Poll

Welk liedje was het beste geweest?

Friesland
1 (3.6%)
Noorwegen
4 (14.3%)
Polen
2 (7.1%)
Groenland
5 (17.9%)
Chili
2 (7.1%)
Duitsland
4 (14.3%)
Finland
1 (3.6%)
Zweden
4 (14.3%)
Verenigd Koninkrijk
4 (14.3%)
Albanië
1 (3.6%)

Totaal aantal stemmen: 12

Auteur Topic: Realitynet's Song Contest herfst 2015 (niet-Engelstalig)  (gelezen 105581 keer)

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Realitynet's Song Contest herfst 2015 (niet-Engelstalig)
« Reactie #720 Gepost op: 18-10-2015, 16:09:21 »
Gefeliciteerd Molbelg! ::bravo::

Wat een verrassend einde zo!
Mooi georganiseerd De_witte, dank!

Ik vond het leuk om het eens zo van de zijlijn te volgen, kan me wel indenken dat Duitsland en Canada aan mij werden toegewezen :P
Keep calm and eat chocolates!

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Realitynet's Song Contest herfst 2015 (niet-Engelstalig)
« Reactie #721 Gepost op: 18-10-2015, 16:10:11 »
Gefeliciteerd Molbelg! ::bravo::

Jammer Daisy, ik had het je gegund! ::hug::

Bedankt Daisy, KD., Nieky, Silvermaiden en vooral Syllie voor de waardering van mijn ietwat vreemde keuze! ;D ::ok::

Ik ben nooit voorstander geweest van een niet-Engelstalig songfestival, omdat ik eigenlijk alleen maar Engelstalige liedjes beluister, dus zodoende. ::hypocriet::

Bedankt de_witte voor het overnemen van de organisatie, prima gedaan! ::ok::

En de meest toondove forummer van dit jaar is... ::oordoppen::

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

De ranglijst:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
« Laatst bewerkt op: 18-10-2015, 19:48:37 door Fabiann »
🜃

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Realitynet's Song Contest herfst 2015 (niet-Engelstalig)
« Reactie #722 Gepost op: 18-10-2015, 16:13:00 »
Grappig dat ik bij de vorige twee lijstjes bijna onderaan stond, en dit keer derde qua toondoofheid. Maar goed, gelukkig ben ik ook derde in de niet-toondoofheidslijst, anders had mijn nummer wel wat lager gestaan :P

Online KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Realitynet's Song Contest herfst 2015 (niet-Engelstalig)
« Reactie #723 Gepost op: 18-10-2015, 16:14:44 »
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

De ranglijst:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Starlight en jijzelf volgen ieder seizoen wel heel consistent het gemiddelde stempatroon, of niet? Jullie top 10 is waarschijnlijk gewoon praktisch de einduitslag. ;D
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Eerstekeuzesongfestival (alias afterparty)
« Reactie #724 Gepost op: 18-10-2015, 16:16:07 »
Ik had m'n eerste keuze, IJsland, en m'n tweede keus was Friesland, maar dat mocht niet van de_witte   >:(   Dit was het eerste liedje wat ik vond, maar ik wilde dit keer eens iets pittigers :D insturen. Nu heb ik 12 punten van Daisy gekregen en zonder commentaar zoals: saaaaaiiii en  ::gaap:: wat bij dit volgende nummer waarschijnlijk wel weer het geval zal zijn  ;D



...maar soms even niet :)

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Realitynet's Song Contest herfst 2015 (niet-Engelstalig)
« Reactie #725 Gepost op: 18-10-2015, 16:17:00 »
Jippie dat ik op nummer 1 sta  ::rofl:: alleen waar die 30 vandaan komt geen idee :P


Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Realitynet's Song Contest herfst 2015 (niet-Engelstalig)
« Reactie #726 Gepost op: 18-10-2015, 16:17:13 »
Wel een beetje jammer dat mijn consistente goede smaak zich nou niet vertaalt in een eerste plek ;D ::hypocriet::
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Eerstekeuzesongfestival (alias afterparty)
« Reactie #727 Gepost op: 18-10-2015, 16:22:02 »
Ik had m'n eerste keuze, IJsland, en m'n tweede keus was Friesland, maar dat mocht niet van de_witte   >:(

 ::rofl::


