Auteur Topic: [DG] Pauzetopic NextGP  (gelezen 9772 keer)

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
[DG] Pauzetopic NextGP
« Gepost op: 31-01-2016, 16:22:13 »
Dit is het pauze topic van NextGP!

Offline NextGP

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Spartapoes
Re: [DG] Pauzetopic NextGP
« Reactie #1 Gepost op: 31-01-2016, 22:02:49 »
Het Mysterie van de Gestolen Monstrans









O jeetje, hoor ik U thuis denken, wat nu? Dat zal ik U vertellen. De politie gaat het niet lukken om de dader van de monstrans te vinden, dat kan ik U alvast verklappen. Daarom schakelt Opsporing Vermist U als kijker in. Vijf verdachten, één zaak, één oplossing – helpt U mee het raadsel van de gestolen monstrans op te lossen?

Dit spel gaat als volgt te werk. Ik post zo dadelijk vijf profielen van de verdachten. Vervolgens is het aan U om de verdachten te gaan ondervragen: wie zijn zij? Wat doen zij in het museum? Wat vinden ze van de anderen? De verdachten zullen, naar gelang het hen uitkomt, eerlijk of oneerlijk antwoorden. Tussen donderdag 20:00 en vrijdag 20:00 is het mogelijk om de oplossing van het mysterie op te sturen naar de redactie, een pb naar NextGP. Deze zal dan beoordelen wie het dichtste bij de oplossing van de zaak is en wie beloond wordt met de prijs voor de beste tip, namelijk €5,000-.


Vragen moeten specifiek aan één van de verdachten gesteld worden. Ik zal hieronder voor iedere verdachte één bericht zetten, waarin ik de vragen en antwoorden overzichtelijk worden beantwoord. Gelieve niet te posten voordat de verdachte online staan.


Extra Aanwijzingen:




« Laatst bewerkt op: 3-02-2016, 11:14:10 door NextGP »

Offline NextGP

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Spartapoes
Re: [DG] Pauzetopic NextGP
« Reactie #2 Gepost op: 31-01-2016, 22:03:34 »

Marius, waar was u gisteravond op het moment van de verdwijning?
Ten eerste is het meneer Meyerhold voor jou. Verdenk je mij soms, agentje van niveau nul? Zeker les gehad van de kaboutertjes... Maar goed, gisterenavond was ik thuis. Ik had geen zin meer om iets te doen.

Meneer Meyerhuld, kan iemand dit bevestigen?
MEYERHOLD - met de O, agentje. Mijn vrouw, Machteld kan dit bevestigen. Al ben ik een diepe slaper, dus na bedtijd is niets te bevestigen.

Zeg meneer van Meyerhold. Uw motto 'Massa Is Kassa'. MIK, omgekeerd KIM. Is dit een geheime aanwijzing?
Wist u, agentje, dat dit een enorm serieuze zaak is. Deze ongein tolereer ik niet. Nog even en ik wil mijn advocaat spreken en dan klaag ik de gehele Nederlandse politie aan. Het gaat hier om kunst, dat is niet zomaar iets.

Wat vind jij van Machteld?
Dat is mijn vrouw. Zolang ze doet wat ze moet doen en waar ze voor geboren is, vind ik haar prima.

Mijnheer van Meyerhold, het is natuurlijk een bekend gegeven dat musea het recentelijk financieel moeilijk hebben. Hoe staat het met het uwe?
Ach, hoe zeg ik het. Het gaat. We kunnen rondkomen en ik kan het draaiende houden - maar stel er zou iets gebeuren, het museum zou in kwaad daglicht worden gesteld... Ik weet niet of we dat zouden overleven... Ik ben ook benieuwd hoe de bezoekerscijfers gaan reageren op het feit dat er een diefstal is gepleegd.

Meneer Meyerhold: John gaf aan dat jullie de monstrans te koop aanboden, waren er nog meer geďnteresseerden in de monstrans?

Het is VAN Meyerhold, met de VAN van VANillevla, agentje. Maar John was de enige geďnteresseerde. Van mij hoefde dat ding niet per se verkocht te worden, maar Machteld stond erop. Machteld heeft John uitgenodigd, afspraken gemaakt, etcetera. Het was volledig haar initiatief.

