Auteur Topic: De kandidatenbiechten  (gelezen 16533 keer)

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
De kandidatenbiechten
« Gepost op: 31-03-2015, 18:16:49 »
Biechten vooraf:

Kom maar op met widmo2015. Ik heb er zin in!
Best spannend hoor. Ik heb geen idee wat er vooraf gaat gebeuren. Komen er selecties? Mochten die komen, dan ga ik mijn stinkende best doen om een plekje in de groep te bemachtigen! Aan mijn activiteit zal het denk ik niet liggen, maar je weet niet waar LdH en MV op gaan letten met selecteren.
Ik heb gemolliciteerd (of hoe je het ook spelt  ::)) en het lijkt me erg leuk om de rol van mol te spelen. Maar ja, wie heeft er nog meer gezegd de mol te willen zijn? Is er een tactiek van een medekandidaat voorbijgekomen voor mol, die veel beter is dan die van mij? Geen idee. Het wordt afwachten.
Mocht ik kandidaat worden, hoop ik in ieder geval verder te komen dan de vorige WIDMO's waar ik aan heb meegedaan. ::rofl::

We wachten in spanning af.  ::joehoe::


 ::zwaai::
(En is dit de eerste biecht?  ;D)
Ja, Lama, je was inderdaad de eerste. Jammer dat je niet mee kon doen. Maar er moesten een paar kandidaten afvallen.

Biecht #1

Ingeschreven. Laat Lukie maar vissen, ik hou me stil. De verrassing, als ik geselecteerd word, mag voor hen net zo groot zijn als voor mij. Wie weet wekt dat nog het nodige wantrouwen en geeft het mij op die manier direct een voordeeltje in het spel.

Van mijn (al bekende) potentiële medekandidaten ken ik vooral Next en Lukie goed. Pjotr, de_witte, molbelg, Molcrazy en Bjorrn-met-dubbel-r heb ik aan het werk gezien in andere spellen. Lama is actief en voor mij geen groot raadsel meer. Van de voor mij onbekende(re) spelers heeft JPMOL al blijk gegeven van fanatisme en een scherpe blik. Lijkt me een geduchte tegenstander.

Ik vermoed dat ik zelf weleens de meest bekende onbekende kon zijn. Lukie en Next weten wat meer van mij. Een deel van de overige kandidaten zal op de hoogte zijn van mijn bestaan, maar niet veel meer dan dat.

Ik vind het prima. Laat ze nog maar even in het duister tasten.
De grote onbekende die zelfs de winnaar werd!

Coladaten en thee-leden.

Met haar eerste post sinds lange tijd in de bar, bestelt Miek1999 een cola. Is dat de manier waarop de eerste kandidaten zich bekend maken? Helaas gaat haar vorige reactie in hetzelfde topic erover dat ze dit spel toch maar overslaat. Misschien heeft ze zich bedacht. Of ze meldt zich als jurylid of invaller-presentator, maar dat strookt niet met mijn verwachtingen over de overige coladrinkers.

Starlight drinkt thee, net als Daisy. Daisy bestelt wel cola, maar niet voor zichzelf. Jury? Kan het me vooral van Daisy, zo net na Survivor, wel voorstellen.

Of strooit de mol met willekeurige opdrachten? Is het niets en molt slechts de presentator?

Ik wacht met smart op de bestelling van Next.
Nooit gedacht dat je al voor het begin van het spel zo naar aanwijzingen zocht! Cola is gewoon erg lekker!


Voor het geval dit een test is om oplettendheid en activiteit te testen :P


Leuk aanbod jongens, maar ik heb super veel geduld ::pinokkio:: ::hypocriet:: Dus ik wacht nog wel even tot morgenavond ;)
Gelukkig waren er wel kandidaten die niet wilden wachten. Of althans, we hebben er een paar gevonden...

Duncton was nog niet klaar met zijn bar-vindingen:

Nee, Miek geen kandidaat. Was ook niet logisch geweest. Jury dan? Invaller-presentator? Net als MC, de overige colaquoters toeval? Starlight en Daisy de andere categorie?

Zoiets. Of niets.

Opvallend veel ijs ook. Zowel -water als nu ook in de cola. Misschien een hint naar het land.

Minjoker doe ik maar niet. Was praktisch geweest, maar ga ik spijt van krijgen als ik er onverhoopt toch bij zit.
Nee, Duncton, er zat geen enkele aanwijzing in de bar...

De eerste die blij is dat 'ie erbij zit...
Yay ik zit erbij  :D
En heb al een leuke nephint voor mezelf.
Ik neem aan dat de mol al gekozen is en ik hem dus niet ben, maar ik zag wel als 13 mijn groene scherm.
13 is een ongeluksgetal, het getal van de mol  :P
Dus ik ga af en toe het getal 13 noemen en het linken aan ongeluk en hopelijk zien mensen dat als hint  ;D
Helaas, volgens mij is hier niemand ingetrapt.

« Laatst bewerkt op: 31-03-2015, 18:40:51 door LdHmolletje »
Ich bin ein Bärliner!

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: De kandidatenbiechten
« Reactie #1 Gepost op: 31-03-2015, 18:17:04 »
Duncton was wel degelijk blij dat hij mee mocht doen:
Niet juichen niet juichen niet juichen. Vooral niet verbaasd kijken. Doen alsof het de normaalste zaak van de wereld is.

IK ZIT ERBIJ!!! ::feest:: ::bravo:: ::cheerleader::

Ik had er eigenlijk niet op gerekend en ben nu vooral heeeeeeel benieuwd.

Meteen bovenop die joker duiken was misschien niet mijn meest briljante move ooit. “Kandidatengedrag.” “Nee, die Duncton is niet de mol.” Eventueel opgewekt wantrouwen onmiddellijk verdampt als geld in de National Gallery. Maar waar was de rest? Ik had verwacht er voor te moeten knokken. Zijn de anderen dan zo bang voor de tegenprestatie?

Oh ja, voor mij geen thee of cola meer.


Rondje langs mijn medespelers:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Ich bin ein Bärliner!

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: De kandidatenbiechten
« Reactie #2 Gepost op: 31-03-2015, 18:25:11 »
Aflevering 1:

Citaat van: Nys-Fan
"De eerste echte opdracht is weer een warboel. Kandidaten die met de raarste voorstellen van plaatsen afkomen, of met de gekste theorieën, en wanneer ik dan maar zeg om Glasgow te nemen, ookal weet ik dat het dat zeker niet is, gaat iedereen gezwind mee. De Mol zal het graag zien, zo een mollerige groep. Veel werk zal hij niet hebben, iedereen wil het laten mislukken.
Nu hebben we net de tweede aanwijzing gekregen, en nu is het toch echt zeer makkelijk. Misschien mort ik maar gewoon de stad zeggen, zonder uitleg erbij. Dat is ook verdacht he.
Citaat van: Nys-Fan
Mijn missie van het rondstrooien van fake hints is ondertussen al gestart. Onopvallend als je er niet naar zoekt, maar des te opvallender en misleidender voor een gedreven kandidaat. Mezelf verzekeren van verdenkingen natuurlijk, en voor de Mol is dit natuurlijk ook mooi meegenomen. Niemand het acrostichon in mijn eerste biecht gezien?  ::)
De mol vond het zeker leuk. Trouwens, wat is een acrostichon?

Starlight doet haar best:
Bij de meeste spellen ben ik heel slecht in biechten, dus ga ik het deze keer maar even goed doen en meteen beginnen ::hypocriet::
Maar het gaat nu al lekker bij de ruilopdracht... ik ben al door 4 mensen benaderd om te ruilen en heb ze allemaal de waarheid verteld, dat ik 3 jokers heb. Maar wouterv en nys-fan beweren beiden dat ze een envelop met een vraagteken hebben, terwijl ze geruild hebben. Zouden ze echt 2 vraagtekens met elkaar geruild hebben? Ik betwijfel het. Eén van beide liegt dus, maar wie? Tenzij ze natuurlijk eerst elkaar al voorgelogen hadden, en nu echt allebei een vraagteken hebben, maar waarom zouden ze dan nu de waarheid spreken? En aangezien ik zelf ook al een vraagteken had, vraag ik me af of er überhaupt zoveel vraagtekens tussen zitten. Misschien eerst nog maar even wat andere reacties afwachten voor ik ergens verder op inga.
Ze speelden samen... Misschien daarom?

Leuk, catshee gebruikt een gifje!
Hoi, hoi ::zwaai::

Tijd voor een eerste biechtje. Ik moet wel zeggen dat ik nog niet up to date ben en hopelijk morgen helemaal bijgelezen ben en alle informatie heb verwerkt. Dus d'r volgt dan waarschijnlijk meteen weer een biecht ;)

Allereerst wil ik jullie twee natuurlijk bedanken voor het selecteren. Ook omdat ik me niet had laten zien in de bar zoals sommigen...


Voor de mensen die dachten dat dat belangrijk was. Waar getuigd veel in een bar zijn en daar vaak bestellen van capabel zijn en activiteit?

Nee even serieus, waar? Dan weet ik waar ik naartoe moet emigreren.

Zoals ik zei ben ik nog niet helemaal up to date en moet ik mijn hoofd nog in het spel krijgen. Op dit moment zal dat nog niet lukken, want iemand heeft hier een kleine kater. En aangezien ik hier alleen zit, ben ik diegene dus :P


Een strategie en verdenkingen... Heb ik dus nog niet echt. Hoewel mijn strategie waarschijnlijk zoals gewoonlijk wordt. Keihard liegen, iedereen bedriegen en hopen op het beste ::hypocriet::

Ik heb dus nog niet veel gedaan. Wel al een bondje met Bjorrn maar ja, die heeft dan ook mijn mobiele nummer. Wat betreft de opdrachten, heb ik ook nog niet veel gezien en geanalyseerd. Sjoeter heeft de sleutel, Bjorrn een vrijstelling en heeft geld daarvoor uit gegeven...

