Ik vind het hartstikke leuk voor Jamai dat hij zo goed kan dirigeren, maar van de competitie blijft niets over.
Ik vind dat eigenlijk het enige nadeel van dit seizoen. Hij is
te goed. Ik wil als kijker ook verrast worden, maar bij Jamai weet je eigenlijk al wel ongeveer wat er gaat komen. Eigenlijk hoop ik dat ze de persoon laten winnen die zich het meest heeft
ontwikkeld.
Ik vind het overigens tot nu toe wel echt een
heerlijk seizoen. Je leert als kijker zoveel over de muziek en ik vind het heerlijk dat er een muziekprogramma bestaat dat eigenlijk helemaal gaat over
instrumenten en niet over zang. (Nou helpt het dat ik zelf ook wel wat van muziektheorie ken, maar ik ken eigenlijk geen ander programma waarin je aan die kennis echt iets hebt). Wat Lego Masters is voor Lego, dat is dit voor muziek. In aflevering 5 is er echt aandacht voor de verschillende muzikanten in het orkest en ik vond vooral het slagwerk-stuk heel bijzonder.
Ik weet niet wat het is, maar in dit programma voel ik de muziek altijd net iets intenser
Ja ik denk dus dat dat is omdat ze echt uitleggen
hoe muziek werkt en laten zien
hoe het gemaakt wordt. Je krijgt als kijker iets mee van de technische kant ervan. De nitty gritty details. De muziek
is er niet zomaar, het wordt gemaakt, het is een levend iets waar heel veel achter schuilgaat, en Maestro biedt een kijkje in die machinekamer.