Auteur Topic: [Griekenland] - Atheense tijden, Spartaanse tijden  (gelezen 17537 keer)

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Griekenland] - Atheense tijden, Spartaanse tijden
« Reactie #60 Gepost op: 13-04-2014, 19:53:11 »
Het geluk behoort inderdaad aan hen, die aan zichzelf genoeg hebben. Ik heb de arme Lucius gevonden iets voor middernacht. Intussen is Hippocrates nog steeds niet teruggekeerd. U kunt mij geloven of niet, ik zou nooit liegen, het enige dat je met liegen bereikt is niet geloofd worden als je de waarheid spreekt

Offline NextGP

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Spartapoes
Re: [Griekenland] - Atheense tijden, Spartaanse tijden
« Reactie #61 Gepost op: 13-04-2014, 20:26:30 »
Ach, waar hebben wij het eigenlijk over. Laten wij ons richten op dat wat waarlijk belangrijk is, de gesteldheid van onze eigen zielen. Wiens ziel vertoont geen disharmonie meer en is daarom vrijgepleit?

Laten we 's kijken of dit een goede manier is om erachter te komen. Ten eerste hebben we hier weer een aanname van de definitie van belangrijkheid. Ten tweede, heb je dan een betekenis toegekend aan 'ziel' en gaat u ervanuit dat disharmonie en teken is van schuld. Een hoop aannames, lijkt me niet de meest effectieve manier.

Conclusie, wij weten niets  ::ohno::

Maar inderdaad, een verslag van Hippocrates lijkt me een goede manier om mee van start te gaan  ::jaja::

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: [Griekenland] - Atheense tijden, Spartaanse tijden
« Reactie #62 Gepost op: 13-04-2014, 20:37:34 »
Ach die dwaas doet meer kwaad dan goed
You'll never walk alone

Offline Molbelg

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Griekenland] - Atheense tijden, Spartaanse tijden
« Reactie #63 Gepost op: 13-04-2014, 20:41:41 »
Hippocrates is gevlucht omdat hij zijn eigen daden niet onder ogen kijken kan. Vluchten is laf. Goede mensen hebben geen wetten nodig om te weten waar hun verantwoordelijkheid ligt en slechte vinden wel een achterpoortje. Zijn verantwoordelijkheid ligt hier.
Dat Lucius het licht zag was wel te verwachten want filosoferen is in feite je toeleggen op de dood.
#teamamaimiljaarde

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: [Griekenland] - Atheense tijden, Spartaanse tijden
« Reactie #64 Gepost op: 13-04-2014, 20:57:50 »
Iedereen die zich bezighoudt met het beschuldigen van anderen is zelf laf.
Ik beschuldig niemand, ik insinueer alleen het een en ander, dat is tenminste mannelijk!
Alles beweegt immers slechts in één richting, lieve heren...
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Molbelg

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Griekenland] - Atheense tijden, Spartaanse tijden
« Reactie #65 Gepost op: 13-04-2014, 21:00:02 »
Het opsommen van feiten is wat ik doe... Feit: hij is nergens te bekennen
Feit: de laatste die lucius levend zag voor die verdween in het rijk van de doden is hij ook
#teamamaimiljaarde

Offline NextGP

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Spartapoes
Re: [Griekenland] - Atheense tijden, Spartaanse tijden
« Reactie #66 Gepost op: 13-04-2014, 21:30:32 »
Lieve medefilosofen,

Wij weten niets. Enkel dat arme Lucius aan ons gezelschap is onttrokken. Maar de menselijke ziel is onsterfelijk, wij zullen hem allen ooit nog ’s ontmoeten. Al moet ik iets slechts aan u melden, lieve medefilosofen, ik voel me niet zo goed.

Ik heb dingen gezien, terwijl ik wijs en nadenken door de straten van Athene wandelde. Of, zo als het wijze gedicht gaat: “Een wijze uil zat op een tak / hoe meer hij zag, hoe minder hij sprak / hoe minder hij sprak, hoe meer hij hoorde / Waren wij allen maar zo zuinig met woorden”. Dus toen ik daar zo, al wandelend, door de straten liep, zag ik plots Piethagoras voor mij een apotheek in wandelen. Dat was de avond voor het incident van Lucius. Ik vroeg me af wat deze filosoof ging doen.

