Auteur Topic: De Boekenclub  (gelezen 77017 keer)

Offline Annuh

  • Winnaar Idols-pool 2004
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Boekenclub
« Reactie #220 Gepost op: 26-07-2004, 21:22:10 »
Maar wat gaan we nu lezen??

Ik heb ook een tip:

De Donald Duck van komende week!

Offline bertha531

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Boekenclub
« Reactie #221 Gepost op: 29-07-2004, 01:13:32 »
Dit wordt niks zo he, met deze boekenclub. Iedereen zegt maar wat en leest nu en dan de krant of een reclamefolder, maar samen en boek lezen dat is er niet bij! En ondertussen zijn we alweer 5 jaar ouder!

Dus!
Wie meedoet spreekt de volgende woorden:

'Ja, ik lees!'

Daarmee beloof je het volgende:

Dat je het het boek dat we gaan lezen, echt gaat lezen, ook al lijkt het je helemaal niks, je gaat het iig serieus proberen en gewoon uit gaat lezen ook al vind je het verschikkelijk! (des te leuker de bespreking!) En ook al kom je er niet doorheen, vertel dan iig met minstens best veel woorden waarom niet, wat je er slecht aan vond of juist goed enzo met minimaal (ehm) 100 woorden!  :o  ;D

Welk boek we gaan lezen is nu nog niet duidelijk, maar dat komt nog wel! We moeten eerst met zn alles zeggen van: Ja, dit gaan we doen! Dat boek gaan we met zn allen lezen! En daarna bespreken!
Dan kan het mss nog wel even duren voordat we allemaal goed en wel begonnen zijn en het boek in huis hebben en besloten hebben wélk boek we eigenlijk gaan lezen, dus ik wil voorstellen om een niet al te snelle deadline in te voeren (gezien de slagvaardigheid van de afgelopen maanden) dus laten we iedereen 1 maand geven om zich aan te melden om hét (nog onbekende) boek te gaan lezen.
1 maand dus 29 augustus! Maar ondertussen kan er al wel gediscusierd worden natuurlijk over welk boek we dan gaan lezen. Ik of iemand anders zal tzt wel de knoop doorhakken.  ;D

29 Augustus is dé datum. Voor die tijd moet je je aangemeld hebben met de woorden: 'Ja, ik lees.'  ::ok:: Als je die woorden gezegd hebt, dan zit je érbij, dan doe je mee! Dan ga je ervoor! Met zn allen, dan hoor je bij 'de boekenclub-leesgroep-augustus-2004' en als je niet meedoet, dan ga je maar naar de relaxhoek ofzo!

Er moeten minstens 2 mensen meedoen om het allemaal door te laten gaan, anders kan je wel gewoon in je eentje lezen natuurlijk. :)

Offline bertha531

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Boekenclub
« Reactie #222 Gepost op: 29-07-2004, 01:14:42 »
Ja, ik lees.

Offline bertha531

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Boekenclub
« Reactie #223 Gepost op: 29-07-2004, 01:18:48 »
Ja, ik lees.

Oeh!!! De eerste aanmelding!  ::ok:: ::ok:: ::ok::
Nog 1 aanmelding en hét gaat door!  ::bravo::
Spannend!  ::regenboog::

Ondertussen, omdat dát nog wel even gaat duren allemaal wil ik wel meedoen even met Annuh's voostel (om te oefenen!)

De Donald Duck van komende week!

(Maar niet voor hét enzo hoor, maar even voor nu!)
De Donald Duck van komende week ga ik lezen als jij m ook leest! Welk deel is dat? Welk nummer?  ::ok::
Tis toch niet een vervolgverhaal he, dan heb ik er geen zin in.  :)

Offline Cora Bora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
Re: De Boekenclub
« Reactie #224 Gepost op: 29-07-2004, 09:44:16 »
* corabora spreekt de legendarische woorden uit:
'ja ik lees'

kun je dit later eik nog veranderen in 'nee, ik lees niet'??

Offline Lindå

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Bono is verhuisd
Re: De Boekenclub
« Reactie #225 Gepost op: 29-07-2004, 09:47:45 »
Ja, ik lees  ;D
Wat t ook was, t lag gewoon niet aan mn toestand

Offline elise is de mol

  • Winnaar ER-pool 2003
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Boekenclub
« Reactie #226 Gepost op: 29-07-2004, 09:48:31 »
tuurlijk kan dat ;)

Is het ook goed dat ik pas ga zeggen dat ik lees als ik weet wat voor boek we gaan lezen? Het gaat nou toch door want er zijn al 3 deelnemers
"Fear of a name only increases fear of the thing itself." "Je jure solennellement que mes intentions sont mauvaises."

