Auteur Topic: Aflevering 6 - 8 oktober  (gelezen 23604 keer)

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6 - 8 oktober
« Reactie #40 Gepost op: 9-10-2015, 12:13:30 »
Ik verwacht de samensmelting volgende week of evt de week daarna, dus ik begrijp de keuze wel.
De proef was mooi, maar ook als het andere kamp naar de Eilandraad had gemoeten was het daar saai geweest.
Keep calm and eat chocolates!

Offline Brinta

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 - 8 oktober
« Reactie #41 Gepost op: 9-10-2015, 12:24:15 »
Wat een farce. Nu stemt kamp Noord Jaap eruit terwijl je er de donder op kunt zeggen dat Sharon en Elle in de volgende gevarenzone zitten indien Noord wederom een proef verliest. En die kans lijkt me zeer behoorlijk aanwezig op het moment dat je Jaap eruit stemt. Snap dan ook niet dat Jaap Sharon en Elle niet heeft benaderd voor een complot om Anna er uit te kegelen. Jaap heeft nu niets ondernomen en je kunt er de donder op zeggen dat Noord nooit meer een proef gaat winnen in deze samenstelling en de samensmelting duurt nog wel even, waardoor kamp Noord verder uitgedund blijft worden.

Het zou kunnen, dat Jaap geen zin heeft in oneerlijk gekonkel, om ten koste van een ander erin te blijven.
Wat hij zich beter realiseert dan wie dan ook, is het feit, dat TV vooral over image-building gaat. Als hij zich in ER 'misdraagt' door complotten met list, leugen & bedrog, dan gaat hij daar hoe dan ook schade van ondervinden. Een echte professional.

Hij is al 20 jaar de meest succesvolle programma-maker/presentator bij de TROS, met al 20 jaar een kijkdichtheid, waar 99% alleen maar van kunnen dromen, 1 keer in hun carrière mee te maken. http://www.ad.nl/ad/nl/1002/Show/article/detail/2030860/2009/02/20/Trouwste-jongetje-van-de-TROS.dhtml

Bovenal lijkt hij mij in het dagelijkse leven een zeer oprecht en betrouwbaar mens, zonder geheime agenda's.
Vandaar waarschijnlijk ook, dat hij al jaren programma's als 'Het mooiste meisje', maar vooral 'Vermist' presenteert.

Wat jij een "farce" noemt, gaat al met al over een fijn mens om in je omgeving te hebben.
Dat ER niet gaat over prettige mensen mag duidelijk zijn. Dus Jaap had ook weinig kans bij team Noord.
Zij hadden Danny eruit moeten gooien. Om diverse redenen.

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Aflevering 6 - 8 oktober
« Reactie #42 Gepost op: 9-10-2015, 12:39:49 »
Wie er gisteravond uit moest, ik zou het niet kunnen zeggen. Jaap leek er vantevoren  op aan te sturen, en is het dan ook uiteindelijk geworden.

Ik heb steeds de indruk gehad, dat hij zich in die twee weken steeds heeft afgevraagd, waarom hij uitverkoren werd om dit jaar mee te mogen doen. Het leek wel of hij zich niet altijd op zijn plek voelde. Terwijl hij aan de andere kant ook heel meegaand was, en er op zijn manier het beste van probeerde te maken. Zo van: als ik hier dan toch ben, wil ik niet degene zijn door wie een proef mislukt.

Korter gezegd: ik vind het jammer dat Jaap eruit is, maar wel begrijpelijk.

Verder: het moment waarbij Anna en Ryanne samen zaten, Anna een luisterend oor bood voor Ryanne, dat vond ik buiten de proef en buiten de stemming het mooiste van de aflevering.

Ryanne, waarvan ik eerst dacht: recalcitrante dame, die de boel daar wel eens even op stelten komt zetten. Niks van dat alles. Ze blijkt gewoon een gevoelig mens te zijn.

En Anna: ze ''groeit'' wat mij betreft iedere aflevering.

Offline Molsve

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 - 8 oktober
« Reactie #43 Gepost op: 9-10-2015, 12:58:22 »
Het zou kunnen, dat Jaap geen zin heeft in oneerlijk gekonkel, om ten koste van een ander erin te blijven.
Wat hij zich beter realiseert dan wie dan ook, is het feit, dat TV vooral over image-building gaat. Als hij zich in ER 'misdraagt' door complotten met list, leugen & bedrog, dan gaat hij daar hoe dan ook schade van ondervinden. Een echte professional.

