Auteur Topic: Mini Survivor: Spain  (gelezen 94769 keer)

Offline catshee

  • Forumlid
Re: Mini Survivor: Spain
« Reactie #500 Gepost op: 13-07-2015, 13:07:43 »
::oink:: Ycaris! Hoe heb jij de hoogste score bij Avoider behaald? :o

Niet op submit highscore klikken :P Heb ik ook over getwijfeld, maar ben braaf geweest ::hypocriet::

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Mini Survivor: Spain
« Reactie #501 Gepost op: 13-07-2015, 13:12:05 »
Haha ja, waar ik Jann dus even van verdacht, maar Ycaris heeft dat dus gedaan, foei! ::zweep::

:P
Keep calm and eat chocolates!

Offline Jann

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Derde plaats Dixit 2020
Re: Mini Survivor: Spain
« Reactie #502 Gepost op: 13-07-2015, 13:34:20 »
Gefeliciteerd jullie drie :)

Dat ik de laatste paar keer niet sprong was niet alleen omdat ik wist dat ik geen kans meer maakte, maar ik had ook gewoon bar weinig tijd de afgelopen week.

Succes in de finale!
Hier kan uw boodschap komen te staan. Geïnteresseerd? Neem dan snel contact op en bereik een miljoenenpubliek (5 cent per pm)

Offline catshee

  • Forumlid
Re: Mini Survivor: Spain
« Reactie #503 Gepost op: 13-07-2015, 13:50:11 »
Gefeliciteerd jullie drie :)

Dat ik de laatste paar keer niet sprong was niet alleen omdat ik wist dat ik geen kans meer maakte, maar ik had ook gewoon bar weinig tijd de afgelopen week.

Succes in de finale!

Dank je Jann ::ok:: En jammer ::hug::

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Mini Survivor: Spain
« Reactie #504 Gepost op: 13-07-2015, 23:23:49 »
Jeetje: net aan verloren mijnde puzzel. Wie had dat kunnen denken. Gefeliciteerd Swifty  ::cheerleader::
Gaan Swifty enCatshee nu nog strijden om immuniteit?

En wat avoider betreft: ik had een mazzeltje met twee blokjes die braaf langs het randje bleven schuiven. Een mazzeltje die volgens mij voor alle hoge scores nodig is geweest. En toen had ik de keus: wel of niet zichtbaar maken. Natuurlijk jammer dat ik nu niet in de highscores sta, maar het zorgde er wel voor dat Catshee of Swifty geen poging meer zouden doen om mij weer te verslaan.

The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline catshee

  • Forumlid
Re: Mini Survivor: Spain
« Reactie #505 Gepost op: 14-07-2015, 00:42:08 »
Ik zie Catshee, Swifty en Ycaris terug bij de finale eilandraad ::joehoe::

Denk het dus niet. But not quite sure...

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Mini Survivor: Spain
« Reactie #506 Gepost op: 14-07-2015, 10:07:57 »
Final Tribal Council:



Welkom Catshee, Ycaris en Swifty bij final tribal council. Jullie zijn zo ver gekomen in het spel als mogelijk. Nu switched de macht naar de zeskoppige jury die gaat bepalen wie van jullie de winnaar wordt.


Een welkom voor onze juryleden: Loenev, RoyL, Timvdons, Starlight, Lucy en Jann afgevallen tijdens de laatste opdrachten.

We beginnen met een pleidooi van alle drie de finalisten, jullie krijgen 24 uur om deze op te sturen waarna ze hier worden geplaatst. Daarna krijgen de juryleden elk 1 vraag per finalist.

Deze worden natuurlijk zo goed mogelijk beantwoord.

Slotwoord is optioneel. Hierna gaan de juryleden stemmen:


And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Molbelg

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Mini Survivor: Spain
« Reactie #507 Gepost op: 14-07-2015, 10:23:33 »
Waarom zit Bjorrn niet in de jury? #dtv
#teamamaimiljaarde

Offline Jann

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Derde plaats Dixit 2020
Re: Mini Survivor: Spain
« Reactie #508 Gepost op: 14-07-2015, 11:44:08 »
Omdat hij niet aan het spel heeft meegedaan en ook niet gevolgd lijkt me.
Hier kan uw boodschap komen te staan. Geïnteresseerd? Neem dan snel contact op en bereik een miljoenenpubliek (5 cent per pm)

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Mini Survivor: Spain
« Reactie #509 Gepost op: 14-07-2015, 12:12:48 »
Hmmm, de zaken lopen toch even anders dan verwacht   :P en misschien was een bepaalde keuze die ik gemaakt heb dan toch niet zo slim  :-[.