Offline @miesh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Heartbreak.. :*)
Re: De Boekenclub
« Reactie #227 Gepost op: 29-07-2004, 11:37:02 »
*haal diep adem; Ja, ik lees! behalve als jullie vaag boek gaan uitkiezen oid ;P
The world is changed... Much that once was is lost... For none now live who remember it...

Offline Yvje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Be heppie!! : )
Re: De Boekenclub
« Reactie #228 Gepost op: 30-07-2004, 10:16:43 »
Ok... Ja, ik lees als het een leuk boek is  ::)
Smiling isn't a crime..

Offline Annuh

  • Winnaar Idols-pool 2004
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Boekenclub
« Reactie #229 Gepost op: 30-07-2004, 21:05:50 »
Ja, ik lees!!

Ik stel inderdaad de Donald Duck van deze week voor, of wil je die van volgende week doen? Volgens mij nr. 31 deze week en volgende week nr. 32 ofzo...

Doen we!! ::ok::
Dit kunnen we!! ::ok::

TSJAKKA!! ::ok::

Offline elise is de mol

  • Winnaar ER-pool 2003
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Boekenclub
« Reactie #230 Gepost op: 30-07-2004, 21:31:07 »
Heeft iemand een suggestie voor een boek?

Uit de vorige poll (die staat ergens op pag. 5) heb ik deze boeken nog gehaald. Verder nog suggesties?

Bruid in de morgen-Hugo Claus           
Het geheugenspel-Nicci French
Het gouden ei -Tim Krabbe
Agnes-Peter van Straatten
Moeder van David S-Yvonne Keuls

Ik wil eigenlijk De reis van Theo, en De wereld van Sofie wel toevoegen aan dit lijstje, maar daar zou je 2 maanden voor moeten nemen, omdat dan meer mensen hem uit zullen lezen denk ik (ze zijn namelijk best wel dik)
"Fear of a name only increases fear of the thing itself." "Je jure solennellement que mes intentions sont mauvaises."

Offline Yvje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Be heppie!! : )
Re: De Boekenclub
« Reactie #231 Gepost op: 31-07-2004, 10:44:14 »
De wereld van Sofie 
Goed idee! ::ok:: Die wil ik toch nog lezen  ::)

maar daar zou je 2 maanden voor moeten nemen, omdat dan meer mensen hem uit zullen lezen denk ik (ze zijn namelijk best wel dik)
Dat is idd beter ja  ::ok::
Smiling isn't a crime..

Offline bertha531

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Boekenclub
« Reactie #232 Gepost op: 2-08-2004, 02:04:49 »
* corabora spreekt de legendarische woorden uit:
'ja ik lees'

kun je dit later eik nog veranderen in 'nee, ik lees niet'??

Ja, ik lees  ;D
*haal diep adem; Ja, ik lees! behalve als jullie vaag boek gaan uitkiezen oid ;P
Ja, ik lees!!

 ::bravo::  ::ok:: ::ok:: ::ok::

Is het ook goed dat ik pas ga zeggen dat ik lees als ik weet wat voor boek we gaan lezen? Het gaat nou toch door want er zijn al 3 deelnemers

Tuurlijk is dat wel goed, maar denkt iedereen wel van: 'o, dat is zij die pas nadat bekend was welk boek we gingen lezen mee ging doen' bovendien loop je de tijdelijke ondertitel ondertitel: 'boekenclub-leesgroep-augustus-2004-deelneem(st)er' mis  ;D
En je hoort 'er' niet echt bij enzo dan ook. En wie wil 'er' nou niet bijhoren! Iedereen toch!  ::jaja::
Dus zeg het nou maar gewoon en ga 'er'voor! ::jaja::

Ik wil eigenlijk De reis van Theo, en De wereld van Sofie wel toevoegen aan dit lijstje, maar daar zou je 2 maanden voor moeten nemen, omdat dan meer mensen hem uit zullen lezen denk ik (ze zijn namelijk best wel dik)
Zeg! Je doet niet eens mee! En dan wel suggesties doen? Tsssss ::ohno::  ::niet-ok::


:P

Offline bertha531

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Boekenclub
« Reactie #233 Gepost op: 2-08-2004, 02:08:56 »
maar daar zou je 2 maanden voor moeten nemen, omdat dan meer mensen hem uit zullen lezen denk ik (ze zijn namelijk best wel dik)

Ja, ik ben zelf ook wel voor een langer termijn dinges, maar ook bij een dun boek!  ;D

Ik stel inderdaad de Donald Duck van deze week voor, of wil je die van volgende week doen? Volgens mij nr. 31 deze week en volgende week nr. 32 ofzo...

