Auteur Topic: Masterplan van de buis?!  (gelezen 10527 keer)

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Masterplan van de buis?!
« Gepost op: 13-10-2003, 11:29:52 »
Ik hoor net dat Masterplan van de buis wordt gehaald door Yorin, was net op Radio 538. ???

Offline Cora Bora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
Re:Masterplan van de buis?!
« Reactie #1 Gepost op: 13-10-2003, 11:33:32 »
ja, het schijnt waar te zijn. ironisch. maken ze eindelijk een s een kwalitatief goed programma bij yorin, slaat het niet aan.

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:Masterplan van de buis?!
« Reactie #2 Gepost op: 13-10-2003, 12:32:18 »
Erg jammer, ik heb medelijden met Michel, Harry en Jordy die nu dus helemaal niks krijgen. Echt heel lullig!  :-[

Offline Cora Bora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
Re:Masterplan van de buis?!
« Reactie #3 Gepost op: 13-10-2003, 12:35:46 »
tja ik vraag me meteen af of wij wel te weten komen hoe het afloopt met de levels...  :'(

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Masterplan van de buis?!
« Reactie #4 Gepost op: 13-10-2003, 12:44:01 »
Erg jammer dat ze de stekker eruit getrokken hebben. Ik begon er net helemaal in te komen en was benieuwd hoe 't verder zou gaan met Michel, Jordy en Harry. Helaas zullen we 't waarschijnlijk niet meer te weten komen.  :(

Of Michel en Jordy zullen hier zelf moeten komen vertellen wat er verder nog allemaal gebeurd is en of ze alle 7 levels gehaald hebben.  :)  Ik vind 't wel heel sneu voor hen dat ze zowiezo nu niks krijgen, ook al hebben ze 't misschien voor elkaar gekregen om 't hele spel te winnen.  :-[

Offline Cora Bora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
Re:Masterplan van de buis?!
« Reactie #5 Gepost op: 13-10-2003, 12:45:30 »
kunnen we niet een brief schrijven naar Yorin??

Offline Michel

  • Erkend Insider
  • Geslacht: Man
  • Truth is in the eye of the beholder
Re:Masterplan van de buis?!
« Reactie #6 Gepost op: 13-10-2003, 13:38:37 »
"Met het verkeerde been uit bed"

Ik denk dat een ieder zich het gevoel dat zich "Master" over mij heeft gemaakt vanochtend zeer goed kan voorstellen. Een sms-bericht bracht mij het slechte nieuws. Hoe paradoxaal.

Hoewel ik het jammer vind dat er niet meer aan gedaan is om van Masterplan een succes te maken, spreken de cijfers natuurlijk boekdelen: een gemiddeld marktaandeel van minder dan 3% op primetime is niet verdedigbaar noch tolereerbaar.

Vrienden en familie bellen mij deze ochtend om me te vertellen dat het "absoluut niet aan mij ligt" en "ik eigenlijk blij moet zijn omdat mij nog meer kritiek bespaard is gebleven", goedbedoelde maar daarmee nog geen troostende woorden. Ik ben er echt helemaal kapot van. Iets dat de Master tijdens het spel niet is gelukt, lukt hem uiteindelijk dan toch, al zal dit in zijn "bolwerk van kennis en macht" niet met vrolijkheid ontvangen worden. Ik heb ook met hem te doen.

Ik heb me vanaf de eerste dag veel voorgesteld van Masteplan. De gesprekken met Hummie, het extreme karakter van het programma, de vooraf voorgespiegelde media exposure. Helaas, het mocht niet worden wat het had kunnen zijn. Welcome to the story of my life....

Ik heb veel opzij gezet om mee te kunnen doen aan Masterplan en zo mogelijk nog meer om de Master te trotseren. Dit alles met slechts één doel voor ogen. Velen zullen door hetgeen zij zagen denken dat dit het geld is, geld dat ik nodig heb om mijn financiële problemen op te lossen. Niets is echter minder waar...

Ik deed mee aan Masterplan om voor mezelf een ingang te creëren in het Aalsmeerse, een kans die een "onbekende" Nederlander niet zou krijgen. Na meegedaan te hebben aan achtereenvolgens "Deelt ie het of deelt het niet" en "Heartbeat", droomde ik dagelijks van een carrière voor de camera en besloot ik alles opzij te zetten als mij die kans werd aangereikt. Masterplan was deze kans, vandaar dat ik zo ver durfde te gaan.

