Auteur Topic: [Griekenland] - Atheense tijden, Spartaanse tijden  (gelezen 17442 keer)

Offline NextGP

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Spartapoes
Re: [Griekenland] - Atheense tijden, Spartaanse tijden
« Reactie #80 Gepost op: 14-04-2014, 07:46:17 »
Ik kan zeggen dat hier op Olympus kostelijk wordt gelachen om al het passieve gebabbel  ::jaja::

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Griekenland] - Atheense tijden, Spartaanse tijden
« Reactie #81 Gepost op: 14-04-2014, 11:09:55 »

Ik hoorde Socrates voor zij doorvertellen dat hij had gezien dat Epicures zich op verdachte wijze bij de keuken ophield en dat Piethagoras in de apotheek geweest was. Beide hebben zich dus op verdachte wijze met voedsel en medicijnen beziggehouden en beiden zouden zich moeten verantwoorden!
Oh Hypocrietus, ik geef toe..... ik heb een klein drugs probleem. Ik zie overal cijfers vliegen wanneer ik het goedje naar binnen snuif, het voelt zo fijn, kosmisch! Maar moorden? Ik mag in een staat zijn van opwinding maar moorden gaat mijn bewustzijn te ver.

Ik kan zeggen dat hier op Olympus kostelijk wordt gelachen om al het passieve gebabbel  ::jaja::
Ksssst, jij bent dood!
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: [Griekenland] - Atheense tijden, Spartaanse tijden
« Reactie #82 Gepost op: 14-04-2014, 11:27:04 »
Daarom praat ie ook vanaf de Olympos, mijn beste Pythagoras...
Jij lijkt je niet heel actief intelligent voor te doen en dat terwijl je een van de meest besproken wiskundige filosofen ter wereld bent...
Zoals ik eerder al zei, ik beschuldig niemand, ik insinueer alleen ::vergroot::
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Molbelg

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Griekenland] - Atheense tijden, Spartaanse tijden
« Reactie #83 Gepost op: 14-04-2014, 11:36:02 »
Zijn stelling geldt dan ook enkel bij een hoek van 90 graden. Dat is maar 1/180 ste van alle hoeken.
Ik heb nog nooit een wiskundige ontmoet die wel logisch kan nadenken.
#teamamaimiljaarde

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: [Griekenland] - Atheense tijden, Spartaanse tijden
« Reactie #84 Gepost op: 14-04-2014, 11:38:21 »
Zeg Plato, je gaat me toch niet vertellen dat je Pythagoras alleen maar kent van zijn onzinstelling?
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Molbelg

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Griekenland] - Atheense tijden, Spartaanse tijden
« Reactie #85 Gepost op: 14-04-2014, 11:45:11 »
Natuurlijk weetik ook hoe hij in alles getallen zag. Tevens geloofde hij in leven na het heen gaan.
#teamamaimiljaarde

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: [Griekenland] - Atheense tijden, Spartaanse tijden
« Reactie #86 Gepost op: 14-04-2014, 11:48:42 »
Precies, onder andere. Maar waarom spreek je in verleden tijd, mijn beste? Is Pythagoras ook reeds heengegaan? ::oink::
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Molbelg

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Griekenland] - Atheense tijden, Spartaanse tijden
« Reactie #87 Gepost op: 14-04-2014, 11:58:37 »
U vertelde me net dat hij zijn intillengente geest niet meer aanwezig is. Daarom deze verwijzing naar het verleden.
#teamamaimiljaarde

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Griekenland] - Atheense tijden, Spartaanse tijden
« Reactie #88 Gepost op: 14-04-2014, 12:03:45 »
Precies, onder andere. Maar waarom spreek je in verleden tijd, mijn beste? Is Pythagoras ook reeds heengegaan? ::oink::
*Piet meldt zich ik leef nog. Ik voel me niet helemaal hetzelfde maar ik kan nog steeds die onzin stelling toepassen
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Griekenland] - Atheense tijden, Spartaanse tijden
« Reactie #89 Gepost op: 14-04-2014, 12:03:59 »
*Enters the room*

Kalimera, beste collega's. Bij Zeus, de grote Socrates is bij de Goden opgenomen. Maar helaas, slechts dit wordt de goden ontzegd: de macht om het verleden te herscheppen.

