Auteur Topic: Feedback topic  (gelezen 6616 keer)

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Feedback topic
« Gepost op: 14-12-2014, 02:46:59 »
Zoals ze op mijn opleiding zouden zeggen: "Als werkend professional is het erg belangrijk om feedback te geven en ontvangen. Hier zitten leermomenten in voor de toekomst". Graag jullie feedback op Survivor 2014. Jullie feedback helpt om zowel een volgende survivor/spel beter te maken.

1. Algemeen
Wat vond je van het seizoen in het algemeen? (en dan niet het verloop, maar meer op bijv. het concept gericht)
2. Proeven
Mate van uitdaging
Originaliteit
Variatie
3. Twists
heroes vs villains
dubbele eilandraden
halloween twist
fast forward week
geen switch, halve finale pas bij 3 en final 2
Idols en Penguin Island
4. Nieuwe opzet
Voor iedereen een manga
interactieve eilandraden
Filmpjes
ponderosa, waar de jury overlegt
uitzitten van mensen bij ongelijke kampindeling
5. Spelleiding
functioneren van de spelleiders
reageren op onverwachte situaties en protesten (waren die er eigenlijk? :o)

 ::bravo::

And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Molbelg

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Feedback topic
« Reactie #1 Gepost op: 14-12-2014, 09:25:30 »
Ik heb eigenlijk niets slechts te zeggen. Dat meen ik, ik heb ook echt aan het nadenken geweest lver slechte punten, niets gevonden.
#teamamaimiljaarde

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: Feedback topic
« Reactie #2 Gepost op: 14-12-2014, 10:45:05 »
Ik vond de opzet qua Eilandraad, dat je eerst iedereen een vraag stelde en dan ook nog doorvraagde zeer geslaagd. Echt iets wat volgende keer terug mag komen van mij ::ok::
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Feedback topic
« Reactie #3 Gepost op: 14-12-2014, 16:47:34 »
1. Algemeen
Perfect. De opzet was duidelijk, dan is een proef, dan moet er gestemd worden en dan begint alles weer op nieuw. Weinig kans op uitloop, iedereen weet waar hij of zij aan toe is. ::ok::

2. Proeven
Thema's blijven leuk, goede mix van gouwe ouwe en nieuwe proeven, niks op aan te merken. ::ok::

3. Twists
Genoeg twists inderdaad, geen merge halverwege, geen final 3 maar een final 2. Fast Forward week vond ik ook leuk. Het enige was dat er in de samensmelting misschien teveel Idols waren. Er waren bijna elke week wel twee mensen met immuniteit en omdat er zoveel bondjes waren, was het (behalve de week dat de_witte m had) alleen voor de kijkers haast een verrassing of ie was gevonden of niet.

4. Nieuwe opzet
Ik vond de nieuwe opzet geweldig. De eilandraden waren super, dat dwong mensen ook daar mee te doen en de filmpjes zijn ook leuk. Keert hopelijk bij een nieuwe Survivor weer terug. ::jaja::

5. Spelleiding
Tsja dit vond ik echt waardeloos. Hopelijk worden snel ingewisseld. ::niet-ok:: ::ohno::

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)



Kortom, het was een top seizoen, maar dat had ik al gemeld. ;)

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Feedback topic
« Reactie #4 Gepost op: 14-12-2014, 18:59:55 »

1. Algemeen
Wat Daisy al zei: strak plan, duidelijk wat je wanneer te doen staat en de samenwerking tussen beide presentatoren leek ook vlot te verlopen.
2. Proeven
Goede variatie, niet allemaal opdrachten waarvoor je perse op dit of dat tijdstip online MOET zijn of je maakt al geen kans. Leuk dat iedereen zich tegenwoordig ook goed aan het 'op google opzoeken mag niet' regeltje houdt. Dat opent toch een waaier aan mogelijkheden voor opdrachten.
3. Twists
heroes vs villains: super! Gaf een leuke schwung aan de reeks en heerlijk om als hero bestempeld te worden en dan de villain uit te hangen.
dubbele eilandraden: meestal wel handig om meteen inactievelingen eruit te werken, hoewel ze daarvoor niet gebruikt zijn...
halloween twist: ik was ervan overtuigd dat ik een hoop stemmen zou krijgen en stond dan ook als een overdreven drama queen naar het filmpje te kijken en 'zie je wel!' Te gillen toen ik mijn naam las op een papiertje. Leuke twist dus, want jullie zijn er in geslaagd me ergens in op te jagen terwijl ik nota bene gewoon alleen thuis was en er dus niemand was om 'zie je wel' naar te gillen. Er werd dus emotie los geweekt!  ;D
fast forward week: meh, not my favorite. Misschien ook wel omdat ik er in die week uit vloog.  ;D Ik weet niet of Bjorrn en miek nog meegegaan zouden zijn op cats en wou daar wel dieper op in gaan, maar omdat er vrijwel meteen gestemd moest worden en ik net die dag de hele dagweg was, kon ik niet veel meer doen en heb ik mijn lot ondergaan. Maar op zich is het wel een goede manier om het spel wat vooruit te laten gaan.
geen switch, halve finale pas bij 3 en final 2: Super! Ik vind dit leuker dan met vijf man een opdracht doen. Van mij mocht zelfs de final three nog een opdracht krijgen, waarbij de winnaar dan zou moeten kiezen wie hij naar de finale zou nemen.
Idols en Penguin Island: gemengd gevoel.op tv verloopt dit allemaal subtieler lijkt het. Maar het geeft wel extra spanning en scrambling en opties.
4. Nieuwe opzet
Voor iedereen een manga: blijvertje. Ik vind dit sowieso leuk en heb in mijn spellen ook vaak een of ander foto'tje of herkenningsding gebruikt voor dpelers. Was vaak ook de eerste opdracht.
interactieve eilandraden: blijvertje! Ik kan me eigenlijk zelfs niet herinneren dat dit nieuw was, dacht dat we dat altijd al deden. Zo vertrouwd voelde het dus aan!
Filmpjes: veel spannender zo. Misschien wat luider praten en een spannend muziekje eronder? :)
ponderosa, waar de jury overlegt: leuk, al was ik ook een beetje opgelucht om er uit te liggen en nog eens te kunnen ademhalen en vervolgens kreeg ik weer dagelijks 20 gemiste berichten omdat ik daar vanalles moest uitleggen en verantwoorden.  ;D
uitzitten van mensen bij ongelijke kampindeling: aan de ene kant eerlijk. Aan de andere kant kan je natuurlijk niet controleren of die mensen toch niet stiekem mee helpen. Maar ik denk dat iedereen hier wat dat betreft wel te vertrouwen is.
5. Spelleiding
functioneren van de spelleiders: aanvankelijk, in eerdere spellen waar twee spelleiders waren, vond ik het altijd verwarrend van wat moet ik nou naar wie sturen. Maar het verliep allemaal heel vlot. Topspelleiders!
reageren op onverwachte situaties en protesten (waren die er eigenlijk? :o): Correct en snel :)

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Feedback topic
« Reactie #5 Gepost op: 20-12-2014, 22:00:22 »
Bedankt allemaal voor de feedback en ook erg positief, altijd fijn om te horen ::ok::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Feedback topic
« Reactie #6 Gepost op: 20-12-2014, 22:28:54 »
De eilandraden waren echt leuk  ::bravo::

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Feedback topic
« Reactie #7 Gepost op: 8-02-2021, 03:36:03 »
Under his Eye

lang geleden dit zeg  ::hypocriet::
Wit is ook een kleur!