Auteur Topic: De Bank  (gelezen 13336 keer)

Offline NF07

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Bank
« Reactie #40 Gepost op: 31-01-2016, 22:24:04 »
Worden we verwacht de mangatar in te stellen of moet dit niet?
Lomperik..

Online Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Bank
« Reactie #41 Gepost op: 31-01-2016, 22:24:46 »
Mag altijd, maar is niet verplicht.

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: De Bank
« Reactie #42 Gepost op: 4-02-2016, 08:21:54 »
Commentaar nog bij de mangatars en bijnamen:

catshee
Mangatar: F A B U L O U S: 50 punten.
Bijnaam: Ik zat met een glimlach achter mijn laptop, maar wel jammer dat je andere, uiteindelijk niet door jou gekozen bijnamen gebruikt om me aan het lachen te krijgen. Als je gewoon alleen Wellus Nietus had uitgelegd was het sterker geweest, nu was het meer een opsomming van grappige namen: 25 punten.
Totaal: 75 punten

wouterv
Mangatar: Beetje jammer en onnodig dat je je bijnaamuitleg gebruikt om ook je mangatar uit te leggen. Sluit wel aan bij het thema dus daarvoor 5 puntjes extra: 30 punten.
Bijnaam: Leuk, Italiaans. Heeft er niet veel mee te maken maar toch. Ook het verwerken van strijdlust in je naam is leuk omdat het aansluit bij het thema maar wel voorspelbaar: 40 punten.
Totaal: 70 punten

TimvDons
Mangatar: Cool! Ik weet niet of je expres zo'n contrast hebt gebruikt tussen de persoon en de omgeving, maar I like it. Verder lijkt er niet echt een gedachte achter te zitten en is het meer een willekeurig stoer menneke dat niet op jouzelf lijkt: 35 punten.
Bijnaam: Beetje vaag, maar het klinkt leuk: 30 punten.
Totaal: 65 punten

Swifty
Mangatar: Een echte femme fatale ::blond:: Leuk dat hij zo op je lijkt, en de achtergrond geeft mooi de sfeer van het spel weer: 50 punten.
Bijnaam: Moest er even over nadenken maar toen vond ik hem heel leuk. Maar waarom niet (een deel van) je 50 woorden gebruiken als waarschijnlijk niet alle juryleden je voornaam weten? 30 punten.
Totaal: 80 punten

Luiaardje
Mangatar: Lekker simpel, toch een mooi roze jasje en een stoere ketting: 40 punten.
Bijnaam: Als je hem maar half uitlegt en ik ook nog maar de helft van die helft snap blijft er weinig over om leuk te vinden: 10 punten.
Totaal: 50 punten

NextGP
Mangatar: Awesome: 50 punten.
Bijnaam: Leuke bijnaam. Alternatieve bijnaam in dit geval functioneel gebruikt om de uiteindelijke versie uit te leggen dus daarvoor geen minpunten maar je nepuitleg met Sparta en Poe werkt maar half voor mij: 40 punten.
Totaal: 90 punten

Molcrazy
Mangatar: Brrrr: 45 punten.
Bijnaam: De koppeling tussen gladiatoren en dan het Griekse Delphi vind ik een beetje zwak. 'Was allebei ergens in de Oudheid' zul je gedacht hebben? Verder klinkt de naam angstaanjagend en verkoop je jezelf meteen als krachtige strijder ::ok::: 40 punten.
Totaal: 85 punten

Molbelg
Mangatar: Schattig :) De piramides op de achtergrond zijn een beetje raar, alsof je op het thema wilt aansluiten maar dat niet helemaal lukt. Pluspunten voor het shirt: 35 punten.
Bijnaam: Leuk, helder en je zet jezelf op de kaart als sterke strijder. Je hoeft jezelf volgende keer niet eerst in te dekken, own je creatie ::ok::: 45 punten.
Totaal: 80 punten