Mijnheer Van Meyerhoed: waarom stemde u eigenlijk toe in de verkoop? Zo'n publiekstrekker wil je toch juist in je collectie houden?
MEY-ER-HOLD. Nog een zo'n verspreking en ik vertrek. Ik moet toegeven: het aanschaffen van de monstrans was mijn redding. Als we die niet hadden gekocht waren de bezoekers thuis gebleven en was ik failliet gegaan. Plots wilde Machteld ineens de monstrans verkopen, maar wel voor een hoop geld. Een hoop geld vind ik altijd prima.

Mijnheer Van Meyerhoed: Hoe staan de zaken er financieel voor met het museum?
Tot ziens.

Meneer Meyerhold, kunt u mijn vraag van gisteren nog beantwoorden?

VAN.... MEYERHOLD... VAN.... Maar oké, vooruit dan. Het ging redelijk met het museum. De bezoekers kwamen op de monstrans af, dat is onze redding geweest. Het was noodzakelijk om die monstrans te kopen aan te schaffen... Maar goed, nu blijkt hij nep te zijn... Dat zal desastreus zijn voor mijn museum. Ik vrees het ergste.

Meneer van Meyerhold, wie heeft u verteld dat de monstrans nep is?
Ik wist dit niet. Ik wist het van jullie - ik zou dat nooit toestaan. Valse kunst is desastreus voor musea, dat haal je niet binnen. Mijn vrouw schaft de kunst aan - dus als ik thuis ben ga ik haar eens goed aan de tand voelen... Als het bewust is gekocht, weet ik niet of ik voor mezelf in sta...
« Laatst bewerkt op: 3-02-2016, 22:56:29 door NextGP »

Offline NextGP

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Spartapoes
Re: [DG] Pauzetopic NextGP
« Reactie #3 Gepost op: 31-01-2016, 22:04:11 »

Machteld, wat doe je vanavond?

* Geeft geen antwoord. Kijk met een vuile blik naar de agent.
 
Machteld, op een schaal van 1 tot 10, hoe mooi zou zo'n gouden monstrans jou staan?
Lieve schat, je weet dat een monstrans geen sieraad is?

Machteld, wat deed je gisteravond?
* Kijkt met een vuile blik naar de agent. "Ik was thuis. Dat had ik nodig."

Machteld, kan iemand bevestigen dat je thuis was? Waarom had je het nodig om thuis te zijn?
Mijn man, Marius. Al ben ik een diepe slaper, dus na bedtijd kan ik niks bevestigen. Ik had het nodig om thuis te zijn, maar waarom lees je waarschijnlijk morgen in de middagkrant - ik was erg ontdaan door dit voorval.

Machteld, vertel me, de oplagen van het blad lopen terug en inmiddels wordt er gesproken over reorganisatie. Hoe zeker ben jij van je baan
Gelukkig werk ik niet alleen voor het tijdschrift, maar vervul ik ook zo mijn taken in het museum. Daarnaast kan ik altijd nog als fotomodel gaan werken, vind je niet, knapperd?

Machteld, hoe zou je je huwelijk omschrijven?
Ik ben alleen met die stakker voor zijn geld en aanzien getrouwd. De enige plek om in de museumwereld een belangrijke positie te verkrijgen is trouwen met een directeur - dat deed ik dus. Ik ben alleen geďnteresseerd in de achternaam van Marius.

Mevrouw van Meyerhold, wat hadden we vanmiddag in de krant moeten lezen waarvoor u thuis moest blijven?
Dat was niet helemaal duidelijk gecommuniceerd van de spelleider, maar dat sloeg op de autobrand. Ik had die ochtend met John een gesprek gehad over de monstrans. Later die avond belde hij mij dat hij was bedreigd en dat de deal niet door moest gaan. Ik was ontdaan, dat begrijpt U waarschijnlijk wel... Meneer de agent... Met uw mooie ogen... En mooie lippen... Toch? Dat begrijpt U wel...

Machteld: waar en van wie heb je de monstrans gekocht? Hoe kan het dat je niet gezien hebt dat deze nep was?
* Wordt zenuwachtig. Twijfelt. Denkt lang na. "Ik heb hem gekocht uhm... op een beurs... Ik had geen idee dat hij nep was... Waarom zou ik een neppe monstrans kopen...." Machteld zucht. "Oke, ik wist dat hij nep was. Maar ik deed het om het museum te redden - anders zouden we failliet zijn gegaan."

Mevrouw van Meyerhold, de monstrans was het topstuk van uw collectie, zodat een dergelijke diefstal extra spijtig is. Zeker omdat het toch wel even duurt alvorens de verzekering u schadeloos zal kunnen stellen.. uitgebreid onderzoek door politie, extra onderzoek door uw verzekering, doornemen van kasboeken, retrospectieve her-waardering van het gestolen goed, goedkeuring van het uitkeren van de som geld op meerdere beslissingsniveaus.. je zit zo aan 15-18 maanden te denken.
Hoe ziet u de tussenliggende periode voor u?

