Auteur Topic: Kopspijkers  (gelezen 30872 keer)

Offline Malcolm

• Forumlid
  • Geslacht: Man
Kopspijkers
« Gepost op: 11-10-2003, 19:12:52 »
Wie kijkt er Kopspijkers? Het nieuwe seizoen is alweer bezig. Vind je het achteruit gegaan, beter geworden, of even goed als vorige jaar?

Vanavond in Kopspijkers:
Jack Spijkerman ontvangt in het Kopspijkerspel Gijs Scholten van Asschat en Pierre Bokma. Verder de club van vaders met drie dochters. Volgens de clubleden is het niet alleen maar leuk om als vader drie dochters te hebben. Sterker nog: deze vaders zoeken steun bij elkaar. In het hoofdgesprek praat Jack over vrouwen die op 'foute mannen' vallen. In de studio ook een vrouw die op 'foute mannen' valt. Carolien Roodvoets schreef over dit onderwerp het boek Het monsterverbond. Voor de muzikale omlijsting zingen de Poema's het nummer 'Ik mis niets'. En last but not least geven de cabaretiers hun visie op het nieuws van de afgelopen week.
(bron: tvgids.nl)

www.vara.nl/kopspijkers

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
Re:Kopspijkers
« Reactie #1 Gepost op: 11-10-2003, 19:29:45 »
Hierover kan ik kort zijn. Ik kijk graag naar kopspijkers. Ik ben echter van mening dat men dit seizoen teveel op routine "draait". De kijkcijfers zijn onveranderd goed.

Ik bespeur echter het Jiskefet-effect. Ik bedoel daarmee te zeggen: Jiskefet was lange tijd alleen bekend bij een relatief kleine groep kijkers. Vervolgens kwam Debiteuren-Crediteuren, en de werden er video's van uitgegeven, waardoor het programma onder de aandacht kwam van het grote publiek. Vanaf dat moment zag ik de kwaliteit, het gaat om wat ikzelf ervan vond, zeer snel achteruit gaan, ik vond dat de grappen steeds ''gezochter'' werden.

Het zou wel weer wat spontaner kunnen, allemaal, ik heb de indruk dat er bij Kopspijkers nu toch teveel op de automatische piloot gevlogen wordt. Ik zal vanavond zeker kijken. Ik heb het vermoeden, dat Mabel niet in het gesprek zal zitten dat gaat over vrouwen die op ''foute'' mannen vallen, maar dat ze iets verderop in het programma toch ruimschoots aan bod zal komen. Ik ben alleen benieuwd wie in haar huid zal kruipen
« Laatst bewerkt op: 11-10-2003, 19:31:36 door bodejosm43 »

Offline Ongewensd Persoon

• Forumlid
  • at the turn of the tide
« Reactie #2 Gepost op: 11-10-2003, 19:39:01 »
Hierover kan ik kort zijn. Ik kijk graag naar kopspijkers. Ik ben echter van mening dat men dit seizoen teveel op routine "draait". De kijkcijfers zijn onveranderd goed.

Ik bespeur echter het Jiskefet-effect. Ik bedoel daarmee te zeggen: Jiskefet was lange tijd alleen bekend bij een relatief kleine groep kijkers. Vervolgens kwam Debiteuren-Crediteuren, en de werden er video's van uitgegeven, waardoor het programma onder de aandacht kwam van het grote publiek. Vanaf dat moment zag ik de kwaliteit, het gaat om wat ikzelf ervan vond, zeer snel achteruit gaan, ik vond dat de grappen steeds ''gezochter'' werden.

Het zou wel weer wat spontaner kunnen, allemaal, ik heb de indruk dat er bij Kopspijkers nu toch teveel op de automatische piloot gevlogen wordt. Ik zal vanavond zeker kijken. Ik heb het vermoeden, dat Mabel niet in het gesprek zal zitten dat gaat over vrouwen die op ''foute'' mannen vallen, maar dat ze iets verderop in het programma toch ruimschoots aan bod zal komen. Ik ben alleen benieuwd wie in haar huid zal kruipen

Mwah, valt wel mee. In den beginne zaten Rob Kamphues, van Muiswinkel en van Vleut er en die hadden altijd al cliché-grappen, de rol van het cabaret is gaandeweg wel steeds groter geworden in het geheel. Hetzelfde verhaal bij DWHN met Acda en Heertje in het begin was het allemaal wat intiemer en ik vind Acda ook beter dan van der Wal, maar toch blijft het een topprogramma.

