Auteur Topic: [Papoea-Nieuw-Guinea] - De jury  (gelezen 52187 keer)

Online Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [Papoea-Nieuw-Guinea] - De jury
« Reactie #300 Gepost op: 28-05-2014, 18:56:59 »
De stem van JPMOL1999 is een beetje een gedoe op mobiel, komt later volledig:

Mijn stem is gevallen op...
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Ik zal mijn stem onderbouwen. Nieky behandel ik niet meer want die was voor mij geen winnaar (had ik al eerder onderbouwd). Lucy en D*N hebben ook goed gedebateerd over gebeurtenissen in het spel en Nieky gaf me het gevoel dat  'ie er geen zin in had, in al dat typen.
Allereerst het 'slijmen' om het maar even te noemen  :P

Lucy:
Ze is heel erg bezig met het 'ohhh wat wil ik graag'- enzo. Haar tekst is voor de helft geslijm en het andere is stemtactiek. D*N daarentegen

Hij was inderdaad heel veel aanwezig en deed echt zijn best. Zijn slijmbrief bestaat echt uit opgespaarde redenen. Lucy deed het ook wel, maar was overal minder aanwezig. Genoeg, maar minder. En als ik het zo terug lees denk ik dat D*N alles weet/wist en overal als de kippen bij was, langs Nieky en Lucy ging nog wel eens wat heen en zijn een beetje ertussendoor geglipt (Nieky meer dan Lucy)
 Neemt niet weg dat ik Lucy en Nieky een hele leuke kandidaat vind  ::regenboog::

Dan het veelbesproken meeliften.

Lucy geeft ze hier toe dat ze meegelift heeft?

Volgens mij is ze betrokken in complotjes en is ze zelf amper wat gestart. Naar mijn idee is ze het spel in gegaan met 'ik zie wel hoe ver ik kom' en is ze later pas begonnen met 'oeh, volgens mij kan ik als ik dit en dit doe wel wel komen!'

Nieky:
Zij weten meer dan ik, en inderdaad, Lucy was eigenlijk een soort Inge-mol; met hulp van anderen ver komen (geld)


Daarnaast heb ik de opdracht teruggekeken. D*N laat niets langs zich heen gaan en is overal, zoals ik al zij, fanatiek.
+:
D*N verteld hoe het zit.
Lucy probeert alles goed te maken en haar eerdere open-kaart-aanval weer recht te zetten. Ze is echt een gezelligheidsmens volgens mij  ::rofl::

Daarbij nog intuïtie. Dat zegt bij mij gewoon D*N  ::ok::
Ik weet niet wat de andere juryleden gaan doen, ik denk dat er ook een aantal op Lucy gaan stemmen. Dit bericht klinkt negatief naar Lucy, maar het is alleen de afweging tussen de verschillen van D*N en Lucy in het voordeel van D*N  ::regenboog::

Het was me een waar genoegen op Jurylid te zijn, volgende keer doe ik mee  ::ok::
Goed georganiseerd hoor  ::ok:: ::ok:: ::ok:: De opdrachten waren leuk  ::ok:: Toch blij dat ik niet heb meegedaan omdat ik het denk ik toch te druk zou hebben gehad met school. Jurylid was een perfect middel om toch 'eens mee te doen.'

Heb je nog vragen, stel ze  ;D Ik weet niet of alles klopt wat ik zeg, maar de meeste dingen kloppen volgens mij wel  ::joehoe::


JPMOL

Stand:
Lucy 0
D*N 5
Nieky 0
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Online Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [Papoea-Nieuw-Guinea] - De jury
« Reactie #301 Gepost op: 28-05-2014, 18:59:08 »
Toen was Mollenvanger-MV aan de beurt:

HIDM, ik zie dat ik een klein stukje tekst vergeten ben, verandert niks aan mn stem. Dit is mn volledige motivatie (die je morgen wss ook gaat plaatsen toch? :))

Okee, mijn finalestem en wat vind ik dit moeilijk... want zoals ik al eerder heb gezegd, jullie hebben het alle drie fantastisch gespeeld. Elk op een eigen manier de finale gehaald, de king pin vol risico, de favoriet en target nr 1 na de winst van Survivor en het meisje dat iedereen te vriend houdt, maar er niet voor terugdeinst het spel (gemeen) te spelen. Met alle drie heb ik natuurlijk in het verleden het nodige meegemaakt in forumspellenland, maar het verleden is niet wat telt vandaag… wie krijgt mijn finalestem…

Lucy, hebben mensen jou onderschat of zat je gewoon in het juiste complot? Niet iedereen zal geweten hebben dat jij vorig jaar de rol van mol op je hebt genomen. Het imago van domme blonde doos (wat ik absoluut niet van je vind! :)) had hier goed van pas kunnen komen. Je was behoorlijk fanatiek in de opdrachten en ik vind het knap dat je het voor elkaar hebt gekregen om, zoals je het zelf zegt, veel mensen te vriend te houden. Een slimme tactiek die je ver heeft gebracht maar zonder al te veel eigen initiatief is het gewoon een absolute topprestatie! Maar was jouw spel goed genoeg om ook mijn finalestem te krijgen?

