Auteur Topic: De Boekenclub  (gelezen 77011 keer)

Offline elise is de mol

  • Winnaar ER-pool 2003
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Boekenclub
« Reactie #240 Gepost op: 3-08-2004, 14:35:06 »
Nog een tip trouwens: De Da Vinci Code van Dan Brown (alleen dan moet de bieb hem wel hebben, elke keer als ik er kom is ie uitgeleend :( )

En: Het oneindige verhaal van Michael Ende, daar ben ik nu in bezig en het is wel een mooi verhaal, en de dikte valt ook wel mee.

Als iedereen nou ff suggesties geeft, en dat we dan gaan stemmen, dan zijn we er snel uit :)
"Fear of a name only increases fear of the thing itself." "Je jure solennellement que mes intentions sont mauvaises."

Offline Lindå

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Bono is verhuisd
Re: De Boekenclub
« Reactie #241 Gepost op: 3-08-2004, 14:51:38 »
De da vinci code lijkt mij ook wel wat, heb ik al een paar keer in mn handen gehad..
en ook de kleine vriend van donna tart..
t maakt mij niet zoveel uit, ik lees gewoon mee  ::tandpastasmiley::

Ik ben nu nog bezig met de stam van de holenbeer, t 2e deel..
Wat t ook was, t lag gewoon niet aan mn toestand

Offline Annemieke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Boekenclub
« Reactie #242 Gepost op: 3-08-2004, 16:59:31 »
Wakuwaku bordspel?  :o Collectersitem!
* bertha531 is heus niet jaloers.  >:(
 
jahaa, echt waar! ::jaja:: Je mag t wel een keer komen spelen hoor ;)

Ja, Wakuwaku het boek bestaat wel, maar die is gebaseerd op Wakuwaku - The Movie dus daar is niet zoveel aan...
wakuwaku het boek en the movie?! :o Zijn dat geen collectorsitems dan?

hAgAr, lees je ook de fantasyboeken van Feist? Vrienden van mij zijn daar helemaal weg van en zitten zelfs op een Feist-forum.. Dus die boeken schijnen goed te zijn (heb er zelf nooit iets van gelezen).

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Boekenclub
« Reactie #243 Gepost op: 3-08-2004, 17:23:20 »
Kunnen we anders niet een Waku-Waku boekverbranding organiseren?
 ;D
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline elise is de mol

  • Winnaar ER-pool 2003
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Boekenclub
« Reactie #244 Gepost op: 3-08-2004, 17:38:02 »
Dus de boeken die we nu al hebben aan suggesties:

Bruid in de morgen      Hugo Claus
Het geheugenspel        Nicci French
Het gouden ei             Tim Krabbe
Agnes                         Peter van Straatten
Moeder van David S     Yvonne Keuls
De reis van Theo         Catherine Clement
De wereld van Sofie     Jostein Gaarder
De Da Vinci Code         Dan Brown
Het oneindige verhaal  Michael Ende
De Heks en de Heilige  Ulrike Schweikert
De Kleine Vriend          Donna Tart
Het Bernini Mysterie    Dan Brown
De Eetclub                   Saskia Noort
De Asielzoeker            Arnon Grunberg
Blinde Muur                Henning Mankell

Verder nog suggesties?
« Laatst bewerkt op: 3-08-2004, 22:25:40 door elise is de mol »
"Fear of a name only increases fear of the thing itself." "Je jure solennellement que mes intentions sont mauvaises."

Offline Annuh

  • Winnaar Idols-pool 2004
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Boekenclub
« Reactie #245 Gepost op: 3-08-2004, 18:12:07 »
Dus de boeken die we nu al hebben aan suggesties:

Bruid in de morgen   Hugo Claus
Het geheugenspel   Nicci French
Het gouden ei      Tim Krabbe
Agnes         Peter van Straatten
Moeder van David S   Yvonne Keuls
De reis van Theo   Catherine Clement
De wereld van Sofie   Jostein Gaarder
De Da Vinci Code   Dan Brown
Het oneindige verhaal   Michael Ende
De Heks en de Heilige   Ulrike Schweikert
De Kleine Vriend   Donna Tart

Verder nog suggesties?

Misschien het Donald Duck vakantieboek?

Offline elise is de mol

  • Winnaar ER-pool 2003
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Boekenclub
« Reactie #246 Gepost op: 3-08-2004, 20:14:48 »


Misschien het Donald Duck vakantieboek?

Wil je daar 2 maanden over doen  ::oink:: ::) ::zwaai::
"Fear of a name only increases fear of the thing itself." "Je jure solennellement que mes intentions sont mauvaises."

Offline Annuh

  • Winnaar Idols-pool 2004
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Boekenclub
« Reactie #247 Gepost op: 3-08-2004, 21:33:41 »
Er staan ook puzzels in ::) .

