Auteur Topic: Aflevering 4  (gelezen 35293 keer)

Offline Rogue

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Hear me roar.
Re: Aflevering 4
« Reactie #40 Gepost op: 2-10-2014, 22:16:22 »
Oh wel leuk: dat complotje dat Polska met Remy maakte, waarbij Remy meteen hapte en heel braaf zei dat hij zich daar zeker aan zou houden terwijl ik zeker weet dat als puntje bij het paaltje komt Polska Remy laat zakken als een baksteen.
Slim gedaan van hem, want hij heeft bondgenoten nodig, en dus kan hij Remy wel gebruiken voor nu.
Maar hij laat hem zo weer vallen, zo gehaaid is hij wel.
Goed gedaan van Polska, Remy dacht bijna dat het zijn idee was had ik het idee.
Power is always dangerous. It attracts the worst and corrupts the best.

Offline Lovecooking

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #41 Gepost op: 2-10-2014, 22:27:47 »
Jammer dat er dit jaar toch weer een  verliezersplek is. Hoewel ik Leo wél leuk vind ben ik toch van mening dat d'r uit d'r ook echt uit is.. Dus geen tweede kans. Ik had ook veel liever gezien dat de Hemel weg ging en de tweede kampen Aarde en Hel zouden zijn.. Verder weinig spannende aflevering, stom torentje bouwen en een autootje in elkaar zetten.

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #42 Gepost op: 2-10-2014, 22:29:49 »
die verliezersplek kan ik nog wel mee leven, maar verder was het echt saaiheid troef en dat vind ik jammer
er was eens......

Offline xenopus

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #43 Gepost op: 2-10-2014, 23:35:32 »
Oh wel leuk: dat complotje dat Polska met Remy maakte, waarbij Remy meteen hapte en heel braaf zei dat hij zich daar zeker aan zou houden terwijl ik zeker weet dat als puntje bij het paaltje komt Polska Remy laat zakken als een baksteen.
Slim gedaan van hem, want hij heeft bondgenoten nodig, en dus kan hij Remy wel gebruiken voor nu.
Maar hij laat hem zo weer vallen, zo gehaaid is hij wel.
Goed gedaan van Polska, Remy dacht bijna dat het zijn idee was had ik het idee.

Inderdaad! Polska windt Remy gewoon weer om zijn vinger, net zoals vorige week waarin hij Nadia redde door Remy op Lone te laten stemmen. En Remy heeft een zodanig grote bek dat hij alle klappen voor Polska wel zal opvangen  ::rofl::

Offline jorge

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #44 Gepost op: 3-10-2014, 01:07:06 »
We zijn nu vier afleveringen onderweg maar ik heb toch niet het gevoel dat men erg moet afzien. Er is eten genoeg, het Hemelkamp is achterlijk luxe. Men ondergaat het als een spelletjesvakantie.

Ik mis best wel slepen met een zware kist dagen lang, vechten om een verdwenen banaan, het zetten van een varanenval, bedorven rijst eten omdat men zoveel honger heeft.

Dat was echt Robinson. Sinds de BN'ers heb ik echt wel het gevoel dat ik naar een extreme light versie ( dat is lief verwoord, eigenlijk slap aftreksel) van een programma kijk dat al zijn principes, regels en richtlijnen overboord gekieperd heeft. Al wat overblijft is het tactische element omdat men fysiek niet meer tot de limiet gedreven wordt. Erg jammer want dit is een essentieel onderdeel van het spel.

Nee ik denk dat er toch serieus aan na dit jaar af te haken, hoe jammer ik het ook vind.

Dan over vandaag, blij met het vertrek van Leo. Heb niet al teveel met kamp geel. Lobke ook vrij dubieus met "jij hoeft je geen zorgen te maken" Denk dat Nadia zich moeiteloos daar naar binnenwerkt ten koste van Lobke en Sabrina.

Team blauw/rood vind ik wel leuk, al ergerde ik me vandaag inderdaad best aan Loek. Of hij nou zou in beeld gebracht is of dat hij veranderd is...

Offline Rogue

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Hear me roar.
Re: Aflevering 4
« Reactie #45 Gepost op: 3-10-2014, 06:31:38 »
Inderdaad! Polska windt Remy gewoon weer om zijn vinger, net zoals vorige week waarin hij Nadia redde door Remy op Lone te laten stemmen. En Remy heeft een zodanig grote bek dat hij alle klappen voor Polska wel zal opvangen  ::rofl::

Precies, Polska toont aan dat hij idd de underdog is en dat we hem zeker tactisch gezien niet mogen onderschatten.
Remy heeft geen tactisch inzicht en ziet Polska niet als bedreiging omdat hij zoveel sterker is, dus kan dit bondgenootschap best lang standhouden, totdat Polska hem niet meer nodig heeft.
Dan is Remy on his own.

