Auteur Topic: Aflevering 11 opdracht 11.2 [Londen] "De Kroonjuwelen van Buckingham Palace"  (gelezen 9572 keer)

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Beste finalisten,



Welkom hier bij Buckingham Palace. Hier gaan jullie jullie laatste actie-opdracht uitvoeren. Lekkere donkere nacht hebben we uitgekozen, nietwaar? Vinden wij ook. Jullie gaan vannacht inbreken in Buckingham Palace en proberen de kroonjuwelen te stelen.
Wat jullie verder moeten weten:
* De juwelen liggen in een kluis op de tweede verdieping van het paleis, aan het einde van de gang.
* Er zijn meerdere bewakers in het paleis aanwezig, op iedere verdieping eentje, en twee man in de tuin.
* Alle bewakers hebben een vaste ronde, die een vaste tijd duurt. De tuinbewakers lopen samen, en hun ronde duurt 15 minuten. De bewaker van de begane grond heeft een ronde die 10 minuten duurt. De bewakers van de andere verdiepingen hebben een ronde die 10 minuten duurt. Daarnaast is er nog een bewaker die vast in zijn hokje op de begane grond zit en op televisieschermen kijkt. Hij heeft 8 schermen. In het paleis hangen 32 camera's. Ieder beeld blijft 10 seconden in beeld voor er een volgende camera komt; dus iedere camera is 30 seconden niet in beeld. Let op: de bewakers kunnen elkaar helpen door naar een andere etage te gaan.
* De kamer van de kluis heeft nog een extra verdediging: de kluis wordt bewaakt door lasers, en door een alarm. Indien het alarm afgaat hebben jullie nog maximaal 3 minuten om heelhuids bij ons te komen.
* Indien je wordt gesnapt door een bewaker en hij je heeft afgetikt ben je af. Let op: de bewakers zijn getrainde hardlopers.
* In het paleis zijn trappen, maar ook liften. De liften gaan sneller, maar maken ook veel meer geluid. En bij de bewaking gaat 20 seconden na gebruik een lampje branden.
* Om het jullie makkelijker te maken hebben we hier wat items liggen die jullie goed kunnen gebruiken: een snijbrander, een taser waarmee je een bewaker 5 seconden uitschakelt, een lang touw, een taart, een handleiding om de kluis in 2 minuten te openen, een busje magnesiumpoeder, een zakje ballonnen, een ladder. Van ieder object is er slechts eentje. Let op: denk goed na wat je meeneemt, want alles heeft zijn gewicht enkan je vertragen.
* Hoe meer juwelen jullie bij ons brengen, des te meer geld wordt er verdiend.
Hoe jullie het gaan aanpakken maakt ons niet uit, maar... het is wel een actie-opdracht. Jullie mogen gerust hier eerst wat overleggen, maar uiterlijk woensdagavond willen we jullie actieformulier binnen hebben.

Zoals gezegd, dit is een actie-opdracht.
* Hoe ga je het aanpakken?
* Ga je mollen of niet?
* Hoeveel juwelen denken jullie mee te nemen?
* Welke artikelen wil je meenemen het paleis in?

Deelname is verplicht! Wij willen jullie actieformulier uiterlijk woensdagavond 24:00 binnen hebben.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Hier nog overleg?

Ik denk dat we met de ladder de eerste verdieping kunnen bereiken. Moet er wel iemand buiten blijven om dat ding weer weg te halen, anders ruiken de bewakers onraad. Hebben we precies 15 minuten om naar boven te klimmen, een raampje uit te snijden, het raam van binnenuit te openen en daarmee het alarm af te laten gaan.

Iemand een beter idee?
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
die lasers moeten we dan moeilijk lopen ?
ik bedoel het alarm gaat toch af.
of doen die lasers een beetje veel au ?

Anders zou ik zeggen frontale aanval. Vrouwen en kinderen eerst. Ik wacht in de vluchtauto :D
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Bubbles

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Ok, wat gaan we nu doen?

