Auteur Topic: WK voetbal Qatar 2022  (gelezen 258942 keer)

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: WK voetbal Qatar 2022
« Reactie #1400 Gepost op: 25-03-2022, 10:00:13 »
Ik hoop nu op Noord-Macedonië, Zweden en Schotland.

Ow... en vandaag gaan ze los in Afrika
Wit is ook een kleur!

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: WK voetbal Qatar 2022
« Reactie #1401 Gepost op: 25-03-2022, 11:13:46 »
Ik hoop nu op Noord-Macedonië, Zweden en Schotland.

Ow... en vandaag gaan ze los in Afrika
En ook daar gaan klappen vallen en kan de continentale kampioen zomaar exit gaan (ten koste van de verliezend finalist). Een herhaling van de finale Senegal - Egypte dus.

Over herhalingen gesproken: Mali en Tunesië ontmoeten elkaar ook, dat was dat duel waarbij de scheidsrechter in de poulefase 2 keer te vroeg affloot. Mali kan debuteren op het WK. Niks ten nadele van Tunesië, maar Mali heeft een leuker spelend elftal en iets grotere namen op het veld. Hopelijk lukt het hen te debuteren.

Nog een kanshebber zien we bij het duel D.R Congo (gek genoeg als enige van alle play-off landen niet geplaatst voor de AC 22), maar dus wel deze play-offs tegen Marokko. Zonder Ziyech en Mazraoui.

Dan had ik het net al over klappen, hier komt de volgende klapper: Kameroen - Algerije. Twee toplanden, Algerije zal zich willen herpakken na de roemloze exit in de poulefase op de AC 22 als titelhouder. Kameroen zit weer in de lift, zonder absolute topspelers.

En tot slot, weer een klapper van 2 grote Afrikaanse voetballanden: Nigeria-Ghana. Nigeria heeft op papier de betere spelers, Ghana zal vooral willen herstellen van een hele slechte Afrika Cup. 50-50 wie hier doorgaat naar Qatar.

Offline KingLennart

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Runner-Up RSC 19
Re: WK voetbal Qatar 2022
« Reactie #1402 Gepost op: 28-03-2022, 23:57:07 »
Wat me vooral opvalt is dat er een kans is dat 4 van de 5 deelnemende Afrikaanse landen uit Noord-Afrika komen.... maar of ze het allemaal gaan redden?

Ik heb altijd een zwak voor Tunesië gehad, ik moet ergens nog een foto hebben waar ik met Khaled Badra op sta: de beste Tunesische voetballer ooit. Denk dat Mali ten onder gaat door de zenuwen.

Egypte leunt teveel op 1 persoon. Salah steekt ver boven de rest uit, die rest is veel te zwak om een goed team neer te zetten. Om eenzelfde reden heb ik altijd een aparte mening gehad over wie de beste voetballer ter wereld is geweest. Dan zeg ik: Teofilo Cubillas. Wie? Een speler uit Peru die de pech had dat hij uit Peru kwam. Was hij Argentijn of Braziliaan geweest dan had hij de status van Pele of Maradona gehad.

Maar goed, even terug. Ik denk niet dat Noord-Macedonië een tweede keer kan stunten, al zal Portugal het niet makkelijk hebben. Zweden zie ik ook doorgaan.

En dan die loting vrijdag... dat wordt er eentje!
In het gunstigste geval wordt het denk ik Qatar, Nederland, Canada en Tunesië.
Maar hebben we pech.... dan loten we een poule met Frankrijk, Senegal en Uruguay...

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: WK voetbal Qatar 2022
« Reactie #1403 Gepost op: 29-03-2022, 12:38:35 »
Tunesië heeft een goede kans inderdaad, wel jammer voor Mali, want ik vind dat zij een leukere ploeg hebben dan Tunesië.

Ghana en Nigeria tsja.. 0-0 blijft 50/50

Egypte met die Portugees als coach zie ik het niet meer weggeven. Bovendien heeft Senegal nu in 2 duels al 2 keer 90 minuten niet gescoord tegen Egypte (finale AC 2022 en heenduel play-offs)

DR Congo - Marokko was geen best duel, ik zie DR Congo nog wel scoren in Marokko, maar als die gewoon hun niveau halen, dan zijn ze geplaatst voor het WK. Congo moet komen door uitgoal Marokko.

Algerije - Kameroen, 0-1 in Kameroen gewonnen, die gaan dat ook niet meer weggeven.

Polen/Zweden is ook echt 50-50 wedstrijd en zal me niet verbazen als hier verlenging of penalty's aan te pas moeten gaan komen

Portugal - Macedonië, in principe wint Portugal dit... maar ja in finales gebeuren gekke dingen. Griekenland 2004 had ook niemand voorzien. Dus ik schat de kansen in op 90/10 en die 10% kans... is een kans...

Vanuit Azië moeten we nog play-offs krijgen tussen Australië en Irak of de Emiraten. De winnaar daarvan weer tegen Peru/Colombia of heel misschien Chili. Peru wel op pole position voor de play-off plaats.