Ik ga me eens even bezinnen hoe ik mezelf nu in het zonnetje ::zon:: ga zetten. Wordt vervolgd.
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Mini Survivor: Spain
« Reactie #510 Gepost op: 14-07-2015, 12:42:51 »
Volgens mij vond D*N het stiekem irritant dat hij meer vragen kreeg  ;D
You'll never walk alone

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Mini Survivor: Spain
« Reactie #511 Gepost op: 14-07-2015, 13:02:47 »
Dit is mini-survivor he, dus finale eilandraad mag ook wel iets korter duren :P
Keep calm and eat chocolates!

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Mini Survivor: Spain
« Reactie #512 Gepost op: 14-07-2015, 21:28:00 »
Waarom zit Bjorrn niet in de jury? #dtv
bjorrn was inactief en heeft niet echt meegedaan. Dus hij verdiend ook geen recht om te stemmen.

Volgens mij vond D*N het stiekem irritant dat hij meer vragen kreeg  ;D
::ohno:: Maar idd omdat dit mini-survivor is wil ik het graag niet zo uitgebreid doen. Het waren maar 3 weken ipv 3 maanden deze keer hé :P.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Mini Survivor: Spain
« Reactie #513 Gepost op: 15-07-2015, 10:45:43 »
Pleidooi Ycaris

Hoi D*N,

Hier volgt mijn pleidooi voor de finale.

Hier sta ik dan: in de finale. En wat voor een?! Ik heb een paar meefinancieren om u tegen te zeggen. En dat maakt het schrijven van een slotpleidooi niet gemakkelijk. 1 Mazzelyje heb ik alvast: Catshee is, net als ik, op vakantie en kan dus waarschijnlijk niet van gidsjes bedienen om zich populair te maken.

Voor het schrijven van dit slotpleidooi heb ik me nog even verdiept in de strijd van de afgelopen weken. Mijn excel met scores, uitslagen, bijdragen etcetera staat thuis op de computer, dus dat moest ik rustig even terug lezen. Wat opviel was dat Swifty, Catshee en ik altijd bij de actieve en goed scorende deelnemers zaten. En we zaten bijna altijd dicht bij elkaar. Zo had in week 1 Catshee de hoogste score van ons drieën Bin Duckhunt, maar deed ik het weer het beste bij zowel de saus als de kaas van de nachos. Ik denk dat Swifty de meeste chips binnenhaalde.

Ik kan niet ontkennen dat Catshee daarna net iets sterker bleek te zijn in proeven. Maar Survivor draait natuurlijk jet alleen om proeven. En dus kom ik bij het tactische gedeelte, het verhaal achter de schermen.

In week 1 hoefde ik me nog nergens druk over te maken, want ik dat in het winnende team. De tweede week werd het iets spannender. Niet zozeer voor mij, want ik geloof niet dat ik een doelwit was. Maar ik ochtend nu wel meebepalen en kon nu gaan staan voor mijn principes of kiezen voor een bondje met de vrouwen. Ik vond dat Catshee het echt niet verdiende om het spel te verlaten , terwijl het op dat moment leek dat Lucy zelfs niet genoeg tijd had om de opdrachten bij DWDW te doen. Voor mij was de keus dus gemakkelijk. Bijkomend voordeel was dat daarmee een stevig verbond was gezet tussen Catshee, Swifty en mijzelf. Ook maakte ik van de gelegenheid gebruik om een final-two deal met Swifty te maken.

In de derde week liepen de dingen wat anders dan ik dacht. We moesten wel een immuniteitsproef spelen, maar dit bleek geen immunitiet op te leveren. Terwijl ik hier toch een behoorlijk strategische move heb gemaakt. Die zal ik hier uit de doeken doen.

