Auteur Topic: Bedankt Mollenvanger-MV en Ldhmolletje  (gelezen 15852 keer)

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Bedankt Mollenvanger-MV en Ldhmolletje
« Gepost op: 30-03-2015, 22:07:47 »
Het staat ook wel in mijn molbiecht maar ik wil het hier nog even apart doen.

Super gedaan heren!

Prachtige opdrachten verzonnen.  ::joehoe::
Mooie verhalen geschreven. ::confettie::
En wat een aanwijzingen ::oink::
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Bedankt Mollenvanger-MV en Ldhmolletje
« Reactie #1 Gepost op: 30-03-2015, 22:08:19 »
Zoals ik al eerder zei, echt bedankt voor het fijne spel.
klaar voor de strijd

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Bedankt Mollenvanger-MV en Ldhmolletje
« Reactie #2 Gepost op: 30-03-2015, 22:10:40 »
Heren, echt super goed gedaan, ik denk een zeer geslaagd spel. Leuke en afwisselende opdrachten, onverwachte twists, spanning en fanatieke kandidaten. Top! ::bravo:: ::ok::

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: Bedankt Mollenvanger-MV en Ldhmolletje
« Reactie #3 Gepost op: 30-03-2015, 22:12:00 »
Bedankt voor het organiseren van dit leuke spel. Ik heb genoten van het meelezen met dit spel. En zoals hier al gezegd is, super leuke opdrachten en ook veel leuke hints ::bravo::
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline NextGP

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Spartapoes
Re: Bedankt Mollenvanger-MV en Ldhmolletje
« Reactie #4 Gepost op: 30-03-2015, 22:12:52 »
Ik heb het al een paar keer gezegd, maar superbedankt! Het was top!  ::bravo:: Jammer dat ik relatief vroeg het spel moest verlaten, maar het waren echt hele tofffe opdrachten!  ::confettie::



Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Bedankt Mollenvanger-MV en Ldhmolletje
« Reactie #5 Gepost op: 30-03-2015, 22:13:11 »
Ik had dit in het ontknopingstopic al gedaan maar hierbij nog eens:

Ik wil ook nog even LdH en MV bedanken voor de organisatie en ook alle medekandidaten bedankt voor het leuke spel ::bravo:: Ik vond het superleuk om mee te doen, opdrachten te maken en aanwijzingen te zoeken, en elke keer de test op het allerlaatste moment in te leveren omdat ik maar bleef twijfelen ;D

"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Bedankt Mollenvanger-MV en Ldhmolletje
« Reactie #6 Gepost op: 30-03-2015, 22:19:50 »
Well done! Mooie locaties, sterke opdrachten, verrassende twists. Zat echt heel goed in elkaar en ik vond het super om mee te doen. ::bravo::

Bedankt voor de organisatie! ::bravo::
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Bedankt Mollenvanger-MV en Ldhmolletje
« Reactie #7 Gepost op: 30-03-2015, 22:47:43 »
Heb erg genoten van deze WIDM online, echt super gedaan. En wat een mooie hints! ::bravo::
Keep calm and eat chocolates!

Offline catshee

  • Forumlid
Re: Bedankt Mollenvanger-MV en Ldhmolletje
« Reactie #8 Gepost op: 30-03-2015, 23:02:38 »


Jullie zijn

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)


Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: Bedankt Mollenvanger-MV en Ldhmolletje
« Reactie #9 Gepost op: 30-03-2015, 23:07:30 »
Goed gedaan MV en LdH ::bravo::
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline NF07

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Bedankt Mollenvanger-MV en Ldhmolletje
« Reactie #10 Gepost op: 31-03-2015, 00:14:21 »
Top gedaan kerels!!!!!!!

Enorm respect voor jullie, en vooral jullie stiptheid was bewonderenswaardig! :)
Lomperik..

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Bedankt Mollenvanger-MV en Ldhmolletje
« Reactie #11 Gepost op: 31-03-2015, 03:17:31 »
Super gedaan heren!! ::bravo::
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Bedankt Mollenvanger-MV en Ldhmolletje
« Reactie #12 Gepost op: 3-04-2015, 11:07:05 »
Leuk gedaan ::bravo::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline JP1999

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Friends?
Re: Bedankt Mollenvanger-MV en Ldhmolletje
« Reactie #13 Gepost op: 3-04-2015, 20:03:08 »
Al was het maar kort voor mij, superleuke serie  ::bravo:: ::bravo::

Offline Bubbles

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Bedankt Mollenvanger-MV en Ldhmolletje
« Reactie #14 Gepost op: 4-04-2015, 23:56:21 »
Namens mij ook nog een keer van harte bedankt heren. ::bravo:: Zoals al eerder aangehaald: leuke locaties, leuke twist, en vooral hele leuke, afwisselende opdrachten. Ik heb inmiddels al een aantal WIDMO spellen gespeeld, maar ik durf zeggen dat dit misschien wel het leukste was dat ik al meegedaan heb, dus echt complimenten. ::ok:: ::ok:: ::ok::
"Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end."