Sorry, wat zegt u nu allemaal? Ik weet niet of ik u helemaal volg. Ik hoop op een goede afloop... Maar wat ik komende periode zal gaan doen is knokken om het museum te redden - al is deze extra publiciteit misschien ook wel goed voor de verkoopcijfers.

Mevrouw van Meyerhold, we hebben een getuigenis dat u bedreigd bent door Ali. Wilt u hier een verklaring voor afleggen? En we weten dat hij gedreigd heeft om u €5000,- zwijggeld te laten betalen, heeft u deze betaald?
Machteld zucht. "Ja, dit klopt. Ik wil een verklaring afleggen. Hij chanteerde mij. Ik heb betaald, maar na de eerste 5,000 wilde hij nog meer hebben. Nog eens 5,000....

Heb je die tweede 5000 euro toen ook betaald Machteld?
Ik moest wel. Als hij naar buiten zou brengen dat de monstrans vals was en dat ik die bewust gekocht had, waren ik en het museum geruďneerd. Ik zag niets anders dan te betalen... En toen kwam de derde eis voor 5,000. Weer betaald... En zo ging dat door en door en door...

Machteld, Hoe dacht je zelf de chantage te stoppen? Je kon niet oneindig lang 5000 euro aan Ali blijven betalen toch? Misschien komt het jou wel erg goed uit dat de monstrans nu weg is, zodat er geen bewijs is dat hij echt nep is
... Wat? Beschuldig je mij van diefstal? Belachelijk, agentje, belachelijk. Ik wil mijn advocaat spreken.
« Laatst bewerkt op: 4-02-2016, 15:35:21 door NextGP »

Offline NextGP

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Spartapoes
Re: [DG] Pauzetopic NextGP
« Reactie #4 Gepost op: 31-01-2016, 22:04:44 »

Lucien, zou je jezelf naast schoonmaker tevens omschrijven als klusjesman?

Nee. Ik poets. Vooral de WC’s. Ali, die van de bali, doet al het andere. Ik sop, zeem en schrob enkel.

Lucien, ben je verliefd?
Ja, op mijn vrouw. Berta.

Lucien, wat is een monstrans?
Dat was dat gouden ding dat centraal stond in de nieuwe tentoonstelling. Ali leek er nogal door gefascineerd te zijn, heeft erg vaak op de tentoonstelling rondgehangen.

Wat vind jij van Machteld?
Aardig. Soms hangt ze net iets te vaak rond in het museum, en kan ik niet poetsen, maar verder is ze wel lief hoor.

Lucien, volgens Ali ben je al eens betrapt geweest terwijl je met Matchteld stond te kussen. Wat heb je daar op te zeggen?
Zei Ali dat echt? Wat vreemd. Dat is nooit gebeurd. Als dat zou gebeuren zou Bertha ontploffen van woede - en dat zal een ontploffing zijn die nog meer schade aanricht dan Tsjernobyl.

Lucien, rook jij?
Nee, dat mag ik niet van Bertha.

Lucien hebben jij en je vrouw geld problemen?
Nee. We hebben het niet breed, maar we komen rond en zijn gelukkig.

Hoe goed ken jij John?
Dat is die kunsthandelaar toch? Niet heel goed. Heb hem wel eens zien rondhangen.

Lucien, wat zijn uw hobby's?

Schoonmaken. Puzzelen. Eten. Wandelen met Bertha.

Lucien, wist jij dat de monstrans nep was? En hoe gaat het met eigenlijk met Bertha?
Is ie nep? Hij zag er zo mooi uit. Met Bertha gaat het goed, en met jou?

Lucien, jij hebt het gesprek tussen Ali en Machteld dus meegekregen dat Ali om geld vroeg. Waar was jij op dat moment aanwezig? En waarom wist je niet dat de monstrans nep was? Werd dit niet benoemd in deze conversatie?

Ik was aan het schoonmaken op de gang en Ali en Mevrouw van Meyerhold waren samen op haar kantoor. Ik hoorde enkel wat ik in de getuigenis heb verteld. Ik wist niet dat dat gouden ding nep was - hoe kon ik dat weten? Ik zie het verschil niet tussen kunst en kitsch - ik poets en voor de rest houd ik me nergens anders mee bezig.