RoyL
Mangatar: Nice. Heeft niks met het thema te maken maar de persoon en omgeving kloppen wel bij elkaar. Het was misschien leuker geweest als iets meer uit je mangatar was gebleken dat je klaar bent voor een battle: 30 punten.
Bijnaam: Latijn, leuk. Ook lekker zelfverzekerd ::ok:: Misschien niet superorigineel en deze vorm van het Latijnse woord staat een beetje raar. Maar daar reken ik je niet op af, dat kun je niet weten: 40 punten.
Totaal: 70 punten

Lucy
Mangatar: Hypnotiserend: 50 punten.
Bijnaam: Niet heel verrassend, maar je belooft sensatie en je thema is duidelijk en past ook bij je mangatar. Ik denk alleen niet dat je een goed beeld hebt van je imago ::hypocriet::: 40 punten.
Totaal: 90 punten

Jann
Mangatar: Toverde een glimlach op m'n gezicht: 40 punten.
Bijnaam: Superleuk dat je de oerversie van je eigen naam hebt gepakt. Dat het ook maar gewoon iets uit de Oudheid is vind ik echter geen sterke connectie: 40 punten.
Totaal: 80 punten

Nys-Fan
Mangatar: Prachtig: 50 punten.
Bijnaam: Superleuk en past bij je mangatar. Qua tijdlijn een beetje raar maar dat vergeef ik je: 40 punten.
Totaal: 90 punten
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: De Bank
« Reactie #43 Gepost op: 4-02-2016, 11:25:14 »
Ook de mijne:
Lastig om te beoordelen dus ik ga proberen wat structuur erin te brengen. Ik kan 100 punten max geven, en de opdracht bestaat uit 3 delen: de mangatar, een bijnaam en een onderbouwing. Dus ik geef 30 punten voor elk onderdeel. De laatste 10 punten kunnen verdiend worden als het geheel goed op elkaar aansluit.

1. Catshee
Mangatar- 15 punten, punten voor de gladiator in pink. Verder is het vrij standaard.
Bijnaam- 20 punten, ik vindt hem goed passen, maar verwacht misschien toch net iets meer creativiteit van Catshee, iets dat echt epic is.
Onderbouwing- 30 punten, hilarisch inclusief gifje.
Bonus- 5 punten, kleine bonus voor de pink gladiator
Totaal- 70 punten

2. Wouterv
Mangatar- 30 punten, Persoonlijk vindt ik dit echt top. Hij heeft wel zichzelf gemaakt, met een Romeinse touch.
Bijnaam- 20 punten , goed doordacht alleen een beetje lang misschien.
Onderbouwing- 25 punten, Goed uitgelegd ik snap nu ook wat de bijnaam betekend en het verband tussen de manga en de bijnaam.
Bonus- 10 punten, de romeinse touch Italiaanse bijnaam met onderbouwing, top ::ok::.
Totaal- 85 punten

3. Timvdons
Mangatar- 10 punten, hij ziet er niet zo snugger uit.
Bijnaam- 25 punten, het concept van de tekenaar vindt ik leuk bedacht. Het is een goede bijnaam als je het ook kan onderbouwen....
Onderbouwing- 10 punten....Wat niet helemaal het geval is. Waarom ben jij de tekenaar Tim? En waarom die dom uitziende manga als hij eigenlijk heel slim is?
Bonus- 0 punten
Totaal- 45 punten

4. Swifty
Mangatar- 20 punten, Lijkt veel beter zonder al die rimpels van mini survivor ::ok::.
Bijnaam- 25 punten, de bijnaam rolt goed uit de mond en ik snap wat ze ermee bedoeld, zelfs zonder onderbouwing.
Onderbouwing- 0 punten, te swift(y) opgestuurd?
Bonus- 0 punten
Totaal- 45 punten

5. Luiaardje
Mangatar- 10 punten, voor de moeite
Bijnaam- 10 punten, voor de moeite, ik snap hem niet.
Onderbouwing- 5 punten, beetje vaag en lui van luiaardje  ;D
Bonus- 5 punten, het is wel een geheel, een slecht geheel dat wel :-X.
Totaal- 30 punten

6. Nextgp
Mangatar- 30 punten, hilarisch, goede uitdrukking, past bij de bijnaam.
Bijnaam- 30 punten, eveneens hilarisch. Sparta poes ::rofl::
Onderbouwing- 25 punten
Bonus- 10 punten, dit past allemaal zo goed bij elkaar en het is ook nog eens een hilarisch geheel. Top gedaan!
Totaal- 95 punten

