Auteur Topic: Van Kooten en De Bie terugblik!  (gelezen 4467 keer)

Offline Malcolm

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Van Kooten en De Bie terugblik!
« Gepost op: 12-10-2003, 04:46:07 »
Van Kooten en de Bie een keertje terug bij de VPRO. Ik ga zeker kijken! :)

"De VPRO gaat volgende maand een anderhalf uur durende terugblik uitzenden van de programma's die Kees van Kooten en Wim de Bie hebben gemaakt in de loop der jaren voor de omroep. Op zondag 16 november staat De terugkeek van Van Kooten en De Bie geprogrammeerd.

Bij VPRO komen al jaren vele verzoeken tot herhaling van fragmenten uit afleveringen van het duo binnen. Vijf jaar geleden stopten ze met hun televisie-uitzendingen, na ruim 20 jaar actief te zijn geweest voor de omroep.

Van Kooten en De Bie waren in de jaren 70 en 80 ongekend populair met hun satirische kijk op de Nederlandse samenleving. Bij de VPRO begonnen ze in 1972 met 'Gat van Nederland'. Daarvoor waren ze al actief bij de VARA, met onder meer Hadimassa, en De Klisjeemannetjes op de radio. Op tv braken ze helemaal door in 1974 met de uitzendingen van het Simplisties Verbond.

Tot en met hun laatste programma aan toe, 'Keek op de Week' (1998) zagen vele typetjes het licht, onder meer: de Vieze Man, de Duitse Leraar, Koos Koets en Robbie Kerkhof, Dirk, Cor van der Laak en familie, de burgemeester en wethouder van Juinen en F. Jacobse en Tedje Van Es met hun Tegenpartij.

Na 1998 is Wim de Bie nog twee seizoen met een eigen programma op de buis geweest. Momenteel is hij actief voor de VPRO met zijn eigen weblog. Kees van Kooten heeft zich teruggetrokken uit het tv-leven, en concentreert zich op het schrijven.

Vanaf 18 oktober kunnen kijkers via een speciale website hun favoriete fragmenten opgeven. De top-5 completeert de eigen, chronologisch uit te zenden, keuze van Van Kooten en De Bie.
"
(bron: algemeen dagblad)



Fansite: UNofficial Van Kooten en De Bie Homepage


Terugblik smalband
Terugblik breedband


{edit: linkjes terugblikken toegevoegd}
« Laatst bewerkt op: 21-11-2003, 02:18:58 door Malcolm »

Offline Madcat

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Van Kooten en De Bie terugblik!
« Reactie #1 Gepost op: 12-10-2003, 10:26:35 »
Dit had ik ook gelezen, klinkt erg leuk! Ik hoop alleen niet dat het tegelijkertijd wordt uitgezonden met Expeditie Robinson; ik ben er die avond niet, en het wordt dan wel een groot dilemma welke van de twee ik dan moet opnemen!  :)

Offline LC

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Loveble Child
Re:Van Kooten en De Bie terugblik!
« Reactie #2 Gepost op: 12-10-2003, 10:33:35 »
Hartstikke leuk, keek ik vroeger(herhalingen) naar samen met mijn vader, altijd erg leuk

Offline idefix

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • just keep swimming
Re:Van Kooten en De Bie terugblik!
« Reactie #3 Gepost op: 13-10-2003, 09:27:02 »
Ik lees elke dag het weblog van De Bie, en naast wat serieus-literair/culturele stukjes heeft hij er ook ouderwets hilarische typetjes tussen zitten. Erg leuk dus.
je komt er op via de site van de vpro. Bieslog heet de site.

Koot en bie zijn ook op dvd te krijgen, maar dat wisten jullie vast al.

we're back :(

Offline daantje17

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Geen mol, wel de leukste kandidaat ever!
Re:Van Kooten en De Bie terugblik!
« Reactie #4 Gepost op: 14-11-2003, 14:05:08 »
ik dacht, ik haal dit topic ff naar boven.
het is bijna 16 november.....

wel een dilemma, ik volg al zoveel op zondag:
de Bauers, ER, "24", noppen en naaldhakken

dat wordt de video van de buren lenen dus ;D
Ik ben niet lui, ik ben selectief productief

Offline daantje17

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Geen mol, wel de leukste kandidaat ever!
Re:Van Kooten en De Bie terugblik!
« Reactie #5 Gepost op: 14-11-2003, 14:18:42 »
en dan vergat ik er nog bij te vermelden dat er vaak iemand naast me zit die Studio Sport wil zien ;D
Ik ben niet lui, ik ben selectief productief

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re:Van Kooten en De Bie terugblik!
« Reactie #6 Gepost op: 15-11-2003, 12:11:06 »
Dan stuur je DIE toch naar de buren? ::) :P