Lucien, nadat jij het gesprek tussen Ali en Machteld had overhoord, wat heb je daarnaast van actie ondernomen, naast het verhoor aan de politie?
Ik dacht, ik blijf er buiten. Ik wil geen gedoe. Ik ben vervolgens verder gegaan met poesten.

Lucien, waar was jij op het moment dat de monstrans werd gestolen? Kan iemand dit bevestigen?

Het moment van diefstal is vrij onduidelijk, ergens zaterdag of zondagnacht. Maar ik was in ieder geval thuis, met Bertha.
« Laatst bewerkt op: 4-02-2016, 15:36:36 door NextGP »

Offline NextGP

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Spartapoes
Re: [DG] Pauzetopic NextGP
« Reactie #5 Gepost op: 31-01-2016, 22:05:17 »

John, loopt het Museum of Undaily Art een beetje?
Ach, het zijn zware tijden voor instelling zoals de musea. Vooral in Amerika, waar iedereen liever kijkt naar de menukaarten van fastfood-restauranten dan naar kunst. Goed gaat het niet, wat nieuwe stukken in mijn museum zou denk ik enorm helpen.

John, de gouden monstrans zou dus zeker mooi staan in uw museum?
Zeker. Waarom denk je dat ik in Nederland was?

John, ben je toevallig single?
Ja, en wanhopig op zoek. Maar dat heeft denk ik vrij weinig te maken met het raadsel. We kunnen buiten werktijden altijd op date gaan.

Wat vind jij van Machteld?
Mooie vrouw. Marius mag dan wel de directeur zijn van het museum, maar volgens mij heeft Machteld ook aardig wat invloed.

John, wat vervelend. Enig idee wie dit op zijn geweten zou kunnen hebben (we onderzoeken uiteraard nog of het aangestoken is (ahum))?
You bet it is aangestoken. Nadat ik mijn auto in vlammen op zag gaan vond ik een dreigbrief in mijn brievenbus. "Wanneer je de afgesproken deal voorzet, brand ik jou en jouw huis tot de grond op af." Geen idee wie die brief gestuurd heeft, maar het is iemand met een sterke wil.

John, enig idee over welke deal deze persoon het heeft?
Yes, I do. Ik ben naar Nederland gevlogen vanuit de USA Ik had die ochtend een afspraak met de Van Meyerholds. Zij boden de monstrans te koop aan, zodat ik hem in mijn museum tentoon kon stellen. Ik had het aanbod aangenomen - maar na die autobrand zie ik er maar van af.

John, we hebben een anonieme tip binnen gekregen die verondersteld dat de monstrans nep zou zijn. Was u hiervan op de hoogte?Nep? No, bloody way. Serieus? Daar wist ik niets vanaf. Ik zou bijna zeggen: dan ben ik blij dat mijn auto in de fik gestoken is. Waarom zou ik zoveel geld neerleggen voor iets neps.

John, zou dit uw eerste bezoek worden aan het Museum voor Onalledaagse kunsten?
Ik ben wel eens eerder in het museum geweest - ik ken de Van Meyerholds goed. Wij hebben een soortgelijk museum, over onalledaagse kunst, dus we komen elkaar ook regelmatig tegen op internationale musea-evenementen. Ik ga er nu alleen nooit meer komen... Ik voel me diep beledigd dat de Van Meyerholds mij een valse monstrans hebben aangeboden.

John, ken je toevallig Ali van de Balie? Die medewerker in het museum van de van Meyerholds.
Jazeker. Vreemde vogel vind ik hem. Toen ik laatst in het museum was om de onderhandelingen over de monstrans te bespreken, bleef hij me heel nauwlettend in de gaten houden. Is me zelfs tot op de parkeerplaats gevolgd. Kreeg er de koude rillingen van, akelige vent.

John, weet u of Ali gezien heeft in welke auto u instapte toen hij u gevolgd is naar de parkeerplaats?

Ik acht dit zeer waarschijnlijk... Er stonden slechts enkele auto's en Ali bleef mij nakijken terwijl ik wegreed. Ik vond het vreemd.

John, weet je zeker dat je nog niet wist dat de monstrans nep was voordat wij het je hebben verteld? Als concurrent heb jij wellicht het beste motief om de tip naar buiten te brengen dat de monstrans nep is. Dan is je concurrent uit de weg.
Heel zeker. Ik had geen idee. Als ik had geweten dat hij nep was, had ik het zeker naar buiten gebracht. Maar nee, ik had werkelijk geen flauw idee.

