Auteur Topic: Belspelletjes  (gelezen 11633 keer)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Belspelletjes
« Gepost op: 27-09-2003, 11:42:39 »
Iedereen ergert zich er altijd dood aan. Als je ernaar vraagt, zegt ook iedereen: meedoen? IK niet hoor.

Toch bestaat de grootste bagger al bijna 10 jaar op de Nederlandse televisie. Het fenomeen was overigens al langer te zien op zenders als MTV.

Er is een heuse aktie geweest van een politieke partij, om die rotzooi van televisie af te krijgen, het is helaas niet gelukt, de makers ervan zijn justitie iedere keer een stap voor, zodat het fenomeen ongrijpbaar is.

Met andere woorden: de makers weten heel goed dat ze de kijkers voor de gek aan het houden zijn. Jammergenoeg trappen er ook iedere keer weer hele volsstammen in. Wie van jullie kent iemand in zijn omgeving, die daadwerkelijk een prijs IN HANDEN heeft gekregen?

Reden voor mij, om hier onze eigen variant op te gaan starten:

PS: Je zou weleens kans kunnen gaan maken op misschien een grote geldprijs, maar misschien ook niet.

Categorie: eten en drinken:


***************

Offline Robin

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Belspelletjes
« Reactie #1 Gepost op: 27-09-2003, 11:47:58 »
15 letters dus en geen enkele aanwijzing?

Jij bent nog erger dan die mensen op tv  :P
Augurken zijn net krokodillen!!!

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:Belspelletjes
« Reactie #2 Gepost op: 27-09-2003, 12:02:17 »
ja, dat kan niet

het moet zoiet zijn.

sch.enmaker

Aanwijzing: Je kunt er ook schoenen kopen!

Btw: Ja, hoor. Een meisje die bij mij ooit in de klas zat, heeft er een stereotoren gwonnen.

Offline Annuh

  • Winnaar Idols-pool 2004
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Belspelletjes
« Reactie #3 Gepost op: 27-09-2003, 12:06:00 »
pannenkoek



Vroegah... toen we nog gewoon pannekoeken konden eten ;)

Offline Robin

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Belspelletjes
« Reactie #4 Gepost op: 27-09-2003, 12:08:58 »
Helaas Annuh... pannenkoek heeft maar 10 letters, tenzij je er stroop op doet!  :P


en dan de ouwe spelling nemen, dus zonder n
« Laatst bewerkt op: 27-09-2003, 12:13:10 door robin... »
Augurken zijn net krokodillen!!!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re:Belspelletjes
« Reactie #5 Gepost op: 27-09-2003, 18:34:10 »
Ok, het is tijd voor een aanwijzing:

er zitten zowel klinkers als medeklinkers in het woord.


Toen het fenomeen pas bestond, was ook ik nog zo naïef, om te denken dat ze ECHT grote prijzen weggaven. Het was toen nog meer het idee van 50 pop of een envelop. De electronica deed pas later zijn intrede.

Toen was het nog zo, dat je ook met een fout antwoord in de studio kwam. Op een zondagmorgen, even na 11 uur, zag ik presentator Leo Driessen (die met die krullen en grote snor) een karikatuur onthullen. Ik zag meteen wie het was, maar wist ook al dat ik niet te vroeg met een goed antwoord moest komen. Toch werd gezegd: de eerste die in de uitzending komt met het goede antwoord, wint een mooie video-recorder. Toen nog een prijs van, omgerekend 450 euro. Ik belde, sprak het foute antwoord in plus mijn telefoonnummer, en werd prompt teruggebeld.

Ik KWAM in de studio, gaf het JUISTE antwoord door, en de verbinding werd abrubt afgebroken. Even voor twaalf uur meldde Leo Driessen, dat er nog geen enkele beller was geweest, laat staan iemand met het juiste antwoord.  Nog geen minuut erna belde een vrouw uit Friesland, gaf het antwoord dat ik drie kwartier eerder had gegeven, dit werd goedgekeurd. Zij won dus de videorecorder waar ik volgens hun eigen spelregels recht op had.

Zo gaat het nu dus nog steeds, hoe is het anders te verklaren dat er per spelronde maar 1 beller aan bod komt?
moet je 3 logo's raden, en zeg je, ze zitten verstopt onder het getal 3, 4, en 5? Och wat jammer nou, ze zaten onder 2, 4 en 5. Zou je 2, 4 en 5 hebben doorgegeven, dan zaten ze natuurlijk onder 3, 4  en 5.

