Poll

Wat wil je met het budget dat je mag uitgeven om renners to kopen?

Houd het lekker gelijk zoals Nieky voorstelt, dus 200 miljoen
4 (21.1%)
Er mag wel wat bij zoals Telminator voorstelt, dus 215 miljoen
15 (78.9%)

Totaal aantal stemmen: 19

Poll gesloten: 28-06-2014, 22:35:08

Auteur Topic: Tour de France 2014  (gelezen 41300 keer)

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Tour de France 2014
« Reactie #100 Gepost op: 5-07-2014, 12:34:32 »
ja de keuze Froome-Contador wordt dit jaar natuurlijk interessant, vorig jaar was Froome een no-brainer.

Ik vermoedde dat er dit jaar toch meer mensen voor Froome gingen, en ben dus maar voor Contador gegaan. Zeker omdat de tijdrit pas laat in de tour zit. Froome gaat de tour wel winnen, maar denk en hoop dat Contador daarvoor lang in het geel rijdt.

Modolo heb ik ook over zitten twijfelen omdat ik bijna geen sprinters heb. Pinot is wel goede keus,zeker ook voor de jonkies maar die viel in mijn team vorig jaar zo tegen dat ie er niet in mocht dit jaar  >:D
En ook Izagirre stond op mijn shortlist, maar was te duur. Is Reichenbach geworden, die is jongere en reed een supersterke Dauphine

Ja.. vond Froome Contador een redelijke coinflip.
Ik verwacht dat Froome een wat betere kans heeft om uiteindelijk te winnen - maar denk dat het idd qua punten pakken redelijk close gaat worden.
Als ik nog ergens precies 1m nodig had gehad, had ik waarschijnlijk ook Froome opgeofferd.


Verder: Begint dit jaar met praktisch 7 sprintetappes, dus denk dat daarom sprinters weleens erg waardevol kunnen zijn. Modolo mag daarna best van mij afstappen ;)
Pinot had eerder natuurlijk enorme daalproblemen - maar dacht dat hij daar nu redelijk vanaf is. En er is niet meer zo'n enorme druk op z'n schouders - zelfs als het goed gaat verwacht waarschijnlijk de helft v/h publiek dat hij instort. Dus denk dat hij aardige kansen maakt op wit, en redelijke op top-10 overall.
Izagirre was inderdaad duur. En ik twijfel een beetje of hij het waard gaat zijn.. Reichenbach.. mja ik had er het geld niet voor. Zou me idd niet verbazen als die lekker gaat rijden.
Maar ik zat sowieso te klunsen met mn helpers. Denk dat ik er te veel geld in heb gestoken.

Ben nog bepaald niet onder de indruk van Porte dit jaar - dus vandaar Nieve. Denk dat die weleens Froome omhoog kan gaan rijden als Porte het niet kan. En ik hoop dat als dat gebeurd, Modolo is afgestapt ::hypocriet::

Cancellara verwacht je dat hij in het begin veel punten gaat pakken? Heb 'm eigenlijk in het geheel niet overwogen hier.
VDB vond ik gewoon te duur. Dacht dat bijna z'n hele team om Greipel was gebouwd, en had te sterke twijfels of hij het alleen kon gaan redden.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Tour de France 2014
« Reactie #101 Gepost op: 5-07-2014, 12:34:39 »
Hoofdploeg:
Contador
Froome
Talansky
König
Bardet
Modolo
Reichenbach
Keukeleire
Reza

Reserve:
Mollema
Dumoulin
Machado
Mate
Eentje van 3 miljoen waar ik nu ff niet op kan komen

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Tour de France 2014
« Reactie #102 Gepost op: 5-07-2014, 12:38:00 »
Tot nu toe iedereen die zn ploeg bekend heeft gemaakt heeft Mollema als reserve  ::rofl:: (wat natuurlijk niet zo gek is op zich gezien zijn waarde, maar ook kwaliteiten)

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Tour de France 2014
« Reactie #103 Gepost op: 5-07-2014, 12:43:21 »
Ja dat was echt een nobrainer.