Offline alathea

  • Forumlid
Re: De Boekenclub
« Reactie #248 Gepost op: 3-08-2004, 21:50:12 »
Je kan de Da Vincicode beter ff laten.
Das namelijk het tweede boek van dhr Brown.
Hij heeft eerst het berninimysterie geschreven.
Dus misschien kun je daar beter mee beginnen.
Verders moet ik wel zeggen dat ik het allebei interessante boeken vind al moest ik erg wennen aan de schrijfstijl.
Als het de reis van theo of de wereld van sofie gaat worden, sla ik in ieder geval over.
Want das net als in de ban van de ring, ik kom er niet doorheen.
It's not  that easy beeing green

Offline elise is de mol

  • Winnaar ER-pool 2003
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Boekenclub
« Reactie #249 Gepost op: 3-08-2004, 22:00:23 »
Ik zal het berninimysterie er ff bijzetten, en die andere kunnen we altijd bekijken als we gaan stemmen

Er staan ook puzzels in ::) .

En dan nog?
"Fear of a name only increases fear of the thing itself." "Je jure solennellement que mes intentions sont mauvaises."

Offline mollemans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The fab 4
Re: De Boekenclub
« Reactie #250 Gepost op: 3-08-2004, 22:18:20 »
Bernini Mysterie hoeft niet voor da vinci hoor. zijn nl wel boeken van zelfde schrijver in zelfde stijl met zelfde hoofdpersoon, maar hebben qua tijdsevenredigheidd niks met elkaar van doen. Hiermee bedoel ik dat je niet eerst a moet hebben gelezen voor b, om b te snappen. Beide goede boeken, alleen allebei al weer een hele poos uit.

Misschien nog een tip > de eetclub van saskia Noort, of iets van Henning Mankell.

ook erg goed,  de asielzoeker van grunberg



we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld

Offline elise is de mol

  • Winnaar ER-pool 2003
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Boekenclub
« Reactie #251 Gepost op: 3-08-2004, 22:19:57 »
ik zet ze er gewoon bij, nog voorkeur voor een boek van Henning Mankell?
"Fear of a name only increases fear of the thing itself." "Je jure solennellement que mes intentions sont mauvaises."

Offline mollemans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The fab 4
Re: De Boekenclub
« Reactie #252 Gepost op: 3-08-2004, 22:21:50 »
och, blinde muur is wel erg goed, ook beetje in ons thema, computermisdaad
we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld

Offline elise is de mol

  • Winnaar ER-pool 2003
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Boekenclub
« Reactie #253 Gepost op: 3-08-2004, 22:26:10 »
och, blinde muur is wel erg goed, ook beetje in ons thema, computermisdaad

Het staat erin :)
"Fear of a name only increases fear of the thing itself." "Je jure solennellement que mes intentions sont mauvaises."

Offline bertha531

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Boekenclub
« Reactie #254 Gepost op: 4-08-2004, 16:11:39 »
Oké, ik lees.

 ::ok:: ::ok:: ::ok::

Misschien nog een tip
Is dat een: Ja ik lees?  ;D  ::ok::

Als iedereen nou ff suggesties geeft, en dat we dan gaan stemmen, dan zijn we er snel uit :)

Ik stel voor om uit dat lijstje een boek te gaan loten, want zo'n poll vind ik een beetje onzin, moet je gaan stemmen op een boek dat je nog niet kent! Bovendien kan dan elke kloon van gerard iedere relaxhoekjunk gaan stemmen. ::niet-ok::
En dat boek wat het wordt moet je gewoon lezen, laat je es verrassen!  ::ok::
En als je zegt van: 'o dat boek, nou dan doe ik niet mee' dan ben je gewoon een mietje!  >:( ;D

Mischien nog een beetje gaan schaven in dat lijstje, dat er niet al te zware boeken in staan iig (al vind ik dat persoonlijk niet erg) en meer suggesties zijn welkom natuurlijk.  ::ok::

Offline bertha531

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Boekenclub
« Reactie #255 Gepost op: 4-08-2004, 16:28:09 »
Ik heb hem vluchtig doorgelezen en ik moet zeggen, er zit een goed verhaal in. Dus het is zeker de moeite waard, ook voor de andere boekenclubleden, om alvast eens even te oefenen. Wanneer gaan we deze bespreken? Vant weekend??

We doen gewoon wild en beginnen alvast! Ik moet m nog echt goed lezen, maar ik kan alvast beginnen met de voorkant:
Hierop staat donald duck bij een wensput en gooit met zn ogen dicht er een muntje in en Dagobert gooit ook met zn ogen dicht een magneet met een touw eraan achter het muntje in. Dit roept veel vragen op:
-Waarom staat er een bordje bij de wensput met 'Wensput: €1'? Dat heb ik nog nooit bij een wenspunt gezien en waarom €1? Vind ik wel veel hoor...
-Waarom gaat Dagobert niet op een later tijdstip vissen met die magneet hengel? De kans dat ie nu betrapt wordt is bijzonder groot.
-Waarom kijken ze allebij niet naar de put en hebben ze hun ogen dicht? Is dat verplicht bij wensputten in het algemeen?
-Is een euro eigenlijk wel magnetisch?
-Is het touwtje van van de hengel van Dagobert niet veel te kort?

