Auteur Topic: Zeesterren (RTL4)  (gelezen 12871 keer)

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Zeesterren (RTL4)
« Gepost op: 3-01-2016, 16:26:11 »
Maandag 20:41 RTL4

Avontuurlijk spelprogramma waarin tien BN'ers de strijd met elkaar aangaan in en op het water. De deelnemers reizen af naar een zonnig oord in Turkije waar alles draait om watersport. Bij aankomst worden ze verdeeld in twee teams. Onder leiding van teamcaptains Jamai Loman en Gerard Joling, bespreken ze de tactieken, moedigen ze elkaar aan en zitten ze het andere team dwars waar mogelijk. Spectaculaire onderdelen als flyboarden en jetskiën worden afgewisseld met hilarische spellen waarbij alles draait om samenwerking, tactiek en uithoudingsvermogen. Er barst een hevige strijd los waarin wordt uitgemaakt welk team zich aan het einde tot winnaar van 'Zeesterren' 2016 mag kronen.

Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Zeesterren (RTL4)
« Reactie #1 Gepost op: 3-01-2016, 16:59:18 »
is meneer van Heumen er ook bij ?
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: Zeesterren (RTL4)
« Reactie #2 Gepost op: 3-01-2016, 17:48:18 »
::rofl:: Leeft die nog wel?
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Zeesterren (RTL4)
« Reactie #3 Gepost op: 4-01-2016, 21:12:47 »
En eerste indruk? :)

Online Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Zeesterren (RTL4)
« Reactie #4 Gepost op: 4-01-2016, 21:15:27 »
Het is nogal hysterisch ... ik volg 't maar half eerlijk gezegd.

Offline spechteke

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Zeesterren (RTL4)
« Reactie #5 Gepost op: 4-01-2016, 21:22:46 »
Welke dag en wanneer is dit?
poule widm '16: 56ste,  '17: 25ste.                  5de plaats in de mol online

Online Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Zeesterren (RTL4)
« Reactie #6 Gepost op: 4-01-2016, 21:23:31 »
Nu op RTL 4

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Zeesterren (RTL4)
« Reactie #7 Gepost op: 5-01-2016, 00:18:00 »
Het is vooral erg flauw, heb het na 20 minuten afgezet.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Zeesterren (RTL4)
« Reactie #8 Gepost op: 5-01-2016, 13:25:09 »
Ik vond het erg langdradig, zat geen tempo in. Had veel vlotter gemonteerd kunnen worden denk ik. En ook nog eens 4 reclameblokken.

Offline NF07

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Zeesterren (RTL4)
« Reactie #9 Gepost op: 6-01-2016, 06:20:45 »
Dirk Zeelenberg, Victor Reinier, Rintje Ritsma, Danny de Munk en Everon Jackson Hooi zijn de mannelijke BN'ers die elkaar zullen uitdagen in sportieve spelen en komische beproevingen. De vrouwelijke deelnemers zijn Josje Huisman, Barbara Barend, Anouk Smulders, Toprak Yalçiner, Leontien Van Moorsel.

Ik heb de eerste aflevering gemist, maar ik moet toegeven: zo een 'grote BNers' hebben ze in WIDM zelden tot nooit gehad. Ik ben Belg en ik ken ze eigenlijk kwasi allemaal, wat toch veel zegt dan. Reinier _O_ , Huisman, Ritsma, Van Moorsel, De Munk, Yalçiner, Barend, Joling als captain, ... Toch echt wel erg grote namen vind ik dat, als ik dan kijk naar dit seizoen WIDM. Niet dat grotere of bekendere mensen betere TV oplevert in zo een programma, maar het is toch leuker als je ze dan wat beter leert kennen.

Vind het een beetje raar dat er hier zo weinig aandacht voor is dan ook als je de namen ziet van wie er allemaal meedoet..
« Laatst bewerkt op: 6-01-2016, 06:27:09 door Nys-Fan »
Lomperik..

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Zeesterren (RTL4)
« Reactie #10 Gepost op: 6-01-2016, 11:20:27 »
Tja, de BN-ers mogen dan wel redelijk bekend zijn. Met teamcaptains als Gerard en Jamai weet je bij voorbaat al zo ongeveer wat het niveau van de show gaat worden, om het dan nog niet te hebben over Maik en Mari als scheidsrechters. Ik heb het programma zeker ook een kans gegeven, maar het was echt te flauw en simplistisch voor woorden. Ik zet niet vaak een programma af, maar hier was dat echt nodig.

TV-journaliste Angela de Jong schrijft hier een recensie waar ik het helemaal mee eens kan zijn. Hieronder een citaat van deze recensie.

Citaat
Maar het gaat in dit programma in de kern ook niet om de bekendheden die in de azuurblauwe zee wat liggen te ploeteren met basketballen of moeten proberen om in een Turks hoofddeksel zoveel mogelijk babyolie naar de andere kant van een kantelend luchtkussen te brengen. Het belangrijkste doel is dat sponsor Corendon zoveel mogelijk vakanties verkoopt naar dat resort, dat met drone-beelden dan ook uitputtend in beeld werd gebracht.