Ik had gehoopt flink te kunnen beginnen met de onderhandelingsopdracht maar het lijkt erop dat terwijl ik in de polonaise liep iedereen zijn onderhandelingen al heeft gedaan :-\\ En waarom ik met mijn dronken hoofd ben ingegaan op de ruil met Lukie... Ach ja, geld is ook leuk...


Maar goed, morgen ben ik dus als het goed is bijgelezen en ja dan heb ik de mol natuurlijk ontmaskerd. Hoewel... Ik had me rare dromen... Bier...  Eentje was echter anders. In eentje ontmaskerde ik de mol en toen schrok ik wakker. Maar in die droom wist ik dus wie de mol was :o

Het was 4 uur 's nachts dus ik had zoiets van:


Nu zijn jullie zeker benieuwd naar wie het is hè?

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

ps. Ik hoop mijn volgende biecht zonder drieduizend stopwoordjes te schrijven maar ben op het moment te lui (lees: brak) om dit te verbeteren :P
« Laatst bewerkt op: 31-03-2015, 18:41:06 door LdHmolletje »
Ich bin ein Bärliner!

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: De kandidatenbiechten
« Reactie #3 Gepost op: 31-03-2015, 18:30:22 »
Duncton heeft er weer zin in! En het waren inderdaad mooie opdrachten...
Het is begonnen! De eerste schemaatjes zijn gemaakt, de eerste verdenkingen ontsproten, de eerste kandidaten afgestreept.

Enerverende aflevering so far. Twee mooie eerste opdrachten, waar volgens mij het nodige uit te halen is. Vooral vanwege de koppeling tussen beide. Volgens mij wil je als mol 1.2 halen voordat 1.1 afgelopen is, zodat er 1000 euro uit de pot gaat.

Sjoeter wil bij 1.1 ongelooflijk snel. Heeft de sleutel al in handen voor hij er recht op heeft. Pjotr komt laat online maar geeft de bijna beslissende stem. Bubbles komt met een lijstje, Nys-Fan draait: sjoeter de sleutel, geen geld uit de pot. Deze vier zijn voor mij niet de mol.

Ook minder verdacht zijn mijn twee grootste molkandidaten op voorhand, JPMOL en wouterv. Gaan snel mee in de keuze voor sjoeter, waardoor deze al bijna de meerderheid heeft. In de andere opdracht vertraagt Lukie4 juist, door te vragen of er niet gewacht moet worden op mensen die op dat moment niet online zijn. Staat ook lager op mijn lijstje.

Van catshee en Bjorrn krijg ik nog weinig hoogte. Catshee wil geen verantwoordelijkheid en vertraagt zo indirect. Bjorrn gedraagt zich wel mols. -2000 euro voor een vrijstelling en tegendraads stemmen in de sleutelopdracht. In de gaten houden en niet onderschatten.

Starlight en NextGP willen gelijk verantwoordelijkheid. Next lijkt een snelle beslissing te willen forceren. Komt vervolgens wel met een foutieve mollandtheorie, terwijl de sleutel nog niet binnen is. Sleutel maakt Starlight niet uit (vertragend). Molbelg wil verantwoordelijkheid, maar neemt het niet. Gedraagt zich achter de schermen juist weer erg kandidaats.

Ergens tussen deze laatste vijf meen ik een mol te bespeuren.

------

Onderhandelen was heel erg. Was even bang dat we negatief zouden eindigen. Schemaatje wie uiteindelijk wat had, heb ik verrassend volledig kunnen krijgen. En zelf de zwarte vrijstelling. Dat geeft macht.

In de Bagage-opdracht verwacht ik nog een twist. Dat we naar een koud en onherbergzaam land gaan, en dat iedereen die geen bergschoenen en/of fleece jack heeft meegenomen, deze alsnog moet kopen - met geld uit de pot. Hopelijk ben ik te wantrouwend.
Lukie was dus bewust aan het vertragen... Dat hij aan het vertragen was had je dan wel weer goed opgemerkt!

Ich bin ein Bärliner!

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: De kandidatenbiechten
« Reactie #4 Gepost op: 31-03-2015, 18:34:25 »
De eerste biecht van Next...
Oké, vergeten de titel te veranderen in m'n test-pb. Mijn test staat dus bij 'inhoud paars molboekje'.

Biecht Aflevering 1
 ::zwaai::


Wat een aflevering. Veel gebeurd, maar tegelijkertijd ook zo weinig. Sleutelopdracht liep redelijk goed, maar moeilijk te mollen. De hints bij de Waar-gaan-we-heenopdracht bleken relatief duidelijk te zijn, dus mensen hadden zo door dat het Newcastle was. Ik heb geprobeerd daar oprecht mijn best te doen, maar ik interpreteerde de hints gewoon verkeerd  ::hypocriet:: De ruilopdracht was echt heel leuk (mijn complimenten)  ::ok::

Heb een leuke deal met Bjorn gesloten.
"He Next, wat heb je? Ik heb twee jokers."
"Ja, ik ook."
"Ruilen?"
Dus zo geschiedde. Daarna:
"We hebben allebei gelogen, dus." aldus Bjorn.
En toen dacht ik: ja klopt. Ik zit nu met twee jokers voor aflevering 6 en jij met 600 euro  ;D Dus was best trots op mezelf. Daarna durfde ik niet meer te ruilen - dus ik moet het nog even tot aflevering 6 volhouden.


Maar of dat gaat lukken? Ik heb werkelijk waar geen enkel idee. Deze executie wordt Russisch Roulette. Ik heb geen jokers, vrijsteling of wat voor andere middelen er ook al in het spel zijn. En ik heb het gevoel dat velen dit wel hebben. Dus daar baal ik best wel van. Ik baal ook best dat Pjotr een vrijstelling heeft (absoluut niks persoonlijks  ;)) - maar hij had één fout op de test vanwege z'n scherm. En één fout op de test is erg cruciaal in de beginfase. En MolBelg zei dat die jokers had. Maarja, of je die kunt vertrouwen.

Ik heb er wel een soort van verbondje mee, maar geen idee hoe close dat pact is. Samen met Bubbles vertrouw ik de boel niet helemaal. Met Bubbles heb ik goed contact, maar ik moet opletten, want Bubbles is gewoon een superlief persoon, dus die vertrouw je makkelijk - maar ja, vertrouwen in WIDM kan ook wel beschreven worden als het Zarayda-syndroom  ;D Verder ook nog wat contact gehad met Duncton, maar die loopt te liegen over z'n zwarte vrijstelling, dus ja, aan zulke vrienden heb je ook niet veel  ;D


Maar goed, eerst deze aflevering maar 's zien te overleven. Ik zat helemaal in totale verbijstering toen ik vraag 6 las, maar die lieve mensen in de chat wisten te vertellen dat Duncton een joker had gewonnen in de bar. Dat heb ik dus totaal niet meegekregen, dus ja. In ieder geval moet ik beter gaan opletten, maar dan moet ik daar de kans voor krijgen.


 ::zwaai::

Next, beter opletten wat de jokers aan gaat!

Gelukkig had Bjorrn een vrijstelling
Ook al hoef ik geen test te maken, zal ik toch maar even een biechtje doen.
Ik ben erg blij met mijn vrijstelling, want ik heb geen idee wie de mol kan zijn.
Zelf probeer ik nu de Obvious nepmol die uiteindelijk toch de mol is te spelen, ik heb verder geen keus aangezien ik per ongeluk overduidelijk 2000 euro inruilde voor een vrijstelling.
Een paar mensen heb ik wel weg kunnen strepen:
Citaat van: Bjorrn
Wouter verdient 1800 voor de pot. Niet mols.
Molbelg wil lijstjes ruilen, Niet mols.
Pjotr kan hele ronde niet meedoen met spel en dus niet mollen, niet mols.
Next heeft helemaal niet gemold en verdient als een van de weinige geld bij bagagespel.
Duncton ook niet gemold en geld bij bagagespel.

Opvallend:
Nysfan molt veel te opvallend bij bagagespel.
Starlight heeft net teveel bagage dus zou goeie molactie zijn door goeie kandi te lijken die het bijna goed doet.
Catshee had geld en ruilt voor envelop bij onderhandelingen.


Lukie, catshee, starlight en sjoeter molverdachten
Dat was een quote uit mijn molboekje.
Ik verdenkt lukie, catshee, starlight en sjoeter dus het meest.
Overige kandidaten die ik niet wegstreep zijn bubbles, nysfan en JPMOL, weet niet wat ik met deze 3 moet  :P

Gelukkig kan ik nog een extra aflevering speuren dus  ::ok::

In het begin lukte het je wel om als mol over te komen... Lukie als verdachte en dan toch zo snel uit het spel vliegen?
Ich bin ein Bärliner!

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: De kandidatenbiechten
« Reactie #5 Gepost op: 31-03-2015, 18:38:24 »
Al was hij wel alleen maar bij MV aangekomen...
Citaat van: WouterV
I see what happened. Er bestaat ook een account mollenvanger.
Hopelijk is hij nu wel aangekomen.

Geheime biecht

Het spel is officieel begonnen. Trust nobody, ik snap het opeens helemaal.
Zelfs de stress tot de executie komt erbij.

Nu hoop ik er wel goed door te komen.  Vooral omdat ik 2 bondjes heb: molbelg en Nysfan. Ze weten het allebei niet van elkaar en hierdoor krijg ik wel langs verschillende kanten informatie. Zelf deel ik ook veel, maar natuurlijk niet alles.