In Midden-Amerika hebben we nog Mexico/USA en Costa Rica die moeten bepalen wie er naar de play-offs gaat tegen een land uit Oceanië. Voor nu liggen USA en Mexico op koers voor directe plaatsing, alleen wanneer Mexico thuis verliest tegen El Salvador en Costa Rica dik wint van de USA, zouden de kaarten nog opnieuw geschud kunnen worden. Kleine kans dus. Naar alle waarschijnlijkheid gaat Costa Rica het opnemen tegen of Nieuw-Zeeland of de Salomonseilanden.

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: WK voetbal Qatar 2022
« Reactie #1404 Gepost op: 30-03-2022, 00:14:14 »
Ontknoping hoor bij Algerije-Kameroen  ::rofl::
You'll never walk alone

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: WK voetbal Qatar 2022
« Reactie #1405 Gepost op: 30-03-2022, 11:39:24 »
Ontknoping hoor bij Algerije-Kameroen  ::rofl::
Zo zeg dat, maakt het ook wel weer mooi. Dat is ook voetbal. Ik geloof dat het stadion een beetje verbouwd is door de Algerijnen. Touba van RKC viel in, scoorde ook (gaf ook nog assist op afgekeurde goal). Die gaat nog wel mooie stap maken (misschien wel in Nederland?)

Senegal verslaat Egypte wééér na penalty's in een vreselijke wedstrijd
Marokko eenvoudig door 4-1
Ghana enigszins verrassend naar het WK na een 1-1 in Nigeria
Tunesië plaatst zich ten koste van Mali (geen Afrikaanse debutant dus)

Peru pakt het play-off ticket tegen de winnaar van Australië - Emiraten. Colombia mist het WK :(

Portugal zoals verwacht geplaatst na simpele 2-0 tegen Macedonië
Polen verslaat Zweden (al had ik liever Zweden gezien vanwege de aanval: Isak, Kulusevski, Forsberg, Ibra laatste kunstje). Lewandowski en Zielinski ook leuk natuurlijk.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: WK voetbal Qatar 2022
« Reactie #1406 Gepost op: 30-03-2022, 15:39:23 »
Ik dacht trouwens dat uitdoelpunten niet meer dubbel telden? In de Nationsleague werd er wel verlengd (en strafschoppen genomen), maar niet in de WK-kwalificatie. Iemand een idee waarom?
Ich bin ein Bärliner!

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: WK voetbal Qatar 2022
« Reactie #1407 Gepost op: 30-03-2022, 15:44:43 »
Ik dacht trouwens dat uitdoelpunten niet meer dubbel telden? In de Nationsleague werd er wel verlengd (en strafschoppen genomen), maar niet in de WK-kwalificatie. Iemand een idee waarom?
Ik denk voornamelijk omdat Afrika het kwalificatie systeem in 2019 is begonnen en in de reglementen van toen is vastgelegd dat play-offs met uitgoals gaan. Zij hebben een hele lange kwalificatiecyclus, voorronde, poulefase en daarna deze play-offs. Alleen zat Corona er ook nog tussendoor en de uitgoalregel is in Europa in ieder geval per seizoen 2021-2022 afgeschaft. (weet niet of dat ook wereldwijd geldt?).

Voorbeeld van 2019: Lesotho - Ethiopië (voorronde). Ethiopië ging door naar de poulefase op uitgoals 0-0 en 1-1.
« Laatst bewerkt op: 30-03-2022, 15:47:11 door MollenvangR »

Online wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: WK voetbal Qatar 2022
« Reactie #1408 Gepost op: 30-03-2022, 23:09:26 »
Fifa houdt de regel van uitdoelpunten wel aan, Uefa niet. (stond vandaag hier in  de krant).

Vandaar dus
klaar voor de strijd

Offline KingLennart

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Runner-Up RSC 19
Re: WK voetbal Qatar 2022
« Reactie #1409 Gepost op: 31-03-2022, 17:25:39 »
De potindeling is trouwens iets anders dan ik dacht: gelukkig wel volgens de FIFA lijst.

Betekent dat we morgen in het ergste geval een poule krijgen met Brazilië, Senegal en Wales...

En loten we gunstig dan zitten we in een poule met Qatar, Zuid-Korea en Nieuw-Zeeland...

Ben benieuwd!!  ::bravo::

Offline KingLennart

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Runner-Up RSC 19
Re: WK voetbal Qatar 2022
« Reactie #1410 Gepost op: 31-03-2022, 19:48:05 »
Weet iemand trouwens hoe het zit met Iran? Ik begreep dat die geschorst gaan worden voor het WK??

 :o :o :o :o

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: WK voetbal Qatar 2022
« Reactie #1411 Gepost op: 31-03-2022, 19:50:12 »
Daar schijnen ze zelf bang voor te zijn nadat ze vrouwen (die een kaartje hadden) niet hebben toegelaten in het stadion.

Wit is ook een kleur!

