Auteur Topic: [DG] 4. VERTROUWEN - Eén nacht: Weerwolven en Waaghalzen - Dageraad  (gelezen 36056 keer)

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Dit is de voordeelopdracht. Winnaars winnen elk 2 munten.
Jullie spelen het spel Eén nacht: Weerwolven en Waaghalzen: Dageraad. Dit is een kortere variant van het Weerwolven spel, waarbij iedereen een rol toebedeeld krijgt, maar er vervolgens in één nacht verschillende personages wakker worden die kaarten mogen inkijken, verschuiven, etc. Hierdoor weet jij niet meer 100% zeker of je nog steeds dezelfde persoon bent als voordat je de nacht in ging. Jullie moeten bij de volgende ochtend onderling bespreken wat er 's nachts gebeurd is en zo achterhalen wie de weerwolven zouden kunnen zijn. Op het einde stemmen jullie via pm op een persoon van wie jij denkt dat een wolf is. Als je zelf wolf bent, stem je uiteraard op een burger, want je wil als wolf niet dat iemand van je soortgenoten sterft.

De persoon die de meerderheid van de stemmen kreeg, wordt geëlimineerd. De rol die die persoon op dat moment heeft, wordt bekend gemaakt (dit kan dus iets anders zijn dan aan de start van het spel). Als het een wolf is, dan winnen alle burgers. Als het een burger is, dan winnen alle wolven.

Er zitten 12 rollen in het spel en jullie zijn met 9. Dat betekent dat er in het midden nog drie rollen overblijven die niemand heeft. Het kan dus zijn dat er geen enkele wolf in het spel zit. In dat geval moeten jullie in een rondje stemmen, zodat iedereen één stem krijgt. Dan wordt niemand geëlimineerd en wint iedereen als iedereen inderdaad burger bleek te zijn. Moest één of meerdere spelers dan tóch een wolf zijn, winnen de wolven, omdat er geen wolf werd geëlimineerd.

In de dageraad versie zitten speciale rollen, waardoor iedereen een speciale rol heeft en niemand dus een gewone burger is.

Voor meer uitleg kan je dit filmpje eventueel bekijken:


Ik roep hier één voor één alle rollen op om een actie uit te voeren. Die persoon doet dat dan via pm naar Daisy en mij. Als iedereen zijn ding heeft gedaan, wordt de discussie hier gestart en hebben jullie nog beperkte tijd om te discussiëren wie wat zou kunnen zijn.

HET IS TEN STRENGSTE VERBODEN OM VIA PM ONDERLING SAMEN TE WERKEN IN DEZE OPDRACHT. JE MAG ENKEL OPENBAAR IN DIT TOPIC DIT SPEL BESPREKEN! (dus niet via pm, whatsapp, facebook of welk ander medium of plaats dan ook)

Wat zijn de rollen? Wel geen enkel Weerwolven spel zonder weerwolven. Maar in Dageraad zijn het niet zomaar weerwolven:

Nadat alle weerwolven wakker zijn geworden om te zien wie er nog allemaal een wolf is, wordt de Alfa Wolf nog eens apart wakker. Hij mag de rol van een burger (hij weet wie de andere wolven zijn) omruilen tegen een gewone weerwolf rol (dit is een extra kaart die dan wordt ingezet)


De Mystieke Wolf wordt nog eens wakker na de Alpha Wolf. Het is een soort Ziener Wolf, wat betekent dat deze Wolf de rol van één medekandidaat mag bekijken.


De Droomwolf wordt niet wakker wanneer alle wolven wakker worden om elkaar te bekijken. Hij blijft lekker doordromen en weet dus niet wie zijn medewolven zijn, noch weten de andere wolven wie de droomwolf is, als die er überhaupt al is.

En dan is er nog iemand die bij het weerwolventeam hoort:

De Volgeling wordt wakker en Daisy of ik maken aan hem bekend wie de Wolven zijn. De Volgeling wint als het wolventeam wint. Hij wordt aanschouwd als burger, dus als hij zelf sterft, is er geen wolf doet en winnen de wolven. MAar ook de Volgeling zelf wint dan, want er is geen wolf gestorven.

Voordat ik de burgers post, eerst nog 2 aparte burgers:

De Looier haat zijn werk en zijn leven en wil liever zelf dood. Als hij er in slaagt om de meerderheid op hem te laten sterven, gaat hij dood en wint hij als enige! Maar dat is dan ook de enige manier waarop hij kan winnen.


