Auteur Topic: Test en executie topic (Huidig: Finaletest, aflevering 11 DE UITSLAG)  (gelezen 42829 keer)

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Test en executie topic (Huidig: Finaletest, aflevering 11)
« Reactie #140 Gepost op: 28-03-2015, 15:48:09 »
Exact 11 weken geleden begonnen 18 enthousiaste kandidaten aan het avontuur van hun leven. Vijf van hen vielen al af, nog voordat ze maar één echte opdracht hadden gespeeld. Het enige dat gebeurde, was dat hun geduld op de proef werd gesteld, iets met een minjoker  ::). In de tussentijd kreeg één van de deelnemers een bericht dat zijn of haar leven volledig op zijn kop zou zetten in de komende weken:

==Flashback==

Citaat
Dag,

Zoals je weet beginnen wij morgen aan een nieuwe serie van wie is de mol. Jij hebt ook aangegeven onze mol te willen zijn. In deze pm melden wij aan alle mollictanten of zij wel of niet de mol zijn.

Ik laat je niet langer in spanning...

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Citaat
Dag Mol,

Als jij straks je pm box opent zal deze vol zitten met onze berichten. Maar goed, lees de opdrachten rustig door. Als je nog vragen hebt, stel ze gerust. Jij bent vanaf nu onderdeel van ons team!

Oja,  In de bar ligt nu een joker verstopt, p2, post 30 :)

En zo geschiedde, 13 kandidaten, 11 mannen en 2 vrouwen vertrokken richting Schiphol om zich klaar te maken voor de grote reis in het onbekende. Op de luchthaven kregen ze allemaal een molboekje, één van deze molboekjes bleek goud waard: in het diepste geheim werd Pjotr naar Gibraltar (afl 2) gevlogen. De overige kandidaten wisten nog van niks...

Ondertussen deed ook een nieuw item zijn intrede: de sleutel. Een sleutel, die de verhoudingen in de groep meteen op scherp zette. Welk geheim draagt de sleutel met zich mee...? Na eindeloos overleggen bleek Sjoeter de eerste finalist van widm2015, maar niets is natuurlijk wat het lijkt. Om de sleutel in te zetten als finalevrijstelling moet deze in aflevering 10 in je bezit zijn, waardoor je de sleutel en moet verdedigen, maar ook nog maar eens zo ver moet zijn te komen. Vervolgens bleek in de volgende opdracht dat Engeland dit jaar het domein van Wie is de mol is, niks warme verre oorden, gewoon Newcastle.

Tussendoor kocht Bjorrn voor een hoog bedrag nog even een vrijstelling voor aflevering 2, hij kan bij de komende test niet afvallen. Eenmaal in Newcastle werd er flink onderhandeld. De kandidaten, die door alle eerdere gebeurtenissen al flink op scherp stonden, moesten voor zichzelf ontdekken wie ze wel/niet kunnen vertrouwen. En na een enerverende onderhandeling volgde de zoveelste twist, weg uit Newcastle en  naar een warmer oord, helaas heeft Molbelg dit nooit mee kunnen maken, hij viel als eerste af...

Eenmaal in Gibraltar sloot Pjotr zich aan bij de groep. De groep slaagde er niet in veel geld te verdienen in de bioscoop. Ook lasergamen op de rots van Gibraltar, tussen de apen, bleek geen succes. En toen, was daar ineens een gevreesde opdracht: de ontmoeting met de mol, zo vroeg in het seizoen... of er mensen zijn die de mol hebben gezien? Misschien wel... En na het kopen van een aantal souvenirs werd het tijd om terug te keren naar het vasteland van Engeland. Dit gebeurde echter zonder JPMOL, hij bleek verrassend genoeg de tweede afvaller.

In de derde aflevering streken de kandidaten neer in de omgeving van Northampton. Daar bleek een toren een nogal centrale rol in te nemen. Ook werd voor het eerst gestreden om de sleutel. Op de racebaan van Silverstone zorgde Sjoeter ervoor dat hij de sleutel in zijn bezit wist te houden. Vervolgens zorgde een opdracht in de bibliotheek van Cambrigde voor de nodige verwarring. Wat ook voor de nodige verwarring zorgde waren de extra testvragen die opdoken bij de test. 5&2, 6&0, groen? rood? De kandidaten hadden geen idee dat zij daarmee hun eigen lot in handen hadden. Ook het afvallen van Bjorrn zorgde voor verwarring. Bjorrn viel overigens in stijl af, want ook zijn exit kostte het nodige geld uit de pot.