Diegene die achter blijft voor de ladder blijft altijd buiten dan? Misschien is het ook handig om die taser mee te nemen die een bewaker even uitschakelt? En de handleiding om de kluis snel te openen lijkt me ook wel handig. :D

Ik zou met de ladder inderdaad naar binnen gaan. Dan proberen bij de kluis te komen en ze met behulp van de handleiding zo snel mogelijk openen? Jullie nog andere ideeën?
« Laatst bewerkt op: 24-03-2015, 23:01:30 door Bubbles »
"Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end."

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
dus we nemen mee de trap.
Die wordt ook weer snel weggezet.
Dan nemen we mee de handleiding, de taser en de snijbrander.
Wat denk je eigenlijk van dat magnesiumpoeder.
Dan zien we de lasers denk ik.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Bubbles

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
 ::jaja:: magnesiumpoeder kunnen we ook nog wel doen.

Dus we nemen de ladder. Deze zetten we snel weg. Dan proberen we naar de kluis te gaan zonder gepakt te worden. En dan bij de kluis kunnen we hopelijk door het magnesiumpoeder de lasers zien, en met de snijbrander en de handleiding proberen we ze dan snel te openen.

Zoiets doen? :D
"Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end."

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
::bravo::
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Even nog een toelichting die misschien niet helemaal duidelijk was: het gaat er niet om welke artikelen jullie samen meenemen, maar wie welke artikelen meeneemt; dus jullie persoonlijke artikelen. (jullie mogen naderhand gerust ruilen, maar het gaat om de beginartikelen)
Ich bin ein Bärliner!

Offline Bubbles

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Maar elk artikel mag maar 1x meegenomen worden? Of mogen we allemaal bv. de ladder opgeven?
*Note to myself: Bubbles moet beter lezen. :P

Zal ik de ladder en de handleiding meenemen?
« Laatst bewerkt op: 25-03-2015, 15:09:13 door Bubbles »
"Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end."

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Maar degene met ladder moet buiten blijven, toch? Om dat ding weer weg te zetten?

Zat zelf nog aan het touw te denken, kunnen we via een raam op de tweede verdieping weer ontsnappen.

Dus ik denk:
Persoon 1: Ladder (eventueel taart, want wachten maakt hongerig)
Persoon 2: Handleiding, snijbrander, magnesiumpoeder (zorgt voor openen kluis)
Persoon 3: Touw, eventueel taser? (zorgt voor ontsnappingsroute) -> wil ik wel doen

Geen idee wat we met ballonnen zouden moeten.

Zoiets?
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline Bubbles

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Ik zal de handleiding, magnesiumpoeder en snijbrander doen :)
"Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end."

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Bubbles, jij hoeft alleen nog maar je artikelen op te sturen, de rest heb ik al!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Ik zal de handleiding, magnesiumpoeder en snijbrander doen :)

 ::ok::

Lukie dan ladder? Of wil je actie?
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
doe mij die ladder maar. Moet ik die ook nog eens terug zetten of springen jullie naar beneden ? #dtv
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Nee, ik neem touw mee. Gaan we abseilen. :)
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
sterkte ::ok::

dan ga ik even een verhaaltje schrijven met een ladder.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Beste finalisten,



Mollenvanger en LdHmolletje stonden te wachten bij een paar bosjes. Nadat eindelijk de kandidaten waren verschenen nam MV het woord: "Welkom hier bij Buckingham Palace. Nog maar een paar opdrachten en het is zover. Dan weten jullie en de kijkers thuis wie de mol is. Maar voordat het zover is nog een lastige opgave voor jullie." "Lekkere donkere nacht hebben we uitgekozen, nietwaar?" ging LdHmolletje verder, "Vinden wij ook. Achter jullie bevindt zich misschien wel het bekendste gebouw van Engeland. In dit gebouw bevinden zich de kroonjuwelen van Engeland. En die mogen jullie voor ons gaan halen. Jawel, jullie gaan vannacht inbreken in Buckingham Palace en proberen de kroonjuwelen van the Queen te stelen."

