Auteur Topic: Aflevering 4  (gelezen 35310 keer)

Offline Brinta

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #60 Gepost op: 4-10-2014, 10:30:39 »
Dannyboy, ben het helemaal met jou eens.
Nieuwkomers in een groep moeten weer helemaal vanaf nul beginnen. Via afvallerseiland staan de echte overlevers op.
Het siert Leo in zijn reactie, nadat hij hoorde dat hij via de Hel mee blijft doen.  ::ok::

Offline Dannyboy

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #61 Gepost op: 4-10-2014, 13:30:10 »
Ja ik vond zijn reactie schitterend. Met een hoop bravoure die armen omhoog en daarna in zijn eentje heel klein en die blik in zijn ogen toegeven dat hij er toch wel tegenop ziet.

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #62 Gepost op: 4-10-2014, 15:27:24 »
good-riddance mag ik vragen sinds wanneer jij naar ER kijkt? Want jij zegt dat het teveel is gaan draaien om wie de minste vijanden etc heeft. Heb je seizoen 1 gezien? De winnares zou absoluut niet jouw robinson zijn. Niet uitermate goed in proeven (nummer 2 was daar veel beter in). Gewonnen simpelweg omdat zij wel met iedereen vriendjes was (maar geen stemafspraken dat dan weer niet).
Fatima Moreiro de Melo die hier en vooral op de sociale media is afgebrand, daarentegen, die was uitzonderlijk goed in proeven. Ik vind juist de ultieme robinson iemand die en sociaal is en tactisch en goed in proeven. Ben je niet goed in proeven, dan heb je nog een plan B om dat goed te maken door middel van sociaal zijn en tactisch spel. Lig je daarentegen niet goed in de groep, dan kun je immuniteit winnen en daardoor je zelf redden. Het grootste probleem is volgens mij juist ontstaan doordat de finale eilandraad is vervangen door een proef. Vroeger moest je jezelf tenminste nog verantwoorden op de laatste eilandraad om te kunnen winnen. Reden waarom Hans toen niet won, omdat iedereen een hekel aan hem had. Terwijl Hans uiteindelijk de tacticus was (en volgens mij, maar daar kan ik me in vergissen, want ik hoef dat seizoen echt nooit meer te zien) en ook redelijk goed was in proeven. Nu de finale eilandraad is weggevallen, maakt het helemaal niks meer uit hoe je mensen behandeld. Als je maar genoeg mensen in je complot hebt zitten kun je de rest van de deelnemers behandelen als oud vuil bij weze van spreken, als je de laatste proef maar wint. En dat is jammer. Ik heb niks tegen complotjes, maar dan vind ik wel dat je je ook moet kunnen verantwoorden op de laatste eilandraad. 

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Aflevering 4
« Reactie #63 Gepost op: 4-10-2014, 15:31:48 »
Goed gesproken Loezel  ::bravo::
You'll never walk alone

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Aflevering 4
« Reactie #64 Gepost op: 4-10-2014, 15:55:38 »
Aan de andere kant: op het moment dat iedereen lief tegen elkaar gaat doen (niet oprecht gemeend uit het hart maar puur omdat ze verder willen komen in het spel, zoals Nadia deed) voelt dat dan wel oprecht? Dan kijk je naar een toneelstuk.
Dat heet dus gameplay, het spel goed spelen. Zorgen dat je én tactisch speelt maar tegelijkertijd nog in de smaak valt bij iedereen. Dat is ook veel knapper en interessanter dan alleen tactisch spelen en gemeen spelen of juist alleen maar aardig doen en zonder complotten spelen.

Loezel ::bravo::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline TheeZakje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4
« Reactie #65 Gepost op: 4-10-2014, 22:40:25 »
Jup: Loezel ::joehoe::

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Aflevering 4
« Reactie #66 Gepost op: 5-10-2014, 13:04:17 »
Goed gezegd Loezel ::bravo::

Al bij al de minste aflevering van het siezoen. (maar ja, die moet er ook zijn) Wel mooi dat de hel er nog is. Hopelijk weet Nadia zich te handhaven de komende weken!
Ich bin ein Bärliner!

Offline willy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4
« Reactie #67 Gepost op: 7-10-2014, 02:34:32 »
Je moet als nieuwgekozen man in een team wel een povere indruk gemaakt hebben om er bij de eerstvolgende eilandraad unaniem uitgestemd te worden.
Vind het wel terecht dat Leo eruit ging. Heb hem tot nu toe niets anders zien doen dan lui op zijn rug liggen..
Alleen in de vorige aflevering deed ie iets. Te weinig, te laat.. :)

Offline Brinta

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #68 Gepost op: 7-10-2014, 20:28:36 »
Je moet als nieuwgekozen man in een team wel een povere indruk gemaakt hebben om er bij de eerstvolgende eilandraad unaniem uitgestemd te worden.
Vind het wel terecht dat Leo eruit ging. Heb hem tot nu toe niets anders zien doen dan lui op zijn rug liggen..
Alleen in de vorige aflevering deed ie iets. Te weinig, te laat.. :)

ik denk, dat jouw observatie volledig spaak loopt, om het eufemistisch & netjes uit te  drukken.
Niets doen en op de rug liggen geldt zeker voor de andere leden van het team, dat al enkele afleveringen in het hemelse paradijs vertoeft.
De leden van dit team willen bij elkaar blijven, Leo en Nadia kwamen van het nieuwe team, dus één van beiden moet weggestemd worden.
Door het gehaaide lobbywerk van Nadia viel dus het doek voor Leo.