Overigens heb ik heel erg slecht geslapen. Ik lag steeds maar te piekeren over de zaken van Lucius en Socrates en toen ik eindelijk bijna in slaap viel, leek het of er iemand aan mijn kamerdeur zat te rommelen. Dit duurde een flinke tijd, gelukkig had ik er gisteravond aan gedacht een stoel voor mijn deur te zetten. Daarna hoorde ik geruzie komen uit de kamer van Hippocrates, wat dit nu weer te betekenen heeft...

Aan het voedsel hier waag ik mij ook maar niet meer.

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Griekenland] - Atheense tijden, Spartaanse tijden
« Reactie #90 Gepost op: 14-04-2014, 12:27:28 »
Dat kabaal op mijn kamer Aristoteles, dat kan ik u verklaren. Het was de waarde Epicures die mij op kwam zoeken. Zijn lichaamssappen waren volledig uit balans geraakt omdat ik hem met mijn opmerking over zijn verdachte rondhangen bij de keuken op één lijn stelde met Piethagoras. Zijn verweer was dat hij nooit iets zou doen waarvan hij bang moest zijn dat een ander het zou ontdekken. Kortom: hij kan niet schuldig zijn aan de moord op Lucius noch aan die op Socrates. Ik vrees dat zijn zwarte gal nu de overhand aan het nemen is en denk dat wij hem tegen zichzelf moeten beschermen, willen wij hem niet binnenkort met zijn hoofd in een zelfgemaakte strop zien bungelen.

Was echter niet al een leerling van Piethagoras, Hippasus, vermoord enkel en alleen omdat hij het bestaan van irrationele getallen ontdekte? Als Piethagoras en de zijnen zulke acties ondernemen om een doctrine te verdedigen, dan heeft Pythagoras wellicht ook hier een in zijn ogen goede rede gevonden. Och arme Lucius en Socrates; ten onder gegaan aan een man die zich laat leiden door getallen en getallen alleen.
« Laatst bewerkt op: 14-04-2014, 19:43:54 door Hippocrates »
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Griekenland] - Atheense tijden, Spartaanse tijden
« Reactie #91 Gepost op: 14-04-2014, 21:02:02 »
Wij hebben echter geen enkel bewijs dat Piethagoras de schuldige is. Er moet toch een manier zijn om te ontdekken wie de schuldige is, wij allen zijn slim genoeg. Kunnen we geen val uitzetten waar de ware schuldige dan in zou trappen? Weet je wat ons probleem is: Alle geniale mensen zijn melancholici, daarom blijven wij teveel hangen in gepeins en getreur. We moeten nu echt een list verzinnen.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Griekenland] - Atheense tijden, Spartaanse tijden
« Reactie #92 Gepost op: 14-04-2014, 21:07:06 »
Piet ontkent alles inderdaad. Wat mij opvalt is dat Epicurus de tortelduif van Socrates niet een toontje lager zingt, B mineur ongeveer zou ze moeten zitten. Nee dat is erg verdacht. Waarom zou zij niet treuren? gillen? of mij vragen om mijn witte magische poeder dat al je zorgen doet vergeten?