***Biecht Lukie4: Echt, die lui zijn helemaal gek geworden volgens mij. Hoe moeten wij in hemelsnaam die juwelen uit het misschien wel zwaarst beveiligde gebouw van Engeland gaan stelen. Ik zou het niet weten.***

***Biecht Duncton: Uhm... Het enige wat ik eigenlijk kan bedenken: hoe bedenken ze het?***

***Biecht Bubbles: Tja, dit is de finale. Zoiets had ik eigenlijk wel verwacht. Ze willen het ons nog eenmaal echt lastig maken...***

MV ging verder: "Er zijn een aantal dingen die jullie moeten weten. De juwelen liggen in een kluis op de tweede verdieping van het paleis, aan het einde van de gang. Er zijn meerdere bewakers in het paleis aanwezig, op iedere verdieping eentje, en twee man in de tuin. Alle bewakers hebben een vaste ronde, die een vaste tijd duurt. De tuinbewakers lopen samen, en hun ronde duurt 15 minuten. De bewaker van de begane grond heeft een ronde die 10 minuten duurt. De bewakers van de andere verdiepingen hebben een ronde die 10 minuten duurt. Daarnaast is er nog een bewaker die vast in zijn hokje op de begane grond zit en op televisieschermen kijkt. Hij heeft 8 schermen. In het paleis hangen 32 camera's. Ieder beeld blijft 10 seconden in beeld voor er een volgende camera komt; dus iedere camera is 30 seconden niet in beeld. Let op: de bewakers kunnen elkaar helpen door naar een andere etage te gaan."

***Biecht Lukie: Jeetje, wat kan die MV ratelen zeg. Denk je nu werkelijk dat ik dat allemaal zo snel kan onthouden?***

"De kamer van de kluis heeft nog een extra verdediging, want de kluis wordt bewaakt door lasers, en door een alarm. Indien het alarm afgaat hebben jullie nog maximaal 3 minuten om heelhuids bij ons te komen. Indien je wordt gesnapt door een bewaker en hij je heeft afgetikt ben je af. Houdt er rekening mee dat de bewakers getrainde hardlopers zijn. In het paleis zijn trappen, maar ook liften. De liften gaan sneller, maar maken ook veel meer geluid. En bij de bewaking gaat 20 seconden na gebruik een lampje branden." LdH nam het woord weer over en legde het laatste uit: "Om het jullie makkelijker te maken hebben we hier wat items liggen die jullie goed kunnen gebruiken: een snijbrander, een taser waarmee je een bewaker 5 seconden uitschakelt, een lang touw, een taart, een handleiding om de kluis in 2 minuten te openen, een busje magnesiumpoeder, een zakje ballonnen en een ladder. Jullie krijgen nu 5 minuten om te bespreken hoe jullie het gaan aanpakken, en welke items jullie willen meenemen. Tot slot: hoe meer juwelen jullie bij ons brengen, des te meer geld wordt er verdiend. Succes!"

De 3 finalisten begonnen druk te discussiëren over hoe ze het zouden aanpakken en wie welk item mee zou nemen.

***Biecht Bubbles: En dan zeggen ze dat vrouwen kakelen. Nou, die Duncton en Lukie kunnen er ook wat van. Maar volgens mij hebben we de perfecte strategie uitbedacht om zoveel mogelijk juwelen mee te nemen weer hiernaartoe.***

Bubbles propte de handleiding in haar riem, en het busje magnesiumpoeder in haar broekzak. Vervolgens probeerde ze de snijbrander mee te nemen. Na wat getrek had ze het goed vast. Helaas kon ze vanwege het gewicht niet echt hard opschieten. Duncton pakt snel de taser en het touw mee. Lukie sneert hem nog toe: "Wat ben jij een heer, Duncton, dat je de dame in ons gezelschap die zware snijbrander laat tillen. Kijk, ik heb met de ladder en taart mijn handen al vol." Maar Duncton hoorde het niet. Hij stormde naar het hek waar hij in de verte de tuinbewakers net zag weglopen. Hij schreeuwde op gedempte toon dat ze eens moesten opschieten.
Ich bin ein Bärliner!

