Auteur Topic: Aflevering 2 opdracht 2.2 [Gibraltar] Lasergamen op de rots van Gibraltar  (gelezen 6492 keer)

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021


Kandidaten, welkom aan de voet van de bekende Rots van Gibraltar. Deze rots torent maar liefst 426 meter boven de omgeving uit, en geeft een fantastisch uitzicht over Gibraltar en je kunt tot diep in Spanje en ook Marokko kijken. In dit spel gaan jullie geld verdienen dat op meerdere plekken op de rots is verstopt. Maar let op: we hebben een aantal leden van de plaatselijke schietclub bereid gevonden om jullie met laserguns te gaan beschieten.

Hoe gaat het in zijn werk?
- Dit is een actie-opdracht.
- Jullie sturen een korte pm naar ons beiden met hoe jullie het gaan aanpakken.
- Gaan jullie mollen? Pakken jullie geld? Bedenk wat leuks!
- Zet ook in je verhaal wie je de portofoon 'gunt'; degene met de meeste stemmen begint met de portofoon.
- Wij maken hier dan een verhaal van en publiceren dat in dit topic.

Wat moeten jullie van tevoren weten?
- Het speelveld is 500 bij 500 meter aan de voet van de rots.
- Jullie starten in het midden in jullie eigen hok. Hier zijn jullie vrij en kunnen jullie niet worden afgeschoten.
- Er is 1 iemand met de portofoon. Enkel zo kunnen jullie contact opnemen met degenen in het veld. Er mogen slechts 2 personen tegelijk op het speelveld zijn.
- Er zijn over het veld verspreid nog 4 palen waar je even tot rust kan komen, en waar je niet kan worden afgeschoten.
- Over het veld verspreid liggen 10 enveloppen met geld. Pas als je met de enveloppe bij het beginpunt terugkomt is het geld binnen.
- Als je wordt geraakt door een van de jagers ben je af.

Stuur je korte verhaaltje naar beide spelleiders voor donderdag 22 januari 2015 12.00 uur  Let op: deelname is verplicht. Als je niks instuurt of te laat krijg je een minjoker bij de test.

Offline JP1999

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Friends?
Verstuurd  ::ok::

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Zaterdag volgt de uitwerking/het verhaal van deze opdracht. Lees het voor je de test gaat maken op je gemak door :)

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
De kandidaten stonden wat zenuwachtig aan van alles en nog wat te lukken midden op een groot veld. Niemand had een idee wat ze hier zouden gaan doen? Of toch wel, de mol weet het natuurlijk wel. Op het moment dat LdH en MV verschinen verstarren de gezichten van de kandidaten toch wel een beetje. MV neemt het woord: "Goede middag kandidaten, vandaag gaan jullie een partijtje lasergamen. Alhoewel... een aantal leden van de plaatselijke schietclub gaan jullie proberen af te schieten." LdH nam het over: "Hier op het terrein liggen 10 enveloppen met geld verspreid. Jullie beginnen strakjes allemaal in het hutje daar in het midden van het veld. Enkel enveloppen die jullie naar het midden hebben gebracht, zonder zelf afgeschoten te worden, zullen meetellen voor de pot. Ben je afgeschoten lig je uit het spel, en moet je de enveloppe laten liggen waar je afgeschoten wordt. Jullie zien ook 4 palen. De eerste staat 175 meter ten oorden van jullie hut. De tweede staat op 150 meter ten zuiden van de hut. Nummer 3 en 4 zijn die 2 palen die op 125 meter ten oosten en westen van de hut staan. Oh ja, jullie hebben 3 portofoons, waarvan er eentje te allen tijden in de hut moet blijven. Wie de eerste portofoondrager wordt bepalen jullie zelf. Tot over 3 kwartier. Succes!"

De kandidaten liepen wat verbouwereerd naar de hut toe, en begonnen toch wel te kiften wie er nu toch de portofoon oest krijgen, en hoe men het geld zou moeten binnen halen. "Laten we in duo's gaan," riep Lukie4; "Nee joh, dan hebben we veel te weinig tijd om het veld te doorzoeken," schreeuwde Bubbles erdoorheen. "Kom op jongens, niet dat gekift, de tijd loopt al," sneerde Nys-Fan de anderen toe. Pas na enkele minuten was er een vorm van overeenstemming. Men besloot wel 2 aan 2 te gaan, maar toch wel allemaal apart, waarbij men alleen bij elkaar in de buurt zou blijven.