Het cabaret verrast me elke keer weer, ik verwacht elke week andere types, vorige week had ik Mabel al wel verwacht. Ik hoop nu op: Mike Boddé als 'Charly da Silva', Owen als 'Jantje-Peter Balkenende' alleen vraag ik me af welk typetje Paul Groot gaat doen, khoop niet weer Peter de Vries.

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #3 Gepost op: 11-10-2003, 20:48:27 »
Ik zie Mabel trouwens nu online hier. Oeps, foutje, het is onze eigen MAPEL ;D ;D ;D ;D

Offline nettie

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #4 Gepost op: 11-10-2003, 21:50:22 »
Kopspijkers is de laatste tijd naar mijn mening achteruit aan het gaan. De grappen zijn steeds verder te zoeken. Dat stukje met Peter R. de Vries met de koffie en thee vond ik niet grappig. En dat met John de Mol vond ik nou ook niet zo leuk.
Het enige wat ik nog leuk vind in het programma is het cabaret, en dan vooral Paul Groot. Ik vind het dan ook erg jammer dat hij er niet elke week bij kan zijn omdat hij het te druk heeft.
Ik had trouwens vanavond wel wat meer over Mabel of Peter R. verwacht, maar als ze die elke week doen dan wordt het natuurlijk ook wat saai.

Offline nettie

• Forumlid
« Reactie #5 Gepost op: 11-10-2003, 21:52:45 »
Trouwens bodejosm43 je zegt dat je naar Kopspijkers kijkt, maar je bericht is verzonden tijdens Kopspijkers. Vond je het vanovond niet leuk of kan je meerdere dingen te gelijk?

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #6 Gepost op: 11-10-2003, 22:16:23 »
Ik deed vanavond zelfs 3 dingen tegelijk, Nettie, alleen alles maar voor een klein deel. Jammergenoeg heb ik dus Kopspijkers voor het grootste deel gemist, ik zag wel nog iets van Anton Geesink en JanPeter Balkenende. Volgende keer laat ik toch maar weer mijn video erop los, want tegelijk telefonisch iemand helpen met computer-instellingen, en kopspijkers kijken: nee, dat gaat niet goed. Wanneer is ook weer de herhaling? Kan ik het alsnog helemaal zien, was dat niet donderdag?

Ik kan in het vervolg ook de telefoon uitschakelen/niet oppakken als ik iets op tv wil zien. Belt iemand op, van wie ik dacht dat hij meer verstand van computers had dan ik, en kan ik hem gaan helpen, omdat zijn computer gecrasht is. Waarom plant iemand dat nou niet vantevoren, zou je haast zeggen.

Offline nettie

• Forumlid
« Reactie #7 Gepost op: 11-10-2003, 22:19:44 »
Volgens mij is de herhaling op maandag om ongeveer 23:59 weet het niet zeker. Ik zou het als ik jou was ff opzoeken.

Offline Malcolm

• Forumlid
« Reactie #8 Gepost op: 11-10-2003, 23:14:33 »
Kopspijkers is ook online te bekijken.

Ik vind het ook erg achteruit gegaan. Het is steeds weer hetzelfde. Tijd dat ze boel eens gaan vernieuwen. Wat me nog wel het meest tegenvalt zijn de fragmenten. Die waren vroeger veel leuker. Idd dat stukje van Peter R. de Vries met die koffie en thee, daar kon ik niet echt om lachen. En die heeft nog wel het Kopspijjkers pretpakket gewonnen. Geeft toch wel wat aan.  ::)

Cabaret is moeilijk om leuk te houden. Als je te vaak dezelfde typetjes voorbij laat komen, hebben mensen het wel gezien.