Hij is al 20 jaar de meest succesvolle programma-maker/presentator bij de TROS, met al 20 jaar een kijkdichtheid, waar 99% alleen maar van kunnen dromen, 1 keer in hun carrière mee te maken. http://www.ad.nl/ad/nl/1002/Show/article/detail/2030860/2009/02/20/Trouwste-jongetje-van-de-TROS.dhtml

Bovenal lijkt hij mij in het dagelijkse leven een zeer oprecht en betrouwbaar mens, zonder geheime agenda's.
Vandaar waarschijnlijk ook, dat hij al jaren programma's als 'Het mooiste meisje', maar vooral 'Vermist' presenteert.

Wat jij een "farce" noemt, gaat al met al over een fijn mens om in je omgeving te hebben.
Dat ER niet gaat over prettige mensen mag duidelijk zijn. Dus Jaap had ook weinig kans bij team Noord.
Zij hadden Danny eruit moeten gooien. Om diverse redenen.


Ben ik totaal niet met je eens. Als je mee wil doen aan een programma als Robinson dan moet je mijn inziens je imago als BN'er totaal kunnen loslaten. Anders kun je net zo goed niet meedoen. Heb ook niet het idee dat hij hier over heeft nagedacht, maar dat hij een oprecht persoon is die dit überhaupt niet kan (denken in complotten). Vandaar dat ik hem als medekandidaat ook nooit als gevaar had gezien bij de samensmelting, omdat ik van zijn kant wel zou durven gokken op enige loyaliteit. Vind het nogal kortzichtig van de kampleden.

Waarom zou je overigens een spraakmakend figuur als Danny eruit willen gooien? Enkel omdat hij niet kan zwemmen? Ik vind hem by far het meest aansprekende figuur van deze editie tot nu toe en je kan hem er in dit stadium nog goed bij hebben in de strijd tegen Tim en Sander.
« Laatst bewerkt op: 9-10-2015, 13:02:31 door Molsve »

Offline Brinta

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 - 8 oktober
« Reactie #44 Gepost op: 9-10-2015, 13:10:19 »
Denk je nu werkelijk, dat je je 20-jarig, professionele succes te grabbel gaat gooien voor een niemandalletje als ER.
Blijf het wel even in perspectief zien, graag.

ER is een spelletje Mens-erger-je-niet. Om jou en mij te vermaken.

Danny had eruit gemoeten, want je gaat nooit met hem winnen, omdat
1.vrijwel alle proeven een zwem-element hebben.
2.Danny heeft zich bewezen als vals rat.
3.Danny heeft al teveel vijanden gemaakt, dus dan wil je niet met hem geassocieerd worden,
enz.

Offline Brinta

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 - 8 oktober
« Reactie #45 Gepost op: 9-10-2015, 13:10:49 »
Ryanne, waarvan ik eerst dacht: recalcitrante dame, die de boel daar wel eens even op stelten komt zetten. Niks van dat alles. Ze blijkt gewoon een gevoelig mens te zijn.

Is alleen maar een masker voor een gekwetste ziel.
Door haar houding en presentatie zoekt ze het afgewezen worden uiteraard zelf ook op.

Offline Molsve

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 - 8 oktober
« Reactie #46 Gepost op: 9-10-2015, 13:44:01 »
Denk je nu werkelijk, dat je je 20-jarig, professionele succes te grabbel gaat gooien voor een niemandalletje als ER.
Blijf het wel even in perspectief zien, graag.

ER is een spelletje Mens-erger-je-niet. Om jou en mij te vermaken.

Danny had eruit gemoeten, want je gaat nooit met hem winnen, omdat
1.vrijwel alle proeven een zwem-element hebben.
2.Danny heeft zich bewezen als vals rat.
3.Danny heeft al teveel vijanden gemaakt, dus dan wil je niet met hem geassocieerd worden,
enz.

Ik denk eerder dat jij wat kritischer mag kijken naar de screening van kandidaten van ER dan dat ik zaken vanuit een perspectief moet bekijken, want dat doe ik wel degelijk. Ik zie het namelijk vanuit drie perspectieven: 1. Stel dat je op voorhand de intentie hebt om een 'andere Jaap' te laten zien in ER met als doel om te winnen, maar je in het spel erachter komt dat je dit niet lukt dan is dit niet geheel verwonderlijk en is het niet anders. 2. Stel dat je op voorhand al de intentie hebt om de pure Jaap te laten zien, dan vind ik dat je geen rol als ER-deelnemer verdiend omdat de invloed van Jaap voor de kijkers al op voorhand voorspelbaar wordt (geen complotten, hard werken en kijken waar het schip strand). 3. Stel dat Jaap van te voren besluit om de Jaap te laten zien die normaliter ook op programma's op de beeldbuis te aanschouwen is dan vind ik dit treurig. Want dit impliceert dat Jaap bang is om aan imago in te boeten bij zijn fanschare indien hij in een spel een andere Jaap laat zien. Dit zegt dan tevens iets over deze fanschare: dat ze het vermogen niet hebben om te relativeren dat Jaap in een spel als Robinson logischerwijs een masker opzet.