Bij het springen had ik Catshee en Swifty al gewezen op de mogelijkheid om met z'n drieën te blijven staan terwijl Jann sprong. Hier maakten we gebruik van bij de tweede sprong. Wat Catshee echter niet voorzag was dat Swifty het tegenovergestelde trucje uit zouden halen bij de laatste sprong.
 Catshee had al 6 punten bij deze zogenoemde immuniteitsproef, Swifty had er 3 en ik 0. Ik vreesde voor immuniteit voor Catshee, waarmee automatisch of Swifty of ik het veld zou moeten ruimen. Door Catshee bij de vijfde sprong te laten staan , had Swifty sowieso mee kans om te winnen. Toen bleek dat ook Jann was blijven staan, besloot ik expres van Swifty te verliezen. En dat lukte op wonderbaarlijke wijze (dat laatste puzzelstukjes was lastig joh  :P)

Nu blikt dat dit hele springen vooral een leuk tijdverdrijf is geweest, maar ik wilde toch even genoemd hebben dat ik het misschien niet het beste deed in de proeven, maar wel lekker bezig was.
Op dit gebied mag natuurlijk ook nog wel even mijn geheim gehouden score bij Avoider genoemd worden. Doordat niemand wist dat ik wel degelijk een hoge score had gehaald, was er de anderen minder de drang om de eigen score te verbeteren.

Vanuit een regenachtig maar schitterend mooi België wens ik de juryleden veel creativiteit toe bij het bedenken van hun eventuele vragen en wijsheid bij het maken van de uiteindelijke beslissing  ::bravo:: ::bravo:: ::bravo::

 ::joehoe::
Ycaris
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Mini Survivor: Spain
« Reactie #514 Gepost op: 15-07-2015, 10:46:17 »
Pleidooi Swifty:

Hey D*N en hoihoi lieve juryleden

Wat fijn om jullie allenmaal terug te zien op deze final tribal council. Wat zien jullie er goed uit!  ::bravo::

Het is tijd voor mijn pleidooi. Dat is iets waar ik eigenlijk helemaal niet goed in ben. Ik vind het lastig om mezelf naar voren te schuiven als zijnde geweldig, maar toch wil ik je wel laten horen waarom ik jouw stem verdien  ::jaja::

Ik heb genoten van deze mini-survivor. In het verleden heb ik ooit, ik weet zelf niet eens meer waarom precies, een naam gekregen als backstabber en gevaarlijke kandidaat, en daarom ben ik in de spellen daarna altijd vroeg weggestemd. Deze keer was dat anders. Deze keer ging het om het spel. En ik heb het spel gewoon het beste gespeeld. Het eerlijkst en het meest efficiënt  ::tandpastasmiley::

In de teamfase heb ik van het vrouwenteam de meeste punten gescoord in de groepsopdracht. In de individuele opdracht heb ik vooral efficiënt gespeeld. Ik wist dat er minstens 1 ander volhardender zou zijn. Ik heb simpelweg hoog genoeg gescoord bij Duckhunt om zeker niet af te vallen, en ik heb mijn tijd en energie in de Pánico Nachos gestoken. Zodat we als kamp niet naar de Eilandraad hoefden. En dat is gelukt  ::trots::

In de daarop volgende individuele fase hadden we een voor mij lastige creatieve opdracht, waarin ik toch prima gescoord heb. Ongeveer iedereen heeft betere skills dan ik in Photoshop of GMP of welk tekenprogramma dan ook, en daarbij spreek ik ook nog eens vrijwel geen woord Spaans, en toch scoorde mijn poster de derde plaats.
Het schuiven met onze avatars in 2048 was leuk, maar ging niet geweldig, en ik koos ervoor om ook daar weer niet teveel tijd aan te besteden   ;D

In de finale heb ik het vooral tactisch gespeeld. Ik heb als eerste geopperd om te zien of we alleen Jann konden laten springen. En daarin slaagden we.
Bij de laatste sprong heb ik lang getwijfeld wat te doen, de ene mede-finalist wou graag de andere proberen te overbluffen, en ik heb toen de middenweg gekozen, heb beiden eerlijk verteld wat ik ging doen. De winst van die laatste sprong werd me vervolgens cadeau gedaan, niet op mijn initiatief en zonder enige vraag of druk van mijn kant  :)

Lieve juryleden, ik hoop dat jullie het met me eens zijn dat Catshee en Ycaris terechte finalisten zijn, en dat ik de terechte winnaar van dit spel ben.
Ik ben niet de grappigste of meest geslepen finalist. Ik heb geen geheime topscores behaald of Wim Sonneveldjes verdiend. Ik ben wel de eerlijkste speler geweest in dit spel, en ik heb het spel het meest open en efficiënt gespeeld  :D

Ik ben benieuwd naar jullie vragen, ik zal ook die vragen oprecht en zonder blabla beantwoorden. Veel succes met het stemmen zo dadelijk!  ::ok::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Mini Survivor: Spain
« Reactie #515 Gepost op: 15-07-2015, 10:46:58 »
Pleidooi Catshee:


Ik heb de finale gehaald... Mwhahahaha ::rofl::

Ik heb er erg lang over getwijfeld hoe ik zo'n openingsspeech zou doen, want normaal... Zijn ze zo serieus :-\\ Of kontekruiperig ::ohno::

Dus toen dacht ik, ik doe lekker arrogant en boeien als ik iemand beledig :P Maar ja, dat is misschien ook een beetje naar...