Ook bij het vergeven van de belangrijke portofoon werd er een hoop gestreden. Meerdere namen circuleerden, maar uiteindelijk besloot men maar te gaan stemmen. Bubbles, Catshee, Lukie en Bjorrn kregen 1 stem, Duncton kreeg er 2, 2 kandidaten konden niet kiezen, maar uiteindelijk werd NextGP de gelukkige dankzij 3 stemmen van zijn medekandidaten. Nadat iedereen klaar was en de tactiek min of meer was bepaald begin men eindelijk.

Duncton en JPMOL besloten als eerste om te gaan. JPMOL ging er als een speer vandoor en liet Duncton al snel achter. Duncton was absoluut niet blij dat JPMOL zo als een kip zonder kop rondrende. "Man, je gedraagt je als Superman!" klonk het door de portofoon. Duncton besloot het veel sluwer aan te pakken. Hij was onlangs bij een open dag van het Leger geweest en had daar allerlei technieken geleerd. Hij keek schichtig om zich hee op zoek naar jagers, en rende van bosje naar bosje, van struikje naar struikje. Toen hij even verderop een envelop zag liggen dook hij op de grond. Hij keek eventjes waar JPMOL was. Die was nog steeds als een bezetene aan het rondrennen. En juist op het moment dat NextGP nogmaals door de portofoon schreeuwde dat JPMOL eens normaal moest gaan doen klonk er een schot en een bel. Helaas, JPMOL was de eerste die af was geschoten. Duncton werd gek van de portofoon, en besloot hem dan maar uit te zetten om minder op te vallen. Hij tijgerde als een volleerd soldaat richting de enveloppe. In de hut keek men elkaar wel aan. NextGP kreeg kwade blikken op zich, toen hij geen contact leek te krijgen met Duncton.

***Biecht Duncton: "Ja, ik werd er helemaal stapel van, dat geschreeuw door die portofoon. Volgens mij was er hier iemand echt aan het mollen."***
« Laatst bewerkt op: 24-01-2015, 19:27:20 door LdHmolletje »
Ich bin ein Bärliner!

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Toen Duncton zag dat hij vlakbij een paal was besloot hij toch even uit te rusten en rende naar de rechtse paal. Helaas gaf hij daarmee wel zijn positie vrij; hij kon nog wel snel de enveloppe pakken, maar vlak voor hij bij de paal was werd ook hij afgeschoten. Terug in de hut keken verwijtende ogen naar zowel JPMOL als Duncton.

***Biecht Nys-Fan: Ja, die jongens deden alles fout wat maar fout kon gaan. De een rende als een debiel rond, en de ander dacht dat hij een lgeeroefening deed, maar werd vercolgens knullig afgeschoten."***

Bjorrn en Sjoeter waren officieel de volgenden. Sjoeter dacht slim te zijn en keek goed in het rond of hij ergens een enveloppe zag liggen. Hij zag er een aantal liggen en wilde de de tactiek met Bjorrn gaan bespreken. Maar Bjorrn was nergens te bekennen. Snel besloot Catshee maar met hem mee te gaan. Samen renden ze naar de eerste enveloppe, en voor ze het wisten waren ze bij de enveloppe. Sjoeter keek er snel in en zag zomaar 200 Euro! Bij de dichtstbijzinde paal rustten ze beiden even uit. In de hut was men blij, maar toch riep Bubbles tegen NextGP dat hij ze moest zeggen op te schiten. Lukie4 voegde eraan toe dat Sjoeter snel binnen moest komen met de enveloppe, om geld zeker te hebben.

Sjoeter en Catshee leken het niet te willen horen. Wel gingen ze beiden hun eigen kant op. Eerst had Sjoeter nog even gevraagd aan de thuisbasis waar nog eventuele enveloppen lagen. Echter, het enige dat hij in ieerste instantie hoorde was gekraak. Pas na een derde keer vragen kreeg hij ineens Starlight aan de lijn. "Ja, ik heb het overgenomen, maar goed, als je ongeveer 100 meter naar links gaat ligt er een enveloppe, en Catshee, jij moet richting het westen, want daar ligt ook nog een envelop."

