Auteur Topic: Aflevering 12: [DE ONTKNOPING] "Wie is de mol?"  (gelezen 28581 keer)

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Aflevering 12: [DE ONTKNOPING] "Wie is de mol?"
« Gepost op: 30-03-2015, 19:48:42 »
In dit topic is het zo tijd voor de ontknoping...
« Laatst bewerkt op: 30-03-2015, 20:20:36 door Mollenvanger-MV »

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Aflevering 12: [DE ONTKNOPING] "Wie is de mol"
« Reactie #1 Gepost op: 30-03-2015, 20:01:32 »
11 weken geleden begonnen 13 enthousiaste kandidaten aan reis door Engeland, Ierland en Wales. Na een reis vol avontuur, bedrog en plottwisten zijn er nog 3 kandidaten over: Lukie, Duncton en Bubbles. De kandidatengroep komt vandaag voor het eerst weer bij elkaar in stijl: in een Britse pub. Voor iedereen wordt straks duidelijk wie de winnaar is, wie de verliezer is en nog belangrijker het antwoord op die ene vraag: Wie is... de mol?

Tijd voor de ontknoping!

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Aflevering 12: [DE ONTKNOPING] "Wie is de mol"
« Reactie #2 Gepost op: 30-03-2015, 20:02:16 »
En daar komen de eerste afvallers binnen, Molbelg, JPMOL, Bjorrn zij hebben niet veel gezien. Jongens, hoe hebben jullie deze serie van de zijlijn beleefd?

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Aflevering 12: [DE ONTKNOPING] "Wie is de mol"
« Reactie #3 Gepost op: 30-03-2015, 20:03:02 »
Ondertussen komen ook de vrienden Wouter en Nys-Fan binnen. Wouter, twee keer een rood scherm, hoe pijnlijk is dat?

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 12: [DE ONTKNOPING] "Wie is de mol"
« Reactie #4 Gepost op: 30-03-2015, 20:06:27 »
Wouter, twee keer een rood scherm, hoe pijnlijk is dat?


Dat is totaal niet leuk.Ik hield na de executie waar Nys afviel maar 2 mogelijke mollen over.
Door mijn eerste rode scherm bleef er nog één optie over en hoewel mijn gevoel echt zei dat het niet kon, kon rationeel niks anders meer.

En dan blijkt dat dit spelletje vooral draait om je gut te volgen ipv. je verstand, want mijn gevoel zei echt de juiste mol
iemand die ik de eerste testen had meegenomen.
klaar voor de strijd

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Aflevering 12: [DE ONTKNOPING] "Wie is de mol"
« Reactie #5 Gepost op: 30-03-2015, 20:07:22 »
Heb je jezelf zitten verbijten terwijl je de rest van de serie volgde? En wie is de mol nu dan Wouter?

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Aflevering 12: [DE ONTKNOPING] "Wie is de mol"
« Reactie #6 Gepost op: 30-03-2015, 20:08:45 »
Wouter, ook nog een vraagje van mij: hoe voelt het dat jij eigenlijk in je eentje de helft van het geld hebt binnen gehaald dat nu in de pot zit, maar dat iemand anders ermee gaat lopen?
Ich bin ein Bärliner!

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Aflevering 12: [DE ONTKNOPING] "Wie is de mol"
« Reactie #7 Gepost op: 30-03-2015, 20:11:45 »
Ondertussen komen ook Pjotr, NextGP en Catshee binnen. "Ga zitten heren". Pjotr, jij viel helaas door omstandigheden af. Had je wel het gevoel dat je op de juiste mol zat?

En Next, Plan Kangoeroe, plan Pita, t mocht allemaal niet baten. Hoe was het om met een tweede afvaller het spel te verlaten? Verzachtte dat de pijn?

Nys-Fan, jij vloog mee met Next. Hebben jullie nog veel nagepraat in het vliegtuig? Of was de vlucht daarvoor te kort?

Catshee, voor jou was het hele spel een feestje. Één groot carnaval, zelfs bij je vertrek had je een smile van oor tot oor. Hoe voelde je je toen je eenmaal thuis was? En nog belangrijker, wie is de mol?