Het is gewoon het aloude systeem van ''balletje-balletje'': twee handlangers spelen om grof geld, de een wint steeds zijn inzet, JIJ wil het ook proberen, en je bent je inzet kwijt.
« Laatst bewerkt op: 27-09-2003, 18:47:20 door bodejosm43 »

Offline lebon simon

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Belspelletjes
« Reactie #6 Gepost op: 27-09-2003, 18:36:41 »
oh, nu kan ik meteen een hele reeks uit m'n lijstje schrappen, jos !  ;)

Offline Robin

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Belspelletjes
« Reactie #7 Gepost op: 27-09-2003, 18:40:36 »
Ja die aanwijzing brengt ons ergens!  :-\

Heb jij nou een hele eigen variatie op het spelletje?? :P
Augurken zijn net krokodillen!!!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re:Belspelletjes
« Reactie #8 Gepost op: 27-09-2003, 19:01:38 »
Vooruit:


Het zijn eigenlijk twee woorden. Deze diertjes krijgen het tegen het eind van het jaar meestal een beetje benauwd. Zelden overleeft er een de jaarwisseling.

Op plaats  2, op plaats 7 en op 14 staat de letter E.

Offline Nostradamus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Never say more than is necessary
Re:Belspelletjes
« Reactie #9 Gepost op: 27-09-2003, 21:51:03 »
ik word helemaal simpel van die belspelletjes, weg ermee.
Vandaag kopspijkers gezien?
Abulance is volgens rtl 4 goed nederlands!!!!!!!!
Never interrupt your opponent while he is making a mistake.. You're now making one!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re:Belspelletjes
« Reactie #10 Gepost op: 27-09-2003, 22:02:22 »
Groot gelijk Nostra, waarom denk je dat ik dit topic heb geopend?

Er moest eens echt iemand ingrijpen. Maar dan moeten niet alleen die domme belspelletjes op tv verdwijnen, ook in kranten, tijdschriften, op de radio en op je gsm. Alles in een keer weg, dan staan die oplichters ineens raar te kijken, zeg......

Offline molice

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Belspelletjes
« Reactie #11 Gepost op: 27-09-2003, 22:27:01 »
Iedereen ergert zich er altijd dood aan. Als je ernaar vraagt, zegt ook iedereen: meedoen? IK niet hoor.

Hoe komen ze dan toch aan de kandidaten?  :-\ ???  >:( ??? :-X

betere naam voor dit topic: Parodie op belspelletjes  ;D ;D ;D
« Laatst bewerkt op: 27-09-2003, 22:29:48 door molice »

Offline Annuh

  • Winnaar Idols-pool 2004
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Parodie op Belspelletjes
« Reactie #12 Gepost op: 27-09-2003, 23:43:43 »
Zeemirmin.... die bestaan ook! Volgens RTL4 puzzeltijd dan  :-\ . Echt gewoon te fout. DENK NA MENSEN!

Offline molice

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Belspelletjes
« Reactie #13 Gepost op: 27-09-2003, 23:52:45 »
of bij lingo:
Hoe gaan we kakkerlakjes in een 10letterwoord passen?
nou dan doe je gwoon: KAKERLAKJES

En dan te bedenken dat de gekken die dat soort ongein verzinnen daar ook nog voor hebben doorgeleerd  :o

Offline Robin

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Belspelletjes
« Reactie #14 Gepost op: 27-09-2003, 23:54:28 »
maar jij kijkt dus wel?? :P
Augurken zijn net krokodillen!!!

Offline molice

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Belspelletjes
« Reactie #15 Gepost op: 28-09-2003, 00:16:57 »
neej maar t kwam voorbij bij Kopspijkers en daar kijk ik dan weer wel naar  ;D

Offline Nostradamus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Never say more than is necessary
Re:Belspelletjes
« Reactie #16 Gepost op: 28-09-2003, 07:56:05 »
ze kiezen gewoon de domste mensen uit Nederland uit en die doen dan mee....
Never interrupt your opponent while he is making a mistake.. You're now making one!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re:Belspelletjes
« Reactie #17 Gepost op: 28-09-2003, 10:55:23 »
Molice, had jij dan nog niet door dat dit topic juist die parodie-bedoeling heeft? Het ZAL toch niet, he?

Het probleem is, dat er altijd nog mensen zijn die echt denken dat die presentatoren het tegen henzelf hebben. Zo van: als je nu belt, dan maak je een kans van 1 op 5, dat je in de studio komt met je antwoord. Want iedereen ligt op het strand, of maakt uitstapjes.

Ze hebben zich er eens op laten betrappen dat  die uitzending niet live was. Op een gegeven ogenblik was Imca Marina daar te gast. Tegelijkertijd zat die echter ook in een ANDER programma. Beide programma's zouden live zijn. Het belspelletje bleek een week eerder te zijn opgenomen, het andere (twee op de middag) was weldegelijk live. Later hebben ze nog eens zo'n geintje uitgehaald met Yomanda, die zich dus ook voor dit soort ongein leent.