Offline Han13

• winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
« Reactie #9 Gepost op: 11-10-2003, 23:17:24 »
Herhaling is idd rond 0.00 uur op maandag. Ik heb er vorige week nog naar zitten kijken.  :)

Ik vond 't vanavond in tegenstelling tot de afgelopen 2 weken, weer 'ns 'n goede uitzending. De fragmenten bij 't spel waren echt hilarisch. Vooral dat fragment over 't 10-letter woord in Lingo.  ;D

't cabaret vind ik meestal ook wel leuk, maar ik kijk eigenlijk meer voor 'wat u en ons opviel in de media', 't spel en de gouden knuppel. Dat zijn toch m'n favorieten onderdelen. Dat neemt niet weg dat 't cabaret ook heel goed gedaan wordt. Sommige typetjes worden zo goed neergezet, dat ik echt enorm veel bewondering voor die caberatiers heb.  :)

Ik ben benieuwd hoeveel kijkers Kopspijkers vandaag had. Vorige week namelijk wel bijna 3 miljoen!  :o  't programma lijkt dus echt aan haar best bekeken seizoen bezig te zijn.  :)

Ik vond trouwens 't vorige seizoen beter tegenover wat ik tot nu toe heb gezien. Maar er zijn dan ook nog maar 3 (of 4?) uitzendingen geweest. Ik blijf 't iig kijken!  :D
« Laatst bewerkt op: 11-10-2003, 23:19:30 door Han13 »

Offline sjulie

• Forumlid
« Reactie #10 Gepost op: 11-10-2003, 23:47:03 »
Kopspijkers viel zwaar tegen.
Het enige  wat grappig was.... Muiswinkel in de rol van Anton Geesink.
Jammer ...vanaf het nieuwe seizoen begonnen is heb ik maar weinig leuke dingen gezien.
Op de imitaties van Paul Groot na.
Wat een talent,helaas is dat nog maar van korte duur.
Hoe wil Spijkerman dat gat gaan opvullen?

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #11 Gepost op: 12-10-2003, 00:27:07 »
Dus ik heb niet zoveel gemist? Eigenlijk jammer dat het niveau zo achteruit is gegaan, ik ben dus niet de enige die dat heeft opgemerkt. Ik dacht al dat het aan mij lag. Herhalingen vorig jaar waren toch dinsdagmiddag, als ik het mij goed herinner?

Dat is dus video-werk, toch even opnemen dan.

Offline Malcolm

• Forumlid
« Reactie #12 Gepost op: 12-10-2003, 00:37:25 »
De fragmenten bij 't spel waren echt hilarisch. Vooral dat fragment over 't 10-letter woord in Lingo.  ;D
Over het algemeen vind ik de fragmenten dit jaar minder, maar dit was wel een ijzersterke ja. :D

*Malcolm moet toch vaker naar de Tros gaan kijken.  ;D

Offline Gone

• Forumlid
« Reactie #13 Gepost op: 12-10-2003, 00:44:07 »
Nog even nagezocht voor alle zekerheid... 'rondnaaier' en 'avondbeurt' komen beiden niet voor in de Dikke van Dale  ;D Helemaal dom natuurlijk, niet bestaande woorden in een woordkwis gebruiken  :o Beffen komt overigens wel voor, en in uitgesproken bewoordingen!! (LOL  :D

Offline Nostradamus

• Forumlid
  • Never say more than is necessary
« Reactie #14 Gepost op: 12-10-2003, 10:30:44 »
Kopspijkers viel zwaar tegen.
Het enige  wat grappig was.... Muiswinkel in de rol van Anton Geesink.
Jammer ...vanaf het nieuwe seizoen begonnen is heb ik maar weinig leuke dingen gezien.
Op de imitaties van Paul Groot na.
Wat een talent,helaas is dat nog maar van korte duur.
Hoe wil Spijkerman dat gat gaan opvullen?

dat hebben ze toch ook de vorige keer opgelost?!? Toen trokken Paul Groot voor 2 anderen aan, weet ffies niet meer wie dat waren
Never interrupt your opponent while he is making a mistake.. You're now making one!