Hebben we het dieptepunt dan bereikt? Welnee. Er was ook nog de dik opgelegde kluchtigheid van scheidsrechters Maik de Boer en Mari van de Ven die zogenaamd bijna het vliegtuig misten en presentatrice Irene Moors die in paniek (ahum) achter de bus met deelnemers aanholde.

Er was het onnodige gehype van elke mogelijke blessure bij de deelnemers, om de kijkers te verleiden weer terug te keren na de reclame, waarna het natuurlijk steevast mee viel. (Help, Danny de Munk zit met zijn voet vast in een net en verdrinkt! Oh nee, toch niet.) 

En niet te vergeten: de onophoudelijke seksistische opmerkingen die Moors maakte over het lijf, de kuiten en de kont van Rintje Ritsma.
,,Twee prachtige rondjes, 26.7,'' verzuchtte ze over dat laatste lichaamsdeel aan de rand van Turkse zwembad tegen teamcaptain Gerard Joling die daar natuurlijk wel raad mee wist.

,,Ik zou zeggen: Rintje, rits 'em los.''

Bij SBS6 had ik het misschien nog begrepen. Maar dit is echt ver onder het niveau van RTL4.
« Laatst bewerkt op: 6-01-2016, 11:36:36 door jolmolletje »

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Zeesterren (RTL4)
« Reactie #11 Gepost op: 6-01-2016, 11:35:50 »
Ik heb het gekeken en ook afgekeken maar eigenlijk zonde van mijn tijd. Presentatie door Irene vind ik mwah, en de rest is te hysterisch, te chaotisch en vaak gewoon niet leuk. Al zijn de spellen wel weer leuk bedacht.

Dus voor mij geen serie waar ik naar uit zal kijken

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Zeesterren (RTL4)
« Reactie #12 Gepost op: 6-01-2016, 13:13:37 »
Ik heb dus duidelijk niet veel gemist. Volgende week dus gewoon weer The Blacklist kijken.
Ich bin ein Bärliner!

Offline NF07

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Zeesterren (RTL4)
« Reactie #13 Gepost op: 6-01-2016, 14:32:47 »
Ik heb het programma intussen bekeken, aflevering1.
Ik denk dat ik het hetbeste kan vergelijken kwa stijl met Fort Boyard, ook proeven die opzich leuk kunnen zijn, en dus een programma waar wat zou kunnen inzitten.

Echter: de manier hoe dit gepresenteerd wordt in combinatie met die scheidsrechters is gewoon een ramp. Het wordt allemaal neergezet als een karikatuur van een spelprogramma, terwijl wat de kandidaten in de proef zelf moeten doen wel echt zoals een spelprogramma is. Ook de voice-over geeft commentaar alsof het een uitlachprogramma moet zijn, maar dat is het niet. (Dit laatste is moeilijk uit te leggen, maar je moet het zelf maar eens bekijken). Het is echt een kopie van Fort Boyard in een andere setting. De kandidaten komen ook gwn niet aan het woord. Enkel de presentatrice geeft bij alles commentaar alsof ze in de hoofden van de kandidaten zou kunnen kijken..

Ik had verwacht dat dit tegen het niveau van Expeditie Poolcirkel, Atlas of De Pelgrimscode (allemaal toch erg mooie en leuke spelprogramma's), maar het is Fort Boyard of Sabotage (of hoe heette dat spel waar zo Edith Bosch de spelbreker was) niveau geworden. Erg zonde vind ik dat vooral van, zoals ik al eerder zij, de grote namen die hieraan meedoen. Zo hadden deze mensen evengoed kunnen meedoen aan Poolcirkel, Robinson of WIDM, wat toch veel toffer zou zijn. dan maar hopen dat ze geen afkeer krijgen van dit soort programma's en dat mensen als Victor Reinier toch nog eens deelnemen aan bij voorkeur WIDM :)

Lomperik..

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Zeesterren (RTL4)
« Reactie #14 Gepost op: 6-01-2016, 15:17:43 »
Het is een soort van remake van een programma dat wij in Nederland kenden als sterrenslag. Veel bekende Nederlanders deden daar aan mee. Het niveau was ongeveer hetzelfde. BN'ers uitlachen, die quasi leuke proefjes doen maar ondertussen heerlijk van hun vakantie genieten.
Vroeger werd het gewoon in de Efteling opgenomen. Tegenwoordig moeten ze naar Turkije willen ze hun bed nog uitkomen.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline JP1999

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Friends?
Re: Zeesterren (RTL4)
« Reactie #15 Gepost op: 21-01-2016, 15:32:55 »
Het is wel leuk en grappig, maar 't is na 3 afleveringen allemaal een beetje hetzelfde.

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Zeesterren (RTL4)
« Reactie #16 Gepost op: 21-01-2016, 17:24:35 »
Ik heb het eerlijk gezegd na aflevering 1 niet meer gekeken. Vond het echt te slecht om er tijd in te steken