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
***Biecht Duncton: Echt, volgens mij hebben we te maken met 2 mollen. Dat hoeft toch niet zo lang te duren om hier te komen met die paar artikelen?***

Nadat Bubbles en Lukie aangepuft kwamen bespraken ze nog eventjes kort de aanpak. Lukie rende met zijn ladder en Bubbles met de snijbrander naar een kant van het gebouw waar enkel de maan op scheen. Lukie zette voorzichtig de ladder tegen de gevel. Bubbles klom naar boven, en nadat Duncton nog snel had gekeken of er werkelijk niemand in zicht was reikte hij haar de snijbrander aan. Zo voorzichtig als mogelijk sneed ze door het glas  en tikte het ruitje in. Het viel echter in scherven op de grond. Ze stonden als verstijfd. Pas toen Bubbles zeker wist dat de bewaker op de eerste verdieping niks had gehoord ging ze naar binnen. Duncton volgde snel. Lukie haalde snel de ladder weg, en rende ook als een bezetene met de snijbrander naar een bosje in de buurt. Net op tijd, zo bleek, want de bewakers kwamen net de hoek om.

***Biecht Lukie: Wow, dat ging maar net goed. 10 seconden later en ik was de pineut geweest. Wel opvallend hoe lang Bubbles erover deed om dat raampje in te tikken. En die Duncton? Die had ik toch ook wat sneller verwacht. Maar goed, mijn taak is nu het in de gaten houden van de bewakers hier en het kijken naar een touw uit het raam van de juwelenkamer. Op dat moment moet ik weer in actie schieten.***

***Biecht Bubbles: Het was even oppassen met het gevallen raam, maar verder liep het volgens mij als gesmeerd. Ik wist niet dat ik dit kon!***

Duncton en Bubbles waren ondertussen op de eerste verdieping aangekomen. Stil openden ze de deur op een kier en zagen niemand. "We moeten maar wachten tot de bewaker voorbij is gekomen. Dan weten we hoe lang we hebben om naar de tweede verdieping te gaan," fluisterde Bubbles. Duncton fluisterde terug: "Dat is een goeie. En weet je wat? Als jij nou de tegengestelde richting van de bewaker uitgaat, dan ga ik de kant van de bewaker op. Mochten we toch gesnapt worden, dan kan de ander nog verder gaan. Ik ben hier ooit met school geweest, en ik weet dat er hier meerdere trappen zijn. Oh ja, wacht bij de tweede verdieping ook weer even tot de bewaker voorbij is. We wachten dan in de juwelenkamer op elkaar." Zo gezegd, zo gedaan. Nadat de bewaker voorbij was gekomen sloop Bubbles naar de eerste trap die ze zag, en ook Duncton sloop door de gang naar een andere trap.

Ondertussen had Lukie het zich makkelijk gemaakt. Hij had een boom gevonden waar hij heerlijk tegenaan ging leunen, met uitzicht op de juwelenkamer. Hoewel hij wist dat de taart voor noodgevallen was, nam hij toch stiekem een hapje. Hij hield wel alles goed in de gaten.

Duncton was eerder op de tweede verdieping en was naar de kamer naast de juwelenkamer gelopen. Snel ging hij naar binnen en opende heel voorzichtig het raam. Hij knoopte het touw alvast goed vast, en sloot het raam weer. In de verte zag hij Bubbles aankomen en dus ging hij snel de juwelenkamer binnen. Een minuutje later kwam ook Bubbles. "Pfoeh, dat is wel spannend, ik kon me nog net verbergen voor de bewaker." Aangezien ze nog wel voldoende tijd leken te hebben besloten ze eerst rustig de situatie in de kamer te gaan bekijken.

***Biecht Duncton: De kluis bevond zich aan de andere kant van de kamer, op een meter of 10 van de muur. Ik had die kamer toch wat kleiner gedacht. Maar gelukkig stonden er nauwelijks obstakels.***

***Biecht Bubbles: Spannend dit! Nu kwam goed van pas dat ik weleens naar die spannende films kijk. Zo wist ik dat je dat magnesiumpoeder voorzichtig moest blazen, en dat je dan de laserlijnen te zien kreeg. En het werkte nog ook! Gelukkig waren er niet zo heel veel.***

Op katachtige wijze ging Bubbles naar de kluis en raakte daadwerkelijk geen enkele laserstraal. Snel pakte ze haar handleiding en begon met het openen van de kluis. Voorzichtig ging Duncton op zijn lenigst ook langs de stralen, ook al ging het bij hem een heel stuk moeilijker en minder gracieus dan bij Bubbles.