Verder eens met Jorge, het echte Robinson gevoel is een beetje weg, ook bij mij.
Was vorig jaar al zo, puur ook omdat het meer dan ooit draait om tactiek ipv overleven.
De omstandigheden zijn te luxe, er word te weinig gezeurd over honger, en er gebeurd te weinig.
Power is always dangerous. It attracts the worst and corrupts the best.

Offline Brinta

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #46 Gepost op: 3-10-2014, 08:21:25 »
Toch versprak Polska zich aan het eind van het gesprek. Een beetje dom...
Dat zou Remy moeten waarschuwen: Polska is een rat.

Offline Schulz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4
« Reactie #47 Gepost op: 3-10-2014, 09:53:00 »
dat hadden de programmamakers ook wel anders bedacht, lag gewoon aan het slechte team dat er geen strijd was.
was volgens mij ook wel inherent aan het spel. Want hoe meer blokken je legt, hoe makkelijker het wordt. Dus eenmaal een voorsprong van 2 of 3 blokken is bijna niet meer in te halen.
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Offline Stanley_Yelnats

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #48 Gepost op: 3-10-2014, 11:01:12 »
Citaat
Inderdaad..Het is verworden tot een sociaal/tactisch spel, met weinig of geen aandacht voor survival skills..
 Kokosnoten scoren, en soms een visje vangen, dat is het wel..
  Af en toe doorspekt met 'spannende duels'..

Zullen we het er weer even over hebben wie wel of niet Robinson waardig is?  ;D

Offline Rikkeltje

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #49 Gepost op: 3-10-2014, 11:41:37 »
Voor mij hoeven de kandidaten niet uitgehongerd te worden. De ontberingen van niet slapen, muggen en vlooien, honger etc. zijn toch moeilijk in een beeld te vangen. En kandidaten die dagen apathisch in het zand liggen vind ik niet echt leuk om naar te kijken. Maar ben het wel met de meesten eens dat het nu wel erg makkelijk lijkt te gaan. Een beetje meer afzien mag best om het kaf van het koren te scheiden.

Maar ook op tactisch vlak vind ik het dit jaar nog behelpen. We zijn weer terug bij het laffe "last in first out-principe". Dacht dat we daar inmiddels wel klaar mee waren....

Offline alexm

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #50 Gepost op: 3-10-2014, 11:49:13 »
Hebben ze nu 2x daags een proef?
Ze hebben helemaal geen tijd om zich te vervelen, wat eerder aangegeven werd door de deelnemers als mentaal heel zwaar.
Ze hoeven de eilanden niet te ontdekken (voedsel), als een echte Robinson, want nu hangen de bananen al om de hoek.

Offline Dwaastoo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4
« Reactie #51 Gepost op: 3-10-2014, 12:01:57 »
Zullen we het er weer even over hebben wie wel of niet Robinson waardig is?  ;D

Een eventuele definitie van "Robinson-waardig" zal noodgedwongen over de seizoenen ook wel veranderd moeten zijn, gezien de veranderingen binnen het programma.

(en nee, ik ga de discussie niet aan ;) )

"It's all a joke! Everything anybody ever valued or struggled for...  it's all a gag!  So why can't you see the funny side? Why aren't you laughing!"

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #52 Gepost op: 3-10-2014, 12:47:36 »
Vroeger waren er toch ook altijd twee proeven? En de afgelopen jaren werd er heel veel geklaagd over dat er nog maar 1 proef was. Ik vind het wel echt een verbetering dat er nu weer twee proeven zijn.  ::ok::

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4
« Reactie #53 Gepost op: 3-10-2014, 14:57:26 »
Ik vind het persoonlijk een leuke twist aan het einde en fantastisch dat het niet gelekt is.
Vorig jaar kon je al na aflevering 1 weten dat Zimra duivelseiland zou overleven door slecht
gekozen beelden in de voorstelaflevering.

Nu zag niemand dit aankomen, en Leo is één van mijn favorieten dus zeker leuk :).

Alleen jammer dat iedereen dit nu weet. Was leuker zoals het vroeger was dat niemand dit kon weten.
klaar voor de strijd

Offline Dannyboy

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #54 Gepost op: 3-10-2014, 20:24:49 »
Ik mis best wel slepen met een zware kist dagen lang, vechten om een verdwenen banaan, het zetten van een varanenval, bedorven rijst eten omdat men zoveel honger heeft.

Dat was echt Robinson. Sinds de BN'ers heb ik echt wel het gevoel dat ik naar een extreme light versie ( dat is lief verwoord, eigenlijk slap aftreksel) van een programma kijk dat al zijn principes, regels en richtlijnen overboord gekieperd heeft. Al wat overblijft is het tactische element omdat men fysiek niet meer tot de limiet gedreven wordt. Erg jammer want dit is een essentieel onderdeel van het spel.

