Auteur Topic: EK voetbal 2021  (gelezen 72444 keer)

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: EK voetbal 2020
« Reactie #200 Gepost op: 16-11-2019, 22:27:44 »
Man man man... wat een slechte wedstrijd...  ::ohno::

Waar blijft Stengs? :( gelijkspel prima want dan zijn we er mja... groepswinst wordt het dan niet...

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: EK voetbal 2020
« Reactie #201 Gepost op: 16-11-2019, 22:30:01 »
Hemeltergend is het...

EDIT:

Wat kunnen we verder nog zeggen? O ja geplaatst ... Jihaa  ::cheerleader::
« Laatst bewerkt op: 16-11-2019, 22:38:27 door MoleBuster »
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: EK voetbal 2020
« Reactie #202 Gepost op: 16-11-2019, 22:36:30 »
We gáán naar...uh Amsterdam  ??? want het EK is natuurlijk voor een deel in Nederland  ::bravo:: matig pot, maar he he.. we zijn er ein-de-lijk  ::bravo::

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: EK voetbal 2020
« Reactie #203 Gepost op: 16-11-2019, 22:44:15 »
Houd in elk geval 14, 18 en 22 juni 2020 vrij ::ok::
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: EK voetbal 2020
« Reactie #204 Gepost op: 17-11-2019, 13:15:26 »
Maar vooruit kijkend, hoe ziet op dit moment de ideale selectie eruit van 23 spelers volgens bondscoach MV?

Doel
- Cillessen
- Bizot (prima in vorm bij AZ, gegroeid als keeper en beter dan grabbelaars Vermeer en Zoet)
- Krul (doet het ook prima bij Norwich, heeft zichzelf weer hervonden en als we op een penaltyserie stuiten... ;))
(Koeman kennende houdt hij vast aan Zoet en gaat plek 3 tussen Krul en Bizot)

Verdediging
- RB: Dumfries (aanvallend sterk renpaard, kan ook scoren, in de lucht sterk, defensief minder laat weleens steekje vallen)
- CV: De Ligt
- CV: Van Dijk (a.k.a Joker)
- LB: Blind (kan ook nog centraal achterin en op het middenveld dus ideaal)
- CV: Ake (kan ook nog linksback spelen indien nodig)
- CV: De Vrij (kan ook nog rechtsback spelen indien nodig)
- RB: Veltman (bij gebrek aan beter, opkomend zwak, altijd weer een foutje, verdedigend wel plusje t.o.v Dumfries en in geval van nood kan Veltman zelfs centraal achterin spelen - maar liever niet :))
- LB: Van Aanholt / Willems / Wijndal (voor alle drie is wat te zeggen: Van Aanholt speelt op niveau elke week bij Palace is snel maar in Oranje altijd vaste waarde op de bank, Willems speelt ook alles in Engeland bij Newcastle, multifunctioneel gouden voorzet maar verdedigend iets kwetsbaarder, Wijndal de coming man speelt goed bij AZ heeft ook van alles wat, maar dit komt misschien net iets té vroeg)

Middenveld (2 controleurs, 3 creatievelingen en 1 manusje van alles - Wijnaldum)
- Frenkie
- Propper
- Wijnaldum
- De Roon
- v/d Beek
- Ihattaren (nu hij voor Oranje gekozen heeft, geef hem dan ook die kans maar en neem hem mee naar het EK)

Aanval
- Depay
- Luuk de Jong / Weghorst (om het even wie, beiden goede pinchitters en er kan er maar 1 mee)
- Promes (ben nog steeds geen fan van hem in Oranje,maar hij kan ook nog rechtsback spelen en doet het prima bij Ajax. Bovendien zeker mede dankzij hem ook de kwalificatie gehaald)
- Stengs (geef hem maar een kans zeker t.o.v een Berghuis)
- Malen (Multifunctionele spits, kan op de buitenkant, kan in de spits en heeft een neusje voor de goal)
- Babel (kan in de spits, kan op de buitenkant. Hij werkt keihard is de oudste en meest ervaren Oranje speler, heeft een bijzondere comeback gemaakt en met zijn inzet zeker een bijdrage geleverd aan kwalificatie dus voor hem het toetje van zijn carriere een deelname aan dit EK, hoewel ik op zijn plek liever Bergwijn zou zetten)

Twijfelgevallen die zich in de voorbereiding mogen bewijzen aan bondscoach MV zien en misschien ook wel een kans hebben om mee te gaan:

Doelman: Maarten Paes (keeper van jong Oranje die het prima doet bij FC Utrecht en jong Oranje. Af en toe een slippertje, maar is nog zo jong dat hij een kans krijgt zich te bewijzen).