« Laatst bewerkt op: 4-02-2016, 11:40:43 door NextGP »

Offline NextGP

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Spartapoes
Re: [DG] Pauzetopic NextGP
« Reactie #6 Gepost op: 31-01-2016, 22:05:55 »

Ali, hoe is je relatie met je baas?
Wat bedoelt u precies? Ik ben werknemer, hij is werkgever – je weet wel hoe dat gaat. Ik doe wat hij mij zegt dat ik moet doen. Ik doe de bali, ik doe de rondleidingen, ik open, ik sluit, ik zorg dat Lucien schoonmaakt, ik voor informatiebordjes…. Ik doe veel, als hij mij dat vraagt. En uiteraard, hij is mijn baas, dat wordt niet altijd gewaardeerd.

Ali, zo te horen houd je bijna in je eentje het hele museum op de rails [naja, behalve de wc's schrobben dan]. Je lijkt me een uitermate waardevolle kracht voor de Heer van Meyerhold! Wat is je geheim, of werk je gewoon 80 uur per week?
Passie en overuren. Ik leef voor de kunst en de geschiedenis. Het verdient niet veel, maar ik ben blij met het werk dat ik doe. Na mijn studie kunstgeschiedenis was het museum de plek waar ik mijn ei kwijt kan. 

Ali, hoe zou jij je relatie met lucien omschrijven? Zijn jullie bevriend?

Lucien is een hele fijne collega. Niet de meest snuggere, maar een hele sympathieke vent. Voert altijd braaf uit wat hij moet doen. Heb een keer gegeten met hem en zijn vrouw - leuk stel. Hele normale mensen.

Wat vind jij van Machteld?
Een feeks. Een van de meest valse figuren die ooit is voortgekomen uit de mensheid. De wereld is beter af zonder types als Machteld.

Ali, volgens Lucien hing je nogal vaak rond in de buurt van de monstrans. Vanwaar die interesse?
Er was iets met de monstrans... Ik weet nog niet precies wat... Maar iets leek niet helemaal te kloppen. Het was een prachtig object, dat zeker. Maar toch... Elke keer als ik er naar keek...

Ali, rook jij?
Ja, maar niet onder werktijden of in de pauzes. Alleen thuis.

Ali.. goh, wat moeten we jou nog vragen. Ahja, hoe zijn eigenlijk de secundaire voorwaarden? Beetje goed pensioenvonds? Also, hoe heet je kat eigenlijk? Hebt u weleens een vlinderdas voor hem gekocht?
Mijn secundaire voorwaarden zijn secundaire. Pensioenvonds.... Zo goed ben ik niet als personage uitgewerkt, maar zeker, ik pensioensvonds... Jij pensioenvondst... Wij pensioenvondsen allemaal. Mijn kat heet Washandje. Nee, waarom zou ik? Meneer de agent, wat heeft dit te maken met de diefstal?

Ali valt alles nu op zijn plaats? Wie heeft volgens jou er een neppe gezet?
Ik wist het al. Daarom was ik zo geďnteresseerd in de monstrans. Hij is inderdaad nep. Ik vond het belachelijk, echt belachelijk en afschuwelijk, dat wij een neppe monstrans in het museum hadden. Dat Machteld dat toe laat... Ik weet niet of u het wist, maar Machteld is degene die de kunst inkoopt in het museum... En als kunstkenner weet zij wel onderscheid te maken tussen echt en nep... Belachelijk...


Ali: wie konden er (behalve jijzelf natuurlijk) eigenlijk allemaal bij de monstrans? Ik neem aan dat deze toch streng beveiligd werd?
Meneer Meyerhold, Mevrouw Meyerhold en Lucien. Wij hebben allen een loper voor het museum en weten hoe de beveiliging werkt. We zijn een klein museum, meer personeel is er niet.

Ali, waar was jij op het moment van de autobrand? Kan iemand dit bevestigen?

* Lijkt te schrikken. "Ik? Wat?... Ik was... Ik was... Ik was thuis. Washandje kan dit bevestigen."

Ali, zegt de naam John Stuard Richardson jou iets?

Dat was die kunsthandelaar toch? Niet gesproken, niet geďnteresseerd.

Oh ja Ali, is dat zo? We hebben namelijk een getuige die zegt dat je hem nauwlettend in de gaten hebt gehouden en hem tot op de parkeerplaats hebt gevolgd. Schijnbaar was u toch wel enigszins geďnteresseerd?