Natuurlijk was alles vooraf besproken: het verbreken van mijn relatie, de botte en ongenuanceerde uitspraken, de karikatuur die ik soms moest zijn enzovoorts. Alles mocht tijdelijk "kapot" gemaakt worden om mijn doel te bereiken. We waren er van overtuigd dat wij sterker waren dan de kritiek die ons ten deel zou vallen. Ik wil Andrea, mijn ouders, vrienden en familie dan ook vanuit de grond van mijn hart bedanken dat zij alles voor mij hebben overgehad en zich dit door mij hebben laten aandoen zonder het mij kwalijk te nemen.

Op dit moment voel ik me een verliezer, ongeacht of ik de Master heb verslagen of niet. Ik realiseer me dat ik nu een "bekende" kop heb die geassocieerd wordt met een programma dat "het niet deed". Hoeveel kansen zal ik hierna nog krijgen om te bereiken wat ik zoek in mijn speurtocht naar voldoening.....

Dat Masterplan niet alleen slecht is geweest voor me, dat bewijzen de mensen op dit forum. Ik heb dagelijks genoten van jullie uitspraken en wil jullie dan ook bedanken voor de kritische analyses, de steun en de interesse in het programma en mijn persoon.

Bedankt.

Offline Cora Bora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
Re:Masterplan van de buis?!
« Reactie #7 Gepost op: 13-10-2003, 14:04:10 »
prima gezegd michel. ik vind het erg rot voor je.....

heb je er al eens over gedacht om te gaan schrijven? je schrijft heel aardig hoor!   :)

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Masterplan van de buis?!
« Reactie #8 Gepost op: 13-10-2003, 14:38:47 »
Jij ook bedankt voor al je toelichtingen hier op 't forum Michel! We hebben van je genoten en voelden ons enorm vereerd dat we je mochten verwelkomen hier.  :)

Ik vind 't voor jou vooral echt heel rot hoe alles gegaan is. Je hebt er zoveel voor moeten doen en nu blijkt achteraf dat 't eigenlijk helemaal geen zin heeft gehad, omdat die beloning er niet komt. Ik ben trouwens wel erg benieuwd hoe ver je bent gekomen. Mag je dit niet met ons delen nu 't programma niet meer zal worden uigezonden?

Offline Michel

  • Erkend Insider
  • Geslacht: Man
  • Truth is in the eye of the beholder
Re:Masterplan van de buis?!
« Reactie #9 Gepost op: 13-10-2003, 15:42:22 »
Ik ga "later als ik groot ben" vast wel een keer mijn memoires op papier zetten. "Michel Scheidt, een verhaal over gemiste kansen" Ach, ik ben gewoon nog een beetje verdrietig. Het stoppen van MP op tv maakt meer indruk op me dan alle opdrachten die ik heb gehad tezamen. Misschien ga ik wel een keer wat schrijven, presenteren lijkt me echter nog veel leuker...

Ik denk niet dat Endemol het op prijs stelt als ik nu ga praten over de afloop. Wie weet wordt het nog een keer op een andere zender uitgezonden. Die uitzendingen zijn per slot van rekening al gemaakt.

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Masterplan van de buis?!
« Reactie #10 Gepost op: 13-10-2003, 15:54:01 »
Ja is ook zo natuurlijk.  :-\

Ik hoop je iig nog ooit als presentator tegen te komen terwijl ik zappend voor de televisie zit. Ik denk dat je 't als presentator er heel goed vanaf zou brengen. Ik hoop dan ook met je mee dat je ooit toch nog wordt 'ontdekt'.  :)

Offline sjulie

  • Forumlid
Re:Masterplan van de buis?!
« Reactie #11 Gepost op: 13-10-2003, 16:22:52 »
Ik ben  d'r helemaal stil van.
Michel wat ontzettend rot voor je en uiteraard voor Jordy en
Harry ook.
Ik snap niet dat het zo weinig kijkers trok.
Ik heb in ieder geval met plezier gekeken.
Michel...kop op !...er komt vast weer wat anders op je weg.

Offline lukiam

  • Forumlid
Re:Masterplan van de buis?!
« Reactie #12 Gepost op: 13-10-2003, 16:57:08 »
Vreemd, Yorin maakt er zelf nog geen melding van op hun site. Daar staat nog gewoon aangekondigd dat de volgende uitzending 16 oktober a.s. is  ::)

Zou de melding dat Masterplan stopt soms óók een opdracht van de Master zijn?
Zoiets als: de players kunnen nu hun ultieme level behalen door niet te zeggen hoe hun verdere verloop in MP geweest is  ???
En als ze dit een maand (ofzo) volhouden dan winnen díe players die tot nu toe level 7 behaald hebben  ???