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 12: [DE ONTKNOPING] "Wie is de mol"
« Reactie #8 Gepost op: 30-03-2015, 20:12:13 »
Ik heb mezelf echt verbeten, die trilemma's wou ik echt zelf meedoen, net zoals de  laatste sleutelopdracht.

Ik verdenk Lukie.

Als het Duncton is, heeft die het echt goed gespeeld.
en als het Bubbles is, ben ik echt benieuwd wat er gebeurd is.

@LDhmolletje: dat is het risico van het spel, je weet dat dat kan.
Maar ik gun het de winnaar want het draait om de mol te ontmaskeren, en dat heeft de winnaar dan het beste gedaan
en die verdient dus ook al het geld.
klaar voor de strijd

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Aflevering 12: [DE ONTKNOPING] "Wie is de mol"
« Reactie #9 Gepost op: 30-03-2015, 20:13:22 »
Nou Wouter, ik hoop dan in ieder geval dat er vanuit de winnaar nog een etentje af kan voor jou :)

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Aflevering 12: [DE ONTKNOPING] "Wie is de mol"
« Reactie #10 Gepost op: 30-03-2015, 20:13:59 »
Catshee, doorgaande op dat carnaval een gewetensvraagje: wat zou je liever willen zijn: de Mol of Prins Carnaval? En waarom?
Ich bin ein Bärliner!

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Aflevering 12: [DE ONTKNOPING] "Wie is de mol"
« Reactie #11 Gepost op: 30-03-2015, 20:14:52 »
Wouter, waar heb jij eigenlijk al die kennis opgedaan, want volgens mij wist je zo goed als alles bij de verschillende quizjes...
Ich bin ein Bärliner!

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Aflevering 12: [DE ONTKNOPING] "Wie is de mol"
« Reactie #12 Gepost op: 30-03-2015, 20:16:23 »
Als laatste komen Sjoeter en Starlight binnen.

Sjoeter, jij verbaasde zelfs de presentatoren door degene op wie jij je test invulde toen je uit het spel vloog. Waarom koos je deze persoon? Tunnelvisie?

En Starlight, 50% van de girlpower in deze serie. Hoe heb jij de finaleopdrachten beleefd? Heb jij nog vaak gedacht wat als... wat als ik de sleutel had...? Hoe kijk je terug op het net niet volledig meemaken van de reis?

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 12: [DE ONTKNOPING] "Wie is de mol"
« Reactie #13 Gepost op: 30-03-2015, 20:17:00 »
Wouter, waar heb jij eigenlijk al die kennis opgedaan, want volgens mij wist je zo goed als alles bij de verschillende quizjes...

Ik lees heel veel en ik hou gewoon van quizzen.
Ik zit in een quizteam en bekijk heel veel quizzen (De Slimste mens zowel in Vlaanderen als in Nederland, Blokken,...)
en ik ben zelf ook een grote fan van weetjes dus dat helpt ook altijd wel.
klaar voor de strijd

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Aflevering 12: [DE ONTKNOPING] "Wie is de mol"
« Reactie #14 Gepost op: 30-03-2015, 20:19:13 »
Wouter, je verdenkt Lukie, maar heb je ook aanwijzingen gevonden die naar hem zouden kunnen leiden? Of iets anders waarom Lukie wel de mol zou moeten zijn?
Ich bin ein Bärliner!

Offline Molbelg

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 12: [DE ONTKNOPING] "Wie is de mol"
« Reactie #15 Gepost op: 30-03-2015, 20:23:40 »
En daar komen de eerste afvallers binnen, Molbelg, JPMOL, Bjorrn zij hebben niet veel gezien. Jongens, hoe hebben jullie deze serie van de zijlijn beleefd?
Het is stom want twee van de finalisten verdacht ik bij de eerste test. Maar ik heb toen maar op 1 ervan ingezet en de andere is het denkik. Het is dus hard want ik had er veel langer in kunnen blijven denkik.