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Bedankt Mollenvanger-MV en Ldhmolletje
« Reactie #15 Gepost op: 5-04-2015, 22:18:37 »
Allereerst dank voor alle positieve reacties. Dat geeft ook een boost een volgende serie te willen maken :)  Ik heb al eerder even een bedankje gedaan, maar dat ga ik nogmaals doen.

Alle kandidaten, en afvallers bedankt voor jullie inzet, jullie activiteit en deelname

Alle juryleden, bedankt voor jullie beoordelingen, ik denk dat het jury aspect met de weekopdracht best wel goed uit de verf is gekomen.

Alle kijkers bedankt voor het volgen, jullie commentaren in de bar en in het kijkerstopic

Dank Timvdons voor het draaien van de bar en voor zijn feedback

Dank ook aan de mol, die zich prima staande heeft gehouden in een fanatieke groep, die dicht boven zijn identiteit zat. Maar toch lekker actief doorgaan met mollen en met molbiechten schrijven.

en laatste natuurlijk dank aan LDHmolletje, zonder wie ik deze serie niet had kunnen maken denk ik (met twee mensen kost al veel tijd, laat staan met één)

 ::bravo:: ::bravo:: ::bravo::

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: Bedankt Mollenvanger-MV en Ldhmolletje
« Reactie #16 Gepost op: 5-04-2015, 22:30:06 »
Graag Gedaan, ik heb het met plezier gedaan en ook heb ik met plezier feedback gegeven
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Bedankt Mollenvanger-MV en Ldhmolletje
« Reactie #17 Gepost op: 5-04-2015, 23:58:37 »
Wie is de mol 2015 zit er nu echt op. Ik moet zeggen, ik kijk er meer dan tevreden op terug. Ruim anderhalf jaar geleden (najaar 2013) had ik al het idee om deze serie in Engeland/Wales te maken. De planning was om dan te starten in maart april 2015. Dat serie er begin 2015 pas kwam had verschillende redenen.

LDH en ik hadden in de periode daarvoor (zomer 2013) ergens anders een andere serie van widm gemaakt (waarbij ik door drukte niet altijd even actief was). Alleen daarvoor wilde ik me al revancheren. Het was voor mij al snel duidelijk LDH als mede-presentator mee te nemen in dit nieuwe spelidee, alleen de plek waar het gespeeld zou gaan worden was toen nog niet duidelijk. Omdat het op het andere forum waar widm toch al 4 edities succesvol plaatsvond steeds rustiger werd, besloten we het hier op RN te gaan doen. (zelfde spel, andere zender ;))

Voorbereiding
Er was niet direct plaats in de planning, waardoor we i.p.v voorjaar 2014 zouden starten eind 2014 begin 2015. Hierdoor hadden we ruim een jaar voorbereidingstijd. Misschien is het die tijdsperiode wel, waarom we zo'n goed spel hebben neer kunnen zetten.

Realistisch
Wat wij hebben willen doen is een spel neerzetten met echte locaties, echte opdrachten (dus geen geschreven teksten zoals bij de VM serie). We wilden een spel neerzetten waarbij het net leek alsof de serie echt op tv zou komen. Daarvoor heb ik (en LDH) zoals Anton echt locaties gescout. Om die beleving neer te zetten zaten er regelmatig maps opdrachten in :) 

Locaties en opdrachten
We zijn, omdat we een realistische serie neer wilden zetten vooraf via maps en toeristensites Engeland en Wales doorgereisd, op zoek naar bijzondere locaties voor opdrachten. Soms was het juist andersom, dan hadden we een opdracht, maar nog geen locatie. Neem bijvoorbeeld pi en de brug in Newport. Ik kwam dat waterpark tegen voor de pi opdracht, en dacht ik wil daar wat mee.. toen moest ik terugdenken aan pim pam pet in een riverjet en zodoende kwam een en ander samen. Dit was typisch een gevalletje van hoe zou dat er op tv uit zou moeten zien. Ander idee was het kasteel in Cardiff, ik liep daar rond op maps, maar omdat we geen overkill aan actieopdrachten wilden, moest er een opdracht komen. En ineens wist ik het: ik zie ik zie wat jij niet ziet was geboren!