***Biecht Starlight: "Man, wat was die NextGP aan het klooien met de portofoon. En ik dacht nog wel dat hij precies wist hoe zo'n ding werkte. Nee, het is verstandig dat ik hem heb afgepakt."***

***Biecht NextGP: "Dat was niet fijn. Wat kan ik eraan doen dat ze aan de andere kant van de portofoon niet doen wat ze moeten doen. Maar ja, ik zal nu precies alleen maar op Starlight letten, want ik vertrouw haar niet echt. Ze wilde wel erg graag de portofoon."***

Sjoeter had ondertussen een tweede enveloppe te pakken en stak die trots in de lucht. Catshee dan weer leek helemaal in een trance. Voor hij het wist had ook hij 2 enveloppen te pakken, maar... ineens leek hij uit de trance te zijn en halverwege de paal en de hut was ook hij af. Toen hij in de hut terug gekomen was zag hij dat Sjoeter werd gevierd. Hij was zomaar met 2 enveloppen binnen gekomen. Het eerste geld leek binnen!

***Biecht Catshee: Oei, dat was niet slim van mij, om me vlakbij de hut te laten afschieten, maar ik was helemaal afgeleid. Ik was eventjes afgedwaald, en dacht dat ik in Amerika een soort Lucky Luke was."***
« Laatst bewerkt op: 24-01-2015, 19:27:46 door LdHmolletje »
Ich bin ein Bärliner!

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Bjorrn was nog steeds niet gevonden... Niemand had een idee waar hij was. De volgende die het veld in mochten gaan waren NextGP en WouterV. WouterV rende als een 100-meterloper naar de zuiderlijke paal, en rustte daar eventjes uit. Hij keek eventjes goed om zich heen en zag zomaar 2 enveloppen. Hijzelf besloot om naar rechts te gaan, en riep tegen NextGP dat hij naar links moest gaan.. NextGP heeft als eerste de enveloppe te pakken. Door de portofoon krijgt hij van Starlight te horen dat hij wel moet oppassen voor een aantal jagers in de buurt. Op de achtergrond hoorde hij Duncton schreeuwen dat Starlight hem naar een enveloppe in de buurt moest sturen. Of NextGP het nu hoorde of niet, hij zag inderdaad een enveloppe liggen en rende er voorzichtig naar toe. WouterV was wel tevreden met zijn enveloppe en rende via de paal terug naar de hut. NextGP leek zijn fout weer goed te maken en kwam ook binnen met 2 enveloppen. Ze werden gelegd op de stapel bij de andere.

***Biecht NextGP: Yeah, volgens mij lig ik weer in een goed boekje bij de anderen..."***

Omdat ze Bjorrn al hadden opgegeven besloot Pjotr dan maar alleen snel een rondje te maken om te kijken of hij iets zou vinden. Ondanks protesten van Lukie4 en WouterV ging hij toch.

***Biecht Lukie: "Dat is dus net datgene dat ik absoluut niet wilde. Iemand alleen laten gaan. Okay, het is misschien Pjotr, en die vertrouw ik denk ik wel, maar toch... Hopelijk gaat het goed."***

Pjotr begreep dat hij zijn best moest doen en vroeg aan Starlight of ze hem een enveloppe kon wijzen. Hij was verrast dat hij Lukie aan de portofoon kreeg. "Ja, ik ben eventjes aan de portofoon; Starlight moest even plassen. Maar als je nu eens naar die enveloppe gaat die Duncton was verloren? Die ligt vlakbij!" Pjotr werd de juiste route gewezen, en terwijl hij van struikje naar struikje rende maakte de dames zich klaar om het veld in te gaan. Pjotr  kwam binnen met enveloppe 6 alweer!

***Biecht Pjotr: "Ik zei toch dat ik het kon?"***

De dames besloten om in de buurt van elkaar te blijven. Dat kon alleen maar een voordeel zijn. Starlight wist nog waar de overgebleven enveloppen lagen en samen renden ze richting een van de 4 overgebleven enveloppen. Ineens horen ze Lukie4 door de portoffon roepen "Jagers, jagers op 2 uur!" Beide dames konden zich nog net redden bij de dichtstbijzijnde paal. Nadat ze de jagers niet meer zagen renden ze wel naar de enveloppe. Langzaam, steeds beschutting zoekend voor de jagers kwamen ze bij een tweede enveloppe aan. Starlight stak ook die bij zich en samen besloten ze terug te gaan. Toen ze ineens van meerder kanten jagers op zich af kwamen komen kon nog net Starlight een enveloppe aan Bubbles geven. Helaas de tweede niet. Voor dat kon werd Starlight afgeschoten. Bubbles kwam trots binnen met haar enveloppe en voor ze haar tegen konden houden rende ze terug het veld in in de richting van waar Starlight de enveloppe moest achter laten. Maar helaas, ze zag een jager over het hoofd.

