Auteur Topic: Week 1 (29-09-2003)  (gelezen 7912 keer)

Offline Cora Bora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
Week 1 (29-09-2003)
« Gepost op: 29-09-2003, 14:02:39 »
hier alles over de afleveringen van deze week...
« Laatst bewerkt op: 30-09-2003, 20:56:42 door Cora Bora »

Offline Compuart

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • SMF rulez!
Re:Aflevering 1 (29-09-2003)
« Reactie #1 Gepost op: 29-09-2003, 22:16:22 »
Aparte serie. Wel anders dan wat ik tot nu toe gezien heb. Volgens mij wordt't een hele leuke serie. Ik vind dat Peter Tuinman het geweldig presenteert. Zijn tussenstukjes maken het geheel een smeuig verhaal. Ben erg benieuwd naar de volgende aflevering (met cliffhanger ook nog...)
Ik hoop dat u nog objectief bent. Ik ben het in elk geval niet meer.

Offline D**n

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Go Karel!
Re:Aflevering 1 (29-09-2003)
« Reactie #2 Gepost op: 29-09-2003, 22:24:03 »
Ik snap alleen absoluut niet wat er nou met die Jordi is gebeurd...  :S

Verder vinnik het wel leuk. Het is vooral de sfeer die me aanspreekt. Die "niets is wat het lijkt"-sfeer. Ik vind alleen wel jammer dat er iedere keer maar weer op het concept wordt gehamerd. Na 1 uitleg weet ik wel hoe het spel in elkaar zit. Erg georiënteerd op zappers waarschijnlijk.
Take a glorious bite out of the whole world

Offline Madcat

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Aflevering 1 (29-09-2003)
« Reactie #3 Gepost op: 29-09-2003, 22:24:11 »
Zeker een aparte serie, maar of het ook nog leuk is...  ??? ???

De eerste aflevering had voor mij in elk geval nog wel heel wat momenten dat ik op mijn horloge keek hoe lang het nog duurde.... Maar de serie heeft ook zeker elementen die het interessant kunnen gaan maken, dus ik ga donderdag denk ik toch maar even kijken.

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re:Aflevering 1 (29-09-2003)
« Reactie #4 Gepost op: 29-09-2003, 22:52:34 »
Tja, wat moet je er van zeggen na 1 aflevering. Voorlopig lijkt het programma het vooral van de vormgeving moet hebben en weinig van de inhoud. Tjongejonge wat ging het allemaal langzaam zeg. (En dat voor een zender als Yorin.) In het begin moest ik erg denken aan The Hunt (ik weet niet of jullie dat programma kennen) maar die vergelijking ging al snel mank. En dan al die interviews tussendoor... Ik weet het niet hoor, maar ik had er na het zien van het voorstukje op RTL4 vanavond toch iets meervan verwacht. Maar misschien ben ik te snel met mijn mening en wordt het nog wel wat. Maar dan moeten ze wel een beetje tempo gaan maken hoor, anders trek ik het niet erg lang ben ik bang.  ::)
Geniet nooit met mate...

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 1 (29-09-2003)
« Reactie #5 Gepost op: 29-09-2003, 23:15:24 »
Ik ben ook nog niet gelijk enthousiast over dit programma. Ik vond 't erg onduidelijk nog allemaal. Niet de regels, want die werden ons echt tig keer voorgeschoteld.  :(  Maar wel dus of Michel die opdrachten nu wel of niet goed uitgevoerd heeft en of die mensen, die hij tegen komt, allemaal acteren of dat 't echt is. En idd was 't ook erg raar dat hij ineens aan de politie ontsnapt was. Ook begreep ik dus niet wat voor groter plan achter die opdrachten van 'm zit. Peter Tuinman liet ons immers geregeld weten dat de Master eigenlijk iets heel anders van plan is.  :-\

Ook blijft 't vaag wat die Jordy moet gaan doen. Hij heeft toch nog geen echte opdracht gekregen (of heb ik dat gemist?) en hoort steeds maar 't zelfde nummer van Boudewijn de Groot. Zal dit iets te maken hebben met de uitspraak van Peter dat 1 van de players de dood onder ogen zal moeten zien? En waarom was die vriendin extra naar Nederland gekomen als ze haar toch steeds Jordy laten mislopen? ???