Molbelg kan ik vertrouwen, ik geloof niet dat hij de mol is. Waarom brengt hij anders geld binnen bij het onderhandelen. Hij is ook voor 3 jokers gegaan. Waarom zou je dat doen als mol als je daarna kunt ruilen met geld in je handen of met niets in je handen. Ik weet dat hij mij ook verdacht vind, maar dit ga ik niet uitspelen. Ik wil mijn bondgenoot er nog even in.

Nysfan is een ander verhaal. We hebben wel een bondje, maar helemaal zuiver vind ik hem toch niet. . Hij heeft met mijn mingeld geruild, heeft daarna nog eens geruild met een joker met mingeld én hij dacht eraan om die joker te ruilen voor iets onbekends in een enveloppe? Daar heb ik hem van af gepraat.
Hij pakt 3 items te veel mee, hij zei tegen mij dat het opzet was voor eventuele extra verdenkingen. Ik hou hem voorlopig nog in de gaten. Mijn naam is niet Arjen Lubach, Tania Kross of Zarayda Groenhart.

Even een niet-kandidaten biecht ertussen:
Ik kom gewoon elke ronde per PM voorspellen wie de online mol is. :D

Ik denk sinds vandaag Bjorrn. Het is zó in your face, dat het wel een goede dekmantel is. Iedereen denkt, dat kan niet, en daarom juist wel. Een beetje zoals de_witte Bjorrn wijstmaakte dat hij geen hidden immunity Idol door heel hard te roepen dat ie 'm wel had.

Eens kijken of ik er volgende week nog zo over denk.

 ::zwaai::

Ich bin ein Bärliner!

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: De kandidatenbiechten
« Reactie #6 Gepost op: 31-03-2015, 18:46:55 »
Aflevering 2:

Oeh ik heb sappige info van molbelg gekregen voor hij afviel.
We hebben verdenkingen gedeeld en als het goed is weet ik daardoor op welke 4 mensen hij gespreid heeft en kunnen die 4 het niet zijn  ::vergroot::
Als hij de waarheid spreekt, heeft hij gespreid over JPMOL, catshee, bubbles en wouter.
Da
Okay, ze bleken inderdaad niet de mol, maar zoals gezegd: hij had gespreid, en dan had zomaar de jusite mol ertussen kunnen zitten...

Bjorrn valt in herhaling:
Oeh ik heb sappige info van molbelg gekregen voor hij afviel.
We hebben verdenkingen gedeeld en als het goed is weet ik daardoor op welke 4 mensen hij gespreid heeft en kunnen die 4 het niet zijn  ::vergroot::
Dan zouden die de mol dus niet kunnen zijn  :P
ALS hij de waarheid spreekt teminste.
Hoe stom het ook is om dat meteen te geloven, hij kwam geloofwaardig over en in andere spellen heeft hij ook vaak de waarheid gesproken tegen me.

Ff mijn lijstje erbij pakken.
"Wouter verdient 1800 voor de pot. Niet mols.
Molbelg wil lijstjes ruilen, Niet mols.
Pjotr kan hele ronde niet meedoen met spel en dus niet mollen, niet mols.
Next heeft helemaal niet gemold en verdient als een van de weinige geld bij bagagespel.
Duncton ook niet gemold en geld bij bagagespel.

Opvallend:
Nysfan molt veel te opvallend bij bagagespel.
Starlight heeft net teveel bagage dus zou goeie molactie zijn door goeie kandi te lijken die het bijna goed doet.
Catshee had geld en ruilt voor envelop bij onderhandelingen.

Molbelg spreidt over catshee, bubbles, jpmol en wouter.
Hoofdverdachten worden Starlight, Lukie, Sjoeter, in die volgorde. Niemand noemt Starlight als verdachte terwijl ze heel under the radar speelde in afl 1 en toch molde (net te zware koffer)."
Starlight is de mol  ::jaja::
Uhm, Bjorrn, heb je werkelijk niks mols gezien aan de echte mol?

Gelukkig heeft WouterV een woord weggepiept...
mijn eerste reactie na de executie is dikke ***

mijn bondgenootje eruit, iemand van wie ik direct wist dat die de mol niet kon zijn eruit. Balen.

Molbelg, ik ben op elk moment eerlijk tegen je geweest en ik heb geen moment gelogen tegen jou. Ik vind het gewoon kak dat je eruit bent.

Nu heb ik gelukkig nog een bondje met Nysfan, alleen weet ik nog altijd niet of ik hem voor 100% kan en mag vertrouwen. Afwachten dus...
Volgens mij kon je hem wel vertrouwen!
Ich bin ein Bärliner!

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: De kandidatenbiechten
« Reactie #7 Gepost op: 31-03-2015, 18:49:32 »

Inderdaad Starlight, tijd voor een biecht!
Tijd voor weer een biecht :) Bij de ruilopdracht heb ik volgens mij redelijk goed gehandeld: ik heb er uiteindelijk 2 jokers aan overgehouden omdat Molbelg mij 1 van zijn 3 jokers had beloofd, en gelukkig ook heeft gegeven. En de opdracht heeft me veel inzicht gegeven, hoewel er ook 2 items zijn waarvan ik geen idee heb wat ze inhouden, dus ik weet niet alles. In ieder geval hebben Sjoeter en Bubbles beide heel raar gedaan met ruilen, wat ze heel verdacht maakt. Als mijn gegevens kloppen, heeft Sjoeter een envelop met vraagteken voor zo'n envelop op het einde geruild... wat in feite ook een envelop met een vraagteken is ??? Best wel verdacht dus. En ook wouterv en/of nys-fan hebben gelogen, hoewel bijna iedereen wel heeft gelogen dus dat zegt niets. En daarna kwam die bagageopdracht... ik heb echt m'n best gedaan om die opdracht te halen, maar blijkbaar woog alles veel zwaarder dan ik dacht. Of iemand heeft een baksteen in m'n bagage gedaan ofzo ::) Aan de andere kant vind ik het ook weer geen ramp dat het niet is gelukt, doordat ik er net boven zat maakt dat me misschien verdacht. Hoewel ik om een of andere reden al genoeg verdacht werd voor het spel überhaupt was begonnen, dus volgens mij kan ik best wat geld binnen halen en nog steeds verdacht blijven. En dat geld moet natuurlijk wel een keer verdiend gaan worden, want erg hard gaat het nog niet :-\\

Maar goed, ik ben door naar aflevering 2 :D Had ik ook wel verwacht omdat ik goed had gespreid en 1 joker had ingezet, maar toch weet je maar nooit. Wel jammer dat Molbelg eruit ligt, ik vertrouwde hem wel redelijk.

Ik heb helaas wel een beetje onderschat hoe moeilijk die vragen over Britse films en series zouden zijn... ik weet er maar 5, en 2 daarvan niet eens zeker. Met elkaar komen we gelukkig een eind, maar nog niet ver genoeg. Die Dalek bij de gemiddelde vragen weet ik natuurlijk wel... hopen dat iemand in dat team het ook weet. Bjorrn loopt in ieder geval weer lekker opzichtig te mollen, hij wilde persé bij de moeilijke vragen omdat hij zoveel films en series keek, eerste wat hij zegt in de pm is dat ie geen enkele vraag weet. Ja fijn Bjorrn, hebben we veel aan ::) Gelukkig hebben we nog een paar dagen, er zitten nog wel wat vragen tussen waar we gewoon niet op kunnen komen, dus misschien komen we daar in de komende dagen wel op ::ok::

En dan ga ik morgen maar eens nadenken over de actieopdracht, en eventueel de weekopdracht... en verder speuren naar de mol natuurlijk (wat helaas wel wat lastig is nu besloten is het overleg van de bioscoopopdracht per pm te doen). En ik heb ook zo'n gevoel dat er een gigantische hint zit verstopt in de eerste aflevering, zo van "zo had je het in aflevering 1 allang kunnen weten", dus daar ga ik ook maar eens naar op zoek ;D
Er zaten inderdaad hints in de eerste aflevering!

Duncton is nogal kritisch op zichzelf...
Tactisch gezien pak ik het toch nog niet heel handig aan. Ik reageer te vroeg in opdrachten waarin te laat reageren geld kost, maar ook als ik wat langer wacht, denk ik er niet goed over na.

Bioscoop: het is niet eens dat ik mijn eigen kennis onderschat (ik denk echt gemiddelde kennis te hebben van Britse films en series), maar ik ga er automatisch vanuit dat er mensen zijn die het beter kunnen. Terwijl, als ik het rijtje was afgegaan, ik misschien wel tot de conclusie was gekomen dat mijn kennis niet onderdoet voor die van mijn medekandidaten. Bovendien, en vooral, had ik direct de mogelijkheid moeten zien een spel met twee van mijn hoofdverdachten te spelen. Dat levert sowieso interessante informatie op.

Uiteindelijk heb ik mijzelf toch in die positie kunnen manoeuvreren. Maar een mol switcht niet. Een mol weet vooraf waar hij het spel wil spelen en gaat daarvoor. Mochten er na aflevering 1 nog verdenkingen in mijn richting zijn (kleine kans), dan zullen die nu wel zo goed als verdwenen zijn.

Op mijn inschrijfformulier staat dat ik de fanatieke kandidaat wil zijn. Daar hou ik me dan maar aan vast.

Er staat ook dat ik me verdacht wil maken waar mogelijk. Ik heb er nog weinig van laten blijken.

Vanaf nu proberen een tikkeltje scherper te zijn.
Het is je gelukt, zo weten we nu!

Een speciale bioscoop-biecht van WouterV:
Deze opdracht heb ik eerst gekozen om niet alle antwoorden te geven die ik wist. (Ik wist er meer dan ik liet uitschijnen)

Dit deed ik om 2 potentiële mollen die bij mij zitten uit te testen, en ik ben al wat wijzer geworden. (of hoop ik toch).
Maar nu is het gedaan met komedie te spelen. Ik ga nu de antwoorden geven die ik ook weet.
Zien wat ik daaruit kan halen van mijn verdachten.
Ich bin ein Bärliner!