***Biecht Starlight: "Nee, Bubbles, hoe kan je zo dom zijn. Onze tactiek werkte in eerste instantie perfect, gezien de enveloppe die we binnen hebben gebracht, maar vervolgens rent ze zonder op te letten het veld in. Hoe dom kan je zijn?"***

Met nog een minuut of 8 te gaan was het de beurt aan Nys-Fan en Lukie4. Ook zij besloten samen te gaan om elkaar te kunnen beschermen.. Lukie en Nys-Fan renden snel naar de oostelijke paal, omdat hij wist dat er daar ergens nog een enveloppe moest liggen. Ze zagen echter helemaal niks, terwijl er zoals ze dachten toch een enveloppe moest liggen.

***Biecht Nys-Fan: "Iets is hier mis gegaan. Of Lukie heeft een fout gemaakt en lag er daadwerkelijk daar geen enveloppe, of degene die daar afgeschoten was heeft hem ergens anders neer gelegd."***
« Laatst bewerkt op: 24-01-2015, 19:28:13 door LdHmolletje »
Ich bin ein Bärliner!

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
eeh hij begint wat raar of ligt dat aan mij ?

edit 900 in de pot  100 voor de pizza maakt toch 800, of ligt dat aan mij.


----

oké er zijn dus lege enveloppen binnengebracht. WIE ???
« Laatst bewerkt op: 24-01-2015, 19:27:43 door Lukie4 »
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
eeh hij begint wat raar of ligt dat aan mij ?
Jaa, Duncton was opeens bij een paal enz  ::rofl:: ::)
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
gelukkig ligt het vandaag dus niet aan mij
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
***Biecht Nys-Fan: "Iets is hier mis gegaan. Of Lukie heeft een fout gemaakt en lag er daadwerkelijk daar geen enveloppe, of degene die daar afgeschoten was heeft hem ergens anders neer gelegd."***

Snel renden ze terug naar de hut, en renden naar de zuidelijke paal, omdat ook daar iemand afgeschoten was. Maar hoe ze daar ook keken, er was geen enveloppe te vinden. Gelukkig konden ze zonder afgeschoten te worden naar de hut rennen, en na woeste blikken richting degenen in de hut te hebben geworpen gingen ze verder naar de noordelijke paal, want daar wist Lukie zeker dat er  nog eentje moest liggen, die had hij immers zelf van afstand gezien. Ze rustten even uit bij de paal en zagen hem liggen tussen de paal en de linkse paal en renden er snel op af. Met de enveloppe in de hand wisten Lukie en Nys-Fan ook die paal te halen. Door de portofoon kwam er een schreeuw van Catshee, die hem overgenomen had: "Mannen, opschieten, er zijn nog maar 3 minuten te gaan." Plotselinge zag Lukie een paar meter links van hem nog een enveloppe liggen, en Nys-Fan pakte ook die op. Blij als ze waren renden ze terug naar de hut. beiden met 1 enveloppe. Toen er ineens van meerdere kanten jagers aankwamen, besloot Lukie, na een kort overleg met Nys-Fan, zich op te offeren. Hij gaf Nys-Fan de enveloppe, en rende als een bezetene rechtdoor naar de hut, terwijl Nys-Fan een bocht maakte. Het leek te helpen, want Lukie werd pas afgeschoten op een paar meter van de hut. De jagers echter hadden Nys-Fan ook in het vizier en ook hij sneuvelde helaas een paar meter voor de hut.

***Biecht Nys-Fan: Shit, shit, shit... meer kan ik niet zeggen. De tactiek leek te werken. Ik was er bijna. Maar helaas."***

Nadat de tijd voorbij was waren de kandidaten toch wel tevreden met 7 enveloppen. "Man, dat hebben jullie goed gedaan!" klonk ineens Bjorrn. "Man, waar was je nou, wat was dat voor gedoe?" Reageerde WouterV woest. "Jeetje, nu moest ik helemaal alleen gaan; we hadden absoluut nog een enveloppe kunnen vinden." Pjotr had het net als de anderen ook even gehad met Bjorrn.