Of het moest toch die derde persoon zijn...
#teamamaimiljaarde

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 12: [DE ONTKNOPING] "Wie is de mol"
« Reactie #16 Gepost op: 30-03-2015, 20:24:07 »
Gewoon guttfeeling:

Hij zat in mijn top 3 mollen (samen met Catshee en Sjoeter) de eerste testen die ik maakte (tot Nys uitviel)
Toen Nys uitviel, wist ik perfect hoe die zijn test gemaakt had en hij had meer ingezet op Lukie en Sjoeter dan ik had gedaan.

Ik ging vol op Catshee en kreeg mijn eerste rode scherm. Catshee kon dus niet meer.
Sjoeter kreeg ook rood.

Dus daarop terugkijkend moet het Lukie zijn, en denk ik dat ik een telfout gemaakt heb met de testen te vergelijken.
(of ik heb gewoon bijzonder veel chance gehad als het toch een van de andere is)

Ik heb nog een reden, maar ik wil nog niets spoilen vandaar...
klaar voor de strijd

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Aflevering 12: [DE ONTKNOPING] "Wie is de mol?"
« Reactie #17 Gepost op: 30-03-2015, 20:24:53 »
Terwijl sommige mensen nog nadenken over hun antwoord stappen winnaar, verliezer en mol, Lukie, Duncton, Bubbles de pub binnen. Ze krijgen een staande ovatie van hun medekandidaten  ::boogie:: ::respect:: ::hyper::

Online Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 12: [DE ONTKNOPING] "Wie is de mol"
« Reactie #18 Gepost op: 30-03-2015, 20:24:56 »
En Starlight, 50% van de girlpower in deze serie. Hoe heb jij de finaleopdrachten beleefd? Heb jij nog vaak gedacht wat als... wat als ik de sleutel had...? Hoe kijk je terug op het net niet volledig meemaken van de reis?
Het voelt echt heel pijnlijk om niet in de finale te zitten en al die opdrachten niet meer te kunnen doen terwijl ik er zó dichtbij was. Net als Wouterv heb ik ook te veel mijn verstand gevolgd. Ik ben te lang blijven spreiden, en ook nog door een iets té logische redenatie tijdelijk van hoofdverdachte geswitcht. Uiteindelijk wist ik dan zeker dat die persoon die ik vanaf het begin af aan verdacht het écht moest zijn, maar ik ben te laat vol op die persoon gegaan; het blijven spreiden in eerdere testen is waarschijnlijk wat me de kop heeft gekost. Ik had dus gewoon m'n gevoel moeten volgen, maar ja, dat is achteraf praten. Dus ik heb zeker constant "wat als" gedachtes gehad, onder andere ook "wat als ik de sleutel had", ja.
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline catshee

  • Forumlid
Re: Aflevering 12: [DE ONTKNOPING] "Wie is de mol"
« Reactie #19 Gepost op: 30-03-2015, 20:25:04 »
Catshee, voor jou was het hele spel een feestje. Één groot carnaval, zelfs bij je vertrek had je een smile van oor tot oor. Hoe voelde je je toen je eenmaal thuis was? En nog belangrijker, wie is de mol?

Natuurlijk baalde ik wel een beetje, maar uiteindelijk kwam het niet als een verassing. Ik zat niet echt goed in het spel en er is maar zoveel dat je kan doen als je het spel niet erg hard achter of voor de schermen gespeeld hebt :P Dus ik had er aan de andere kant ook wel vrede mee.

En wie de mol is... Ik zat volledig op Bubbles, heb Duncton nooit verdacht en Lukie kon het om een of andere reden gewoon niet zijn...

Nu denk ik dan toch Lukie :-\\

Catshee, doorgaande op dat carnaval een gewetensvraagje: wat zou je liever willen zijn: de Mol of Prins Carnaval? En waarom?

Prins Carnaval is zoveel verantwoordelijkheid, mag je ook veel niet drinken enzo en is uiteindelijk best een officiële bedoeling. Liever Mol dus want als je dan bezopen bent is dat de ideale dekmantel en je hebt te minste nog wat te lachen ;)