Ik hoop dat 't snel allemaal duidelijker wordt, want op deze manier ga ik ook snel afhaken vrees ik.  :-[

In het begin moest ik erg denken aan The Hunt (ik weet niet of jullie dat programma kennen) maar die vergelijking ging al snel mank.

Daar moest ik ook gelijk aan denken! 't was vooral de manier van filmen denk ik en dan natuurlijk Peter Tuinman: die deed me erg denken aan die oude man bij The Hunt.  :)

Offline mollemans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The fab 4
Re:Aflevering 1 (29-09-2003)
« Reactie #6 Gepost op: 30-09-2003, 00:09:03 »
Jordy moet komaf maken met zijn oude leventje, door oa iets te doen aan een testament( wordt hem steeds gezegd, maar reactie no way). Verder zal ook zijn vriendin iets te maken hebben met het veranderen van zijn leven, neem ik aan.

De opdracht van Michiel daarentegen was zo klaar als iets. Hij moest doorhebben dat hij gevolgd werd, verder weet ik niet of die mensen in die flat er bij hoorden. Want het is moeilijk om zoveel mensen te instrueren , maar ik vrees dat het gewoon zo lang door zou gaan tot hij bij de juiste mensen aanbelde. Die zouden politie bellen, etc.

Hij wordt nu dsu ondervraagd door - ik vermoed- zogenaamde russische maffia over wat hij nu aan het doen is, eerst fotos maken van huizen en daarna op die boot.

Als hij in dat kruisverhoor niets loslaat gaat hij naar level 2.

Het tempo van afl 1 was bedroevend laag, maar het heeft wel een lekker sfeertje.

Ik denk dat het met dit torum erbij zeker wel te volgens is. ;)
we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld

Offline D**n

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Go Karel!
Re:Aflevering 1 (29-09-2003)
« Reactie #7 Gepost op: 30-09-2003, 07:45:32 »
Ik denk dat het programma vereist dat je het gaat volgen. Dus ik denk dat het programma steeds duidelijker wordt. Want ja, de eerste uitzending is heel vaak rommelig.
Take a glorious bite out of the whole world

Offline lukiam

  • Forumlid
Re:Aflevering 1 (29-09-2003)
« Reactie #8 Gepost op: 30-09-2003, 08:44:31 »
Ook ik vond de aflevering erg traag. Mogelijk bedoeld om de kijkers er 'in' te laten komen?
Verder denk ik net als D*A*A*N dat je de serie moet volgen om uiteindelijk duidelijkheid te krijgen. In de eerste aflevering is een globaal beeld van de players geschetst, wat de basis is voor de rest van de afleveringen, denk ik.

Wat ik wel opvallend vond is meteen al het grote verschil tussen de players: Michel die nogal opgeeft over zijn iq en er al vanuit gaat dat hij daarmee een heel eind zal komen, terwijl Jordy geen waarde hecht aan materiële zaken en meer leeft voor de (zijn!) fun.

Offline Cora Bora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
Re:Aflevering 1 (29-09-2003)
« Reactie #9 Gepost op: 30-09-2003, 09:27:41 »
ik ben het eens met jullie dat het nog een beetje traag was. ik vermoed echter dat als de players verder in het spel komen de opdrachten uitdagender zullen worden. er zal waarschijnlijk meer actie en spanning zijn dan.
voorderest: peter tuinman was great! een niet voordehandliggende maar goede keuze van Yorin!

Offline sjulie

  • Forumlid
Re:Aflevering 1 (29-09-2003)
« Reactie #10 Gepost op: 30-09-2003, 10:59:52 »
Het is een wat warrige aflevering.
Misschien schept de volgende aflevering wat meer duidelijkheid.
Voor de rest is het wel een leuk gegeven.
Het concept komt zeker uit Amerika? :)



Offline limone

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • let love rule
Re:Aflevering 1 (29-09-2003)
« Reactie #11 Gepost op: 30-09-2003, 11:17:59 »
Ik heb gekeken omdat ik als motto heb: je moet alles een keer gezien hebben voordat je erover kunt oordelen. Maar... ik vond er weinig aan. Teveel ge-acteerd (ik noem: foto's maken in het huis <-- meterstand opnemen; foto's maken op de brug van het schip en daarna 'gekidnapt' worden; die surfer die 'ineens' vermist wordt en daarna een grootscheepse 'zoekactie' op touw wordt gezet) en dat viel me toch erg tegen.

