Auteur Topic: Realitynet wedkantoor  (gelezen 559161 keer)

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Realitynet wedkantoor
« Reactie #1260 Gepost op: 4-01-2016, 18:16:48 »
Gefeliciteerd HDD ::bravo::
Molbelg en Tim ook met de podiumplaatsen.

@HDD Freund heeft tot dit jaar nooit goed gesprongen bij de 4-schansentournee, dus alles behalve Prevc was een risico (zelfs nog na de winst in Oberstdorf) , kan ik beter iemand met een nóg hogere value nemen.

Nieky bedankt voor de top organisatie ::bravo::

Offline MaikeMeisje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • met een hart van chocolade
Re: Realitynet wedkantoor
« Reactie #1261 Gepost op: 4-01-2016, 18:25:18 »
 ::bravo:: Niek bedankt voor de organisatie.


Ik heb niet veel gewed, daar volg ik de sport echt te weinig voor. Maar ik vond het wel leuk.
Als een tomaat een vrucht is, is ketchup dan een smoothie?

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Realitynet wedkantoor
« Reactie #1262 Gepost op: 4-01-2016, 18:26:40 »
Misschien nog een laatste weddenschap om het af te leren? ;D

Hoeveel sportgerelateerde pools of spellen wint HDD in 2016? :D  ::ok:: (want het blijft een knappe prestatie).

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Realitynet wedkantoor
« Reactie #1263 Gepost op: 4-01-2016, 18:27:22 »
Niek, het was echt een leuk spel, dank voor de organisatie! ::bravo::
Keep calm and eat chocolates!

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Realitynet wedkantoor
« Reactie #1264 Gepost op: 4-01-2016, 18:33:14 »
Nieky, bedankt. ::bravo::

If I was a haircut would you wear a hat?

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Realitynet wedkantoor
« Reactie #1265 Gepost op: 4-01-2016, 19:12:45 »
@HDD Freund heeft tot dit jaar nooit goed gesprongen bij de 4-schansentournee, dus alles behalve Prevc was een risico (zelfs nog na de winst in Oberstdorf) , kan ik beter iemand met een nóg hogere value nemen.

Mja, maar hij was wel onwaarschijnlijk lekker bezig met die middellange banen dit jaar, heel vaak winst - waar zowel Oberstdorf als deze onder vielen. Dus zeker nadat hij het daar ineens zo lekker deed, zat ik hem toch licht te knijpen.
De andere springers heb ik eigenlijk allen niet serieus genomen; deels vanwege de situatie dat ik eerste in de laatste week stond.



Merci iedereen


En inderdaad, geweldig gedaan Niek ::bravo::

Hoeveel sportgerelateerde pools of spellen wint HDD in 2016? :D  ::ok:: (want het blijft een knappe prestatie).

Denk een over/under op 2 ;)

Maak prima kans op de toto.
TdF-pool ben ik meestal subtop, maar nooit echt de top. Denk nog niet eens een keer podium.
Tennis heb ik ondergemiddeld vertrouwen in.
Wielerpool durf ik nog niets over te zeggen.

Dus als beide onderste op ongeveer 50% zouden staan, kom je rond een o/u van 2 :P
« Laatst bewerkt op: 4-01-2016, 19:14:33 door hulpdakdekker »
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Schulz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Realitynet wedkantoor
« Reactie #1266 Gepost op: 4-01-2016, 19:15:34 »
Van harte gefeliciteerd HDD!
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Realitynet wedkantoor
« Reactie #1267 Gepost op: 5-01-2016, 19:09:30 »
Van harte, HDD!

En Niek, bedankt voor de organisatie. Misschien nog eens in een volgend jaar mogelijkheid tot revanche?