Ierland
Dat Engeland de hoofdmoot zou vormen van de serie was al gauw duidelijk, een paar afleveringen + de grote finale in Londen. Ierland is er pas in een veel later stadium (lees: tijdens het spel!) bijgeschreven. We zouden in eerste instantie aflevering 6 op het Isle of Man maken (Engeland), maar omdat we in Wales niet genoeg locaties aan opdrachten konden koppelen (en andersom) besloten we Ierland toe te voegen aan de serie. Wales zou dus eigenlijk het decor voor de afleveringen 7 tot en met 9 worden. Ik kwam bijvoorbeeld een elektriciteitscentrale tegen, en had het idee voor laten draaien van die centrale middels opdrachten, maar ja dat zou dan weer te veel op de Lift lijken. De lift was overigens een van de opdrachten waarvan het heel lang duurde voor deze zijn definitieve vorm kreeg.

Dat Ierland erin kwam vergde wel het nodige werk. Sommige opdrachten kregen een andere locatie, andere opdrachten bestonden nog niet. Daarvoor moest worden gescout. Bij De Guiness fabriek had ik meteen het idee iets met bier te doen, maar ja, hoe? Proeven gaat niet en toen bedacht ik me ineens dat het ook bekend is van iets anders: de records. Dat werd achteraf één van de vele opdrachten die veel tijd kostte om te maken ;D

Dat we Ierland hebben toegevoegd (inclusief boottocht) maakte de overloop overigens wel een stukje realistischer. Wat misschien wel had gekund was Ierland en Wales wat langer in beeld brengen (2,5 aflevering per land is weinig). Toch denk ik dat deze landen/steden voor de afwisseling prima toevoeging waren op het Engelse land.

De serie zelf kreeg, toen wij 1,5 maand van te voren een eigen board kregen steeds meer vorm. Hoewel het wel losse flodders waren. Hersenspinsels: Weerwolven --> Wolverhampton, maar wanneer? Was eerst aflevering 6, werd uiteindelijk aflevering 4. We wilden natuurlijk de route wel realistisch houden. Manchester - Liverpool - boot - Ierland etc.

Actieopdrachten
Zoals gezegd hadden we ons voorgenomen zoveel mogelijk echt speelbare opdrachten in het spel te brengen. Toch ontkom je er niet aan een actieopdracht in te voegen, vanwege een locatie of een opdrachtidee dat zo leuk is, maar in het echt niet uitvoerbaar is. Door deze toevoeging (en de verhalen van LDH  ::bravo::) gaven de actieopdrachten toch een mooie afwisseling met gewone opdrachten.
« Laatst bewerkt op: 6-04-2015, 00:01:07 door Mollenvanger-MV »

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Bedankt Mollenvanger-MV en Ldhmolletje
« Reactie #18 Gepost op: 5-04-2015, 23:58:50 »
De sleutel
Vooraf hadden we al bedacht dat we een nieuw item in het spel wilden brengen. Zoals gezegd, bij de sleutel ik was geïnspireerd door Bassie en Adriaan ;D Maar ook deels door Expeditie Robinson, waarin Jan Versteegh ooit in afl 1. immuniteit tot de samensmelting won. Dat wilde ik voorkomen, of nou ja, gegarandeerde finaleplek, vandaar dat in de oneven aflevering steeds om de sleutel zou worden gestreden. Het fijne aan de sleutelopdrachten is ook dat je ze kunt combineren met een extern spelletje, en ze toch combineren met een locatie. Ik had vooraf nooit kunnen denken dat dat sleutel zo goed ontvangen zou worden door publiek en spelers :) Het heeft echt die extra dimensie gegeven waarvan ik het had gehoopt.

Voorkennis mol
Omdat we bepaalde dingen eerlijk wilden laten verlopen hebben we ervoor gekozen de mol niet altijd te voorzien van voorkennis, zoals bij The Phone. Wat de mol ook niet wist was dus dat er een twist aankwam waarbij in afl 10 nog om de sleutel gestreden zou worden. Wist je dat...?

Als we Wales in afl 7 - 9 hadden gedaan, we in afl 10 een strijd om de sleutel wilden doen met de laatste 4 middels het concept van The Amazing Race? Via 3 steden en opdrachten in Portsmouth, Southampton, Brighton zouden we de kustrook van Engeland aandoen. Omdat dit een soort kopie werd van The phone, welke erin geschreven was vanwege Wales, hebben we besloten een deel van de opdracht van Bubbles onderdeel te laten zijn van de allesbeslissende strijd om de sleutel.