Ik hoop dat deze vragen mss duidelijker worden in het verhaal!
Verder zijn erg mooie en opvallende kleuren gebruikt, ziet er mooi uit.
Titel:
De titel van dit deel van donald duck is: Nr.32-2004
Toegegeven, dat is best een strakke, duidelijke titel en vooral ook erg functioneel. Maar wel een beetje gewoontjes en saai, van mij had die titel wel wat gedurfder gemogen! Als je alleen af moest gaan op de titel: Nr.32-2004 dan zou ik het niet snel kopen, maar de kleurige voorkant maakt veel goed.

Later meer over de inhoud!
En idd iedereen kan nog meedoen!  ::ok::

Offline Annuh

  • Winnaar Idols-pool 2004
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Boekenclub
« Reactie #256 Gepost op: 4-08-2004, 17:06:27 »
We doen gewoon wild en beginnen alvast! Ik moet m nog echt goed lezen, maar ik kan alvast beginnen met de voorkant:
Hierop staat donald duck bij een wensput en gooit met zn ogen dicht er een muntje in en Dagobert gooit ook met zn ogen dicht een magneet met een touw eraan achter het muntje in. Dit roept veel vragen op:
-Waarom staat er een bordje bij de wensput met 'Wensput: €1'? Dat heb ik nog nooit bij een wenspunt gezien en waarom €1? Vind ik wel veel hoor...
-Waarom gaat Dagobert niet op een later tijdstip vissen met die magneet hengel? De kans dat ie nu betrapt wordt is bijzonder groot.
-Waarom kijken ze allebij niet naar de put en hebben ze hun ogen dicht? Is dat verplicht bij wensputten in het algemeen?
-Is een euro eigenlijk wel magnetisch?
-Is het touwtje van van de hengel van Dagobert niet veel te kort?

- Ik dacht ook dat je in een wensput gewoon het gewenste bedrag mocht gooien, maar misschien is het een wensput van Oom Dagobert en wil hij geld verdienen...
- Deze wil ik graag samenvoegen met jouw laatste punt over de lengte van het touwtje: Omdat het touwtje zo kort is, kan hij waarschijnlijk niet bij de bodem, dus moet hij van iedereen alles opvangen.
- Ik weet wel dat je je wens niet mag uitspreken, maar ik heb nog nooit gehoord van niet kijken bij een wens. Misschien is het een list van Oom Dagobert... de stiekemurd!
- Dat weet ik niet, misschien eens proberen!
- Zie punt 2

Offline bertha531

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Boekenclub
« Reactie #257 Gepost op: 4-08-2004, 17:10:41 »
- Ik dacht ook dat je in een wensput gewoon het gewenste bedrag mocht gooien, maar misschien is het een wensput van Oom Dagobert en wil hij geld verdienen...
- Deze wil ik graag samenvoegen met jouw laatste punt over de lengte van het touwtje: Omdat het touwtje zo kort is, kan hij waarschijnlijk niet bij de bodem, dus moet hij van iedereen alles opvangen.
Ik dacht daar ook nog even aan; die 1 euro is vast een woekerprijs van Oom Dagobert, want voor bv 45 eurocent kun je ook prima wensen volgens mij. Maar dan zou ik denken dat ie wel een systeem in die put heeft gemaakt waarbij de munten direct in zn pakhuis stromen...
Waarom dan deze lompe te korte touwtjes methode?

Citaat
Misschien is het een list van Oom Dagobert... de stiekemurd!
Ja, er hier hier duidelijk meer aan de hand dan op het eerste gezicht lijkt!  ::ohno::
Spannend!  ::regenboog::

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Boekenclub
« Reactie #258 Gepost op: 5-08-2004, 11:49:53 »
Kan ik niet gewoon een uittreksel krijgen van dit (Nr.32-2004) boek? Anders moet ik 'm helemaal gaan lezen en daar heb ik echt geen tijd voor!
 :D
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline elise is de mol

  • Winnaar ER-pool 2003
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Boekenclub
« Reactie #259 Gepost op: 5-08-2004, 11:54:57 »
Ik stel voor om uit dat lijstje een boek te gaan loten, want zo'n poll vind ik een beetje onzin, moet je gaan stemmen op een boek dat je nog niet kent! Bovendien ka ndan elke kloon van gerard iedere relaxhoekjunk gaan stemmen. ::niet-ok::
En dat boek wat het wordt moet je gewoon lezen, laat je es verrassen!  ::ok::
En als je zegt van: 'o dat boek, nou dan doe ik niet mee' dan ben je gewoon een mietje!  >:( ;D

Mischien nog een beetje gaan schaven in dat lijstje, dat er niet al te zware boeken in staan iig (al vind ik dat persoonlijk niet erg) en meer suggesties zijn welkom natuurlijk.  ::ok::


Ik ben er voor om gewoon een poll te openen met al deze boeken, en als elke relaxhoekjunk wil stemmen mag dat, maar dan moet hij/zij wel meelezen, en als iemand met klonen wil stemmen, moet elke kloon het boek lezen, dus met 2 klonen moet je dan het boek 3 keer lezen ::jaja::

Zijn er verder nog suggesties?
"Fear of a name only increases fear of the thing itself." "Je jure solennellement que mes intentions sont mauvaises."