Offline planetwave

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4
« Reactie #69 Gepost op: 8-10-2014, 07:42:50 »
ik denk, dat jouw observatie volledig spaak loopt, om het eufemistisch & netjes uit te  drukken.

lol  ::tandpastasmiley::!

Wat vreemd toch dat velen de bedoeling van het spel nog niet goed begrijpen. Het draait volgens mij dus niet om hoe men samenleeft, dat spel noemt men 'het leven' en dat doe je thuis. Wel om hoe je als enige overblijft en daar zijn bij mijn weten geen regels voor (behalve geweld dan lol) Dat maakt het volgens mij dus een zuiver sociaal spel.
Een 'echte robinson' is in mijn ogen dan ook iemand die de groep en zijn individuen juist weet in te schatten, zichzelf best plaatst en probeert alles naar zijn hand te zetten!

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #70 Gepost op: 8-10-2014, 23:07:08 »
en zo hebben we allemaal onze eigen ideeën over Expeditie Robinson.
er was eens......

Offline planetwave

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4
« Reactie #71 Gepost op: 9-10-2014, 07:16:16 »
en zo hebben we allemaal onze eigen ideeën over Expeditie Robinson.

net als over de presentatie  ::trots::

Offline TheeZakje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4
« Reactie #72 Gepost op: 9-10-2014, 11:44:51 »
en zo hebben we allemaal onze eigen ideeën over Expeditie Robinson.

En daarom zijn we hier.  ;D

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Aflevering 4
« Reactie #73 Gepost op: 9-10-2014, 16:48:59 »
En daarom zijn we hier.  ;D
::bravo:: gezellig!
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4
« Reactie #74 Gepost op: 9-10-2014, 17:16:45 »
Daar ben ik vrijwel helemaal mee eens. Ik vond de BNer jaren met Eddie Zoey trouwens goed om te hebben, maar verlang terug naar de jaren van voor "de honderd" serie.

Ik moet wel zeggen dat het dit jaar meevalt met de "intriges". Deze serie is meer een ode aan het volledige falen van dit productieteam. Ze leggen de focus volledig verkeerd en proberen maar die shots erin te gooien van "konkelende" deelnemers terwijl er in feite niets aan de hand is. Gewoon wat overleg, dat is van alle jaren. Wat we nu dus hebben is een spel dat je niet wilt zien vanwege de tactiek, en de rest krijgen we ook niet te zien. Gewoon wat mensen die hindernissenloop af gaan. Het is echt bedroevend slecht en dit vind ik jammer. Sowieso natuurlijk maar ik vind dit leuke deelnemers, en zou graag hun expeditie eens zien, niet alleen die spelletjes. Weg met die prefabmaaltijden en verken dat eiland nou eens (of breng het in beeld).

Toch een afvallers eiland. Leuk, ik ben daar altijd voorstander van geweest. Wel een gemiste kans dat dat nu al onthult wordt richting alle deelnemers. Had dat tijdens de samensmelting gedaan. Weer dat falende productie team.

Probs voor de proeven, echt weer even wat anders. Leuk, "weet je wat, DAN DOEN WE HET 3-4 KEER, DAS LEUK OM TE ZIEN" ... ::oink:: Weer dat falende productie team.

En dan nog even dezelfde fout die ze ieder jaar weer maken, een stemming de dag na de herverdeling/samensmelting. Ik heb dat altijd een oneerlijk mechaniek gevonden.

Waarom kijk je eigenlijk?
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Dannyboy

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #75 Gepost op: 9-10-2014, 22:19:54 »
Waarom kijk je eigenlijk?

De hoop dat het beter wordt? Dit programma is al heel lang vaste prik voor me en dat verdwijnt niet zomaar omdat het programma voor mij momenteel door een donkere periode gaat. Ik klaag een hoop idd, vind dat dat ook wel mag, maar tegelijkertijd zei ik ook al (hier en elders op het forum, ik doe meer dan enkel klagen en duidt ook de dingen die ik wel leuk vind :) ) dat ik de deelnemers wel leuk vind dit jaar, dus in potentie ligt er voor mij een leuk seizoen. Met het verdwijnen van de tweede proef vond ik deze aflevering beter te genieten omdat we nu meer te zien krijgen van wat er in de kampen gebeurd. Tegelijkertijd is de stemming nu weer oersaai en geef ik Nadia gelijk; team geel speelt het spel niet maar gaat het uit de weg. Jammer.

edit: Wat betreft die potentie, ik baal er dus van dat de productie gewoon niet weet wat ze in beeld moeten brengen, en daar spuide ik in die post even mijn gal over.
« Laatst bewerkt op: 9-10-2014, 22:21:30 door Dannyboy »

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #76 Gepost op: 11-10-2014, 16:14:01 »
Hoezo speelt team geel het spel niet? Waarom zou je onderling gaan zitten rommelen als je een stabiele meerderheid hebt? Dat gaat alleen maar tegen je werken.  De enige in team geel die reden had om de alliantie overhoop te gooien was Sabrina, want die ligt er de volgende keer uit. Maar goed, met twee stemmen hadden ze het nog niet gered en dan was Sabrina nog minder populair geweest.