7. Molcrazy
Mangatar- 20 punten, het is een engerd maar ik snap het concept.
Bijnaam- 20 punten, ja Molcrazy kan met sommige spellen best goed doen alsof ie onzichtbaar is ::hypocriet::.
Onderbouwing- 25 punten, sterke onderbouwing
Bonus- 5 punten, goed geheel.
Totaal- 70 punten

8. Molbelg
Mangatar-15 punten, als ik aan gladiatoren denk dan denk ik ook, JA! piramides, die moet ik hebben! Hij is in ieder geval consistent met die ketting erbij.
Bijnaam- 15 punten, het is wel schattig eigenlijk.
Onderbouwing- 20 punten, is oké
Bonus- 5 punten, kleine bonus voor consistentie
Totaal- 55 punten

9. RoyL
Mangatar- 10 punten, vrij basic
Bijnaam- 10 punten, vrij basic
Onderbouwing- 10 punten, vrij basic
Bonus- 5 punten, voor een basic geheel
Totaal- 35 punten

10 Lucy
Mangatar- 30 punten, simply love it ::love::
Bijnaam- 25 punten, beetje lang maar verder perfect
Onderbouwing- 25 punten, is oké
Bonus- 10 punten omdat het wicked is ::love::
Totaal- 90 punten

11. Jann
Mangatar- 15 punten, roken kan echt niet meer! Leuke accessoires verder
Bijnaam- 25 punten, erg goed gevonden
Onderbouwing- 25 punten, Had ook niet anders verwacht van ons talenwonder ::ok::
Bonus- 7 punten, even ertussen gaan zitten.
Totaal- 72 punten

12. Nys-fan
Mangatar- 20 punten, een grappige indiaan in het geheel.
Bijnaam- 5 punten, ik mis de persoonlijke touch.
Onderbouwing- 5 punten, Volgens mij is het eerder andersom en weet die indiaan niet wat hem te wachten staat, tenminste zo was het toen de Europeanen alle indianen aan het uitmoorden waren...
Bonus- 10 punten, thematisch sterk
Totaal- 40 punten

 ::joehoe::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Bank
« Reactie #44 Gepost op: 4-02-2016, 14:08:49 »
Wat leuk dat jullie de rapporten delen, dankjewel! ::bravo:: Mooie score voor mij HIDM :D
En D*N, ik moest lachen om dat rimpelvrije, ik zweer je, ik heb afgelopen dinsdag al mijn wapen + beschrijving ingestuurd ;D
Keep calm and eat chocolates!

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Bank
« Reactie #45 Gepost op: 5-02-2016, 22:07:29 »
Even een overzicht van de munten. Die van de voedselketen ontbraken ook nog zag ik:

NextGP: 8 munten
Nys-fan: 4 munten
Swifty: 4 munten
RoyL: 3 munten
catshee: 2 munten
Lucy: 2 munten
Molbelg: 2 munten
Jann: 1 munt
Molcrazy: 0 munten
timvdons: 0 munten
wouterv: 0 munten

Online Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Bank
« Reactie #46 Gepost op: 5-02-2016, 23:56:31 »
Oeps mijn fout ::schaam::

Gaat goed met de spelleiding ;D :-X

Online Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Bank
« Reactie #47 Gepost op: 28-02-2016, 16:26:06 »
4 munten: Lucy
3 munten: Jann, NextGP, WouterV, Molbelg, RoyL
2 munten: Catshee, TimvDons
1 munt: Nys-Fan, Molcrazy
0 munten: Swifty, Luiaardje

Online Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Bank
« Reactie #48 Gepost op: 4-04-2016, 23:05:38 »
Let op, de bank sluit vrijdagavond om precies 9 uur!

Offline NextGP

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Spartapoes
Re: De Bank
« Reactie #49 Gepost op: 5-04-2016, 22:13:42 »
Wat is de tussenstand qua muntjes?

Online Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Bank
« Reactie #50 Gepost op: 5-04-2016, 22:15:55 »
Kan je in het rankingtopic zien  :D