Ik deel je mening over Danny overigens niet geheel. Indien elk onderdeel een zwemonderdeel bevestigd dan ben ik het met je eens dat je moet overwegen om hem uit de groep te lozen, maar ik zie Danny daarnaast wel als één van de enige kandidaten van het rode team die in staat is om op termijn de sterke jongens van team geel uit te schakelen d.m.v. een complot. Daarnaast vraag ik me af hoe jij erbij komt dat hij een valse rat is. Volgens mij is de enige valse rat in dit spel die knaap van Endemol die met zijn stemsysteem Danny een loer dacht te draaien (maar Danny bleek hem een slag voor te zijn).
« Laatst bewerkt op: 9-10-2015, 13:46:19 door Molsve »

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 - 8 oktober
« Reactie #47 Gepost op: 9-10-2015, 13:46:54 »
Door haar houding en presentatie zoekt ze het afgewezen worden uiteraard zelf ook op.

 ::oink:: :o ::niet-ok::
er was eens......

Offline Molsve

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 - 8 oktober
« Reactie #48 Gepost op: 9-10-2015, 13:48:42 »
::oink:: :o ::niet-ok::

Deel Brinta's mening wel hoor. Je kunt het gedrag van haar rustig bestempelen als overacterend en kinderachtig. Misschien is het niet eerlijk, maar dan roep je het wel over jezelf af.

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 - 8 oktober
« Reactie #49 Gepost op: 9-10-2015, 14:02:06 »
dat mag. Ik vind het een verschrikkelijk enge uitspraak.
er was eens......

Offline Brinta

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 - 8 oktober
« Reactie #50 Gepost op: 9-10-2015, 14:13:58 »
dat mag. Ik vind het een verschrikkelijk enge uitspraak.

Het staat je vrij om enige tekst en uitleg hierbij te geven. Wellicht kan ik nog wat van jou leren.

Offline Brinta

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 - 8 oktober
« Reactie #51 Gepost op: 9-10-2015, 14:16:36 »
Ik denk eerder dat jij wat kritischer mag kijken naar de screening ....... Danny een loer dacht te draaien (maar Danny bleek hem een slag voor te zijn).


Goed onderbouwde redenering. ::ok::

Ik denk dat jouw puntje 2 op Jaap van toepassing is.
Zijn kijkerspubliek zal ongetwijfeld een doortrapte Jaap in ER niet prettig vinden, omdat hij vooral integere en intieme programma´s maakt.  
Jaap is meer een kandidaat voor de vroegere afleveringen van ER. Toen er nog weinig complotten gesmeed werden. Voor de huidige versie is hij inderdaad een minder geschikte kandidaat, omdat hij het altijd zal afleggen. Maar dat geldt voor veel kandidaten, maar dan op andere fronten. Ik zie hem bijv. 10 x liever dan Marian, die er wel nog steeds bij zit.
Maar als mens zou je Jaap prima in je betrouwbare vriendenkring hebben.

Wat Danny betreft, zijn er 2 kanten.
Ik zou persoonlijk Danny niet graag zien vertrekken.
Het liefst blijft hij zo lang mogelijk, alleen al voor de entertainment-waarde.
En dat Sander niet van onbesproken gedrag is, ben ik met jou eens. Daarom zou het het mooiste zijn, als ze beide er zo lang mogelijk in blijven.

Maar strategisch gezien voor de medespelers zullen ze van Danny waarschijnlijk veel last krijgen. Ook de leden kamp Noord zelf.
Als je dan een legitieme reden hebt om Danny te lozen, moet je dat niet nalaten. Jaap is nl. veel minder gevaarlijk.
« Laatst bewerkt op: 13-10-2015, 08:51:14 door Brinta »

Offline Rogue

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Hear me roar.
Re: Aflevering 6 - 8 oktober
« Reactie #52 Gepost op: 9-10-2015, 17:02:13 »
Nou ja Jaap is niet minder gevaarlijk in mijn ogen. Bij de samensmelting die om de hoek staat was hij zo weer overgelopen naar de anderen.
Team Noord deed er dus juist goed aan Danny te houden. Met zijn vijven staan ze sterk en zijn ze een echt team.
Nu alleen nog een andere sterke ( Tim? ) aan hun kant krijgen na de samensmelting en ze zitten goed. Klaas lijkt me ook wel over te halen om zich bij hun aan te sluiten.
Danny regelt dat wel joh, heb ik alle vertrouwen in.   ::joehoe::
Power is always dangerous. It attracts the worst and corrupts the best.

