Auteur Topic: Kijktips voor vanavond  (gelezen 387145 keer)

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Kijktips voor vanavond
« Reactie #340 Gepost op: 2-03-2008, 20:21:12 »
Aha, ja, ik begrijp het; ik wist niet dat Kanaal 2 een commerciële omroep was.
Wel onhandig genummerd dan, want ik neem aan dat Ketnet/Canvas bij de meeste mensen op 2 staat?
Bij mij staat het Belgische Één in ieder geval op 12 en Ketnet/Canvas op 13. :)
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline honeymaker

  • Forumlid
Re: Kijktips voor vanavond
« Reactie #341 Gepost op: 16-03-2008, 19:39:19 »
Ik hoorde zojuist een promootje op de radio van een documentaire van Reporter vanavond. Het gaat over de andere (= productionele) kant van Reality-programma's. Hoever gaan producenten van Reality-shows, zoals Big Brother, Expeditie Robinson en Peking Express, om toch een mooi programma te maken. Het volgende staat op de website van Reporter:

Citaat
Reporter onderzoekt de werkelijkheid achter de schermen van reality televisie. Tijdens de opnamen op een Thais bountyeiland voor een Vlaams/Nederlands survivaldrama vond een moord plaats. Wat deden de programmamakers? Wat kregen de deelnemers te horen? Wie was de dader? Waarom ontsprong hij de dans? Moord op locatie. Soms hebben werkelijkheid en reality niets met elkaar te maken.

Dat zal waarschijnlijk over Expeditie Robinson gaan. (...ik hoop niet dat Frans met zijn parang slachtoffers heeft gemaakt  ;D ;)...; in ieder geval geen wonder dat Enrst-Paul nu maar eens een bodywarmer in plaats van een korte broek heeft aangetrokken)

Vanavond om 21:50 op Nederland 2!
« Laatst bewerkt op: 16-03-2008, 22:20:32 door honeymaker »

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kijktips voor vanavond
« Reactie #342 Gepost op: 16-03-2008, 20:21:34 »
Klinkt wel interessant. Bedankt voor de tip! Ik denk dat ik wel ga kijken  ::ok::

Offline honeymaker

  • Forumlid
Re: Kijktips voor vanavond
« Reactie #343 Gepost op: 16-03-2008, 22:31:51 »
Ik hoorde zojuist een promootje op de radio van een documentaire van Reporter vanavond. Het gaat over de andere (= productionele) kant van Reality-programma's. Hoever gaan producenten van Reality-shows, zoals Big Brother, Expeditie Robinson en Peking Express, om toch een mooi programma te maken. Het volgende staat op de website van Reporter:

Dat zal waarschijnlijk over Expeditie Robinson gaan. (...ik hoop niet dat Frans met zijn parang slachtoffers heeft gemaakt  ;D ;)...; in ieder geval geen wonder dat Enrst-Paul nu maar eens een bodywarmer in plaats van een korte broek heeft aangetrokken)

Vanavond om 21:50 op Nederland 2!

Het ging dus over Terra Incognita. Jammer dat ik dat programma nooit heb gezien.
Onderhoudende uitzending. Al zijn een aantal zaken door Reporter wel slordig onderzocht:
- Aangegeven wordt dat SBS na het succes van Expeditie Robinson op RTL ook wel een vergelijkbaar programma wilde, dat vervolgens door producent Kanakna werd ontwikkeld (Terra Incognita). Het was natuurlijk echter zo dat Ernst-Paul Hasselbach met zijn overstap van SBS (Net 5) naar Talpa de rechten voor Expeditie Robinson direct inkocht bij de Zweedse producent Strix, waardoor Kanakna (en daarmee dus SBS/Net 5) het programma kwijtraakte. Pas twee jaar later met de overname van Talpa door RTL kwam Expeditie Robinson op deze zender terecht.
- Het is erg voorbarig om op basis van het relaas van één timmerman, die de bewaker niet kon verstaan en dus afging op lichaamstaal, te concluderen dat deze bewaker de moordenaar is.
- Het verhaal van de Thaise politie-agent was onbetrouwbaar. Hij kon het zich overduidelijk slecht herinneren, dus impliceren dat Kanakna het uitzetten van Thaise vissers op zijn geweten heeft, is onverstandig. Daarbij kun je het Thaise rechtssysteem ook niet vergelijken met dat van Europese landen. Je kunt dus net zo goed de schuld bij hen leggen, omdat ze geen uitgebreid onderzoek naar deze moord hebben verricht.

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Kijktips voor vanavond
« Reactie #344 Gepost op: 18-03-2008, 10:06:59 »
Het ging dus over Terra Incognita. Jammer dat ik dat programma nooit heb gezien.

Nou, geloof me, het is niet jammer dat je het niet hebt gezien. Was niet echt veel aan hoor. ::ohno:: ::niet-ok::
Geniet nooit met mate...