Verder zag ik Aristoteles en Plato bij de ingang van het conferentiegebouw met elkaar roddelen. Toen ik langs liep en mijn leerling en leerling-van-leerling begroette, keken ze geschrokken, gestoord en betrapt. Mijn gevoel waarschuwde toen al voor een onheilspellende avond – een avond waarop er iets zou gebeuren. Geen idee of u wat aan deze informatie hebt, maar het viel me op.

Ik zag ook Aisopos en Hippocrates samen een van de slaapvertrekken ingaan. Weet niet wat daar de bedoeling van was. Maar het was, eveneens weer, opvallend. Ik hoorde ook nog een sleutel die in het slot gestoken werd en omgedraaid. Ik durfde niet te blijven luisteren.

Epicurus zag ik ook nog. Hij kwam de keuken uitlopen, terwijl hij iets achter zijn rug verborg. Ik keek hem vragend aan, maar hij ontweek mijn blik, versnelde zijn pas, en schoot snel de hoek om. Ik, die weer ’s niet uitkeek, botste daarna tegen Archimedes op. Archimedes, in gedachte verzonken, merkte hier niets van, mompelde wat onverstaanbaars of Lucius, dat wel, maar liep toen onoplettend dezelfde kant op als Epicurus.

En wij weten allen wat Diogenes aan het doen was.

Conclusie, ik weet niets. Maar u vraagt zich natuurlijk af, waarom deze informatie. Omdat ik mij niet zo goed voel, beste medefilosofen. Heb toch zo’n last van mijn maag. Misschien iets verkeerds gegeten.

 O, nog een ding: Crito, we zijn een haan verschuldigd aan Asklepios; betaal hem, vergeet het niet






* Socrates maakt een buiging en valt dood neer

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: [Griekenland] - Atheense tijden, Spartaanse tijden
« Reactie #67 Gepost op: 13-04-2014, 21:31:59 »
Zo van die lastpost zijn we ook af  ::zwaai::
You'll never walk alone

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Griekenland] - Atheense tijden, Spartaanse tijden
« Reactie #68 Gepost op: 13-04-2014, 21:35:22 »
Wat een mooi doodsverhaal van onze grote wijsgeer! Bij deze moge het duidelijk zijn, ik behoor niet tot de verdachten. Ik ga weer doen wat mij het beste bevalt, mijn lid heeft dringend behoefte aan een intiem contact met mijn hand. Oh, kon ik maar mijn honger bevredigen door over mijn buik te wrijven.


Oh en Socrates, tja, wij zullen hem nooit vergeten... Iemand iets op te merken over zijn verscheiden? Hippocrates, wilt u het even nazien wellicht? Zij die gaan genieten groeten u, tot later!
Keep calm and eat chocolates!

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Griekenland] - Atheense tijden, Spartaanse tijden
« Reactie #69 Gepost op: 13-04-2014, 21:38:59 »
Dus toch een moord in het kwadraat. Er gebeurde net wel wat raars toen ik op het werk was. Wiskundigen worden zwaar onderbetaald tegenwoordig en niet serieus genomen dus vandaar de bijbaan :-\\.
Zeg Socrates, drankje doen?

 >:D >:D >:D

1+1=2=3-1=89-87=4/2 euhm... ik ben de tel kwijt, laten we muziek maken ::zingen::


And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: [Griekenland] - Atheense tijden, Spartaanse tijden
« Reactie #70 Gepost op: 13-04-2014, 21:42:19 »
Dus toch een moord in het kwadraat. Er gebeurde net wel wat raars toen ik op het werk was. Wiskundigen worden zwaar onderbetaald tegenwoordig en niet serieus genomen dus vandaar de bijbaan :-\\.
1+1=2=3-1=89-87=4/2 euhm... ik ben de tel kwijt, laten we muziek maken ::zingen::


Ik word inderdaad ook slecht betaald, mijn reeksen worden niet serieus genomen. Ben maar geestverruimende middelen gaan maken voor de kost. Maakt Socrates veel gebruik van.... Maarja we weten hoe dat afliep
You'll never walk alone

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Griekenland] - Atheense tijden, Spartaanse tijden
« Reactie #71 Gepost op: 13-04-2014, 22:00:04 »
De meetkundige waarheden verschaffen ons geen gevoelens van vreugde, noch van hoop.

Maar buiten dat, we hebben nu twee lichamen waarvan de ziel is losgeraakt en Hippocrates die is verdwenen...