Ik kijk wel gewoon wat er deze week in de winkel ligt en dan doen we/ik die!  ::ok::
Maakt het jou niet uit?

Citaat
Doen we!! ::ok::
Dit kunnen we!! ::ok::

TSJAKKA!! ::ok::

WAKU WAKU!!  ::ok::

Offline Annuh

  • Winnaar Idols-pool 2004
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Boekenclub
« Reactie #234 Gepost op: 2-08-2004, 09:40:29 »
Ik kijk wel gewoon wat er deze week in de winkel ligt en dan doen we/ik die!  ::ok::
Maakt het jou niet uit?

Afgelopen zaterdag kreeg ik nr. 32 in de brievenbus... die doen??

Offline Annemieke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Boekenclub
« Reactie #235 Gepost op: 2-08-2004, 17:44:26 »
WAKU WAKU!!  ::ok::
Is er geen waku waku-boek? :P Dat zou leuk zijn! ::jaja:: Kheb wel het bordspel...

Ben benieuwd naar jullie vorderingen ;D

Offline Yvje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Be heppie!! : )
Re: De Boekenclub
« Reactie #236 Gepost op: 2-08-2004, 22:18:07 »
Is er geen waku waku-boek? :P Dat zou leuk zijn! ::jaja:: Kheb wel het bordspel...
Je kunt de vragen op de kaartjes lezen  ::) ;) ;D
Smiling isn't a crime..

Offline bertha531

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Boekenclub
« Reactie #237 Gepost op: 3-08-2004, 01:25:52 »
Is er geen waku waku-boek? :P Dat zou leuk zijn! ::jaja:: Kheb wel het bordspel...

Wakuwaku bordspel?  :o Collectersitem!
* bertha531 is heus niet jaloers.  >:(

Ja, Wakuwaku het boek bestaat wel, maar die is gebaseerd op Wakuwaku - The Movie dus daar is niet zoveel aan...

Afgelopen zaterdag kreeg ik nr. 32 in de brievenbus... die doen??

Ik heb ook inmiddels nr 32 gekocht!  ::ok::
Doen we!
Heb het nog niet echt gelezen, maar hij lijkt me niet al te dik, dat gaat ons lukken!  ::ok:: ::ok:: ::ok::

Ondertussen kan iedereen zich nog altijd aanmelden voor hét!
Hét boek! Ik had Yvjes aanmelding nog over het hoofd gezien:
Ok... Ja, ik leesblabla ::)

Goedzo Yvje!  ::ok::
Maar de boekenclub-helden tot zover zijn:
Ik, Cora, Linda, @miesh, Yvje en Annuh!  ::ok:: ::ok:: ::ok::
Doe mee!  ::bravo::
Veel mannelijke deelnemers ook trouwens.  :-\\

Offline Annuh

  • Winnaar Idols-pool 2004
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Boekenclub
« Reactie #238 Gepost op: 3-08-2004, 12:34:31 »
Ik heb ook inmiddels nr 32 gekocht!  ::ok::
Doen we!
Heb het nog niet echt gelezen, maar hij lijkt me niet al te dik, dat gaat ons lukken!  ::ok:: ::ok:: ::ok::

Ik heb hem vluchtig doorgelezen en ik moet zeggen, er zit een goed verhaal in. Dus het is zeker de moeite waard, ook voor de andere boekenclubleden, om alvast eens even te oefenen. Wanneer gaan we deze bespreken? Vant weekend??

Offline hAgAr

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Just Cruisin'
Re: De Boekenclub
« Reactie #239 Gepost op: 3-08-2004, 12:51:39 »
Veel mannelijke deelnemers ook trouwens.  :-\\

Oké, ik lees.

Maar nu even niet met de boekenclub. Ben bezig met Meester Magiër - Sperling. Dit is het eerste deel in een fantasy-serie van een nederlandse schrijver W.J. Maryson, alias Wim Stolk. De meestermagiër Jyll wordt tijdens een vergadering aangewezen als de leider van een queeste, die moet voorkomen dat de planeet waarop hij leeft, wordt vernietigd door het kwaad. Hij en zijn acht gezellen gaan op zoek naar de vijf Aartszwaarden en het Boek van Kennis. In het begin een taai boek, maar als de queeste eenmaal op gang is is het zeer verslavend.

Dus als jullie ooit gezamenlijk tot een titel kunnen komen lees ik wel mee.