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kijktips voor vanavond
« Reactie #345 Gepost op: 18-03-2008, 11:45:22 »
Inderdaad, zo'n kandidaat in die documentaire zei: Ja, we wisten na een tijd nog steeds niet wat de bedoeling was van het programma. Nou volgens mij weet ik dat nog steeds niet. Wat was dat een vaag programma zeg. Ik ben steeds blijven kijken, omdat ik met spanning wachtte op die ontzettend spannende ontknoping die zou komen, maar die ben ik nu alweer vergeten.  ::rofl::

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Kijktips voor vanavond
« Reactie #346 Gepost op: 18-03-2008, 14:13:08 »
Wat was het voor programma eigenlijk?  Toch een soort ER? Of heb ik dat verkeerd?

Offline Megan

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I se le dijo de forma!
Re: Kijktips voor vanavond
« Reactie #347 Gepost op: 18-03-2008, 15:17:36 »
Wat was het voor programma eigenlijk?  Toch een soort ER? Of heb ik dat verkeerd?

zoiets jah, maar dan soort van educatief en oersaai ::niet-ok::
Sommige mensen verwarren het recht op vrije meningsuiting met het recht op verbaal geweld.

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kijktips voor vanavond
« Reactie #348 Gepost op: 18-03-2008, 20:26:26 »
 ::rofl:: ::rofl:: Goede samenvatting Megan  ::rofl:: ::rofl::

Offline koekoe

  • Winnaar pool Oberon 2005, Expeditie Robinson 2009 én 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Kijktips voor vanavond
« Reactie #349 Gepost op: 26-04-2008, 18:23:34 »
Het is wel niet deze avond,maar DIT is  Hilarisch  ::rofl:: ::rofl:: ::rofl::

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Kijktips voor vanavond
« Reactie #350 Gepost op: 14-11-2008, 00:27:57 »
Helaas voor jullie ben ik te laat. Maar op dit moment is de fantastische documentaire Heima op TV (op Ketnet). Deze film gaat over de band Sigur Rós. Als groot, zwaar toegewijd fan van de band heb ik natuurlijk de DVD al, maar misschien kunnen de mensen hier de laatste stukken nog wel even meepakken.

Offline Marlie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kijktips voor vanavond
« Reactie #351 Gepost op: 28-11-2008, 21:33:29 »
Vanavond zag ik een klein stukje van een belgische uitzending van het Blok.
Wie weet waar dat werd uitgezonden of waar ik t kan vinden?

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kijktips voor vanavond
« Reactie #352 Gepost op: 28-11-2008, 21:58:20 »
Ik lig echt helemaal blauw om Top Gear vanavond, met die tractors  ::rofl:: ::rofl:: ::rofl::
Keep calm and eat chocolates!

Offline Dwaastoo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Kijktips voor vanavond
« Reactie #353 Gepost op: 28-11-2008, 22:48:55 »
De tv-show op NL 1 met Paul de Leeuw  ::ok::
"It's all a joke! Everything anybody ever valued or struggled for...  it's all a gag!  So why can't you see the funny side? Why aren't you laughing!"

Offline Marlie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kijktips voor vanavond
« Reactie #354 Gepost op: 28-11-2008, 22:52:39 »
De tv-show op NL 1 met Paul de Leeuw  ::ok::
Ranking the Stars

Helaas heb ik t niet gezien ik MOEST popstars kijken/horen en heb me groen en geel geergerd aan die tuthola wiens naam ik niet uit mijn strot kan krijgen.
en die ene malloot met zijn grote oren je weet wel die vent die al een karikatuur van zichzelf is.

Offline Megan

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I se le dijo de forma!
Re: Kijktips voor vanavond
« Reactie #355 Gepost op: 28-11-2008, 22:56:12 »
Ranking the Stars

Ik heb nog net een stukje gezien en het was weer geweldig ::rofl::
Sommige mensen verwarren het recht op vrije meningsuiting met het recht op verbaal geweld.

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kijktips voor vanavond
« Reactie #356 Gepost op: 28-11-2008, 23:00:28 »
Vergeten te kijken  >:(

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Kijktips voor vanavond
« Reactie #357 Gepost op: 29-11-2008, 00:48:24 »
Vanavond zag ik een klein stukje van een belgische uitzending van het Blok.
Wie weet waar dat werd uitgezonden of waar ik t kan vinden?

Het heet daar The Block en je kan wat filmpjes hier vinden.
Geniet nooit met mate...

Offline Marlie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kijktips voor vanavond
« Reactie #358 Gepost op: 29-11-2008, 01:36:34 »
heej Test goed gevonden maar helaas krijg ik de filmpjes niet aan de praat ::ohno::

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Kijktips voor vanavond
« Reactie #359 Gepost op: 29-11-2008, 09:39:54 »
heej Test goed gevonden maar helaas krijg ik de filmpjes niet aan de praat ::ohno::

Even een andere brwoser proberen dan. (bv Firefox) Bij mij doen ze het wel gewoon (IE6)
Geniet nooit met mate...