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: De kandidatenbiechten
« Reactie #8 Gepost op: 31-03-2015, 18:55:10 »
Gelukkig, Bubbles begint ook de bichten te ontdekken:
::zwaai::
Hier een eerste biecht van mij:

Het spel was nog maar net begonnen of ik kreeg al een berichtje van Molbelg met de vraag of ik mee wou doen aan een complot met de actieve leden van het vorige forum. Hij en NextGP hadden dat bedacht zei ie. Met WIDM weet je nooit dus ik besloot NextGP even te contacteren, maar het bleek te kloppen, dus ik stapte mee in het complot. 't Is te zeggen: ik had eigenlijk enkel een complot met NextGP want we hadden het idee dat Molbelg dit complot op touw had gezet om zo veel mogelijk informatie voor de test te kunnen verzamelen gezien zijn minjoker. ;) We besloten Molbelg opzij te laten en af te wachten tot na de eerste executie. En zo geschiede: Molbelg zijn achterstand was waarschijnlijk te groot door die minjoker en hij keerde huiswaarts.

Ik ben daarnaast volop inschrijfformulieren gaan verzamelen om zoveel mogelijk informatie te hebben voor de testen. Ik kreeg ze redelijk makkelijk vast, enkel die van Lukie4 en Nys-Fan niet. Ik heb alle inschrijfformulieren die ik had gedeeld met NextGP en hij heeft in ruil geprobeerd om die van Nys-Fan en Lukie4 vast te krijgen. Nys-Fan is niet gelukt, maar da's ook niet zo erg want die verdenk ik niet zo. Lukie4 daarentegen wel en dat komt goed van pas want hij is mijn hoofdverdachte. :D

Normaal gaan we sjoeter en Lukie4 ook meenemen in het complot. Lukie4 vertrouwen we allebei niet en ik heb al wat contact gehad met sjoeter dat we elkaar steunen bij de sleutelopdracht. Ik vertrouw hem wel enn ik denk niet dat hij de mol is.

In het ruilspel werd ontzettend veel gelogen. :P Ik heb in het begin tegen een aantal mensen eerlijk geweest, en dat was fout, denk ik. Ik kreeg heel moeilijk nog iets goeds vast. Ik heb uiteindelijk €-150 geruild voor een minjoker naar keuze op iemand in aflevering 3. Een persoonlijke goodie was leuker geweest, maar dit is ook niet slecht. :)

Verder heb ik na één aflevering 4 verdachten. Lukie4 en Starlight zijn mijn absolute hoofdverdachten. Gevolgd door catshee en NextGP. Ik heb dan wel een complot met NextGP, - en ik neig op dit moment ook meer naar dat hij niet de mol is - maar in WIDM weet je nooit dus toch maar even in de gaten houden. :) In mindere mate kijk ik ook nog naar Duncton en Bjorrn, maar ik denk dat Bjorrn eerder een nepmol is.

Ik hoop dat ik na deze aflevering weer een stukje wijzer ben en dat mijn vermoedens bevestigd worden. :D
Zo Bubbles, je zat al snel op de juiste hoofdverdachte!

Duncton heeft nog maar erg weinig verdachten over.
Nou, ik vraag me af of die opdracht van de mol wel gaat lukken :-\\. Ik doe m'n best, vind dat ik wel goede argumenten heb, maar de algemene consensus lijkt om het toch maar zo te laten staan. Kan me wel voorstellen dat men na de bioscoopopdracht wat voorzichtiger is geworden. Maar ik ga stug door.

Ondertussen verdampen mijn verdachten (hoe toepasselijk) als sneeuw voor de zon. Next had ik eigenlijk na de vorige test al min of meer afgeschreven. Doet toch wel veel goed en laat weinig geld liggen.

Starlight deed goed mee met de bioscoopopdracht, kwam met antwoorden die de rest van ons niet wist. Hoeft niets te zeggen, want het gaat natuurlijk om het kiezen van de stoelen. Ze ging snel mee met 74. Maar op het moment dat er nog zes stoelen waren, koos ze ervoor om te stoppen. Dat is kandidatengedrag. Een mol zou toch sowieso proberen de keuze voor een verkeerde stoel erdoor te drukken?

Bjorrn blijft wel verdacht. Wist niks. Kwam wel met voetbalclubs uit Londen toen ik daarom vroeg, maar 'vergat' Milwall. Lukie is een beetje terug als verdachte, vooral door een mogelijke Queen-hint. Koos ook om te gokken, terwijl dat met nog 9 stoelen bijna onmogelijk is. Maar lijkt in zijn gedrag toch behoorlijk kandidaats.

Ik hoop dat de overige opdrachten nog wat aanknopingspunten bieden.

Ich bin ein Bärliner!

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: De kandidatenbiechten
« Reactie #9 Gepost op: 31-03-2015, 18:55:43 »
P.S. Gelukt ::zweet:: ::zweet:: ::zweet::. Valt niet mee zeg, dat mollen. Ik ben blij dat ik maar een simpele kandidaat ben.

P.P.S. Was Lukie Luke een hint? Superman ::super::? Ik begin al een klein beetje te tunnelen hier...
Nee, althans niet bewust...

Next vindt Bubbles een schatje...
Oké, jeej, eerste aflevering overleefd.  Helaas mijn maatje MolBelg eruit. Wel een joker aan overgehouden, maar vindt het wel sneu voor hem.
   Daarentegen heb ik nu een nieuwe partner-in-crime: Bubbles. Wat een schat is ze. Ze stuurde mij zomaar alle inschrijfformulier van iedereen die ze had. Een stuk of 9 van de 12 kandidaten die nog in het spel zitten. Heb haar een joker in ruil daarvoor gegeven, dat leek me wel het minste wat ik kon doen. Ik vertrouw haar volledig op het gebied van gunnen – maar het zou me niets verbazen als ze de Mol blijkt te zijn.    
   Verder nog met Lukie een plan Pita gemaakt. Ik zal maar even kijken waar dit op uit gaat komen. Ben benieuwd. Maar mijn complot met Bubbles staat hoger.
   Verder, ja… Mijn verdenkingen… Bubbles, Pjotr, Lukie, Starlight, Catshee, Sjoeter… Allemaal hoog op mijn lijstje. Maar verder geen idee. Laten we maar weer hopen op een goede afloop.
        Oja, en ik zet m'n joker gewoon in. Ik trek me niks van die zwarte vrijstelling aan. Jammer dan als ik een joker verlies, maar daarover twijfelen is een beetje zinloos in de Mol. De zoektocht naar de Mol is belangrijker.
Ich bin ein Bärliner!

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: De kandidatenbiechten
« Reactie #10 Gepost op: 31-03-2015, 19:07:44 »
Aflevering 3:

WouterV was blijkbaar bang eruit te vliegen...
Deze executie was toch wel nijpender. Verleden keer had ik een beter gevoel bij dan bij deze.
JPmol, ik had je nog langer gegund. Ik verdacht je namelijk niet meer. De vorige test stond je bij mij nog in mijn top 3. Deze aflevering ben je namelijker gezakt naar kandidaat.

Mijn bondje met nysfan is wel sterk. Ik denk dat ik eruit ben dat hij de mol niet is.
Ik vind het nog altijd jammer dat molbelg er al uit is, maar blijkbaar had hij 3 bondjes: behalve met mij ook nog met Next en Bjorrn. Enkel vertelde hij tegen Bjorrn dat hij op mij spreidde en Bjorrn verdacht en tegen mij het omgekeerde. Tegen Next zei hij dat hij op Bjorrn spreidde. Molbelg, bondjes sluiten deed je goed geniepig duvel  ;). Maar het helpt niet als je je bondgenootjes niet vertrouwd.

Hierdoor wou bjorrn met mij een bondje starten. Bjorrn, je bent een sterke kandidaat en hoewel je nog amper iets goeds gedaan hebt, ben je voor mij eerder een type Art Rooijakkers. Ik vertrouw je voor geen halve centimeter, maar een mol ben je niet.  Ik ben dan ook niet eerlijk geweest over wie ik verdenk. Ik zei Nysfan en iemand anders die we deelden, maar Nysfan verdenk ik niet. Bjorrn zit ook op hem maar deels. Dit moet meer.
Moest ik eruit gaan voor Bjorrn, zal de verdenking van Bjorrn niet meer op Nysfan vallen maar op zijn andere verdachten (die ik ook verdenk) die mogelijk ook niet kloppen. Dan heeft Nysfan meer kans om te winnen, want we delen alles en weten ook hoe en wat we hebben gespreid op de test.

Bjorrn, ik vertelde je dat ik als voorbereiding ook survivor 2014 helemaal nagelezen heb. Ik weet dat je tactisch sterk bent en alles doet om een spel te winnen. Als zulk spelfanaat en sterke kandidaat hoop ik dat je deze stijl weet te appreciëren. (zoniet,sorry gast. Je bent een toffe kerel,maar ik wil winnen en met Nysfan naar de finale. Dus moet ik je kwijt geraken want je lijkt me te sterk) 

Pjotr en ik hebben ook verdenkingen gedeeld. Ik zei hem dat ik op Nysfan (weeral) en Bubbles zit ( Bubbles is het sowieso niet volgens mij). Sorry kerel, maar behalve tegen Nysfan en molbelg ben ik tegen niemand 100% eerlijk geweest. (ok, tegen molbelg 100%, Nysfan 99%)

Mijn voorspellende gave vond ik lastig. Ik ben weer te enthousiast geweest en heb me ergens gezet waar ik niet zoveel meekrijg. Gelukkig zit Nysfan met onze verdachten samen. Zo krijg ik  toch info. Verder zou deze opdracht veel zeggen over mijn verdachten, daarom zet ik laag in op mijn niet-mollen, en hoog op mijn mollen. Ik hoop dat andere denken dat ik fout zit en meer risico's nemen. We  shall see.
Arme Bjorrn...