Het werkt zo: per uur willen ze een bepaald bedrag binnen halen met bellen. En geloof maar: dat doen er duizenden. 70 eurocent per gesprek (of dat gesprek nu 1 seconde of drie minuten heeft geduurd, dat maakt niet uit), het is 70 cent per geslaagde VERBINDING.

De prijzen zijn afhankelijk van wat er aan belgeld binnen komt, maar hooguit 10 procent daarvan. Dus hoe ze het ook doen: 90 procent is eigenlijk pure winst. Kleine prijsjes, zo van een paar euro, die gaan er voor de vorm weleens uit, maar ik heb echt nog nooit iemand in mijn omgeving gesproken die een grotere prijs in de wacht heeft gesleept, en die ook daadwerkelijk heeft ontvangen.

Een collega deed eens mee met een sms-spel. Hij was door de ''notaris'' uitgekozen als winnaar van een kleurentelevisie. Na talloze telefoontjes met Endemol, heeft die collega gezegd dat zij die televisie in een bepaalde holte mochten steken, na drie jaar heeft hij hem dus nog steeds niet ontvangen. Terwijl hij de bevestiging nota bene op papier heeft: hij zou het toestel binnen 6 weken thuisbezorgd krijgen. Bij navraag, bleek dat zelfs de naam van die notaris was verzonnen. Een proces erom voeren zou vele malen meer hebben gekost dan de nieuwwaarde van die televisie.

Ik begrijp dus echt niet waarom het voor de overheid zo moeilijk is om in te grijpen. Het probleem is: zodra Call-factory wordt aangepakt, dan zullen ze naar het buitenland gaan verkassen, waar ze ongrijpbaar worden voor de Nederlandse Justitie. Dus er zal iets op moeten worden gevonden om dat te voorkomen. En om de firma te dwingen de in al die jaren uitgeloofde prijzen daadwerkelijk uit te keren. Het zou al helpen, als fabrikanten voortaan zouden weigeren hun produkten voor dit soort ongein ter beschikking te stellen.

En massaal niet meer bellen, wil ook weleens helpen. Maar er zijn nog teveel goedgelovige mensen die zeggen: voor die 70 cent wil ik weleens een gokje wagen. Niet beseffend, dat ze het niet bij die ene belpoging zullen laten, en het wel een keer of 4, 5 proberen. Want EENS zullen ze er toch wel doorheen komen? Dus NIET.


Overigens is Call-factory de firma die zo'n beetje alle belspelletjes in Nederland op televisie brengt. Het is in feite niet veel meer dan een bel-computer, met een paar honderd telefoonlijnen. Drie keer raden van wie die firma is......

« Laatst bewerkt op: 28-09-2003, 10:59:38 door bodejosm43 »

Offline molice

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Belspelletjes
« Reactie #18 Gepost op: 28-09-2003, 11:40:24 »
Molice, had jij dan nog niet door dat dit topic juist die parodie-bedoeling heeft? Het ZAL toch niet, he?

En geloof maar: dat doen er duizenden.

Ehm, tja dat had ik wel door maar, dat wil natuurlijk niet zeggen dat dat geen betere naam is.

Als er toch 1000en mensen bellen is er dus nog steeds vraag naar dat soort belspelletjes. Ik vraag me af waar jij je zo druk om maakt jos. Als je het niets vind kan je er toch gwoon niet naar kijken/bellen. Ik bedoel, als er 1000 mensen bellen vinden die het programma dus blijkbaar leuk, of zouden die mensen gwoon te dom zijn om te begrijpen dat het oplichterij is?  ;D

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re:Belspelletjes
« Reactie #19 Gepost op: 28-09-2003, 11:53:36 »
Er zijn wel betere manieren om kostbare zendtijd te vullen. We hebben ten slotte een stuk of tien nederlandse zenders. Als die nagenoeg geheel hun zendtijd vullen met dit soort bagger, dan kunnen ze wat mij betreft allemaal opgedoekt worden.

Nee, molice, waar het om gaat: er is niets tegen een spelletje. Maar speel het dan wel eerlijk Zeg gewoon: van iedere honderd bellers krijgt er maar 1 een prijs. Maar keer dan ook de prijs uit die je belooft.

Dat laatste is nou juist het probleem, teveel mensen denken nog dat het er eerlijk aan toe gaat. En dat is niet het geval. Grote loterijen moeten allemaal aan allerlei regels voldoen, voordat ze van start mogen gaan. De commerciële zenders doen maar wat ze willen, zonder zich druk te maken om wat voor wettelijke regel dan ook.

Als ik de indruk zou hebben dat er een eerlijke kans was om echt iets te winnen, zou ik weldegelijk meedoen. Iedereen wil graag iets winnen, we zijn nou eenmaal een hebberig volkje. Maar die belspelletjes zijn er ook in andere landen, wij zijn niet de enigen die dat soort pulp op tv hebben.