Vorig jaar had ik Sagan, maar werd uiteindelijk door iedereen ingehaald die 2 klassementsrenners had als kopman. Dus daar ben ik nu voor gegaan. Ook al is het begin vlak. Als Contador en Froome snel hoog in het klassement komen (na de eerste bergrit) en daar blijven, dan lukt t. Maar goed, ik gok de laatste jaren altijd verkeerd.

Dus je zal zien dat Kwiatkowiski gewoon in vorm is en vd Broeck eens niet valt en op het podium eindigt.  :P

En ook Izagirre stond op mijn shortlist, maar was te duur. Is Reichenbach geworden, die is jongere en reed een supersterke Dauphine

Ik had tot gisteren Reichenbach én Izagirre erin staan, maar doordat Matthews is weggevallen hoop ik nu dat ze bij Oreca de kaart Keukeleire gaan trekken en heb de gok genomen en m gewisseld.

Ik ben benieuwd hoe Net App t gaat doen, in de Vuelta vorig jaar reden ze heel aanvallend, daarom heb ik König genomen.

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: Tour de France 2014
« Reactie #104 Gepost op: 5-07-2014, 12:43:48 »
Dat jullie jullie team allemaal uit jullie hoof weten. Ik weet dat ik ieder geval Mollema als reserve heb en Kittel (Hopelijk wint hij een paar sprintetappes :)
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Tour de France 2014
« Reactie #105 Gepost op: 5-07-2014, 12:45:11 »
Contador en Froome

Die is ook leuk  ::ok::

Maar Sagan pakt morgen t geel  ;D
You'll never walk alone

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Tour de France 2014
« Reactie #106 Gepost op: 5-07-2014, 12:45:28 »
Lekker teampje MV ::ok::

Yates ben ik ook benieuwd naar deze tour ::jaja::

En kwiatkowski ook. Reed laatste weken niet al te best. Daarom niet gekozen maar kon weleens een foutje zijn

Ik heb cancellara als gok genomen. Puur voor de kasseienrit en de hoop dat ie daar wint en geel pakt ;D
Thanks! :) Ja Kwiatkowski is een beetje een gok maar ja t is toch een renner die als ie het te pakken  heeft veel punten kan gaan pakken (net als vorig jaar). Cancellara nog overwogen, evenals de combinatie Contador - Froome, maar dacht met Sagan heb ik een sprinter en iemand voor t groen en Contador, al wordt ie tweede heb ik toch iemand hoog in het klassement. Ook nog Rui Costa en Contador overwogen, maar wilde Sagan er niet voor opofferen. Rui Costa als reservekopman lukte helaas niet. Verder Cheng JI als wissel, had nog iemand van 3 miljoen nodig, laat ik dan maar de eerste Chinees in de tour kiezen :P

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Tour de France 2014
« Reactie #107 Gepost op: 5-07-2014, 12:48:16 »
Maar Sagan pakt morgen t geel  ;D

Die kans zit er zeker in. Maar daar hoopte ik dus vorig jaar op en dat ging dus helemaal fout. Dus ik moet het van de tweede helft van de tour hebben, de vraag is alleen dan of ik al (te) ver achter lig.

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Tour de France 2014
« Reactie #108 Gepost op: 5-07-2014, 12:49:29 »
Cancellara verwacht je dat hij in het begin veel punten gaat pakken? Heb 'm eigenlijk in het geheel niet overwogen hier.

Verwacht ik niet perse, maar ik moest ergens een gokje nemen... Dus hoop dat ie Arenberg wint ;)
You'll never walk alone

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Tour de France 2014
« Reactie #109 Gepost op: 5-07-2014, 13:01:00 »
De renners die niet meedoen zijn verwijderd (ook uit de ploegen als ze gekozen waren)

Jullie kunnen de ploegen van de anderen nu zien.

@Nieky: Is best veel werk hoor de pool voor de start helemaal klaar maken. Ben ik wel een paar uurtjes mee bezig. ::zweet::
Geniet nooit met mate...