Na de exit van Bjorrn vertrokken we richting Birmingham en industriestad Wolverhampton waar de kandidaten met een potje weerwolven en jeopardy geld voor de pot probeerden te verdienen. Ook lagen er in Birmingham geld en jokers voor het oprapen. Helaas pakte niemand de vrijstelling, een vrijstelling die Pjotr wellicht nog had kunnen redden, hij viel als vierde af.
« Laatst bewerkt op: 28-03-2015, 15:51:17 door Mollenvanger-MV »

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Test en executie topic (Huidig: Finaletest, aflevering 11)
« Reactie #141 Gepost op: 28-03-2015, 15:48:30 »
Aflevering 5 zou om meerdere redenen gedenkwaardig worden. Het neefje van Nieky, een oude bekende uit de Zwakste Schakel, deed zijn intrede in het spel. Ook werd er voor de tweede keer gestreden om de sleutel. Starlight pakte met slechts één punt meer dan Lukie met het liedje The End van Natasha North de sleutel af van Sjoeter. En toen was daar in de haven van Liverpool de gedenkwaardige test. NextGP wist het minste over de mol en viel af, totdat spelleider MVMV nog een mededeling had voor de kandidaten...

Citaat
====Flashback====
Let op de test is nog niet afgelopen
23. Kies een van onderstaande antwoorden
a. 52 & 60
Jullie hadden de toekomst in eigen hand, er gaan er één, maar twee naar huis...
Er gingen niet één, maar twee mensen naar huis. Na een spannende schermenregen bleven Lukie en Nys-Fan in spanning over. Het was uiteindelijk Nys-Fan die samen met Next het spel moest verlaten.

Toen de kruitdampen van de test waren opgetrokken bleek dat de kandidaten naar een nieuw land zouden vertrekken. Ierland was hun volgende bestemming. Onderweg op de boot werd nog een quiz gespeeld, en eenmaal voet gezet op Ierse bodem werd het tijd voor een andere gedenkwaardige opdracht uit de molhistorie: de Veiling. Een ideale opdracht voor de mol om geld uit de pot te halen. De schade viel na afloop mee, 2410 euro lichter en met een vrijstelling voor Bubbles, wachtte de kandidaten op wat komen ging. Er moest opnieuw iemand naar huis, of toch niet...?

Nadat Lukie zijn rode scherm kreeg kwam voor de kandidaten een belangrijke mededeling:
Citaat
Kandidaten, zoals ik eerder zei: in wie is de mol is niks wat het lijkt, dus ook vandaag gaan we vrolijk door, op zoek naar een tweede afvaller!
Opnieuw een tweede afvaller, WouterV bleek de ongelukkige. Gelukkig is in wie is de mol soms echt niets wat het lijkt...
Citaat
Maar wacht even, dit kan ook anders...

===Flashback===

Let op: de test is nog niet afgelopen... geef ook antwoord op de volgende vragen
21. Groen of rood?
a. Groen
b. Rood

Afvallers, jullie hebben nog een kans in het spel te blijven. In aflevering 3 werd de vraag gesteld rood of groen. Als de meerderheid op dat moment groen gestemd heeft gaat er deze aflevering niemand naar huis. Heeft de meerheid rood gestemd? Dan is het spel voor jullie beiden afgelopen!

We gaan zo kijken...
Een meerderheid van de groep stemde groen, waardoor er deze aflevering niemand naar huis moest gaan.

Met nog altijd 7 mensen aan boord stond opnieuw de sleutel op het spel. Wouter, die in de vorige aflevering ontsnapte, pakte met overmacht de sleutel af van Starlight. Verder maakten de kandidaten kennis met absurde wereldrecords in een bierfabriek en bleek dat hun geheugen hun zo nu en dan in steek liet. Na een aflevering zonder afvaller moest er deze aflevering toch echt iemand naar huis. Ingezette jokers en vrijstellingen bleken niks meer waard, want de zwarte vrijstelling kwam in het spel. Sjoeter bleek uiteindelijk degene die het spel moest verlaten.

Aflevering 8 bleek vooral een toeristische aflevering te zijn. Dublin verkennen per tram, een dagje slenteren door de dierentuin en kunst maken. Dat pakte Catshee nog maar mooi mee, zo vlak voor zijn exit. Wat Catshee niet meer mee zou maken, is dat we nog een derde land zouden bezoeken op onze reis...