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Aflevering 6 - 8 oktober
« Reactie #53 Gepost op: 9-10-2015, 20:06:08 »
Is het niet zo dat iedereen de manier waarop een deelnemer op televisie overkomt, ervaart op zijn of haar eigen manier? Misschien is dat een schot in open doel.

Misschien is het over-acting, misschien ook niet. Ik ga hierbij op mijzelf af, en vind dat Ryanne dit seizoen mede kleur geeft. Iedereen mag daar anders over denken, dat respecteer ik ook wel. Maar uit het feit dat zij bij de stemming ''wie is jouw favoriete deelnemer'' veruit de meeste stemmen heeft, mag ik toch wel aannemen, dat ik niet de enige ben die dat vindt.

Ik heb het eerder aangegeven, het heeft me jarenlang moeite gekost om bij ER de aandacht erbij te houden, ik haakte doorgaans na 2 afleveringen al af. Dat is me dit seizoen nog niet overkomen.

Niet dat dat alleen aan Ryanne lag, ik heb me ook prima geamuseerd aan/met de manier waarop (onder meer) Wietze zich meende te moeten profileren, en dit met een vroegtijdige exit moest bekopen. Amuseren is in dit verband misschien niet het goede woord, maar ik vond het vermakelijke televisie.

 



Offline willy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6 - 8 oktober
« Reactie #54 Gepost op: 10-10-2015, 03:18:09 »
Mischien is de uitkomst van deze aflevering wel een zegen in vermomming voor team Rood. Ik denk ook dat de kans groot is dat Jaap in de samensmelting toch de kant zou kiezen voor oud-team Geel.
Volgende proef moeten er bij team Geel twee mensen aan de kant, één man en één vrouw. De proef erna één man. Dan moet team Rood wel de volgende proeven winnen. Daarna verwacht ik de samensmelting met 10 kandidaten.  ::joehoe::

Zouden de expeditieleden trouwens geen zout kunnen maken? (voor op de 'patat')  Gewoon zeewater laten verdampen in een wok of zoiets.
In één liter zeewater zit gemiddeld 35 gram zout.. :)
« Laatst bewerkt op: 10-10-2015, 08:18:03 door willy »

Offline Rogue

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Hear me roar.
Re: Aflevering 6 - 8 oktober
« Reactie #55 Gepost op: 10-10-2015, 10:03:57 »
Noord heeft wel echt het  voordeel dat ze eten genoeg hebben.
Die op zuid zullen echt snel afzwakken door het enorme gebrek aan eten en dus daarom het veel zwaarder krijgen in de proeven.

Zuid had eigenlijk express die proef moeten verliezen zodat ze Marian konden lozen, idd weer een mond minder.
Power is always dangerous. It attracts the worst and corrupts the best.

Offline willy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6 - 8 oktober
« Reactie #56 Gepost op: 10-10-2015, 10:11:57 »
Veelzeggend dat Marian na de proef genegeerd werd door team Geel na terugkomst op hun eiland bij het verdelen van de taken.
 Er werd van haar niet meer iets verwacht..

Offline Brinta

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 - 8 oktober
« Reactie #57 Gepost op: 10-10-2015, 11:32:34 »
Noord heeft wel echt het  voordeel dat ze eten genoeg hebben.
Die op zuid zullen echt snel afzwakken door het enorme gebrek aan eten en dus daarom het veel zwaarder krijgen in de proeven.

Zuid had eigenlijk express die proef moeten verliezen zodat ze Marian konden lozen, idd weer een mond minder.


Dat was inderdaad het verstandigst geweest.
Hadden ze zelf tijdens de proef ook krachten kunnen sparen voor later.
En zoals Willy opmerkt: bij de volgende proef moeten al 2 mensen aan de kant blijven staan.

Kortom, Zuid heeft er alleen maar last van
« Laatst bewerkt op: 13-10-2015, 08:52:42 door Brinta »

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Aflevering 6 - 8 oktober
« Reactie #58 Gepost op: 10-10-2015, 12:28:15 »
Volgens mij worden de proeven ieder jaar beter. Het ziet er iedere aflevering weer schitterend uit: daaraan kun je zien dat het programma met liefde wordt gemaakt.

Jammer wel dat de eilandraden telkens zo voorspelbaar zijn.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Aflevering 6 - 8 oktober
« Reactie #59 Gepost op: 11-10-2015, 13:18:22 »
De proef was inderdaad mooi, maar na het verlies konden ze net zo goed meteen naar de eilandraad gaan... Het was toch al meteen duidelijk wie eruit zou gaan.
Ich bin ein Bärliner!