D*N, ook jij weer in een finale van een forumspel, maar ga jij m dit keer dan eindelijk ook winnen? Aan je inzet als Stewardess bij RN airlines en in het karaokespel ligt het bijvoorbeeld niet. Het is wel typisch D*N om weer overal lijntjes uit te hebben staan om maar aan informatie te komen, aan de ene kant jammer omdat je daarmee toch op een gegeven moment mensen teleur moet stellen, aan de andere kant getuigt dat van lef. ‘Toevallig miste’ jij de trein ja ja… ;) Je hebt doelbewust de aanval gekozen en dat is jou te prijzen. Zelfs buiten het spel om speelde jij het spel, een Whatsapp complot, naar ik begrijp jouw idee? Jouw manier van spelen is erg gedurfd want voor het zelfde geld had jij hier niet gestaan. Maar beloon ik jouw manier van spelen ook met een finalestem?

Niek, jongen hoe krijg je het toch weer voor elkaar! Opnieuw in de finale van een forumspel, daarvoor niks anders dan respect! Voorafgaand dacht ik dat je, mede door jouw Survivor winst, niet tot de helft zou reiken, maar het tegendeel bleek waar. Je hebt goed ingeschat dat jij een target zou worden, des te knapper was dat jij je dus bewust laat voor het spel hebt ingeschreven om niet te laten doorschemeren dat je al een complot had. Wat ik ook sterk vond was de manier waarop je jezelf uit een benaderde positie hebt gebluft, eigenlijk leek je daar kansloos, maar door slim en innovatief te zijn heb je toch je route richting de finale veiliggesteld. Je hebt niet veel lef getoond maar je sloeg wel toe op het juiste moment. Is dit dan genoeg om mijn finalestem te krijgen?

Vooraf had ik mezelf al voorgenomen te letten op initatief, tactiek durf en het spelen van het spel. Dit hebben jullie alledrie op een eigen goede manier ingevuld. Een schietschijf die geen schietschijf wil zijn en slim zijn favorietenrol weet te verbloemen, een schietschijf die bewust de schietschijf is en dit weet te overleven en de onopvallende speler die ook nog heeft gediend als schietschijf maar zichzelf heeft teruggeknokt.

Dit gezegd hebbende moet ik zeggen dat ik n.a.v de pleidooien, de biechten, inside information, de antwoorden op de vragen en het spelbeeld dat het dus een nek-aan-nekrace is tussen 3 personen, maar dat mijn stem gaat naar degene die in mij ogen het beste mijn criteria heeft ingevuld en dat is…

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Stand:
Lucy 0
D*N 6
Nieky 0
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: [Papoea-Nieuw-Guinea] - De jury
« Reactie #302 Gepost op: 28-05-2014, 18:59:41 »
Dus Lucy heeft beter gedebatteerd dan ik terwijl ze de helft van de vragen niet beantwoord heeft en geen slotpleidooi had

En dan had ik er geen zin in volgens JPMOL ::)

You'll never walk alone

Online Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [Papoea-Nieuw-Guinea] - De jury
« Reactie #303 Gepost op: 28-05-2014, 19:00:53 »
En tot slot hillo:

Lastig lastig lastig....

Ik blijf twijfelen over mijn stem. En ik twijfel dan tussen twee personen. Eén iemand is na het beantwoorden van de vragen voor mij afgevallen. Als we naar alledrie de finalisten kijken zie ik twee tactieken: een loyale en een minder loyale. D*N is de koning van het niet loyaal spelen. Lucy de koningin van de lievere aanpak. Nieky zweeft er een beetje tussenin en heeft misschien wel beide methodes geprobeerd te hanteren. Maar hij was minder lief dan Lucy en minder gedurfd dan D*N. Nieky krijgt daarom helaas niet mijn stem. ::sorry:: Goed gespeeld, verdiende finalist, iets te voorzichtig.

Dus gaat het tussen Lucy en D*N...