Duncton zat al heel snel op de juiste mol!
Definitief naar Lukie geswitcht als mol. Eerst op basis van hints, maar ik zie nu ook hoe hij het spel tot nu toe gespeeld kan hebben: wil de sleutel (1.1), puzzelt actief mee en hint als eerste richting gemenebest (1.2), wil gokken met nog 9 stoelen over (2.1) en wisselt mok en muismat om (2.2, beetje jammer dat dat nu open en bloot en voor elke kandidaat leesbaar in het kijkerstopic staat). Wat tegen hem spreekt is dat hij snel wil ruilen voordat de tijd om is in 1.3. En misschien trap ik wel in nephints.

Starlight misschien te vroeg afgeschreven. Ik heb weliswaar redenen om haar weg te strepen (wenskaart, niet willen gokken), maar ze was in aflevering 1 wel mijn hoofdverdachte. Had naast Lukie en Bjorrn over haar moeten spreiden in plaats van over catshee.

Weinig back-up, dus alles of niets. Ik vind deze executie heel spannend. ::regenboog::

Hoihoi, nog maar een biechtje dan.
Ik heb gespreid over Starlight, Lukie, Nysfan en toch ook een beetje catshee.
Molbelg zei dat hij ook op catshee zat, maar toch vertrouw ik hem niet helemaal en ik wil molbelg niet blind vertrouwen.

Achteraf gezien toch een beetje spijt dat ik niet ook een beetje op Pjotr heb gespreid, maar 4 mensen is al veel dus hoop dat de mol tussen die 4 zit  ;D
Helaas, de mol zat er niet tussen...
Ich bin ein Bärliner!

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: De kandidatenbiechten
« Reactie #11 Gepost op: 31-03-2015, 19:13:40 »
Starlight is fan van Dr Who?
Ik zit in aflevering 3! Ik was niet zo zeker over m'n test, maar aangezien er denk ik nog wel mensen zijn die mij verdenken is het ook wel weer logisch dat die er eerder uitgaan dan ik. En ik heb een sterk vermoeden dat JPMOL mij verdacht.

Maar om eerlijk te zijn doe ik helemaal geen poging om mezelf verdacht te maken. Ik heb vorige aflevering echt keihard m'n best gedaan. Ik was 100% kandidaat en ik wilde geld verdienen. Maar met welk resultaat?  ::art:: Bij de bioscoopopdracht heb ik echt m'n best gedaan vragen goed te beantwoorden (wat ook wel is gelukt), en ik dacht ook echt dat het geld onder stoel 74 zou liggen: bij de andere vakken lag het geld in de bovenste en de onderste rij, dus hier zou het dan in de middelste rij liggen. Maar helaas, zo logisch was het niet. In ieder geval ben ik wel blij dat team gemiddeld uiteindelijk de Dalek vraag wist :D


Bij het lasergamen had ik in m'n verhaaltje gezet dat ik geld binnen zou brengen. Maar ik herkende in het verhaal bijna niets meer van m'n verhaaltje... alleen dat ik net aan jagers kon ontkomen bij een paal en dat ik de portofoon in handen heb gehad kwam terug. Helaas, weer geen geld. Bij de meet de mol opdracht waren m'n antwoorden natuurlijk maar een wilde gok, dus geen idee of ik daar geld heb binnen gehaald. Bij de souveniropdracht heb ik helaas de prijzen van de duurdere producten verkeerd ingeschat waardoor dat horloge toch net wat hoger bleek te staan dan ik had gedacht. Maar de wenskaart is onder andere dankzij mij gelukkig onderaan blijven staan, dus dat was in ieder geval een beetje geld. Zouden er nou echt mensen zijn die denken dat een wenskaart duurder is dan een sleutelhanger, of was dat een soort collectieve molactie? ???

Maar goed, aflevering 3. De liftopdracht is best chaotisch maar wel leuk :) Ik moet alleen wel de andere opdrachten binnen die opdracht nog iets beter lezen om straks te kunnen snappen waar mensen eventueel gemold kunnen hebben :P Het racespelletje is ook leuk, ik ben er alleen niet zo goed in... de eerste keer dat ik het speelde duwde ik per ongeluk op de rechterpijltjestoets, waardoor ik de verkeerde kant op ging rijden ::schaam:: Uiteindelijk viel de tijd nog mee, maar ik moet het nog maar een paar keer spelen. En die bibliotheek... ik denk inderdaad dat we daar gewoon niet moeten posten, dus dat doe ik dan voorlopig ook maar niet.

Maar de belangrijkste vraag, wie is de mol... tja, daar ben ik nog niet uit. Ik verdacht vorige aflevering Sjoeter, wouterv en Bubbles, maar die zaten allemaal bij de bioscoopopdracht in het makkelijke team die alle vragen goed hadden. Het kan natuurlijk zijn dat de mol gewoon geen kans had om te mollen, maar het laat me wel twijfelen over mijn verdenkingen. Sjoeter postte echter ook nog een lijstje bij de souveniropdracht waarin wel 5 souvenirs goed stonden, dus hem verdenk ik nu niet echt meer. Wouterv en Bubbles blijf ik wel nog in de gaten houden. Wie ik vorige aflevering ook ineens heel verdacht vond was Lukie. Hij zat in het gemiddelde team, en hij had de muismat en de mok omgedraaid terwijl die juist goed stonden... zou natuurlijk een prima molactie zijn. In aflevering 1 verdacht ik Lukie ook al een beetje op gevoel, dus ik ga hem zeker ook in de gaten houden. Daarnaast wil ik Nys-fan toch ook niet wegstrepen... ik weet niet echt wat ik met hem aanmoet. Na aflevering 1 had ik hem in eerste instantie weggestreept omdat ik zijn gedrag te nepmollerig vond overkomen, maar bij nader inzien denk ik dat hij het toch best wel eens zou kunnen zijn. Dus ik ben blij dat ik deze opdracht in een team zit met Lukie en Nys-fan, kan ik ze eens goed in de gaten houden ::vergroot::

Een grote hint in aflevering 1 heb ik trouwens nog niet gevonden helaas :( Misschien moet ik in plaats daarvan maar op zoek gaan naar een hint in de meet the mole opdracht ;D
Ich bin ein Bärliner!

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: De kandidatenbiechten
« Reactie #12 Gepost op: 31-03-2015, 19:13:46 »
Tijd voor nog een biecht. Want dit is een citaat van Nys-fan bij de opdracht 3.1:
Citaat van: Nys-Fan
Omdat jij kijkt naar vogelvlucht, ik kijk naar de weg die ernaartoe loopt. De weg die we moeten volgen is zoals een G, beginnend van binnenuit. Snap je wat ik bedoel? Het is dus niet gwn in een rechte lijn. Tis dus zeker minstens 4, alst niet meer is.
Ik snapte echt niet hoe hij aan 4 km kwam, en wat hij met die G bedoelde, want die weg was toch echt 2 km. Maar ik ging net na de opdracht even kijken in Google Maps hoe lang het nou allemaal was, want ik was heel benieuwd of ik gelijk had. Wat blijkt: als je in Google Maps de routebeschrijving tussen de Tourist Information Center en de universiteit neemt, en je kiest dan de auto, het vervoersmiddel dat Nys-fan wou nemen... ziet dat eruit als een G, en is het 3,7 km, bijna 4 dus. En dat kan je volgens mij écht niet weten als je niet Google Maps ernaast hebt, dan zou je eerder een andere route voor de auto nemen.

Dus er zijn 2 mogelijkheden:
1. Nys-fan heeft valsgespeeld omdat hij flink wilde nepmollen.
2. Nys-fan is de mol :o Want die had natuurlijk sowieso Google Maps ernaast om te kunnen mollen.

Dus ja. In beide gevallen zou het een vrij stomme fout van hem zijn, maar dat is wel typisch zoiets wat je er gewoon uitflapt omdat je denkt dat niemand dat doorheeft. Ik wil nu niet meteen last krijgen van tunnelvisie, omdat er een kans is dat hij als kandidaat heeft valsgespeeld (of dat het echt toeval is) en hij op deze manier wilde nepmollen en zichzelf verdacht maken... wat ik dan overigens wel een vrij extreme variant van nepmollen vindt maar goed je weet maar nooit. Maar Nys-fan is bij deze wel m'n hoofdverdachte.
Wat een verkeerd cijfertje al niet kan doen!

Nogmaals kijker Daisy met een 'biecht'
Even kort en bondig dit keer
- Bjorrn blijft verdacht, ook al heeft iemand tegen me gezegd dat ie het niet kan zijn
- Lukie wat minder verdacht deze ronde
- De dames daarentegen wel
- Sjoeter heeft nog steeds de sleutel, verdacht..
- Nys-Fan wil aandacht, maar of ie daardoor ook de mol is

Ik zoek het tussen deze 6 denk ik. Misschien na morgen wel tussen 5.

 ::zwaai::

Tja, niet iedere aflevering is goed bij de mollenjacht...
Niet een aflevering waar heel veel uit te halen valt.

Bjorrn blijft stoïcijns vasthouden aan zijn ik-breng-geen-geld-in-de-pot-tactiek (hoewel hij daarmee bij het racen even de mist in ging). Valt nog steeds niet af te schrijven. Vervelend, want dan kan ik minder antwoorden invullen op mijn mol. Ondertussen kan hij wel vol voor zijn mol gaan. Kan, als hij goed zit, met deze tactiek ver komen. Als hij de mol is, molt hij passief. Doet aan bijna geen enkele opdracht mee. Maar houdt wel heel veel geld uit de pot.