Offline KingLennart

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Runner-Up RSC 19
Re: WK voetbal Qatar 2022
« Reactie #1412 Gepost op: 31-03-2022, 21:31:13 »
Daar schijnen ze zelf bang voor te zijn nadat ze vrouwen (die een kaartje hadden) niet hebben toegelaten in het stadion.
Ohwwwwww..... maar ze hadden toch pas ingesteld dat vrouwen wel in het stadion mochten?  ::oink::

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: WK voetbal Qatar 2022
« Reactie #1413 Gepost op: 31-03-2022, 22:19:38 »
dat was kennelijk nog niet tot alle uithoeken van het land doorgedrongen...

(ik geloof dat ze voor deze wedstrijd een stadion in een van de meest conservatieve regio's van het land hadden gekozen)
Wit is ook een kleur!

Offline Susdus

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: WK voetbal Qatar 2022
« Reactie #1414 Gepost op: 1-04-2022, 10:27:46 »
Citaat
Ook op de burelen van de Iraanse voetbalbond schuiven ze ietwat nerveus op hun stoeltjes. Er wordt gevreesd voor uitsluiting van deelname aan het eindtoernooi, nadat dinsdag bij de WK-kwalificatiewedstrijd tegen Libanon vrouwen de toegang tot het stadion werd geweigerd. Daarbij zou pepperspray zijn gebruikt.

In Iran mocht sinds de islamitische revolutie in 1979 geen enkele vrouw een voetbalstadion in. Onder druk van de FIFA mag sinds twee jaar wel een beperkt aantal vrouwen aanwezig zijn bij internationale voetbalwedstrijden. De Iraanse bond vreest nu sancties.
Dit las ik toevallig net op de NOS site. Pepperspray er voor gebruikt ook echt  ::ohno::
Talk less, smile more

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: WK voetbal Qatar 2022
« Reactie #1415 Gepost op: 1-04-2022, 19:23:04 »
We hebben (relatief) gunstig geloot.

Qatar - Ecuador - NL - Senegal. Beginnen meteen op maandag 21 november. Dus een hele korte voorbereiding voor Oranje, dat wel.

Mochten we doorgaan komen we tegen Engeland, USA, Iran of de winnaar uit Wales/Schotland/Oekraïne. En pas in de kwartfinale tegen een Frankrijk of Argentinië (of een no era penal getergd Mexico als die er dan nog in zitten).

En dan de volledige loting:



Mooiste wedstrijd van de groepsfase is natuurlijk Duitsland - Spanje. België - Marokko ook leuk net als België - Kroatië. Portugal - Uruguay ook aardig affiche. Ghana - Uruguay staat nog een rekening open uit 2010. Brazilië - Servië vind ook een interessante ontmoeting, net als Argentinië - Mexico en Frankrijk - Denemarken.
« Laatst bewerkt op: 1-04-2022, 20:06:38 door MollenvangR »

Offline KingLennart

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Runner-Up RSC 19
Re: WK voetbal Qatar 2022
« Reactie #1416 Gepost op: 1-04-2022, 21:03:12 »
Poule met Brazilië is voor mij sterkste poule. Spanje tegen Duitsland is mooie pot, maar andere landen in die poule zijn veel minder sterk.

NL geen verkeerde loting, Belgen hebben leuke spannende poule. Maar mijn aandacht gaat vooral uit naar poule H...

Korea huilt nu... die zijn het kanonnenvoer. En Uruguay treft twee sterke landen die nog een kistje appels te schillen hebben met ze...

En... vergeet niet... als Oekraïne het WK niet haalt krijg je een poule B met Engeland, VS, Iran en Wales/Schotland. Dat worden een paar hete potjes dan!!
« Laatst bewerkt op: 1-04-2022, 21:05:50 door KingLennart »

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: WK voetbal Qatar 2022
« Reactie #1417 Gepost op: 1-04-2022, 21:23:16 »
Trouwens iets totaal anders... we zijn nu zo bezig de 1-4-3-3 los te laten en een 1-3-4-1-2 / 1-5-3-2/ 1-3-4-3 te implementeren(ik citeer LvG) in verband met grote zware tegenstanders, maar die komen we niet tegen. Misschien tegen o.a Qatar terugvallen op 4-3-3 bijvoorbeeld?
« Laatst bewerkt op: 1-04-2022, 21:31:57 door MollenvangR »

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: WK voetbal Qatar 2022
« Reactie #1418 Gepost op: 1-04-2022, 21:36:54 »
Speelschema Oranje

Maandag 21 november - 17.00 uur Senegal - NL
Vrijdag 25 november - 11.00 ochtends: NL - Ecuador
Dinsdag 29 november - 20.00 uur: Qatar - NL

En een eventuele achtste finale is dan in het weekend op zaterdag 3 of zondag 4 december.
« Laatst bewerkt op: 1-04-2022, 21:41:53 door MollenvangR »

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: WK voetbal Qatar 2022
« Reactie #1419 Gepost op: 1-04-2022, 22:07:42 »
Even toch dit: Louis van Gaal heeft zich over Qatar negatief uitgelaten. Dat zullen de spelers van Qatar niet vergeten. Die zijn 200% gemotiveerd tegen Nederland.
Winnaar Klassiekers Pool 2023