RB: Veltman en Dumfries staan er bij gebrek aan beter, Janmaat, Hateboer en Tete voldeden sowieso niet. Is er één naam die ik nergens zie maar die ik wel een kans gun: Zeefuik van Groningen. Die jongen ontwikkelt zich zo goed, doet het ook goed bij Jong Oranje, eigenlijk een beetje hetzelfde als Wijndal voor de linksbackpositie. Een jong alternatief voor andere namen

LB: Pieters, steady en ervaren speler die het gewoon goed doet bij Burnley. Wel oud, maar ja een kansje krijgen mag altijd.

Controleur: Koopmeiners voor Propper of de Roon. Strootman is voor mij vergane glorie, speelt ook minder bij Marseille. Dan is er de captain van Jong Oranje die het goed doet bij AZ die wat mij betreft ook in aanmerking komt voor die plek

Allround middenvelder: Vilenha beetje uit het oog verloren. Geen idee hoe hij het nu in Krasnodar doet, maar zit wel steeds bij de voorselectie. Zeker weer een kansje geven in de voorbereiding.

Buitenspelers: zoveel degelijke buitenspelers beschikbaar die naast Promes en Babel. kans maken op een plek in Oranje: (en eigenlijk zou ik Promes en Babel niet erbij hebben, maar je kunt ook weer niet om ze heen toch?)
- Bergwijn (mits fit moet hij er wel bij zitten, maar is eigenlijk ook alweer een beetje voorbijgestreefd door bijvoorbeeld Malen)
- Danjuma (kwakkelt veel met blessures laatste tijd, maar hij kan zoooo goed voetballen heeft dat bij Club laten zien in de Champions League, bij Bournemouth nog niet echt maar wie weet..)
- Dilrosun: doet het goed bij Hertha, ook wel blessuregevoelig. Mag ook een kansje krijgen
- Kluivert jr. (speelt bijna elke week basis bij Roma, in een topcompetitie alleen moet hij nog meer gaan scoren en belangrijker worden bij zijn club)
 
Spits: Boadu (waar Stengs is is Boadu en eigenlijk moet ook hij gewoon mee naar het EK, maar ja... er is niet heel veel plek).

Mis ik nog iemand? :P
« Laatst bewerkt op: 17-11-2019, 13:27:08 door MollenvangR-Art »

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: EK voetbal 2020
« Reactie #205 Gepost op: 18-11-2019, 17:22:52 »
Luuk de Jong / Weghorst (om het even wie, beiden goede pinchitters en er kan er maar 1 mee)

Bondscoach MV zal er niet ver naast zitten denk ik. ::ok::

Alleen zou ik Luuk de Jong altijd kiezen boven Weghorst:

- completere voetballer dan Wout: m.n. over de grond in de kleine ruimte, (koppend wel even sterk.)
- meer ervaring in Oranje en is er de laatste tijd altijd bij.
- gezamelijk PSV verleden met Malen, Bergwijn en ook Memphis Depay: kennen elkaar door en door.
« Laatst bewerkt op: 18-11-2019, 20:52:23 door MoleBuster »
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: EK voetbal 2020
« Reactie #206 Gepost op: 19-11-2019, 20:18:54 »
Stengs basis ::bravo::

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: EK voetbal 2020
« Reactie #207 Gepost op: 19-11-2019, 20:57:08 »
Noord-Ierland op 0-1 .. Wie weet worden nog 1e.
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: EK voetbal 2020
« Reactie #208 Gepost op: 19-11-2019, 21:26:45 »
Noord-Ierland op 0-1 .. Wie weet worden nog 1e.
1-1 inmiddels, maar liever 2e worden. Oekraïne is een sterke leuke ploeg die we dan krijgen. Anders zit je straks misschien met Portugal of Frankrijk in een poule...

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: EK voetbal 2020
« Reactie #209 Gepost op: 19-11-2019, 21:54:59 »
Ok. Heeft Duitsland dan nog voordeel om er straks stiekem eentje door te laten en 2e te worden?

Heb wel een stukje gelezen op nu.nl hoe het zit met de loting, indeling enzovoort maar niet precies voor ogen wat voor voordeel Duitsland eruit kan halen door evt. 2e te worden...

EDIT: Laat maar het is al 4-1 voor Duitsland.  ::rofl::
« Laatst bewerkt op: 19-11-2019, 22:10:08 door MoleBuster »
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: EK voetbal 2020
« Reactie #210 Gepost op: 19-11-2019, 22:35:10 »
1-1 inmiddels, maar liever 2e worden. Oekraïne is een sterke leuke ploeg die we dan krijgen. Anders zit je straks misschien met Portugal of Frankrijk in een poule...

Portugal zou nog kunnen.... die zitten in pot 3
België zit al sowieso met Rusland en Denemarken (en daar komt nog Finland of Wales bij als ik alles goed lees)
« Laatst bewerkt op: 19-11-2019, 22:40:44 door de_witte »
Wit is ook een kleur!