Vinden jullie het goed als ik even een liedje ga spelen op mijn panfluit: De muziek dient tot verstrooiing tot opvoeding tot aansporing van geest en hart en tot de bevrijding der ziel van de hartstochten.
Misschien kom ik dan tot heldere inzichten.

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Griekenland] - Atheense tijden, Spartaanse tijden
« Reactie #72 Gepost op: 13-04-2014, 22:15:16 »
Ik was er op uitgestuurd om de toestand van Lucius te onderzoeken en zo heb ik gedaan. Allereerst keek ik naar zijn gezicht. Hij zag er helaas niet als zijn normale zelf uit. Zijn neus was scherp, zijn ogen hol, zijn oren waren koud, zijn huid was droog en hij had een vreemde groene kleur. Ik kon niet ontkennen dat er iets mis was met onze vriend Lucius. Toen Lucius ook nog eens weigerde antwoord te geven op mijn vragen of hij leed aan diarree, slapeloosheid of verlies van eetlust, wist ik eigenlijk al hoe laat het was.
Voor de zekerheid deed ik nog nader onderzoek. Ik bespaar u de details, maar ik  kreeg daarbij zijn slijm, bloed, de gele en de zwarte gal over me heen. Vervolgens ben ik geruime tijd geweest mij te reinigen. Helaas vrees ik dat dit niet genoeg is geweest, want ik voel mij al de gehele dag onwel.
Ik ban hier toch nog even naar toe gekomen om mijn conclusie aan u mede te delen: Lucius is dood.
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Griekenland] - Atheense tijden, Spartaanse tijden
« Reactie #73 Gepost op: 13-04-2014, 22:17:22 »
Muziek, die onzin Aristoteles. Hoe kan men volledig serieus naar die nonsens luisteren, terwijl ze traag en vol verachting zijn als het om serieuze zaken gaat. Leef in soberheid, dat is het ware leven!
Keep calm and eat chocolates!

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Griekenland] - Atheense tijden, Spartaanse tijden
« Reactie #74 Gepost op: 13-04-2014, 22:42:33 »
Ik wil nog even aan deze toevoegen dat de mens een monument van zwakheid is, een prooi van het moment, een speling van het lot, en verder slijm en gal.

En nu ga ik pogen te slapen, misschien is mijn verstand morgen weer wat helderder en kunnen wij deze twee misdaden oplossen.

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Griekenland] - Atheense tijden, Spartaanse tijden
« Reactie #75 Gepost op: 13-04-2014, 22:53:32 »
Wat hoor ik nu? Is Socrates ook ter aarde neergestort? Moet ik nu weer gaan wroeten in het slijm, bloed en gal van een filosoof? Dat is een bijzonder onaangenaam karwei kan ik vertellen.

Misschien is het beter ons eerst zijn voeding te onderzoeken. Immers, ' laat uw voeding uw medicijn zijn en uw medicijn uw voeding'.
Ik hoorde Socrates voor zij doorvertellen dat hij had gezien dat Epicures zich op verdachte wijze bij de keuken ophield en dat Piethagoras in de apotheek geweest was. Beide hebben zich dus op verdachte wijze met voedsel en medicijnen beziggehouden en beiden zouden zich moeten verantwoorden!
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline Molbelg

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Griekenland] - Atheense tijden, Spartaanse tijden
« Reactie #76 Gepost op: 13-04-2014, 22:55:57 »
Spreken we nu van een seriemoordenaar of zijn ze, mijn beste hippocrates, beide aan natuurlijke dood ten hemele gegaan?
#teamamaimiljaarde

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Griekenland] - Atheense tijden, Spartaanse tijden
« Reactie #77 Gepost op: 13-04-2014, 22:58:57 »
Een mes in de rug lijkt mij weinig natuurlijk waarde Plato. En ook de dood van Socrates was te snel en te plotseling om zonder uitwendige oorzaak te zijn. Ja, ik denk wel degelijk dat wij een seriemoordenaar in ons midden hebben!
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline Molbelg

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Griekenland] - Atheense tijden, Spartaanse tijden
« Reactie #78 Gepost op: 13-04-2014, 23:03:26 »
Wier ziel van deze wijze is zo onrechtvaardig geworden dat hij denkt het recht te hebben tot deze verschrikkelijke daden?
#teamamaimiljaarde

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Griekenland] - Atheense tijden, Spartaanse tijden
« Reactie #79 Gepost op: 13-04-2014, 23:17:00 »
Ik denk dat wij op zoek moeten naar iemand met een teveel aan gele gal  ::jaja::
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?