Ik zal zo even liedjes bij elkaar harken. Mag het ook een nummer zijn uit een land wat ik wel heb overwogen, maar waar ik uiteindelijk niet voor gekozen heb? :)
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: Realitynet's Song Contest herfst 2015 (niet-Engelstalig)
« Reactie #728 Gepost op: 18-10-2015, 16:23:31 »
ik ben nog heerlijk aan 't nagenieten!! Hier komen de commentaren op Malawi op een rijtje

België -> 0 punten - geen commentaar
Cambodja -> 2 punten - geen commentaar
Nederland -> 2 punten - Goed, rustig nummer. Miste een beetje een refrein, maar de Afrikaanse taal geeft het wel een eigen sfeer.
Frankrijk -> 0 punten - Waarom zingt ie zo vervelend hoog? Beetje saai en oubollig.
IJsland -> 5 punten - aangename stem, liedje blijft niet boeien
Noorwegen1 -> 0 punten - geen commentaar
Ver. Koninkrijk -> 6 punten - Sowieso een verrassende keuze. En dan vooral voor dit nummer!
Australië -> 0 punten - Heb niet zoveel met Afrikaanse muziek.
Canada -> 0 punten - geen commentaar
Ver. Staten -> 7 punten - in de hoge noten niet heel sterk. Hij lijkt ook wel haast te hebben. Maar het klinkt wel door dat Afrikaanse sausje
Italië -> 3 punten - Ik vond het een raar liedje, op sommige momenten dacht ik "bwa valt wel mee" op andere momenten vond ik het "slecht". Maar de rest is nog slechter daarom in de punten.
Noorwegen2 -> 0 punten - geen commentaar
Japan -> 4 punten - omdat het een leuk swingend nummer is
Duitsland -> 0 punten - nog minder goed
Tsjechië -> 1 punt -Best wel irritant af en toe, maar vanwege durf om een onbekend Afrikaans land te kiezen één punt (en de liedjes die geen punten hebben waren nog irritanter of saaier).
Israël -> 8 punten - Heel goede en originele bijdrage, al gaat ook zijn stem richting het einde wel wat irriteren.
Zweden -> 0 punten - Niet echt mijn smaak.
Peru -> 0 punten - geen commentaar..

een interessant lijstje!
Dank je wel Hdd.. jij schatte Malawi op de juiste waarde ::ok::
er was eens......

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Realitynet's Song Contest herfst 2015 (niet-Engelstalig)
« Reactie #729 Gepost op: 18-10-2015, 16:24:34 »
Wel een beetje jammer dat mijn consistente goede smaak zich nou niet vertaalt in een eerste plek ;D ::hypocriet::

Komt natuurlijk omdat al die mensen die jou punten moeten geven die goede smaak niet delen.

Jij (en Fabiann) kunnen er ook weinig aan doen dat wij allemaal in meer of mindere mate #toondoof zijn.
If I was a haircut would you wear a hat?

Online KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Realitynet's Song Contest herfst 2015 (niet-Engelstalig)
« Reactie #730 Gepost op: 18-10-2015, 16:31:42 »
Dank je wel Hdd.. jij schatte Malawi op de juiste waarde ::ok::

Tenzij ik iets in je post over het hoofd zie, heb ik (vanuit Israël) Malawi de meeste punten gegeven.  ::kado::

Helaas was dat niet wederzijds. :(

Jammer vind ik dat men dan niet verder komt dan andere talen uit de top 25. Frans, Italiaans, Duits, allemaal zo voorspelbaar, een beetje te makkelijk. Maar er zaten ook bijzondere landen tussen. IJsland, Cambodja, Peru, Tsjechië en natuurlijk Malawi. Een beetje snuffelen aan een andere muziekstijl.

0 punten:
Israël: aardig wel, beetje een niemandalletje. Ik had zelf voor een Israëlisch nummer gekozen.

Ik las ook al zoiets in Daisy's post, dat Frans, Italiaans en Duits zo voorspelbaar zijn. Gek genoeg maakt niemand er bij de 'normale' songfestivals een probleem van dat de overgrote meerderheid van de nummers Engelstalig is. En de paar anderstalige nummers die er dan zijn, krijgen vaak het commentaar dat het jammer is dat de tekst niet te begrijpen is.

Gelukkig denkt niet iedereen er zo over. Ik vond dit niet-Engelstalige songfestival erg geslaagd!  ::ok:: ::ok::
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Realitynet's Song Contest herfst 2015 (niet-Engelstalig)
« Reactie #731 Gepost op: 18-10-2015, 16:33:13 »
Citaat
Gelukkig denkt niet iedereen er zo over. Ik vond dit niet-Engelstalige songfestival erg geslaagd!