Nee ik denk dat er toch serieus aan na dit jaar af te haken, hoe jammer ik het ook vind.

Daar ben ik vrijwel helemaal mee eens. Ik vond de BNer jaren met Eddie Zoey trouwens goed om te hebben, maar verlang terug naar de jaren van voor "de honderd" serie.

Ik moet wel zeggen dat het dit jaar meevalt met de "intriges". Deze serie is meer een ode aan het volledige falen van dit productieteam. Ze leggen de focus volledig verkeerd en proberen maar die shots erin te gooien van "konkelende" deelnemers terwijl er in feite niets aan de hand is. Gewoon wat overleg, dat is van alle jaren. Wat we nu dus hebben is een spel dat je niet wilt zien vanwege de tactiek, en de rest krijgen we ook niet te zien. Gewoon wat mensen die hindernissenloop af gaan. Het is echt bedroevend slecht en dit vind ik jammer. Sowieso natuurlijk maar ik vind dit leuke deelnemers, en zou graag hun expeditie eens zien, niet alleen die spelletjes. Weg met die prefabmaaltijden en verken dat eiland nou eens (of breng het in beeld).

Toch een afvallers eiland. Leuk, ik ben daar altijd voorstander van geweest. Wel een gemiste kans dat dat nu al onthult wordt richting alle deelnemers. Had dat tijdens de samensmelting gedaan. Weer dat falende productie team.

Probs voor de proeven, echt weer even wat anders. Leuk, "weet je wat, DAN DOEN WE HET 3-4 KEER, DAS LEUK OM TE ZIEN" ... ::oink:: Weer dat falende productie team.

En dan nog even dezelfde fout die ze ieder jaar weer maken, een stemming de dag na de herverdeling/samensmelting. Ik heb dat altijd een oneerlijk mechaniek gevonden.
« Laatst bewerkt op: 3-10-2014, 20:30:03 door Dannyboy »

Offline willy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4
« Reactie #55 Gepost op: 3-10-2014, 20:30:55 »
Zou het, net als verleden jaar, een eliminatie-duel worden als er nog iemand naar kamp Hel gaat?

Offline Dannyboy

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #56 Gepost op: 3-10-2014, 20:37:36 »
Ik hoop dat het gaat zoals drie jaar geleden in de grot. Lekker plakken met elkaar op dat schot en op het eind een grote melee in de modder tussen de bloedzuigers.

Offline Molière

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4
« Reactie #57 Gepost op: 3-10-2014, 23:56:47 »
Vroeger waren er toch ook altijd twee proeven? En de afgelopen jaren werd er heel veel geklaagd over dat er nog maar 1 proef was. Ik vind het wel echt een verbetering dat er nu weer twee proeven zijn.  ::ok::
Klopt, maar waren die proeven dan niet over meerdere dagen verspreid?

Maar het is inderdaad een verbetering, al vraag ik me af of die twee proeven ook de komende afleveringen blijven. Waar zouden ze dan in de eerste proef om moeten strijden? Ik zou het nogal absurd vinden als ze, met alle luxe op het hemeleiland, nu om eten gaan strijden.
"The most beautiful thing we can experience is the mysterious. It is the source of all true art and science."

Offline Jann

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Derde plaats Dixit 2020
Re: Aflevering 4
« Reactie #58 Gepost op: 4-10-2014, 01:39:09 »
Leuke verrassing dat Leo nog mag blijven. Leefde al helemaal met hem mee toen ie zo baalde dat dit het einde was.
Hier kan uw boodschap komen te staan. Geïnteresseerd? Neem dan snel contact op en bereik een miljoenenpubliek (5 cent per pm)

Offline Dannyboy

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #59 Gepost op: 4-10-2014, 08:37:38 »
@good-riddance. Dat is waarom ik altijd fan ben geweest van een afvallerseiland. Dat geeft juist die mensen die ik een echt robinson zou noemen een kans op de titel via de achterdeur als zij om wat voor reden dan ook even aan de verkeerde kant van de streep stonden. Soms heb je pech, en daar zijn geen skills van wat voor aard tegenop gewassen. Was dat niet het jaar van Hand en Yin dat de meerderheid zei "sorry, we gaan jullie er een voor een uit stemmen, dat is de afspraak die we maakten en daar kunnen jullie niets tegen doen"? Tegen die scenario's heb je een afvallerseiland. In dit geval voor mensen als Leo, want je weet na een herverdeling of samensmelting de minderheid vrijwel altijd de sigaar is. In ieder geval zo kort nadat de nieuwe samenstelling to stand komt. Ik ben dan ook erg benieuwd naar Nadia's positie binnen haar team een paar dagen later. De vooruitblik beloofde veel goeds :)