Nys-Fan heeft ook besloten te gaan mollen, en doet dat vooral in deze aflevering opvallend. Meeste boetes in de bibliotheek, de discussie met Starlight, wil het kortste stukje met de auto, komt te laat binnen en dat blijkt uiteindelijk verkeerd voorspeld. Toch verdenk ik hem niet. Zijn actie om sjoeter in aflevering 1 de sleutel te bezorgen, is antimols. Vertrouwen winnen voor geen 1000 euro uit de pot? Geloof ik niks van. Misschien weet hij het zelf niet meer zo goed, probeert hij op deze manier zijn eigen hachje te redden. Ik ben benieuwd naar zijn test.

Mijn mol Lukie hoeft hier niet zoveel te doen. Lingowoord binnen 10 beurten raden en hopen dat ik hetzelfde doe ("Nice partner ::ok::"? Ja, voor jou wel). Nog snel een boete meepikken in bibliotheek. Hij speelt het slim. Zelfs ik begin weer te twijfelen. ::)
Ich bin ein Bärliner!

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: De kandidatenbiechten
« Reactie #13 Gepost op: 31-03-2015, 19:20:26 »
Aflevering 4:

Hoi, WouterV!

Hier ben ik weer.

Pff, het is weer spannend maar de toekomst ziet er voorlopig wel goed uit denk ik.
Bij jeopardy scoorde ik 6 antwoordmogelijkheden en bij weerwolven 2 jokers, en bij fotoroute 1 joker.
Echter, de ZV is in het spel (bij Duncton als ik goed geloven mag).
Qua jokers ziet het er momenteel zo uit:
Wouterv 3x
Nysfan 3x
Lukie 2x
Bubbles 1x

Duncton heeft nu dus niets. Als je daarbij nog telt dat Sjoeter, Catshee, Lukie en ik extra antwoordmogelijkheden hebben gescoord (die niet de ZV kunnen voldoen) hebben nu 5 kandidaten een voorsprong op de rest. Als je mol er niet bijzit, zijn er maar 4 die niks hebben. Ik vrees dat de ZV nu in het spel komt.
Dan hebben enkel Sjoeter,Catshee,Lukie en ik een voorsprongetje. Mijn 3 hoofdverdachten hebben dus een voordeel. Dat betekent dat er nog 6 kandidaten zijn die niks hebben. Mijn maatje Nys-fan zou dus met 0 starten. Daarom schonk ik hem 2 antwoordmogelijkheden. Zo heb ik er 4, hij 2 en Catshee 2.Sjoeter en Lukie hebben er elk 1.
Hierdoor geef ik hem ook een mooie kans om mee door te stoten. We hebben elk nog 3 jokers dus normaal gezien overleven wij de volgende executie ook en die daarna misschien ook als wij onze jokers goed verdelen.

We delen alles, onze verdachten, onze test,... Ik vertrouw hem 100% hoewel dit na de eerste executie nog niet was.

Tegelijk wil ik een boodschap richten aan Sjoeter, Lukie en Catshee (mijn 3 hoofdverdachten), zou 1 van jullie zo snel mogelijk willen afvallen zodat alles duidelijker wordt? (Niet persoonlijk, maar een hoofdverdachte weg is altijd handig). Er zijn al 3 mensen vertrokken die ik niet verdacht. (hoewel JPmol in test 1 nog wel daarna niet meer).

Salut en misschien tot volgende aflevering.

Aardig om je jokers te delen!

Next vond het eventjes niet meer zo leuk:
Biecht:
Wat een stomme aflevering. Het lag niet aan de opdrachten, want die waren heel leuk, maar met de uitkomsten was ik niet tevreden  ;D Ik blij, we gaan weerwolven. Ik niet blij, want ik kon heel dat spel überhaupt niet meespelen. O, en zes jokers kwamen in het spel - ik ook niet blij.
   Jeopardy dan. Ik kende heel dat spel niet, altijd vermeden als het op het forum was, dus na een paar dagen begon ik het eindelijk te snappen. Maar ja, WouterV was wel heel snel met antwoorden. Dus daar lukte het ook al niet. Dus dan maar fotootjes zoeken in Birmingham, helaas zat er niks in m'n enveloppie. Of ja, 500 euro. Jeej. En hier zijn ook nog 's superveel semi-jokers gewonnen.
   Het wordt dus tijd dat Duncton z'n zwarte vrijstelling gaat inzetten  ;D (Ook omdat hij die dan niet in aflevering 6 kan inzetten, daar heb ik namelijk nog een joker voor). Dus ik heb hem maar even per pb gevraagd of ie dat gaat doen.
   Verder mijn verdenkingen... Het schiet nog alle kanten op. Op Duncton en Nys-Fan na, verdenk ik eigenlijk iedereen wel. Op dit moment is mijn hoofdverdachte Lukie. Bij de vorige executie moesten wij namelijk volgorde bepalen. Bjorrn moest zo laat mogelijk, dat was het meest gunstig voor de mol. Ik stem ABC voor, Lukie niet mee eens. Waarop Lukie zegt: "We kunnen ook CBA doen #dtm". Zou dat voor "Durf te Mollen" staan? Want als het dat doet, is Lukie de mol, aangezien alleen de mol wist dat CBA geld uit de pot zou kosten. Oh en Lukie vond de volgorde van Robin's follow the money ook een goed idee, waar Bjorrn ook onderaan stond. Verder verdenk ik vooral nog Pjotr en Bubbles. Starlight zou het ook nog heel goed kunnen zijn ("Starlight Express" #Jeopardy). Of Catshee. Of toch Sjoeter. Geen idee. We zullen zien.

Ik ben heel benieuwd naar deze executie. Heb er geen vertrouwen in, ook omdat ik het gevoel heb dat ik op de test zomaar wat doe. Maar ik spreid, en spreiden blijkt meestal een goed idee. Hopelijk is dat ditmaal ook.

Leuk om al die 'nep'-aanwijzingen te lezen!
Ich bin ein Bärliner!

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: De kandidatenbiechten
« Reactie #14 Gepost op: 31-03-2015, 19:22:01 »
Duncton is helemaal happy!
Mijn mol laat zich zien. Lukie komt nu voor het eerst ook in mijn follow-the-money overzicht als slechtste uit de bus (de 500 euro die hij niet aan de finish brengt, reken ik hem aan). Op enige afstand volgen Bubbles en catshee, dan Pjotr. wouterv haalt het meeste geld uit de pot (De Lift), maar brengt ook het meeste binnen. Per saldo doen Next en ik het het beste, maar ook Nys-Fan (verdient deze aflevering weer goed), sjoeter en Starlight spekken de pot.

Bjorrn streepte zichzelf af. Dat is jammer voor het spel, maar betekent wel dat ik nog maar één verdachte over heb. Is het te vroeg in het spel om vol op één persoon te spelen? Misschien. Moet ik dan gaan spreiden over kandidaten die ik eigenlijk niet meer verdenk? Ik denk dat ik goed zit.

Het wordt sowieso een cleane test, want de zwarte vrijstelling is in het spel. Ik ben benieuwd.

Extra: een pagina uit mijn mollenboekje (Opdracht 1.3)
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Daisy, volgende keer gewoon meedoen! Je maakt top-biechts!
Bijna vergeten. Wie is de mol online? Iig niet Bjorrn. Misschien maar goed dat hij is afgevallen, alleen maar nepmollen en behalve auto racen niks doen voor de pot, dan verdien je het niet om te winnen. Sorry Bjorrn.

Wie dan wel. Ik zei t al op t forum, Lukie is mijn hoofdverdachte.

Wie het niet zijn? De mol zal nooit met 500 euro over de streep komen, en geen aanwijzingen kopen. Dus Starlight, Duncton en NextGP kunnen het onmogelijk zijn. WouterV heeft bijna al het geld verdiend. Ook hij valt af.

Door follow the money dreig ik nu ook Sjoeter weg te strepen. Die sleutel kan nog wel voor mingeld zorgen, maar dat weegt niet op tegen de opbrengst. En daarnaast, bij weerwolven stemming 2 stemde hij én Bubbles (met Starlight) op Lukie. Als één van hen de mol was, zouden ze nooit op een weerwolf gestemd hebben. Dus ook Bubbles valt weg. Catshee is er te weinig, een mol die straks 5 dagen carnaval gaat vieren zie ik niet gebeuren.

Zijn er naast Lukie nog 2 over. Nys-Fan en Pjotr. Ik denk voorlopig dat Nys-Fan t graag wil zijn. Dan tot slot Pjotr. Diverse fouten bij Pjotr komen door afwezigheid. Dat zou ik geen leuke mollenstreek vinden. Daarnaast schat ik Lukie een stuk hoger in dan dat ie nu speelt, domme fouten die die nooit zou maken. Tuurlijk kan het een afleidingsmanoeuvre zijn, maar voorlopig zie ik het meer als mollenstreek.

 (En dan heb ik het nog niet eens over de belachelijke theorie over zijn onderschrift, daarin staat backwards, als je life en lived omdraait, staat er efil (spreek uit als evil) en devil, en dat is de mol, vals en duivels).

::zwaai::
Ich bin ein Bärliner!

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: De kandidatenbiechten
« Reactie #15 Gepost op: 31-03-2015, 19:26:40 »
Aflevering 5:

Ook korte biechts vinden wij leuk!
Hoi LdH en MV!

In de ochtend stuur ik een uitgebreide biecht, maar wilde jullie dit toch al even snel melden zodat jullie weten waar dit over gaat: Ik heb een hele rare post geplaatst in de biechtkamer. Maar Next en ik hebben een complotje en dat is onze complotnaam. (The next bubbles = de volgende champagne en vandaar ook de gelukkig Nieuwjaar. We wilden proberen om onze verdachten bij ons verdeelt te krijgen in de "Nieky's cousin-opdracht" en dat is gelukt en vandaar dat de champagne "erg goed" is ::rofl::  En we wilden nu een beetje verwarring zaaien :P
 ::zwaai::

Dan hier de lange biecht...
::zwaai::
Zoals beloofd hier een uitgebreidere biecht van mij.