Ik vond het ook een zeer geslaagde editie. :D
Van mij mag volgende editie weer een apart tintje krijgen :D

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Eerstekeuzesongfestival (alias afterparty)
« Reactie #732 Gepost op: 18-10-2015, 16:35:10 »
Ik had mijn eerste keuze :D maar wil best het liedje voor Venezuela (2e keus) en Turkije (3e keus) nog hier plaatsen. Moet ik ze alleen even terugzoeken :D

Offline Pjotr1992

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Realitynet's Song Contest herfst 2015 (niet-Engelstalig)
« Reactie #733 Gepost op: 18-10-2015, 16:36:10 »
Wanneer begint de volgende inschrijving?  ;D  Ik begin alvast aan mijn verhaaltje

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: Realitynet's Song Contest herfst 2015 (niet-Engelstalig)
« Reactie #734 Gepost op: 18-10-2015, 16:38:38 »
Tenzij ik iets in je post over het hoofd zie, heb ik (vanuit Israël) Malawi de meeste punten gegeven.  ::kado::


ah.. Hdd was buiten mededinging! maar waar is waar, de meeste punten voor Malawi kwamen van jou KD. Tja, ik had bij Israël heel weinig met een Franstalig nummer.
Zelf vond ik een niet Engels-talig songfestival erg leuk! Toch probeer ik ook bij de andere songfestivals buiten mijn comfortzone naar muziek te zoeken.
er was eens......

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Realitynet's Song Contest herfst 2015 (niet-Engelstalig)
« Reactie #735 Gepost op: 18-10-2015, 16:39:02 »
Hoewel ik het niveau van de liedjes wel iets lager vond dan anders, vond ik het toch ook leuk om een keer muziek in allerlei talen te horen. Dus ik vond het ook geslaagd ::ok:: (hoewel ik toch wel hoop dat het volgende keer weer wel Engelstalig is, want dat maakt het vinden van een leuk liedje toch iets makkelijker).

Komt natuurlijk omdat al die mensen die jou punten moeten geven die goede smaak niet delen.

Jij (en Fabiann) kunnen er ook weinig aan doen dat wij allemaal in meer of mindere mate #toondoof zijn.
Ohja, dat zal het vast zijn ::jaja:: Toch wel knap dat Fabiann en ik dan blijkbaar wel het minst afwijken van de gemiddelde mening van al die toondove mensen ;D

"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Online Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: Realitynet's Song Contest herfst 2015 (niet-Engelstalig)
« Reactie #736 Gepost op: 18-10-2015, 16:39:27 »
Wanneer begint de volgende inschrijving?  ;D  Ik begin alvast aan mijn verhaaltje

 ::rofl::
2024: wie is de Mol?

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Realitynet's Song Contest herfst 2015 (niet-Engelstalig)
« Reactie #737 Gepost op: 18-10-2015, 16:40:24 »

Ik las ook al zoiets in Daisy's post, dat Frans, Italiaans en Duits zo voorspelbaar zijn. Gek genoeg maakt niemand er bij de 'normale' songfestivals een probleem van dat de overgrote meerderheid van de nummers Engelstalig is. En de paar anderstalige nummers die er dan zijn, krijgen vaak het commentaar dat het jammer is dat de tekst niet te begrijpen is.


Hangt denk ik wel een beetje van hoe het liedje muzikaal in elkaar zit. Als het leuk klinkt ... ik ben al eens 8e geworden met een liedje in het Tsjechisch. De taal ligt me dus blijkbaar ;D

Van mij zeker voor herhaling vatbaar. Misschien niet direct de volgende keer. Ik ben nog steeds een voorstander om een keer voor random te gaan.  ;D

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Realitynet's Song Contest herfst 2015 (niet-Engelstalig)
« Reactie #738 Gepost op: 18-10-2015, 16:42:24 »
Wanneer begint de volgende inschrijving?  ;D  Ik begin alvast aan mijn verhaaltje
::ok:: Maar niet vergeten een liedje in te sturen dan  ::)

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Realitynet's Song Contest herfst 2015 (niet-Engelstalig)
« Reactie #739 Gepost op: 18-10-2015, 16:43:08 »
Ik ben nog steeds een voorstander om een keer voor random te gaan.  ;D

Eens. ::jaja::
If I was a haircut would you wear a hat?