Offline sjulie

• Forumlid
« Reactie #15 Gepost op: 12-10-2003, 10:46:52 »
Paul Groot was volgens mij er gisteren  voor het eerst niet bij.
Niemand kan toch tippen aan wat Paul Groot doet.
Denk maar aan de imitaties van Matt Herben... Peter.R. de vries
en nog wel meer.
Deze zijn mij het meest bijgebleven.
Geweldig! :)

• Forumlid
« Reactie #16 Gepost op: 12-10-2003, 11:45:05 »
dat hebben ze toch ook de vorige keer opgelost?!? Toen trokken Paul Groot voor 2 anderen aan, weet ffies niet meer wie dat waren

In het begin: Rob Kamphues, Erik van Muiswinkel en Diederik van Vleuten

Toen: Rob Kamphues, Erik van Muiswinkel en Peter Heerschop

Toen: Viggo Waas, Lebbis en Peter Heerschop

Daarna is alles drastisch gewijzigd en kruipen cabaretiers in de huid van 'mensen die in het nieuws waren geweest' oa veel cabaretiers hebben hun opwachting gemaakt, maar de basis bestaat uit Paul Groot en Owen Shumacher die er eigenlijk elke week wel zijn. 

Iedereen heeft het over Paul Groot en jullie hebben gelijk, hij is een geweldige imitator. Alleen voor de grappen is hij zelf niet verantwoordelijk. Daarom zie ik zelf liever Owen (of zoals zaterdag v.Muiswinkel) die zijn meestal zelf verantwoordelijk voor de grappen en kunnen ook improviseren.

Mooiste moment ooit (huidig cabaret): Bea vs. Roy-van Zuidewijn en Mageritha in het publiek. (en dit vind ik moeilijk om te zeggen: alululuminiumumfolie)

Offline bertha531

• Forumlid
« Reactie #17 Gepost op: 13-10-2003, 00:27:03 »
Dus ik heb niet zoveel gemist? Eigenlijk jammer dat het niveau zo achteruit is gegaan, ik ben dus niet de enige die dat heeft opgemerkt. Ik dacht al dat het aan mij lag.

Ik dacht ook dat ik een van de weinige zou zijn dat zou vinden, maar blijkbaar delen velen die mening.

De afgelopen afl. was alleen het spel met spijkerslaan hilarisch in tegenstelling weer tot de afl dáárvoor.

En Paul Groot deelt wat mij betreft in de malaise met zijn imitatie van Jaques Goderie (oid), dat moet wel zijn slechtste imitatie tot nu toe geweest zijn.

Anton Geesink (aka v. muiswinkel) was eerder al leuker te zien bij Studio Spaan, het is allemaal niet zo orgineel meer...

Maar ik blijf het wel volgen. :) 

Mooiste moment ooit (huidig cabaret): Bea vs. Roy-van Zuidewijn en Mageritha in het publiek. (en dit vind ik moeilijk om te zeggen: alululuminiumumfolie)

Helemaal mee eens, fabelachtig hilarisch was dat!

Offline Madcat

• Forumlid
« Reactie #18 Gepost op: 13-10-2003, 11:17:44 »
Voor het eerst dit seizoen vond ik het weer een leuke aflevering van Kopspijkers. Het Lingo-fragment was briljant, wat een stel dombo's zitten daar in de redactie zeg!  :D  Cabaret was ook wel weer leuk, al vond ik het Endemol-filmpje erg tegenvallen.

Overigens vind ik het wel inconsequent van de redactie dat ze de Poema's hebben uitgenodigd. Als je aan het begin van het seizoen belooft om elke week oude muziek uit te zenden, moet je niet bij de derde uitzending al weer hiervan afstappen, omdat je toevallig zulke goede vriendjes bent met de Poema's...

Een beetje off-topic, maar voor de Erik van Muiswinkel-liefhebbers:
Naar aanleiding van de Anton Geesink-imitatie ben ik op internet wat gaan zoeken naar Erik van Muiswinkel-imitaties en toen kwam ik op www.erikendiederik.nl een aantal briljante Studio Spaan-fragmenten tegen van Erik van Muiswinkel en Diederik van Vleuten. Ik heb weer genoten hiervan, geweldig dat die fragmenten nog op internet staan!!!

• Forumlid
« Reactie #19 Gepost op: 13-10-2003, 12:24:45 »

Overigens vind ik het wel inconsequent van de redactie dat ze de Poema's hebben uitgenodigd. Als je aan het begin van het seizoen belooft om elke week oude muziek uit te zenden, moet je niet bij de derde uitzending al weer hiervan afstappen, omdat je toevallig zulke goede vriendjes bent met de Poema's...

Ik was er wel blij mee, want ik had het nummer nog niet gehoord, aan de andere kant had ik het geweldig gevonden als 'Van Dik Hout' 'Stil in mij' zou doen! (Maar ik blijf hopen  ;) )