Ikzelf moet zeggen dat ik wel verschrikkelijk veel mis heb gegokt. Als ik in dit hele jaar 10 weddenschappen goed had is het volgens mij veel. Dus 109 punten is niet meer dan logisch... Tip dus voor een hopelijk volgende editie ooit: gok iets anders als ik gok!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Realitynet wedkantoor
« Reactie #1268 Gepost op: 6-01-2016, 23:25:05 »
Bedankt allemaal :)

Over volgend jaar : Ga ik nog even over nadenken ;). Heb het druk genoeg met afstuderen. Aan de andere kant kan zoiets relatiefs kleins er nog wel bij. Of ik doe iets minder weddenschappen per week.

En als ik het doe, bouw ik vooraf even een excel-file, werkt toch sneller :P . Maar ben daar ook geen super-expert in.

Misschien dat een speciale Rio-versie tot de mogelijkheden behoort.
Ik ben in ieder geval benieuwd naar jullie feedback ( als die er is ) want het was toch een soort experiment.

De hele laatste maand blind inzetten heb ik als optie voorbij horen komen in ieder geval.

Van harte, HDD!

En Niek, bedankt voor de organisatie. Misschien nog eens in een volgend jaar mogelijkheid tot revanche?

Ikzelf moet zeggen dat ik wel verschrikkelijk veel mis heb gegokt. Als ik in dit hele jaar 10 weddenschappen goed had is het volgens mij veel. Dus 109 punten is niet meer dan logisch... Tip dus voor een hopelijk volgende editie ooit: gok iets anders als ik gok!

Dat is ook een beetje het gevaar als je eenmaal achterstaat. Je gaat gokken op hogere waardes ( maar die mensen hebben meestal minder kans om te winnen ). Je zag al vrij snel een top waarbij het lastig was ernaartoe te komen. Dat is alleen Lukie en HDD ( door een flinke atletiekbet ) gelukt.
You'll never walk alone

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Realitynet wedkantoor
« Reactie #1269 Gepost op: 6-01-2016, 23:26:37 »
hmmmm niet inzetten vind ik laf, dus maximaal 5 per jaar overslaan of zo ? En zeker niet de laatste maand ?
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Realitynet wedkantoor
« Reactie #1270 Gepost op: 6-01-2016, 23:29:07 »
hmmmm niet inzetten vind ik laf, dus maximaal 5 per jaar overslaan of zo ? En zeker niet de laatste maand ?

Goede suggestie, maar misschien met vakanties lastig. Ik vind het ook belangrijk dat het een beetje vrijblijvend blijft. Als mensen wekelijks iets 'moeten' is de lol er misschien sneller vanaf.

Vind overigens wel dat er iets bedacht moet worden op mensen die heel laat instromen ( was dit jaar niet ) of nauwelijks inzetten.
You'll never walk alone

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Realitynet wedkantoor
« Reactie #1271 Gepost op: 6-01-2016, 23:36:20 »
Ik zou geen onbeperkte bet doen aan het einde, want dan kan iedereen nog winnen (tenzij je bijna op 0 staat). Misschien wel in december max inzet verhogen van 10% naar 30 ofzo?

Misschien dat per 10e (?) bet die je maakt een soort joker kan krijgen, waardoor je bij een willekeurige bet daarna niet 10% maar 20% kunt inzetten. Kan misschien terughoudendheid voorkomen?

Maar da's misschien weer wat ingewikkeld om bij te houden.

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Realitynet wedkantoor
« Reactie #1272 Gepost op: 6-01-2016, 23:41:43 »
Je zag al vrij snel een top waarbij het lastig was ernaartoe te komen. Dat is alleen Lukie en HDD ( door een flinke atletiekbet ) gelukt.

Huhwut, had ik een flinke atletiekbet? Dacht dat ik wel meerdere vrij forse payouts had, oa met AA Gent en met PSV.

Goede suggestie, maar misschien met vakanties lastig. Ik vind het ook belangrijk dat het een beetje vrijblijvend blijft. Als mensen wekelijks iets 'moeten' is de lol er misschien sneller vanaf.