Ik kan me nml. niet voorstellen dat Yorin het, na alle nieuwe plannen die ze hadden (1 keer per week, etc) én het geld dat ze er toch al ingestoken hadden, helemaal niet meer probeert met MP...
Maar misschien ben ik te naief  of te achterdochtig  :-\

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re:Masterplan van de buis?!
« Reactie #13 Gepost op: 13-10-2003, 21:11:59 »
Michel,

Ik heb het net ook al in een ander topic geschreven. Je weet dat ik eerst enigszins sceptisch tegenover het programma stond, maar mede door jou heb ik er toch nog een paar afleveringen van gezien.

Wat ik beslist niet kan waarderen, is dat jullie als Player met lege handen komen te staan. Jullie hebben weliswaar een contract ondertekend, maar het is toch niet JULLIE schuld dat de kijkcijfers onder de maat waren?

Ik bedoel: een akteur krijgt toch ook zijn gage, al is de fim waarin hij speelt, een flop? Jullie waren akteurs in een reality-film, en horen dus in ieder geval een deel van het beloofde geld te krijgen. VInd ik tenminste.

Offline lukiam

  • Forumlid
Re:Masterplan van de buis?!
« Reactie #14 Gepost op: 13-10-2003, 22:01:41 »
Wat ik beslist niet kan waarderen, is dat jullie als Player met lege handen komen te staan. Jullie hebben weliswaar een contract ondertekend, maar het is toch niet JULLIE schuld dat de kijkcijfers onder de maat waren?

Ik bedoel: een akteur krijgt toch ook zijn gage, al is de fim waarin hij speelt, een flop? Jullie waren akteurs in een reality-film, en horen dus in ieder geval een deel van het beloofde geld te krijgen. VInd ik tenminste.

Tja , ..... dát is de Master óók hè!
Díe bepaalt wat er gebeurt.
En de players hebben zélf het kontrakt getekend waar dit allicht in vermeld stond.

Maar: jammer dat het van de buis is!

Offline GSXR

  • Forumlid
  • Dit forum is het helemaal !
Re:Masterplan van de buis?!
« Reactie #15 Gepost op: 16-10-2003, 18:26:13 »
Ik baal ontzettend dat het van de buis is gehaald net nu dat ik net zo gaan starten als player. Ik was er helemaal klaar voor en had er super veel zin in. Ik begrijp het nog steeds niet. :(

Offline Compuart

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • SMF rulez!
Re:Masterplan van de buis?!
« Reactie #16 Gepost op: 16-10-2003, 18:30:43 »
Voor ons kijkers is het vervelend, maar voor kandidaten kan ik me voorstellen dat het nog veel erger is, zeker als je het ook nog gewonnen zou hebben (maar daar zullen we wel nooit achter komen :()
Ik hoop dat u nog objectief bent. Ik ben het in elk geval niet meer.

Offline GSXR

  • Forumlid
  • Dit forum is het helemaal !
Re:Masterplan van de buis?!
« Reactie #17 Gepost op: 16-10-2003, 18:48:07 »
Nee dat zullen we nooit weten helaas :( maar de verhalen gaan wel dat er een winnaar al is. En dat is dan helemaal niet tof want dan had ik natuurlijk liever gelijk als 1ste player gestart dan had ik misschien nu ook wel winnaar geweest. Maar ja dan is het maar de vraag of je dat geld op je bank rekening gestort krijgt!!  ???

Offline Cora Bora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
Re:Masterplan van de buis?!
« Reactie #18 Gepost op: 17-10-2003, 09:46:24 »
ik snap niet dat ze zo plotseling kunnen stoppen. ze hadden nog bestwel materiaal op de plank om het netjes te kunnen afronden. ik vind dat ze zo weinig respect tonen voor de kijkers die wel keken.

Offline Compuart

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • SMF rulez!
Re:Masterplan van de buis?!
« Reactie #19 Gepost op: 17-10-2003, 10:14:09 »
Ben het helemaal met je eens. Als ik zou moeten schatten dan zit toch tenminste 70% van de kosten in de opname, spelbegeleiding en -redactie en de Peter Tuinman stukjes (misschien zijn die nog niet opgenomen, dat zou natuurlijk kunnen). Die kosten zijn dan dus allemaal weggegooid, doodzonde. Terwijl als de serie verkocht zou zijn... maarja, ik kan me voorstellen dat er geen zender meer is die z'n hand in dit wespennest wil steken (nouja, misschien Veronica dan ;D)
Ik hoop dat u nog objectief bent. Ik ben het in elk geval niet meer.