Lucy: knap sociaal spel, een complot met de juiste mensen en hier en daar meeliften is helemaal niet slecht. Je zal misschien een mindere strateeg zijn, of een mindere opdrachtspeler. Dan is het zaak die mensen in je alliantie te betrekken. Je hebt jezelf veilig gesteld op die manier en was na de laatste 10 ofzo vrijwel verzekerd van een finaleplek. Je speelde het spel dat je moest spelen. Het enige dat ik mis in jouw spel is een echt grote move, bijvoorbeeld het wegspelen van D*N op het eind. Waarom Molbelg?...

D*N: jij slechterik. En dan wel willen verdedigen dat je loyaal was. Sorry, dat ben je bij voorbaat niet met zoveel final 2 deals. Ik krijg inderdaad het idee dat je het net iets te leuk vindt om te liegen en te misleiden. Dat je je verliest in je enthousiasme en mensen onnodig gaat voorliegen. Maar ging je echt te ver daarin om nog te kunnen winnen? Ik weet het niet. Je enthousiasme is anderzijds waardoor ik je juist wel winnaarwaardig vind. Je hebt lef getoond, bent overal vol voor gegaan en hebt je niet verscholen achter een ander. Dat kon ook niet in jouw geval.

Oh oh, lastig lastig. Lucy en D*N, jullie deden precies wat de ander niet kon doen. Reputatie is misschien wel essentieel hier. Jullie hebben er beide perfect naar gehandeld volgens mij. Maar wie krijgt dan uiteindelijk mijn stem?

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Stand:
Lucy 0
D*N 7
Nieky 0

De jury was het dus voor het eerst helemaal met elkaar eens!

Stand na dit onderdeel:
1. D*N - 310 punten
2. Lucy - 70 punten
3. Nieky - 0 punten
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: [Papoea-Nieuw-Guinea] - De jury
« Reactie #304 Gepost op: 28-05-2014, 19:02:12 »
Hoe kan Lucy eigenlijk 70 punten verdiend hebben?
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: [Papoea-Nieuw-Guinea] - De jury
« Reactie #305 Gepost op: 28-05-2014, 19:03:19 »
Nou ik hoef verder niet te mopperen, behalve op de motivatie van JPMOL. Dat mag ie nog uitleggen :D

Goed gedaan jury  ::bravo::

You'll never walk alone

Online Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [Papoea-Nieuw-Guinea] - De jury
« Reactie #306 Gepost op: 28-05-2014, 19:03:27 »
Voor elke stem van een medefinalist ook 10 punten ;)
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Papoea-Nieuw-Guinea] - De jury
« Reactie #307 Gepost op: 28-05-2014, 19:04:31 »
Bedankt jury ::bravo:: ::bravo:: ::bravo::

had ik niet verwacht
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Papoea-Nieuw-Guinea] - De jury
« Reactie #308 Gepost op: 28-05-2014, 19:05:15 »
Volgens mij is dit 1 van de 3x in het hele spel dat we het volledig eens zijn  ;D
(De andere keer was met folder beoordelen en dat nijlpaard verhaal, voor de rest waren we het bijna nooit eens geloof ik ;D)

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: [Papoea-Nieuw-Guinea] - De jury
« Reactie #309 Gepost op: 28-05-2014, 19:05:37 »
Wat hillo zegt klopt ook helemaal
Hij kent me zo goed  ::love::

Ik wilde loyaal en lief zijn. Maar ook niet braaf steeds meestemmen en als meelifter gezien worden. Dus was beetje van beide idd
You'll never walk alone

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Papoea-Nieuw-Guinea] - De jury
« Reactie #310 Gepost op: 28-05-2014, 19:28:04 »
Puppy

Ik vind het wel een schattig scheldwoord :P

 ::hug::

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Papoea-Nieuw-Guinea] - De jury
« Reactie #311 Gepost op: 28-05-2014, 19:30:25 »
Oh over die opdracht die Luus heeft gewonnen en dat wij slecht speelden, ik wou inderdaad eerst Lulu kiezen. Maar toen bedacht ik me, dat het mij juist wel goed uitkwam als Lucy zou winnen want ik wou alleen maar dat Ycaris niet won  ::hypocriet::.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Papoea-Nieuw-Guinea] - De jury
« Reactie #312 Gepost op: 28-05-2014, 19:33:35 »
Ja, maar ycaris ging ook niet voor lulu  :P

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: [Papoea-Nieuw-Guinea] - De jury
« Reactie #313 Gepost op: 28-05-2014, 19:42:30 »
Jeetje wat zijn jullie lief :)
Goed gesproken jury!
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!