Vind overigens wel dat er iets bedacht moet worden op mensen die heel laat instromen ( was dit jaar niet ) of nauwelijks inzetten.

Zou het idd vrij vrijblijvend houden.

Wat zou kunnen, maar misschien moeilijk te implementeren valt, is dat je per week 1% van je bankroll verliest.
Offff 10 units als je niet bet?
Maar dat zou wel een hoop bijhouden voor jou worden.



En truth be told.. money management is ook gewoon heel belangrijk. Anders kan je inderdaad snel kapot gaan, en dan heb je geringe mogelijkheden.
Normaal bij sportsbetting, is dat je jezelf een max-bet grootte oplegt van ongeveer 5% van je bankroll [dat is hier met 10% dus aanmerkelijk hoger, maar hier maakt het ook minder uit als je alles verliest].
Daarbij is een max-bet expliciet zeldzaam. Een kleine bet is 0.5%, een normale 1-1.5%, en een grote 2.5%.
Dat is een vorm van realistisch en verstandig money management.

Dit is een spel, dus dan is dat absoluut niet nodig.. maar als je dan fors verliest en daardoor weinig opties hebt - das gewoon een logisch gevolg.


Een dergelijke voorzichtigere strategie zorgt daarentegen wel voor kleinere verschillen, dus als je dan eindigt met nieuwjaarsspringen waarbij praktisch iedereen nog kan winnen door odds van 10x.. ja, krijgt een wat willekeurig tintje ;)
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Realitynet wedkantoor
« Reactie #1273 Gepost op: 6-01-2016, 23:46:51 »
Ik vind het leuk als iedereen nog kan winnen aan het einde hoor Daisy, maar dan slaat de rest van het jaar niet echt heel veel ergens op.
Je zag nu al ( logisch ) dat aan het eind iedereen maximaal ging inzetten om te winnen. Wanneer je dit naar 30% verhoogt zal je al helemaal krijgen dat het alleen maar van December afhangt.

Ik denk dat blind betten al een maatregel is die het voor een koploper lastiger maakt de laatste maand, maar misschien kan expert HDD hier meer over zeggen.

Huhwut, had ik een flinke atletiekbet? Dacht dat ik wel meerdere vrij forse payouts had, oa met AA Gent en met PSV.

Die had je inderdaad ook, maar de echte klapper maakte je in mijn herinerring met Bolt en Fraser-Pryce met x5 waarbij je 100 inzette ofzo ;)
You'll never walk alone

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Realitynet wedkantoor
« Reactie #1274 Gepost op: 7-01-2016, 11:11:39 »
Die had je inderdaad ook, maar de echte klapper maakte je in mijn herinerring met Bolt en Fraser-Pryce met x5 waarbij je 100 inzette ofzo ;)

Je hebt gelijk  ::ok::

Citaat
Ik denk dat blind betten al een maatregel is die het voor een koploper lastiger maakt de laatste maand, maar misschien kan expert HDD hier meer over zeggen.

Bet expert hdd was gisteravond even bed expert  ;D

Ja, je moet bij iets als dit het belang van het koploperschap niet overschatten.
Bij andere pools heb je dat tegen het eind misschien nog 2-3 personen daadwerkelijk kans maken. Als men hier de laatste week goed had gebet, dan was dat meer dan de helft geweest. Iedereen boven de 700 or something, dus een man of 8-10?

Dat is ook niet echt te verhelpen voor een koploper. Die zal meestal een bankroll van 1500-2000 hebben, en door gegarandeerd hoge nieuwjaarsspring odds zijn winsten van 500 goed mogelijk, en zelfs van 1000 haalbaar. Dus als jan met de pet het hele jaar quitte heeft gedraaid, heeft hij absoluut een kans voor de eindoverwinning. Net als piet met de jas die het hele jaar constant kleine verliezen heeft geleden en op 750 staat. 
Enigszins raar, maar wel de praktijk.
Als je de 10% zou verhogen in de laatste maand, dan verlaag je de drempel. Misschien naar 400. In dat geval heeft in de laatste week misschien 90% van de deelnemers kans op de eindoverwinning.
Dan kan je de eerste 11 maanden doen wat je wilt want het is toch nauwelijks relevant.