Er is redelijk wat gebeurd sinds die eerste aflevering. Molbelg ging er dus uit, maar NextGP en ik besloten uiteindelijk om ons complotje onder ons te houden en gewoon onze oren open te houden. Als dank voor alle inschrijfformulieren heb ik van 'm één van zijn jokers gekregen voor aflevering 6. ::bravo:: Ik ben ook nog steeds blij dat ik via hem het inschrijfformulier van Lukie4 heb kunnen krijgen want die komt nog steeds goed van pas. ;D

Terug naar mijn verdachten dan: In aflevering 2 ging JPMOL1999 eruit. Ook daar was ik niet zoveel mee want ik verdacht JPMOL1999 niet. In tegenstelling tot de eerste afleveringen, dat ik er van overtuigd was dat Bjorrn een nepmol was, begon ik toch te twijfelen. Vooral doordat hij de lampjes niet goed deed, maar met het autoracen wel op nr 1 stond. Ik besloot te spreiden op nog steeds Lukie4 en Starlight en dus ook Bjorrn.
Dan kwam plots de grote verassing: Bjorrn bleek dus toch een nepmol want hij viel af. ::oink::

Aflevering 4 dan: Ik bleef bij Lukie en Starlight maar Pjotr vertrouwde ik toch ook niet helemaal. Tot mijn verbazing toch wel ging na Bjorrn ook Pjotr weg.

En zodoende zit het nu ongeveer zo: NextGP en ik blijven heel erg Lukie en Starlight verdenken. Catshee en Nys-Fan sluiten we ook nog niet helemaal uit. Het lukte ons om voor de "Nieky's cousin-opdracht" de groepjes zo te verdelen dat we ieder in een groepje zaten met verdachten van ons. Daarop hebben we dus ook besloten om een complotnaam te verzinnen. ::rofl:: Vandaar dus die rare posts in de biechtkamer. ::rofl:: The Next Bubbles = de volgende champagne. En ons plannetje was gelukt dus de champagne smaakt erg goed. ::rofl:: En je drinkt champagne met Nieuwjaar, vandaar dat over Nieuwjaar. ::rofl:: Ja, we hebben het lekker vergezocht. :P

Hoe het er nu naar uitziet denk ik dat ik de komende test ga spreiden op Lukie4, Starlight en toch ook Nys-Fan. Het was jammer dat we de laatste test niet beoordeelt zijn op onze testen zelf want nu weet ik niet of ik goed zit. Maar ik denk het wel. Ik moet echt heel erg gaan opletten voor tunnelvisie want ik begin steeds meer de 'Lukie4-tunnel' in te duiken. ;D

WIDM blijft natuurlijk WIDM dus ik hoop dat ik niet bezig ben met een 'Lucy'tje' (= een bondje hebben met de mol ::rofl::) maar ik denk het niet. NextGP doet het te goed en we hebben ook afgesproken als iemand van ons eruit gaat, en we hebben nog jokers, dat we die aan elkaar geven. Mocht ik er nog voor aflevering 6 uitgaan dan geef ik hem zijn joker die ik gekregen heb uiteraard terug. Da's wel zo netjes, vind ik. Nee, hij lijkt me eerlijk. Ik blijf voorlopig in de 'Lukie4-tunnel' zitten. :D

 ::zwaai::
Gelukkig, je had geen Lucy'tje!

Ich bin ein Bärliner!

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: De kandidatenbiechten
« Reactie #16 Gepost op: 31-03-2015, 19:27:04 »
Ja, even een korte biecht: ik weet het oprecht niet. Iedere deelnemer heeft wel kandidatenacties. Lekker blijven spreiden dus, zolang ik niet het meeste foute antwoorden heb, ben ik blij. Hoofdverdachten lijken Bubbles en Lukie. Zolang er mensen zijn die veel op één van beide zetten, zou ik theoretisch veilig moeten zitten wanneer ik spreid. Maar ja, geen idee, we zien wel. Het is echt heel moeilijk…

Je dacht toch goed!

WouterV ziet na een weekendje weg het even niet meer duidelijk...
Na een weekendje weg te zijn, ben ik bijgelezen en de test is ingevuld.

Ik ben vrij verward, want mijn hoofdverdachten deden vooral goede zaken. Maar ik geloof
nog steeds dat ik op het goede spoor ben.

Vorige test was ik echt gelukkig. Pjotr, de tweede na Bjorrn die ik over Nysfan zijn (nep)mollen had gepraat ging eruit.  Nys-fan was door mede dankzij de antwoordmogelijkheden. We hadden beiden nog 3 jokers én de zwarte vrijstelling was eruit.

Helaas kwam toen de boemerang terug in mijn gezicht. pjotr was gewoon te laat met de test, de jokers kwamen terug en de ZV ook. De extra mogelijkheden verdwenen wel. Karma is a bitch.

Nu wordt het risky. Ik ga toch de gok wagen en 1 joker inzetten. Als de ZV komt, heb ik er toch nog 2 over. Als de ZV niet komt, heb ik toch +1 voor.

Achteraf gezien vind ik het toch jammer dat Bjorrn en Pjotr eruit zijn, zij waren bliksemafleiders voor de mol. Nys en ik verdachten hen niet, de rest precies wel.

Voor deze test hoop ik dat één van mijn verdachten (Sjoeter, Catshee en Lukie) afvallen.
Anders Next en Duncton. (niets persoonlijks, maar niemand verdenkt jullie en Starlight, Bubbles zijn ook goede bliksemafleiders, en Nysfan ook + hij is mijn bondgenootje).

Moest Nysfan toch afvallen, weet ik wie het zeker niet is. Maar daar ga ik niet vanuit. Want wij willen samen zeker zo ver mogelijk komen. Enkel die sleutel kan nog voor problemen zorgen, maar zorgen voor later. Eerst de uitslag afwachten....
Ich bin ein Bärliner!

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: De kandidatenbiechten
« Reactie #17 Gepost op: 31-03-2015, 19:35:24 »
Aflevering 6:

Arme Starlight... of toch niet?
Nys-fan eruit... daar ging m'n hoofdverdachte ::oink:: Wat dus betekent dat hij heeft valsgespeeld om te nepmollen... want ik kan me niet voorstellen dat hij wist dat je met de auto een route in de vorm van een G moest rijden zónder de routeplanner van Google Maps erbij te hebben. En dat is dus wel erg jammer, dan verdien je het ook wel een beetje om eruit te gaan ::zwaai::

Maar in ieder geval zijn m'n verdachten nu dus wel teruggebracht naar 2: Lukie en Bubbles, die ik beide vanaf het begin al sterk verdenk. En dat is ook wel heel fijn :) Nu er 2 uit zijn, zijn we ineens met nog maar 7 over en om dan nog 3 verdachten te hebben, is ook wel een beetje veel. Wel jammer dat Next er ook uit is, hem vertrouwde ik wel.

Maar gelukkig ben ik zelf door, dus op naar aflevering 6!
En daar gaat het om!

Duncton heeft medelijden met Next...
Dubbele executie. Vind het vooral jammer van Next. Maar helaas geen van mijn verdachten naar huis.

Verdachten?

Ik ben toch weer een klein beetje gaan spreiden. Heb naast Lukie ook catshee en Bubbles meegenomen in de test. De reden is een onderonsje met wouterv. Hij heeft zijn mol mede gebaseerd op de ruilopdracht, en dan met name op de -300 euro. Ik weet niet wie daarmee begon en eindigde, maar Lukie was het niet. Maar als Lukie de mol is en wouterv het dus fout heeft, waarom zit hij dan nog in het spel? Zie ik iets over het hoofd en heb ik tot nu toe geluk gehad? Of redeneert wouterv via de -300 ook weer naar Lukie toe? Verwarrend.

Ik heb mijn zwarte vrijstelling nog, maar de berg jokers die mijn medekandidaten daar tegenover stellen, is indrukwekkend. Wouterv zit in een zetel en ook Bubbles lijkt zich weinig zorgen te hoeven maken. Bovendien zit Bubbles volgens mij ook op Lukie, en naar mijn idee dus goed. Het begint nu echt spannend te worden.

P.S. Met betrekking tot de executie lijk ik een hint op het spoor te zijn. Twee keer achter elkaar werden de schermen van de kandidaten op stoel 6 en 7 als eerste getoond. Nog geen idee wat ik er mee moet.
Met die 'hint' hoefde je niks te doen...

Vindt Dennis dit wel goed?
I love HIDM ::bravo::. Eindelijk wat verdenkingen op mijn naam. Geen idee waarom eigenlijk. Vanwege een ongeldig bod bij de veiling? Ok, mijn liedje wist ik niet. Maar die wist ik echt niet. En bij de crickettermen maakte ik een foutje. Want foutjes blijk ik ook wel eens te maken.

Maar, lieve medekandidaten, ga er vooral in mee. Dat vergroot mijn winkansen namelijk aanzienlijk.

Zelf twijfel ik niet meer. Songfestival. Als mol wil je de sleutel. Dan stuur je iets in waarmee je denkt te kunnen winnen, en kom je niet aan met Phil Collins (Bubbles) of Radiohead (catshee). Wouterv dan, die naast dat hij heel veel geld verdient ook het talent blijkt te hebben dat net zo hard weer te verliezen? Nu weer met zijn bod van 3000 euro voor een vrijstelling? Robbie Williams. Neuh.