Complimentje aan Peter Tuinman, die hield het nog enigszins spannend  :-\

Ik betwijfel of ik er naar zal blijven kijken. Misschien als ik niets anders te doen heb wel, anders is het game over :-X
I got that tunnel vision going through my  head

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:Aflevering 1 (29-09-2003)
« Reactie #12 Gepost op: 30-09-2003, 12:35:53 »
De beelden van Peter Tuinman zijn erg goed gemaakt, filmtechnisch erg sterk, alles wat over Michel ging vond ik wel lachen, ook al waren het acteurs, hij heeft dat niet door en verliest dus zoals Tuinman zei de controle over schijn en werkelijkheid. Ook een beetje psychologische effecten erin dus. Leuk! Maar alles over Jordy vond ik geen zak aan, slechte documentaire leek het wel en zoals ie met zijn ouders praatte yeah right, dat was dus in scene gezet en op het laatste was ie opeens verzopen en dus dood  ??? Jaja, snap jij het, snap ik het.

Maar ik blijf hier wel trugkomen, al is het alleen voor de smilies  ;)

Offline Dokter Wouter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Aflevering 1 (29-09-2003)
« Reactie #13 Gepost op: 30-09-2003, 15:01:25 »
Het concept komt zeker uit Amerika? :)




Dacht dat het door onder andere Paul Romer (ook Big Brother) bedacht was.

De eerste aflevering was inderdaad wat traag, maar het psychologische element belooft nog wel wat goeds.

Peter Tuinman is top!
Reality top 3:  1. Wie is ... de mol?  2. Peking Express  3. Expeditie Robinson

Offline LC

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Loveble Child
Re:Aflevering 1 (29-09-2003)
« Reactie #14 Gepost op: 30-09-2003, 15:27:25 »
Bij ons in de krant werd er gespeculeerd over "de opvolger van Big Brother." Kvond het niet echt op BB lijken. Kwee niet of ik het ga volgen. Misschien de samenvattingen op zaterdag. Maar niet elke Maandag en Donderdag

Offline D**n

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Go Karel!
Re:Aflevering 1 (29-09-2003)
« Reactie #15 Gepost op: 30-09-2003, 15:32:49 »

Het concept komt zeker uit Amerika? :)
Het concept is ontwikkeld door Endemol Portugal.
Take a glorious bite out of the whole world

Offline cadfael

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Week 1 (29-09-2003)
« Reactie #16 Gepost op: 1-10-2003, 01:12:24 »
 :o
het lijkt wel of de programma's tegenwoordig steeds meer bizar moeten zijn :-\

ik kende dit programma totaal niet, maar zag opeens de link toen ik op mol.com zat, dus ging even kijken ???

toen maar wat reacties bekeken en iemand zei dat ie waarschijnlijk snel zal afhaken, maar als ik dit allemaal lees, dan ga ik niet eens 'aanhaken' hihi

en ik ben het er helemaal  mee eens: de smilies zijn echt  8) heel erg cool ;D
Mol moet, mol doet je goed!

Offline Compuart

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • SMF rulez!
Re:Week 1 (29-09-2003)
« Reactie #17 Gepost op: 1-10-2003, 01:23:39 »
toen maar wat reacties bekeken en iemand zei dat ie waarschijnlijk snel zal afhaken, maar als ik dit allemaal lees, dan ga ik niet eens 'aanhaken' hihi
Tsja, toen Expeditie Robinson kwam heb ik het heel lang links laten liggen, omdat ik dacht dat het wel weer een variant op Big Brother zou zijn... Inmiddels weet ik wel beter. Wat ik hiermee wil zeggen is: je moet het echt gezien hebben, wil je er een oordeel over kunnen geven. En dit is in elk geval iets anders dan wat er tot nu toe is.

Citaat
en ik ben het er helemaal  mee eens: de smilies zijn echt  8) heel erg cool ;D
Jaaaa, die Jokivin is een kei in smileys :D
Ik hoop dat u nog objectief bent. Ik ben het in elk geval niet meer.

Offline cadfael

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Week 1 (29-09-2003)
« Reactie #18 Gepost op: 2-10-2003, 01:18:21 »
 ;)
okee Compu, zal eerst kijken.
maar of dat mijn mening zal veranderen :-\
donderdag of zaterdag kan ik kijken geloof ik; nou ik ga het proberen en proberen met een "open mind" hihi ::)
groetjes, cad.
Mol moet, mol doet je goed!