Vrijstellingen en jokers
Bij een vorige editie zijn LDH en ik erop gewezen te veel prijzen weg te geven, vandaar dat we echt geprobeerd hebben hierop te letten. Dat is de reden dat er bij weekopdrachten slechts 1 joker te verdienen was voor de winnaar. Het is aan de speler zelf te bepalen of hij/zij meedoet aan de weekopdrachten, daarover zo meer.

In het begin veel weggeven en verspreid over de serie (tot aflevering 6/de helft) enkele spellen waarbij vrijstellingen of jokers te verdienen zijn. In aflevering 9 kwamen ze nog 1x terug. Bij een eventuele volgende serie gaan we er nog meer op letten :)

Tot slot nog even een aantal weetjes

Jury + weekopdracht
De combinatie jury + weekopdrachten is bij toeval tot stand gekomen. In eerste instantie hadden we het idee voor een afvallerseiland of een twist waarbij juryleden in diepste geheim test zouden maken en de beste zou later instromen. Dat bleek te ingewikkeld. Om toch meer mensen te betrekken dachten we: waarom zouden wij alleen beoordelen? In andere spellen zit toch ook een jury? Zodoende ontstond dus de jury die bestond uit afvallers en mensen die niet mee wilden doen. Van het ene idee rolden we dus naar het andere, en dat juryaspect is bij een volgende editie zeker voor herhaling vatbaar.

Hints
Een aantal hints stond vooraf al vast, maar heel veel zijn echt ter plekke ontstaan, bij het maken van de spellen.

Wist je dat 1
Wist je dat. LDH en ik in eerste instantie het board, dat tot dan toe alleen zichtbaar was voor ons, vol hadden gekalkt met topics voor opdrachten, twists ideeën, e.d? Toen kwamen we erachter dat als dat board zou verschijnen jullie alles zouden zien ;D D Dat was een beetje dom van me ::bloos:: Gelukkig heeft Test een subboard aangemaakt waardoor alles goed kwam, waarvoor dank  ::bravo::

Wist je dat? 2
Ik per ongeluk de locatie had verraden voor de waar gaan we heen opdracht begon? In eerste instantie stond ook de bar op dat board. Daarin schreef ik "dit topic verandert in de britse pub zodra de locatie bekend is". De bar was samen met inschrijfformulier en spelregels 1 van de topics die op het door Test leeggemaakte board zou verschijnen. Gelukkig zag ik het redelijk op tijd. Ik denk dat alleen Molbelg het heeft gezien. 

Wist je dat? 3
Doordat de serie tijdens het spel is omgegooid, LDH en ik vaak in de week voor een nieuwe spelweek sommige opdrachten in elkaar hebben gezet? Neem bijvoorbeeld de trams of West End. Dat heeft me soms keer toch een deel van t weekend gekost :P

Wist je dat 4
Sommige opdrachten zijn geschrapt of juist tot in den treuren zijn aangepast? Neem de lift, zoals eerder gerefereerd: soms spot je een locatie: een toren die diende als testcentrum en nu als nationaal abseil centrum. Daar moet je iets mee maar wat? Uiteindelijk kwam daar met vele omwegen dus de Lift uit. De elektriciteitscentrale in Wales, mooie locatie voor een echte tv widm opdracht, maar niet voor die op een forum, werd geschrapt.
« Laatst bewerkt op: 6-04-2015, 00:25:52 door Mollenvanger-MV »

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Bedankt Mollenvanger-MV en Ldhmolletje
« Reactie #19 Gepost op: 5-04-2015, 23:59:06 »
Kortom
Tot zover een inkijkje in het spel en mijn eigen/onze gezamenlijke gedachtes. Ondanks de kleine foutjes die we (ik spreek liever voor mezelf trouwens) maakten, denk ik dat we echt iets goeds hebben neergezet. Van die foutjes baalde ik enorm, maar dat is misschien ook omdat ik een perfectionist (met gebrek aan vertrouwen) ben :P Maar bovenal ook van geleerd!

Een spel dat vooraf realistisch moest worden, zonder overkill aan twists, actieopdrachten of herhalingen. En ik denk dat we daarin zijn geslaagd, hoewel er in mijn ogen ook voldoende leerpunten/verbeterpunten zijn. Deze editie was erg leerzaam, qua planning, qua aanpak en geeft veel input voor een eventuele nieuwe serie. Nogmaals iedereen dank voor het volgen en deelnemen. Iedereen dank voor de input, feedback en enthousiaste reacties. Wellicht tot volgend jaar  ::bravo:: ::zwaai::
« Laatst bewerkt op: 6-04-2015, 00:21:51 door Mollenvanger-MV »