Andere reden dat een koploper niet zo indrukwekkend hier is, is doordat je door gesloten bets niet kunt verdedigen. Goede regel, maakt voor een beter spel, maar irritant voor de koploper.

Het effect is dat een koploper in de laatste ronde moet aannemen dat de rest optimaal bet. Dat betekent in praktijk meestal dat hij altijd wordt ingehaald indien hijzelf niets inzet - alleen de inhaler verschilt.
Koploper moet daarom een maxbet op de favoriet zetten, en wint dus alleen als de favoriet wint. In dit jaar was dat grofweg  50%, maar dat zal doorgaans lager zijn, misschien 35% of 40%.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Realitynet wedkantoor
« Reactie #1275 Gepost op: 7-01-2016, 17:56:17 »
Goede suggestie, maar misschien met vakanties lastig. Ik vind het ook belangrijk dat het een beetje vrijblijvend blijft. Als mensen wekelijks iets 'moeten' is de lol er misschien sneller vanaf.

Vind overigens wel dat er iets bedacht moet worden op mensen die heel laat instromen ( was dit jaar niet ) of nauwelijks inzetten.

Vrijblijvend houden, maar alleen deelnemers die bij - ik roep wat - meer dan 60% van de weddenschappen iets hebben ingezet, mee laten tellen voor het klassement?

Heeft ook als resultaat dat deelnemers die na grofweg 40% van het jaar instromen al niet meer voor het klassement in aanmerking komen.
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Realitynet wedkantoor
« Reactie #1276 Gepost op: 7-01-2016, 19:54:45 »
Ik heb een Excel-file gebouwd, dus ik wil nog wel een jaar :D

Voorstellen voor wijziging regels

- De laatste maand wordt er blind ingezet
- Ik stel vooraf een kalender op, waarbij ik her en der ruimte over laat voor vrijheid. Neem denk ik ook iets minder bets over het gehele jaar.
- Mensen moeten aan 60 % van weddenschappen hebben meegedaan om voor het eindklassement in aanspraak te komen
- Per 10 weddenschappen waaraan je deelneemt krijg je een joker, die je kan inzetten om een odd die jij wil kiezen met 20 % te verhogen. Dus iemand met x2 wordt dan x 2,4 . Iemand met x10 wordt x12. Per weddenschap kan maximaal 1 joker ingezet worden. Je moet minimaal 10 inzetten om voor een joker in aanmerking te komen.

Ben benieuwd wat jullie hiervan vinden ;).

10%-regel blijft wat mij betreft staan
« Laatst bewerkt op: 8-01-2016, 00:22:51 door Nieky »
You'll never walk alone

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Realitynet wedkantoor
« Reactie #1277 Gepost op: 7-01-2016, 19:56:19 »
Helemaal top wat mij betreft ::ok::

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: Realitynet wedkantoor
« Reactie #1278 Gepost op: 7-01-2016, 19:57:28 »
Ik vind het goede ideeën. Vooral die jokers vind ik best een goede idee, en ook een idee die voor een belangrijke rol kan gaan spelen binnen het spel. En ook de regel van minimaal 60% van de weddenschappen meedoen vind ik een goede regel ::bravo::

Maar het belangrijkste: Nog een jaar het Wedkantoor ::bravo::
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Realitynet wedkantoor
« Reactie #1279 Gepost op: 7-01-2016, 19:59:54 »
Tata Steel Chess Tournament begint bijna..... dat lijkt me wel een leuke om mee te beginnen  ::hypocriet:: (of anders het kandidatentoernooi in maart....)
Wit is ook een kleur!