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Tour de France 2014
« Reactie #110 Gepost op: 5-07-2014, 13:01:46 »
Weinig mensen die Tom Jelte Slagter hebben gekozen. Had ik nog wel overwogen, paste helaas niet in het budget :P

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Tour de France 2014
« Reactie #111 Gepost op: 5-07-2014, 13:02:56 »
Wist ik niet Test, sorry

Hulde voor je snelle werk  ::bravo::
You'll never walk alone

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Tour de France 2014
« Reactie #112 Gepost op: 5-07-2014, 13:04:32 »
goed bezig Test. Dank u :D
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Tour de France 2014
« Reactie #113 Gepost op: 5-07-2014, 13:04:52 »
Test  ::bravo::

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Tour de France 2014
« Reactie #114 Gepost op: 5-07-2014, 13:07:38 »
Test! ::bravo::

Even snel gekeken en volgens mij zijn Toupeira en ik de enige die Contador/Froome hebben ::oink:: Ik dacht dat er veel meer zouden zijn. Ik heb er nu al geen vertrouwen meer in. ;D

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Tour de France 2014
« Reactie #115 Gepost op: 5-07-2014, 13:15:33 »
Naja het voordeel van Sagan is dat hij snel punten gaat pakken - aangezien de klassementsmannen pas vanaf rit-8 komen.

En het voordeel tov andere sprinters is:
- Redelijke kans op geel bij rit 2
- Gaat in het begin punten voor wit pakken
-> Zal daarmee aanvankelijk niet veel minder opleveren dan de pure sprinters. Daarnaast is er met Cavendish, Kittel en Greipel een aanzienlijke competitie bij de puurdere sprinters.

En later heeft hij het grote voordeel dat hij in de heuvels waarschijnlijk vrij veel punten gaat pakken [en ik verwacht daarmee meteen het groen].

Als hij geen punten v/d witte trui zou pakken, zou ik alsnog verwachten dat hij later het groen ging pakken. Maar doordat hij dan in het begin een stuk minder zou scoren, zou het voor mij een veel moeilijkere keuze zijn geweest. Misschien had ik dan ook het koppeltje Froome/Contador overwogen.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Tour de France 2014
« Reactie #116 Gepost op: 5-07-2014, 13:20:58 »
Snel gedaan, Test!

Interessante ploegen zitten er trouwens tussen.
Ich bin ein Bärliner!

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Tour de France 2014
« Reactie #117 Gepost op: 5-07-2014, 13:22:32 »
Goed werk, Test!

Opvallend dat meer mensen Contador hebben gekozen dan Froome (13 vs. 12).

Verder vind ik dat er lekker veel variatie in de ploegen zit.  ::ok::

Nu hoop ik dat Bryan Coquard de sprintverrassing van deze Tour wordt. ;D
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: Tour de France 2014
« Reactie #118 Gepost op: 5-07-2014, 13:27:34 »
Mooi weer om te wielrenkennis van sommige mensen hier te zien, van Reichenbach had ik bijvoorbeeld nog nooit gehoord.

Slagter heeft er bij mij erg lang ingestaan, maar er waren teveel toppers die maar net iets duurder zijn ...

Verder had Sagen vorig jaar toch erg veel punten hoor, meer dan Rodiguez en Contador. Dat was alleen te verslaan met Froome en Quintana.

En dank Test voor het regelen  ::bravo:: .
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Tour de France 2014
« Reactie #119 Gepost op: 5-07-2014, 13:31:28 »
 ::oink:: ::oink:: ::oink::

Zat artikeltje te lezen over die eerste Chinese wielrenner, staat ineens halverwege dit:

“In 2006, I heard that Shimano wanted Chinese riders for their team in Europe”, he recalls. “They interviewed me and asked if I could cook by myself and speak English. I answered that cooking is my passion and I can learn English, so I joined Skil-Shimano in 2007 and I made Hengelo my home in the Netherlands. You can ask my team-mates: I'm the best chef in the team! My speciality is to cook coca-cola chicken wings.”

-- http://www.letour.fr/le-tour/2014/us/pre-race/news/ahc/first-chinese-at-the-tour-de-france-is-a-171-breakaway-killer-187.html
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.