Wales bleek de volgende halte, waar onder andere werd getest hoe eerlijk de kandidaten willen zijn in de eindfase van het spel. Uiteraard zou eerlijk worden beloond, jokers en andere items lagen verborgen op een mooi strand nabij Swansea. Met nog 5 mensen en een finale die dichterbij is dan ooit kreeg Wouter in deze aflevering de opdracht zijn sleutel te verdedigen. Helaas slaagde hij hier niet in. Lukie reisde als snelste van Llaneli naar Swansea, waar in de kluis de sleutel op hem wachtte. Voor Wouter werd het verlies nog pijnlijker, ik zie ik zie wat jij niet ziet en het is... rood. Dat was de kleur van zijn scherm.

Met de finale in zicht ging Lukie er vanuit dat hij sleutel tot de finale al in handen had, maar ook nu blijkt maar weer eens dat niks is wat het lijkt... in een alles beslissend duel hadden Starlight, Lukie, Bubbles en Duncton evenveel kans op een vrijstelling naar de finale. In een één tegen één duel tussen Lukie en Duncton was het Duncton die er met de sleutel aan haal ging. Hij was de eerste finalist. Bij de laatste schermenregen bleek dat één van de dames de laatste afvaller zou worden. Starlight bleek de ongelukkige en mist op het nippertje de finale... in Londen!

Lukie, Duncton en Bubbles, één van hen is de winnaar, één van hen is de verliezer en één van hen is de mol. Gedropt op West End, stuntend met vuurwerk en al radend deden zij een poging nog eenmaal veel geld te verdienen voor de pot. Na een reis van 11 weken is het tijd voor de finaletest in het Wembley stadion. Straks komen de drie gladiatoren naar de middenstip en zullen we eindelijk weten hoe de rollen zijn verdeeld...
« Laatst bewerkt op: 28-03-2015, 15:53:22 door Mollenvanger-MV »

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Test en executie topic (Huidig: Finaletest, aflevering 11)
« Reactie #142 Gepost op: 28-03-2015, 19:58:59 »
ik ben er hoor
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Test en executie topic (Huidig: Finaletest, aflevering 11)
« Reactie #143 Gepost op: 29-03-2015, 17:16:04 »


Kandidaten, het spel is gespeeld. De laatste opdracht zit erop en daarmee dus dit spel. Jullie gaan je opmaken voor de laatste test, hier in het Wembley Stadium. 40 vragen over de identiteit van de mol, die gaan bepalen wie de winnaar en verliezer van deze serie is. Heel veel succes.  ::ok::

Als eerste neemt Duncton plaats achter de laptop
Citaat
Ik ben een klein beetje opdrachtmoe, maar ik heb de finale gehaald. De sleutel heeft mij dat laatste steuntje in de rug gegeven, maar tegelijkertijd misschien ook wel een achterstand. Ik mis het ritme van het maken van een test. Als ik alle opdrachten terugkijk, kan ik alleen maar concluderen dat ik op de juiste mol zit. Het avontuur is voorbij en na het invullen van de laatste vraag ligt het niet meer in mijn handen, het is nu wachten op de uitslag...

Als tweede neemt Lukie plaats achter de laptop
Citaat
Wow, ik sta in de finale. Ga ik dan nu eindelijk eens een groot forumspel winnen? Nu ik hier sta moet het me ook gewoon lukken. Ondanks het verliezen van de sleutel sta ik hier, dat moet wel betekenen dat ik iets goed heb gedaan bij de vorige test(en). Het waren vermoeiende weken, maar ik voel me sterk. Het kan niet anders dan dat ik de juiste mol in het vizier heb. Het molavontuur zit erop, het is nu wachten op de uitslag...

Als derde en laatste gaat Bubbles bij de laptop zitten
Citaat
Als je in een groep met 11 mannen een van de twee vrouwen bent, en dan de finale haalt, ja dan kan je zeggen dat je het goed hebt gedaan. Ik had het vooraf nooit verwacht, maar het is me gelukt. Het is ook een beetje geluk hebben en je kansen spreiden, al moet je dat in de finale natuurlijk niet doen. Op een gegeven moment stond voor mij wel vast wie de mol is. En hoewel ik voor de zekerheid nog een vrijstelling heb ingezet was ik vrij zeker van mijn zaak. Ik ben de goede mol gaan zitten en dat moet worden beloond met een overwinning. Het spel is gespeeld jongens, het is nu wachten op de uitslag...
« Laatst bewerkt op: 29-03-2015, 17:19:09 door Mollenvanger-MV »

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Test en executie topic (Huidig: Finaletest, aflevering 11)
« Reactie #144 Gepost op: 29-03-2015, 17:28:52 »
Daar komen de finalisten Lukie, Duncton en Bubbles, aangelopen van drie tribunes in het Wembley Stadium. Ze dalen af van de vele trappen die die stadion telt, want hoog in de nokken van Wembley, met uitzicht op de middenstip hebben zij de allesbeslissende test gemaakt. LDHMolletje en MVMV wachten beneden bij de middenstip op de winnaar, de verliezer en de mol...