Ooh, snap! Moet ik van me af bijten als er mensen gemeen zijn? Zullen er überhaupt mensen gemeen zijn? Als jullie vervelend doen, bijt ik terug hoor >:(


En als je dat niet leuk vindt:


Maar goed, waarom moet ik winnen? Ik denk dat ik het beste heb gespeeld. Dat is het eenvoudige antwoord.

Ik zal jullie eerst uitleggen wat mijn strategie is geweest. Ik heb dit spel namelijk heel anders gespeeld dan dat ik dat heb gedaan bij de "normale" Survivor. Niet alleen vanwege het mini gedeelte maar ook omdat ik voor mijn gevoel dit spel anders binnen kwam. Misschien was ik arrogant door deze aanname te maken, maar voor mijn gevoel was ik de grootste bedreiging bij de mannen voor het spel begon. Ik nam de aanname dat mijn target groter dan normaal zou zijn. Daar heb ik mijn strategie dan ook naar aangepast ::trots::

Voor de proeven besloot ik dit spel elke proef er vol voor te gaan en als we naar de punten kijken (in totaal 61 puntjes(ja de meeste 8))) denk ik dat we de conclusie kunnen trekken dat ik een van de sterkste, zo niet de sterkste in de proeven was.


En hoewel ik hierdoor niet afviel tijdens de proeven, heb ik voor mijn puntjes nooit immuniteit kunnen kopen ::ohno:: Dit betekende dus dat ik bij beide eilandraden niet veilig was. Door zoveel puntjes te scoren werd mijn aanname dat ik de grootste bedreiging was natuurlijk een zelf vervullende voorspelling. Hoe heb ik die eilandraden dan toch weten te overleven? Een voorbereid mens telt voor twee 8)

Niet alleen mijn strategie voor de proeven heb ik dit spel aangepast, ook achter de schermen speelde ik anders. Waar ik normaal mensen mij laat benaderen, was deze keer ik degene die het benaderen deed. Ook was het doel van mijn complotten niet langer de "macht" te hebben en mensen te targeten, maar simpelweg te overleven. Ik ben bijna altijd meegegaan met het plan van een ander.

Ik sprak Loenev aan over hoe sexy haar mangatar wel niet was ( ::love::), Tim over die puppy die hij van mij nog te goed had (hij is onderweg hoor ::hypocriet::) en Jann over Pinkpop. Ook had ik al heel vroeg contact met Swifty, hier paste ik een van mijn belangrijkste strategieën aan het begin van het spel toe: het idee dat we ons moesten wapenen tegen een tweede Kill the Kings door de Kings en Queens te verenigen. Lang leve de revolutie? Dacht het niet :P En iedereen wil natuurlijk graag als King of Queen worden gezien, dus bij de samensmelting paste ik dezelfde strategie ook toe bij Ycaris...

And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Mini Survivor: Spain
« Reactie #516 Gepost op: 15-07-2015, 10:47:24 »
Tevens had ik ook een target nodig om mijn verbonden sterker te maken, daar kwam de Survivor-ORG wiki waar ik zelf sinds kort erg geïnteresseerd in was goed van pas. Een complot tussen Bjorrn, Lucy en Loenev was om die reden niet zo vergezocht. Helaas blies dat denkbeeldige complot zich nogal snel zelf op door het niet zo goed in die eerste opdracht te doen >:( Het target verschoof naar Roy die met Tim en mij de afspraak maakte om op Jann te stemmen. Sorry Roy, maar mijn Survivor experience was niet compleet zonder een paar leugentjes ::sorry:: ::rofl::


Toen kwam de samensmelting en ik denk dat ik hier mezelf in de proeven officieel als de grootste bedreiging naar voren heb geschoven door eerste en tweede te worden in de proeven en de meeste punten te verzamelen. Uiteindelijk was met 3 van de 4 mensen een complotje voldoende voor 2 van de 4 stemmen. Of Jann of Ycaris uiteindelijk tegen mij heeft gestemd naast Lucy weet ik nog steeds niet, maar ik dacht dat het Jann was. Als je het niet was Jann, hoop ik dat je het niet als een belediging ziet, ik denk namelijk dat het een slimme move was geweest om mij eruit te werken op dat punt en jij leek me de meest waarschijnlijke persoon om die move te maken :P

Nou, nadat ik die twee eilandraden heb overleefd en D*N heel paranoïde heb ondergebiecht (dat klinkt of heel fout of ik ben gewoon een beetje dirty minded) hoefde ik alleen nog in de top 3 van de 4 te komen om hier te mogen staan. Gelukkig had ik de juiste contacten gelegd met zowel de dames als Jann om het goed te kunnen doen in de bungeejumpopdracht en voldoende tijd en geduld voor Avoider (dat spel verdiend het echt om een pijnlijke dood te sterven >:().