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: EK voetbal 2020
« Reactie #211 Gepost op: 19-11-2019, 22:43:27 »
Door die restricties (politieke situatie Rus-Oek) en alle 12 gastlanden, die niet allemaal meedoen, is die loting wel al een deel voorbepaald. Dat vind ik wel jammer. Open loting is wel leuker vind ik. Maar is even niet anders.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: EK voetbal 2020
« Reactie #212 Gepost op: 20-11-2019, 07:07:18 »
Kan ik ergens een simpele uitleg vinden over hoe we nu al weten dat we tegen Oekraine moeten, en Roemenië - mochten die zich via de play offs plaatsen.

En hoe zat t ook alweer met de play offs, die hebben te maken met de nations league pools, maar weet ff niet meer vd hoed en de rand. ???

Online Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: EK voetbal 2020
« Reactie #213 Gepost op: 20-11-2019, 08:54:31 »
Nee, dit kan niet simpel.
Gastlanden moeten in bepaalde poules (zoals Nederland in poule C). Bij Nederland moet nog een land uit pot 1 (groepswinnaars), maar aangezien Duitsland, Engeland, Spanje en Italië gastland zijn kunnen die niet óók bij NL.
België en Oekraïne blijven dan over. Maar aangezien de andere optie de poule met Rusland is (en die hebben ruzie met Oekraïne), moet Oekraïne wel bij NL.

Daarna wordt het pas écht ingewikkeld. Want dan wordt er nog rekening gehouden met de Nations league. Waardoor Wales en Finland sowieso niet bij Nederland komen en Roemenië juist wel, maar als die zich niet plaatsen verschuift het weer. Ik snap daar niks van

Ik las net op twitter dat we ook sowieso bij  IJsland, Bulgarije, Israël, Hongarije, Roemenië, Schotland, Noorwegen of Servië komen vanuit de play-offs. Maar ik las ergens anders weer dat als Roemenië aan Schotland gekoppeld wordt in Play-off A de hele boel weer verschuift.
You'll never walk alone

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: EK voetbal 2020
« Reactie #214 Gepost op: 20-11-2019, 09:02:47 »
Roemenië moet bij Nederland in de poule (als ze zich tenminste via de play-off plaatsen) omdat ook Boekarest als thuishaven in poule C zit. Net zoals Hongarije bij plaatsing zeker bij Duitsland in de poule komt.
Hoe het verder loopt weet volgens mij niemand...
Ich bin ein Bärliner!

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: EK voetbal 2020
« Reactie #215 Gepost op: 20-11-2019, 09:10:25 »
Alleen degenen die dit bedacht hebben snappen het volgens mij :P In dit artikel wordt het volgens mij best goed uitgelegd.

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: EK voetbal 2020
« Reactie #216 Gepost op: 20-11-2019, 09:56:25 »
Als Roemenië in playoff A komt en Hongarije niet dan komt de winnaar van playoff A bij Nederland in de groep.
Als Roemenië in playoff C komt (met Schotland) dan komt de winnaar van playoff C of D bij Nederland.
Als Roemenië in playoff A komt samen met Hongarije dan komt de winnaar van playoff A of D bij Nederland.
Wit is ook een kleur!

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: EK voetbal 2020
« Reactie #217 Gepost op: 30-11-2019, 23:09:10 »
Nederland
Oekraïne
Oostenrijk
?

Het vraagteken: Roemenië als zij hun play-off winnen. En anders de winnaar van Wit-Rusland, Georgië, Noord-Macedonië of Kosovo (ik hoop die laatste dan).

14 juni beginnen tegen Oekraïne
18 juni tegen Oostenrijk
22 juni tegen het vraagteken

Oekraïne moet je echt niet onderschatten (leuk jong team, 1e geworden in poule met Portugal en Servië. Gelijk uit winst thuis tegen Portugezen). Shevshenko is daar nu bondscoach en spelen leuk voetbal. Onder 21 is ook deze zomer wereldkampioen geworden. Hebben prima talenten die eraan komen. Al met al prima loting om verder te komen  ::ok::

Ondertussen in poule F...

Duitsland (wereldkampioen 2014)
Portugal (titelhouden EK 2016)
Frankrijk (wereldkampioen 2018)
en X

Ik heb medelijden met X  ::rofl:: (winnaar play-off). Dit is met recht poule des doods / de champions league...

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: EK voetbal 2020
« Reactie #218 Gepost op: 2-12-2019, 14:16:06 »
Ik denk dat als X IJsland wordt geen van de 3 reeds bekende landen een vreugdesprongetje zal gaan maken...
Ich bin ein Bärliner!

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: EK voetbal 2020
« Reactie #219 Gepost op: 15-12-2019, 22:33:34 »
Ongelooflijk. Depay zwaar geblesseerd en moet het EK waarschijnlijk missen.  :\'(

Kruisbanden afgescheurd.

Ramp zal nog groter zijn als Malen er ook lang uit ligt...
« Laatst bewerkt op: 16-12-2019, 22:16:46 door MoleBuster »
Winnaar Klassiekers Pool 2023