Lukie ondertussen lette vanuit zijn schuilplek nu extra goed op. Hij had de 2 al in de kamer gezien, en ook had hij in de kamer ernaast al gezien dat het touw klaar hing. Ondertussen nam hij nog maar eens een klein hapje van de taart.

"Yes, die handleiding klopte!" riep Bubbles, "het duurde inderdaad maar 2 minuten!" Duncton reageerde kwaad: "Ssst; wil je ons soms verraden? Dat mag wel wat stiller." Maar terwijl hij dat zei stormde hij ineens op de kluis af, zonder op de stralen te letten. Een verbouwereerde Bubbles achterlatend griste hij een stuk of 5 juwelen mee en stormde de gang op. Ook Bubbles pakte snel wat juwelen en rende voor wat ze waard was aangezien nu ook het alarm was afgegaan.

Ich bin ein Bärliner!

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Beneden schrok Lukie hevig van het alarm. Gelukkig waren de bewakers nog een eind weg, dus misschien maakten ze nog een kans. Bubbles rende de kant op die de bewaker tijdens zijn route nam, en leek eventjes uit de greep van de bewakers. Duncton leek wel het haasje te zijn, maar wist nog net de bewaker te taseren. Snel gooide hij het touw het raam uit en al struikelend nam hij het touw en seilde naar beneden ab. Daar zag hij Lukie al klaar staan. Helaas stonden er ook 2 stevige bewakers op maar een paar meter afstand. Snel gooide hij een paar juwelen naar Lukie en riep hem toe: "Lukie, probeer er eentje te grijpen en ren dan naar de uitgang."

***Biecht Duncton: Tja, dat was het dan. Vlak voor de finish gepakt. Wel apart, want ik had ze eerlijk gezegd niet hier verwacht. Maar gelukkig heeft Lukie volgens mij een juweel kunnen grijpen, zodat we in ieder geval niet met lege handen aankomen.***

***Biecht Lukie: Die Duncton kan echt niet gooien. Maar gelukkig heb ik in ieder geval nog een juweel kunnen grijpen. De bewakers naderden mij ook snel, maar ik kon nog snel de taart, na ja, dat wat er nog van over was, naar hen werpen. Zo kwam ik in ieder geval nog op het nippertje veilig buiten.***

Bubbles leek van de situatie gebruik te maken en leek ongezien beneden te zijn gekomen. Maar zonder dat ze er erg in had voelde ze ineens een tik tegen haar rug. Het was de bewaker die bij de camera's had gezeten en op het tumult was afgekomen.

***Biecht Bubbles: Nee, ik was er zo dichtbij. Ik dacht echt van het tumult gebruik te kunnen maken. Hopelijk zijn Lukie en Duncton wel veilig buiten het hek aangekomen.***

Een kwartier later stonden 3 uitgeputte deelnemers te wachten op wat komen ging. Nadat MV en LdHmolletje waren gekomen nam LdH het woord: "En Lukie, was de taart lekker?" Lukie werd een beetje rood, maar zei vol overtuiging: "Ja, hij was heerlijk!" LdH ging verder: "Okay, hier zijn jullie dan. Laat ons eerst eens kijken naar de juwelen die jullie niet uitbetaald zullen krijgen. Eens kijken, Bubbles, jij had er 3, maar die leveren geen 1500 Euro op, want je bent gepakt. En Duncton, jij had er volgens mij in eerste instantie 5, maar nu heb je er maar... 2? Tja, ook die 1000 Euro gaan niet in de pot."

***Biecht Bubbles: Oei, hij ook al gepakt? Dat had ik niet zien aankomen."

"En Lukie, laat jij eens zien. Ah, een heel mooie saffier. En aangezien jij wel net op het nippertje hier veilig bent aangekomen levert dat jullie toch mooi 500 Euro op." De 3 finalisten begonnen toch te juichen tot MV zei: "Ik hou toch dat briefje van 500 Euro; en ik wil graag 500 Euro van de penningmeester hebben. Want we moesten jullie, Bubbles en Duncton wel vrij gaan kopen. De boete bedroeg 500 Euro per persoon... Dus, helaas, jullie pot gaat 500 Euro in de min."
Ich bin ein Bärliner!

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
jongens jullie zijn echt kansloos ::ohno::
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.