Uhm... Ik uhm... Hij uhm... Was iets vergeten... Bij de balie... Ik ehm.... Oké, ik was geďnteresseerd, maar alleen omdat ik wilde weten of de monstrans verkocht werd of niet...

Ali, daarnaast hebben we vernomen dat je Machteld aan het omkopen bent. Je vraagt geld aan haar om geheim te houden dat de monstrans nep was. Dit samen met de mogelijkheid dat jij de auto van John in brand hebt gestoken ,aangezien jij hem gevolgd bent op het parkeerterrein, staan toch wel sterk tegen je. Je kan hier zeker al voor opgepakt worden. Als je ook maar enige informatie achterhoudt over deze zaak, dan zou ik deze nu uitspreken, want het achterhouden van informatie in een onderzoek kan het allemaal nog vervelender maken.
"Uhm... Ik... Uhm... Oke..."  * Begint te huilen * "Ik had schulden, hele diepe schulden. Ik kon van mijn overuren in het museum niet rondkomen en Van Meyerhold behandelde mij als oud vuil. Toen ik zag dat de monstrans nep was, dacht ik, dit is mijn kans. Het was survival of the fittest, ik zag geen andere kans. Het is moreel niet juist, maar het kon niet anders. En de autobrand...." * Ali zucht * "Ik denk dat het verhoor later vervolgd moeten worden. Ik houd niks achter... Ik heb de monstrans niet gestolen..."

« Laatst bewerkt op: 4-02-2016, 20:26:39 door NextGP »

Offline NextGP

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Spartapoes
Re: [DG] Pauzetopic NextGP
« Reactie #7 Gepost op: 31-01-2016, 22:06:52 »
De verhoorzalen zijn geopend. Voel je vrij om vragen te stellen, de vragen zullen zo spoedig mogelijk beantwoord worden.  :) Vragen kunnen gaan over wie de verdachten verdenken, wat zij doen in hun dagelijkse leven, wat ze vinden van andere, etc. Ze zullen proberen zo snel mogelijk antwoord te geven.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [DG] Pauzetopic NextGP
« Reactie #8 Gepost op: 31-01-2016, 22:07:40 »
waarom is verdachte 3 onzichtbaar ?
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [DG] Pauzetopic NextGP
« Reactie #9 Gepost op: 31-01-2016, 22:08:42 »
 ::bravo:: ::rofl:: Ali van de balie
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline NextGP

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Spartapoes
Re: [DG] Pauzetopic NextGP
« Reactie #10 Gepost op: 31-01-2016, 22:08:54 »
de doorkijkspiegel stond nog niet op standje doorkijken

Offline Molbelg

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [DG] Pauzetopic NextGP
« Reactie #11 Gepost op: 31-01-2016, 22:10:35 »
Lucien schot voor de boeg mol dader
#teamamaimiljaarde

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: [DG] Pauzetopic NextGP
« Reactie #12 Gepost op: 31-01-2016, 22:12:28 »
Lucien, zou je jezelf naast schoonmaker tevens omschrijven als klusjesman? ::vergroot::
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Online Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [DG] Pauzetopic NextGP
« Reactie #13 Gepost op: 31-01-2016, 22:12:33 »
Ali, hoe is je relatie met je baas?
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [DG] Pauzetopic NextGP
« Reactie #14 Gepost op: 31-01-2016, 22:16:08 »
machteld wat doe je vanavond?
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [DG] Pauzetopic NextGP
« Reactie #15 Gepost op: 31-01-2016, 22:18:13 »
Machteld, op een schaal van 1 tot 10, hoe mooi zou zo'n gouden monstrans jou staan?
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Molbelg

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [DG] Pauzetopic NextGP
« Reactie #16 Gepost op: 31-01-2016, 22:22:16 »
Lucien, ben je verliefd?
#teamamaimiljaarde

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [DG] Pauzetopic NextGP
« Reactie #17 Gepost op: 31-01-2016, 22:25:24 »
Machteld, op een schaal van 1 tot 10, hoe mooi zou zo'n gouden monstrans jou staan?

een monstrans is een houder waarin de heilige hostie wordt getoond :D. Dus dat cijfer zal niet heel hoog zijn denk ik ;D
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline NextGP

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Spartapoes
Re: [DG] Pauzetopic NextGP
« Reactie #18 Gepost op: 31-01-2016, 22:29:15 »
 ;D


Eerste vragen zijn beantwoord.

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [DG] Pauzetopic NextGP
« Reactie #19 Gepost op: 31-01-2016, 22:29:16 »
Lucien, wat is een monstrans?