De enige andere optie is Starlight, maar die doet te veel goed. Vanaf nu is het vol op Lukie.
Phil Collins vond ik anders een leuk nummer!

Nee, waarom nu, je biechts waren juist zo leuk!
Ik ga geen biechts meer sturen, ik zit in de Lukie tunnel, zolang hij erin blijft, blijf ik denken dat hij de mol is. Geen veiling die me op andere gedachten kan brengen. Dus heb ik denk ik vanaf nu nog maar weinig nieuws te melden.

Alleen maak ik nu een uitzondering, want ik denk een geheime aanwijzing gevonden te hebben.  :D

Lukie zegt het liedje Elevation van U2 te hebben en in dat liedje zit de volgende tekst.
Verdacht ::vergroot::

Mocht ik toch nog iets te melden hebben horen jullie het wel. Mag de jury binnenkort weer aan de bak?

 ::zwaai::

Ich bin ein Bärliner!

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: De kandidatenbiechten
« Reactie #18 Gepost op: 31-03-2015, 19:42:39 »
Aflevering 7:

De eerste van 2 biechts direct na elkaar!
::zweet:: dat was een spannende executie. Toen ik zag dat er nog een 2e afvaller kwam was ik bang dat ik zelf zou gaan, maar gelukkig niet, en door onder andere mijn stem voor groen zijn we nu zelfs allemaal door ::bravo::

Maar nu wordt het natuurlijk wél extra lastig... als Lukie en wouterv allebei de mol niet zijn, hebben ze de test als slechtste gemaakt en weten ze nu ietsje meer over de mol. Maar de vraag blijft uiteraard: kan de mol een rood scherm krijgen? Het was natuurlijk allang bekend dat iedereen door zou gaan, dus kan je best de mol een rood scherm geven. En in dat geval kan mijn verdachte Lukie dus best nog wel de mol zijn... en dat maakt het wel heel lastig. Moet ik nou volgende test nog steeds spreiden op Lukie? Of kan ik vol op Bubbles gaan? Misschien is het beter om toch maar te blijven spreiden, want ik vind het wel echt iets voor de spelleiders om de mol gewoon lekker een rood scherm te geven ;D

Maar goed, gelukkig is dat de volgende test pas en hebben we eerst nog een hele aflevering te gaan waarin ik hopelijk de mol kan ontmaskeren, of eindelijk een hint vinden die me wat meer zekerheid geeft...

Starlight heeft een hint gevonden. En... een echte hint naar de mol!
Nog maar even een biecht van mij, ik heb namelijk misschien wel een hint gevonden :D (of het is gewoon een slordigheid, kan ook).

Maar het viel me al eerder op dat er elke executie een naam is die niet wordt dikgedrukt, en de rest wel. Dus ik heb even gekeken bij wie van de overgebleven kandidaten de naam een keer niet is dikgedrukt, en alleen Lukie en Duncton zijn elke keer nog dikgedrukt (vooral bij Lukie is het opvallend want in de post waar hij of Nys-fan afvalt is Nys-fan niet dikgedrukt en Lukie wel). Dus misschien is iedereen die niet dikgedrukt wordt gepost niet de mol, en wordt de mol als enige altijd dikgedrukt genoemd.

Wat trouwens ook mooi zou aansluiten bij het feit dat Lukie al een aantal keer over dat dikdrukken heeft gepost, dat het antwoord wel dikgedrukt moet worden of een vraag of het antwoord hier ook dikgedrukt moet worden. En het grote antwoord op dit spelletje, Wie is de Mol?, is dan natuurlijk Lukie en dat moet altijd dikgedrukt worden ::jaja::

Of het nou klopt of niet, ik vind het een mooie hint :P (en ik blijf Lukie voorlopig nog wel verdenken, rood scherm of niet :P)

Biechtje alleen maar naar MV...
Citaat van: Nys-Fan
Biecht:

"De mindfuck is compleet. Het is nu officieel: er is geen enkele mogelijke Mol over. In de test dat ik afviel had ik meer vragen juist op Lukie, Duncton, Sjoeter en Starlight dan Wouterv op deze personen had ingezet bij de test toen ik afviel. Deze zijn dus absoluut zeker niet de Mol tenzij er een pak minjokers op mijn test zijn ingezet door iemand anders natuurlijk, maar dat lijkt me sterk.

Het gevolg is dus dat enkel Bubbles en Catshee overbleven. Echter had ik veel vragen op Catshee juist, maar het was de enige mogelijke optie in mijn ogen nadat ik afviel. Ik weet namelijk dat onder andere Bjorrn en Molbelg op Bubbles zaten (of toch gedeeltelijk), en ik had telkens maar 1 of 2 vragen op haar. Dus als Bubbles de Mol was had ik al zeker moeten afvallen en Bjorrn bijvoorbeeld niet. Dus moest het maar Catshee zijn, ondanks dat ik er veel vragen op had ingevuld in mijn test.

En nu krijgen EN Lukie EN WouterV een rood scherm ?? Wouterv zit nu ook op Catshee, want hij had dezelfde info als mij en kon ook met mijn test vergelijken waar ik meer had dan hij. En hij krijgt rood? Kruis door Catshee dus. En Lukie krijgt rood en die zat vorige week op Bubbles en Sjoeter? Dus ook geen Bubbles (wat al niet kon zoals eerder gezegd)?

Beste presentatoren, zijn er misschien onzichtbare kandidaten in het spel? Ik zou het zowaar nog moeten gaan geloven...

-NysFan-
Nee, er zijn geen onzichtbare kandidaten in het spel!
Ich bin ein Bärliner!

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: De kandidatenbiechten
« Reactie #19 Gepost op: 31-03-2015, 19:42:48 »

WouterV, doet het nog pijn?
En dan denk je zeker te zijn, dan krijg je een klap tegen je hoofd waardoor alles blijft suizen.
Ik had niet verwacht rood te krijgen, aangezien ik vol op Catshee ben gegaan.
Nou, normaal zou ik zeggen: deal done. Catshee is niet de mol,...

Maar dan zijn er nog de feiten.
Door ons bondje weet ik dat Nys meer had ingezet op Sjoeter, Duncton, Starlight en Lukie.
Dan blijven Bubbles en Catshee over.
Maar ik weet ook dat molbelg en Bjorrn op Bubbles zaten en eruit gingen, terwijl Nys en ik nooit een vraag specifiek op Bubbles hebben ingevuld. Er is zelfs een test geweest waar Nys maar 1 en ik 2 antwoorden hadden op haar. Dat kan dan toch niet? of hebben wij zoveel geluk gehad?

Dan blijft enkel Catshee over, maar mijn scherm dan?
Anderzijds, het is toch weer anders dan normaal. Als de kandidaten nu hadden beslist of wij meemochten of niet, dan zou ik van hem afstappen.
Maar jullie wisten op voorhand wat de uitslag was. Jullie konden zonder problemen iedereen rood geven (zelfs de mol); iedereen zou toch mogen blijven.
Vandaar dat ik denk dat jullie deze keer de slechtste Lukie (dat staat ook bij zijn rode scherm; dit is de eerste keer dat jullie er iets bijschrijven over de testscore) en dan degene met de hoogste (ik dus) hebben rood gegeven. Het maakt toch niets uit, en het is een mindfuck voor Lukie, Lukieverdenkers en voor mij ook.

Ik weet het echt niet meer als het Catshee niet is, dan is er echt iets gebeurd dat ik niet kan begrijpen. En een beetje fucken met iederen, daar zie ik jullie wel voor aan...

Ik ga nu de komende dagen rustig observeren, maar als er niks veranderd blijf ik opnieuw bij Catshee. en als ik er dan uitga, dan ben ik maar die idioot met tunnelvisie, maar deze idioot had dan goede rationele redenen om dit te doen.



Een idioot met tunnelvisie dus...

Duncton krijgt de schrik van zijn leven
Even een korte reactie op de executie:

Huh?!?

Toen Lukie rood kreeg, wist ik zeker dat mijn dagen als deelnemer ook geteld waren. Ik heb gelaten afgewacht tot mijn rode scherm zou verschijnen. Toen wouterv vervolgens rood kreeg, heb ik me serieus afgevraagd of ik toch niet per ongeluk zelf de mol was. Want waarom zat ik anders nog in het spel?

Gelukkig was daar de groepsvrijstelling.

De mol gaat nooit naar huis, maar dat hoeft niet te betekenen dat de mol nooit een rood scherm krijgt. Lukie kan prima geweten hebben dat de groepsvrijstelling verdiend was en kan zijn test vervolgens bewust niet op zichzelf ingevuld hebben. Zie daar, de slechtste test en het onvermijdelijke rode scherm.

Dat, of ik lijd aan een ernstige vorm van tunnelvisie, waar ik, ben ik bang, de rest van het spel niet meer vanaf ga komen.
Goed dat je niet uit die tunnel bent gekomen.

Lastige aflevering. Veel geld verdiend en ik heb Lukie niet echt op een mollenstreek kunnen betrappen (zou het een met het ander te maken hebben?).

Bubbles en Catshee hebben ons bij de postsorteeropdracht wél geld gekost. Wat daar verder nog is gebeurd, is mij niet duidelijk. Catshee maakt dan wel weer het rijtje af, waardoor we 500 euro binnenhalen. Bubbles pleit voor 0-15 goede antwoorden. Ik blijf toch maar bij Lukie.

De zwarte vrijstelling gaat er (weer) uit. Ik vermoed dat de vorige executie tot verwarring heeft geleid, wil niet dat het resultaat daarvan wordt vertroebeld door jokers of vrijstellingen. Hopelijk kost het mij niet zelf de kop.

Blij met de winst in de weekopdracht. Wouterv blijkt op bepaalde vlakken dus toch niet onverslaanbaar.
Gefeliciteerd!
Ich bin ein Bärliner!