar geritsel van een zak chips of luidruchtig gesmak van popcorn te luisteren...

Onlans zat een Franstalige jongen naast me en zijn gsm ging af tijdens een toffe scene, hij grabbelde naar zijn toestel en heb hem in m'n beste en tactvolste manier in het frans wijsgemaakt dat een verzopen gsm niet zo goed meer werk,
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
hij zette onmiddelijk zijn gsm af.  Vriendelijke jongens toch die franstaligen...  ;D ;D ;D ;D

 

« Laatst bewerkt op: 21-05-2009, 01:37:48 door reaver »

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Irritant
« Reactie #8559 Gepost op: 21-05-2009, 10:08:57 »
::rofl::
In een normale coupe dan vind ik het soms wel een beetje storend als mensen heel hard zitten te praten. Ook aan de telefoon. Vooral als ze dan een of ander arabisch taaltje hebben, want dat versta ik niet :P. Klinkt gemeen maar zo is het nu eenmaal, ik wil wel weten of ze het over mij hebben.
En in een stilte coupe dan erger ik mij aan alles en iedereen :P. Tenzij iemand gewoon eenmalig zachtjes wat vraagt ofzo. Maar als er dan zo'n groep jongeren komt zitten die 'niet doorhebben' dat het een stiltecoupe is, dan kan ik ze wel wurgen :D.