Naast proeven en strategie, wat had ik ook alweer als argument? Oh ja, de baard! Kijk:


Waarom moet je voor de baard stemmen in plaats van de twee vrouwen?

*zingt weer een liedje over de baard


Nou... Ik hoop dat jullie op mij willen stemmen. Niet alleen denk ik dat ik het beste heb gespeeld maar ik heb ook ontzettend veel plezier gehad. Plus ik hou van Survivor en ik zou toch graag willen claimen dat ik mezelf een keertje Sole Survivor heb mogen noemen. Zelfs met de stervende liefde voor complotspellen hier, heb ik er nog steeds een duivelse obsessie mee ::schaam::

Ik ben dus erg benieuwd naar jullie vragen. Ik hoop dat jullie niet boos zijn en gaan schreeuwen ofzo :-\\


Ik hoop ook dat ik ze allemaal kan beantwoorden, maar ik durf niks te beloven...


Het konijn?

And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Mini Survivor: Spain
« Reactie #517 Gepost op: 15-07-2015, 12:55:23 »
Heerlijk die autocorrectie bij Ycaris ;D
Keep calm and eat chocolates!

Offline catshee

  • Forumlid
Re: Mini Survivor: Spain
« Reactie #518 Gepost op: 15-07-2015, 13:06:32 »
Heerlijk die autocorrectie bij Ycaris ;D

 ::rofl::

Offline Jann

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Derde plaats Dixit 2020
Re: Mini Survivor: Spain
« Reactie #519 Gepost op: 15-07-2015, 13:11:25 »
Pleidooi Ycaris
Ik heb een paar meefinancieren om u tegen te zeggen.

Sorry, u heeft wat? Je hebt dit spel mede gefinancierd? Is dat een eufemisme voor omkoping van de spelleider?  ???

Citaat
En dat maakt het schrijven van een slotpleidooi niet gemakkelijk.

Ja, dat kan ik me voorstellen dat je dan last van gewetenswroeging krijgt.

Citaat
Catshee is, net als ik, op vakantie en kan dus waarschijnlijk niet van gidsjes bedienen om zich populair te maken.

Zijn daar speciale gidsjes voor op de markt? Waar kan ik die vinden?!

Citaat
Zo had in week 1 Catshee de hoogste score van ons drieën Bin Duckhunt

Bin Duckhunt? Wat voor enge terrorist is dat en heeft die ook meegeholpen aan je finaleplaats?

Alle gekheid op een stokje, we hebben welgeteld maar één keer een pm uitgewisseld, maar ik vind dat je goede zetten hebt gedaan, zoals samen met Swifty Catshee naaien bij het springen en je score van Avoider verborgen houden. Ik had daar zelf nooit aan gedacht, volgens mij. Als ik een goede score had gehaald, had ik hem in mijn enthousiasme gelijk gesubmit. Maar jij hebt er een handje van door de mazen van de wet te glippen en zulke sluwheid vind ik in een spel als dit bewonderenswaardig. ::ok::

Dan mijn vraag. Die gaat over onze enige pm-uitwisseling.

Toen ik je vroeg of je op Lucy of Catshee wilde stemmen, zei je dat Lucy je voorkeur had omdat zij dan meer tijd kon hebben voor DWDD, zoals je in je pleidooi ook zegt. Maar zat hier echt niets tactisch al achter en wilde je gewoon de zaken niet bij hun naam noemen? En als het je gewoon leuker leek met Catshee, vind je dan niet dat je tactisch gefaald hebt door een sterke en best populaire speler als Catshee in het spel te laten?

Citaat
1 Mazzelyje heb ik alvast:

Mazzeltov/Nazdrovje  ::proostbier::


De rest volgt nog
Hier kan uw boodschap komen te staan. Geïnteresseerd? Neem dan snel contact op en bereik een miljoenenpubliek (5 cent per pm)