Hypocrietus, hoe zou een man van getallen iemand vermoorden? Toch zeker niet met een mes? Daar zou een veel betere formule voor gemaakt kunnen worden.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Griekenland] - Atheense tijden, Spartaanse tijden
« Reactie #93 Gepost op: 14-04-2014, 21:34:30 »
Zijn jullie nu nog met die doden bezig? Ze zijn bij de Goden, hen behoort alles toe, zonder zich druk te hoeven maken om brood en water. Indien zij zich willen verlustigen kunnen zij dat eeuwig doen, zonder door omstanders bespot en vernederd te worden. Er is toch niets beters dan je zelf te bevredigen. Of toch wel, je bevredigen met de Godinnen, wat een genot moet dat zijn! Geen geweeklaag van mannen die menen dat hun echtgenote hun bezit is, en deshalve niet gedeeld mag worden. Wat van de Goden is, is van de wijsgeren, en omdat alles van de Goden is is alles van de wijzen. Geen bezit te kennen en alles te bezitten, wat zullen zij die de ware soberheid niet aanhangen zich aan de eeuwige zijde prettig voelen.

Ween niet langer, weest niet bevreesd de volgende te zijn, leef je leven sober en met de hand op je lid, en sterf gelukkig.
Keep calm and eat chocolates!

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Griekenland] - Atheense tijden, Spartaanse tijden
« Reactie #94 Gepost op: 14-04-2014, 22:32:02 »
Ik ga maar weer slapen, hopelijk heb ik deze keer een betere nacht, zonder dat er enge mensen aan mijn deur staan te rammelen. Die blijft in elk geval vergrendeld.

*verlaat de ruimte*

Offline NextGP

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Spartapoes
Re: [Griekenland] - Atheense tijden, Spartaanse tijden
« Reactie #95 Gepost op: 14-04-2014, 22:44:11 »
Laat ik maar bekennen dat het hier op Olympus een stuk aangenamer is dan in het aardse 'paradijs'  ::jaja:: Aphrodite is een stuk knapper dan haar standbeelden doen vermoeden

Offline Molbelg

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Griekenland] - Atheense tijden, Spartaanse tijden
« Reactie #96 Gepost op: 14-04-2014, 22:49:21 »
Er is niets leukers dan lichamelijke liefde. Probeer haar anders te verleiden met een gedicht die je gedachten op papier zet. Aangeraakt door de liefde, wordt iedereen een dichter
#teamamaimiljaarde

Offline NextGP

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Spartapoes
Re: [Griekenland] - Atheense tijden, Spartaanse tijden
« Reactie #97 Gepost op: 14-04-2014, 22:52:53 »
Er was eens een godin op Mount Olympus
Die iedereen blij maakte met een dode mus
Haar naam was Aphrodite
Ik zou van haar willen genieten
Maar het enige dat ik krijg is een denkbeeldige kus


Maakt dit indruk, mijn leerling? Of is zij niet mijn wederhelft - wat is uw Platonische visie daarop?

Offline Molbelg

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Griekenland] - Atheense tijden, Spartaanse tijden
« Reactie #98 Gepost op: 14-04-2014, 23:02:39 »
Een mensenziel zal zichzelf nooit kunnen verheffen tot een goden ziel. Jullie zielen passen niet bij elkaar. Het spijt mij, mijn grote wijze leraar. Jullie zijn gedoemd tot een louter seksuele relatie. Dit kan goddelijk zijn maar een relatie zou stand moeten kunnen houden zonder dat lichamelijke genot.  Misschien kan je dichttalent gebruiken voor een andere vrouwelijke schoonheid.
« Laatst bewerkt op: 14-04-2014, 23:06:02 door Plato »
#teamamaimiljaarde

Offline NextGP

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Spartapoes
Re: [Griekenland] - Atheense tijden, Spartaanse tijden
« Reactie #99 Gepost op: 14-04-2014, 23:11:07 »
O Athene
Gij doet mij wenen
Van top tot in mijn tenen
Mijn liefde voor u ontstond toen u voor het eerst was verschenen
Daarna heb ik op m'n sixpack zitten trainen
Maar nu weet ik, mijn Athene
Dat u niet valt op huid, maar op genen
Wilt u dus met mij zolang knuffelen dat wij verstenen?


Beter?