"Volgorde kandidaten finale uitslag"
1. Lukie 2. Duncton 3. Bubbles

MVMV: "Kandidaten, 11 weken geleden begonnen wij met een groep van 13 mensen aan deze reis. Een reis die ons bracht door Groot-Britannië. Inmiddels hebben jullie 10 mensen af zien vallen en staan jullie hier op de middenstip van het stadion". Het is tijd om ook voor jullie de uitslag bekend te maken...

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Test en executie topic (Huidig: Finaletest, aflevering 11 DE UITSLAG)
« Reactie #145 Gepost op: 29-03-2015, 17:59:52 »


MVMV opent het woord:

Citaat
Lukie,
Je bent een moderator hier op het forum en daardoor ogenschijnlijk betrouwbaar. Een knuffelbeer, maar zodra je fanatiek werd in de spellen werd je een beetje een knorrepot, zelfs al ging er door jouw toedoen wat mis. Zou het molschap jouw geloofwaardigheid in het geding brengen? Of is voor jou het juist de ideale manier om mensen om de tuin te leiden door jezelf te zijn? 


LDH vervolgt:

Citaat
Duncton,
Om jou hangt om de een of andere manier een aura van mysterie. Een ideale eigenschap voor een molkandidaat, maar een nog betere eigenschap voor een mol. Je bent scherp, analyserend, tactisch en ligt goed in de groep. Toch kon ook jij zo nu en dan niet ontkomen aan een mislukte opdracht. Was de groep zo slecht bezig of heb jij de boel gewoon gesaboteerd?

MVMV spreekt tot slot Bubbles toe

Citaat
Bubbles,
Je bent oprecht, lief en onschuldig. Je doet waarschijnlijk geen vlieg kwaad, iets wat de mol in zijn rol wel moet doen. Of heb jij met deze eigenschappen iedereen zand in de ogen gestrooid? In a mans world, heb jij je mannetje goed weten te staan. Samen met Starlight kwam jij tot halve finale en uiteindelijk werd jij de finalist. Zat jij op het goede spoor? Of was vooraf al bepaald dat jij de finale zou halen?

MVMV: "Lukie, Duncton, Bubbles... Wie is de mol?"

Er valt een stilte... Lukie, Duncton en Bubbles kijken elkaar aan...
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Test en executie topic (Huidig: Finaletest, aflevering 11 DE UITSLAG)
« Reactie #146 Gepost op: 30-03-2015, 18:07:06 »
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Test en executie topic (Huidig: Finaletest, aflevering 11 DE UITSLAG)
« Reactie #147 Gepost op: 30-03-2015, 19:00:14 »
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Test en executie topic (Huidig: Finaletest, aflevering 11 DE UITSLAG)
« Reactie #148 Gepost op: 30-03-2015, 19:03:07 »
Ich bin ein Bärliner!

Offline Bubbles

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Test en executie topic (Huidig: Finaletest, aflevering 11 DE UITSLAG)
« Reactie #149 Gepost op: 30-03-2015, 19:10:24 »
I'm readyyyyyy ::hyper::
"Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end."

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: Test en executie topic (Huidig: Finaletest, aflevering 11 DE UITSLAG)
« Reactie #150 Gepost op: 30-03-2015, 19:43:00 »
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Test en executie topic (Huidig: Finaletest, aflevering 11 DE UITSLAG)
« Reactie #151 Gepost op: 30-03-2015, 19:56:49 »
Ich bin ein Bärliner!

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Test en executie topic (Huidig: Finaletest, aflevering 11 DE UITSLAG)
« Reactie #152 Gepost op: 30-03-2015, 19:58:19 »
Ich bin ein Bärliner!

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Test en executie topic (Huidig: Finaletest, aflevering 11 DE UITSLAG)
« Reactie #153 Gepost op: 30-03-2015, 19:59:27 »
Ich bin ein Bärliner!