Nadat MV en LdH weer tegenover hen stonden nam LdH de enveloppen over van Bubbles. LdH nam het woord: "Mooi, dat ging goed volgens mij. 7 Enveloppen, als ik het goed heb? Laten we eens gaan kijken hoeveel jullie hebben verdiend. Enveloppe 1... Mooi! 200 Euro! Enveloppe 2? Hmm, jammer, slechts 50 Euro. Dan maar eens enveloppe 3. Gefeliciteerd, zomaar 250 Euro! Enveloppe 4 dan maar. Hmm, die is leeg... Vreemd? Envelopp 5 dan. Goedzo, weer 200 Euro! Enveloppe 6? Eens kijken... weer 200 Euro! En tot slot de laatste. Eens kijken. Wat? Weer leeg? Hier is iemand goed bezig geweest. Maar toch: 900 Euro voor de pot!, gefelicteerd. Tot morgen..." Ineens nam MV het woord: " Helaas, jongens, ik krijg nog 100 Euro van jullie. Iemand van jullie was zo lollig om 2 pizza's te bestellen. Dus, helaas, maar 800 Euro deze opdracht.

Terugblik: Bjorrn was doodsbang voor de jagers en bsloot onder een tafel te gaan zitten. Ondertussen haalde hij vanuit zijn rugzak zomaar 2 pizza's. Na een heerlijke schranspartij merkte hij dat de tijd voorbij was, en kwam ineens weer tevoorschijn. Maar ja, de pizza's moesten wel betaald worden...
   
« Laatst bewerkt op: 25-01-2015, 14:55:08 door LdHmolletje »
Ich bin ein Bärliner!

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Aflevering 2 opdracht 2.2 [Gibraltar] Lasergamen op de rots van Gibraltar
« Reactie #10 Gepost op: 24-01-2015, 19:29:11 »
Zouden jullie even je posts weg kunnen halen? Dan staat het hele verhaal weer achter elkaar! (deel 1 was ik dus inderdaad vergeten)
Ich bin ein Bärliner!

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Aflevering 2 opdracht 2.2 [Gibraltar] Lasergamen op de rots van Gibraltar
« Reactie #11 Gepost op: 24-01-2015, 19:29:26 »
aah  duidelijk ldh is de mol
die maakt er een zooitje van nu ;D
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Aflevering 2 opdracht 2.2 [Gibraltar] Lasergamen op de rots van Gibraltar
« Reactie #12 Gepost op: 24-01-2015, 19:35:31 »
Sst, ik was de mol bij het spel van JPMOL, dat gisteravond was afgelopen. Blijkbaar zat ik er nog te diep in. ::hypocriet::
Ich bin ein Bärliner!

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 opdracht 2.2 [Gibraltar] Lasergamen op de rots van Gibraltar
« Reactie #13 Gepost op: 24-01-2015, 19:44:14 »
Jammie pizza's  :D
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 opdracht 2.2 [Gibraltar] Lasergamen op de rots van Gibraltar
« Reactie #14 Gepost op: 24-01-2015, 19:56:57 »
Geweldige opdracht. ::rofl::

Goed teamwork, JPMOL. ::ok::
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Aflevering 2 opdracht 2.2 [Gibraltar] Lasergamen op de rots van Gibraltar
« Reactie #15 Gepost op: 24-01-2015, 19:58:09 »
Jammie pizza's  :D
je hebt een dikke kop
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline NF07

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 opdracht 2.2 [Gibraltar] Lasergamen op de rots van Gibraltar
« Reactie #16 Gepost op: 24-01-2015, 20:06:56 »
Haha Bjorrn  ::rofl::
Moet er wel op lachen moet ik zeggen xD
Lomperik..

Offline sjoeter

  • Forumlid
  • Aan de andere kant...
Re: Aflevering 2 opdracht 2.2 [Gibraltar] Lasergamen op de rots van Gibraltar
« Reactie #17 Gepost op: 24-01-2015, 22:51:46 »
Mooi beschreven opdracht :-) en toch wat geld verdiend, jammer van de lege enveloppen!

Offline JP1999

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Friends?
Re: Aflevering 2 opdracht 2.2 [Gibraltar] Lasergamen op de rots van Gibraltar
« Reactie #18 Gepost op: 25-01-2015, 18:44:17 »

Goed teamwork, JPMOL. ::ok::

Dankje dankje dankje  ::trots::