De Vervloekte is deel van de burgers. Maar als bij het stemmen op het einde een weerwolf op hem stemt, is hij vervloekt en verandert zelf in een weerwolf! In dat geval moet hij dus hopen/zorgen dat het weerwolventeam wint.

Ik zit aan mijn maximum tekens dus de rest van de burgers volgt hierna.

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [DG] 4. VERTROUWEN - Eén nacht: Weerwolven en Waaghalzen - Dageraad
« Reactie #1 Gepost op: 20-02-2016, 00:11:16 »
Overige burgers:

De Onruststoker mag 2 rollen van andere kandidaten verwisselen. Ze mag die rollen echter niet zien.


De Ziener mag ofwel de kaart van één medespeler bekijken OF 2 kaarten van de 3 in het midden bekijken.


Er zitten 2 Vrijmetselaars in het spel. Zij worden als een van de eersten wakker, waardoor ze van elkaar al kunnen zien dat ze beiden vrijmetselaar en dus geen wolf zijn.


De Bodyguard kan iemand beschermen. Bij het stemmen is de persoon op wie de Bodyguard stemt, beschermd. Als die persoon de meeste stemmen heeft, wordt hij NIET geëlimineerd. In plaats daarvan wordt degene met de op één na meeste stemmen geëlimineerd.


De Leerling Ziener mag één van de 3 rollen in het midden bekijken.



Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [DG] 4. VERTROUWEN - Eén nacht: Weerwolven en Waaghalzen - Dageraad
« Reactie #2 Gepost op: 20-02-2016, 00:23:42 »
Dan mogen jullie in dit topic een getal posten van 1 t/m 12, op volgorde van de huidige ranking. Dat betekent dat dit de volgorde van kiezen is:
1 wouterv
2 NextGP
3 Timvdons
4 Molcrazy & Nys-fan
5 Catshee
6 Lucy & Swifty
7 Jann

We laten je dan weten wat jullie rol is via pm.




Maar dat is nog niet alles! De jury en kijkers die daar zin in hebben, gaan op de achtergrond via pm dit spel ook spelen (met verschillende rollen). Dus hierbij een oproep aan de juryleden en geïnteresseerde kijkers om ook een getal te posten, voorafgaand met in het vet Jury en kijkers: zodat er een duidelijk onderscheid gemaakt kan worden.
Omdat we niet op voorhand weten hoeveel kijkers en juryleden er mee zullen doen, hebben we 20 rollen voorzien. Dat betekent dat er 17 mensen mee kunnen spelen. Het is eerst komt, eerst maalt weer.
Juryleden en kijkers kunnen dus kiezen van 1 t/m 20. Gelieve zelf hier in de gaten te houden welk nummer al gekozen is voor het jury en kijkersspel.
Juryleden en kijkers mogen het spel met niemand anders bespreken. Hun pm's worden gepost en het is vervolgens aan de kandidaten om te raden welke rol elk jurylid en kijker oorspronkelijk had voordat de nacht begon. De drie kandidaten die dit het beste geraden hebben, winnen elk 1 extra punt voor de ranking.

Gelieve vóór zondag 19u je nummer hier te posten. Daarna begint het spel en kan je dus niet meer mee doen.
« Laatst bewerkt op: 20-02-2016, 09:35:50 door Robbieazerty »

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [DG] 4. VERTROUWEN - Eén nacht: Weerwolven en Waaghalzen - Dageraad
« Reactie #3 Gepost op: 20-02-2016, 00:25:08 »
5
klaar voor de strijd

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: [DG] 4. VERTROUWEN - Eén nacht: Weerwolven en Waaghalzen - Dageraad
« Reactie #4 Gepost op: 20-02-2016, 00:26:50 »
Jury en kijkers

2
You'll never walk alone

Offline NextGP

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Spartapoes
Re: [DG] 4. VERTROUWEN - Eén nacht: Weerwolven en Waaghalzen - Dageraad
« Reactie #5 Gepost op: 20-02-2016, 00:57:19 »
4

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [DG] 4. VERTROUWEN - Eén nacht: Weerwolven en Waaghalzen - Dageraad
« Reactie #6 Gepost op: 20-02-2016, 01:23:40 »
Jury en kijkers

10
Wit is ook een kleur!

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [DG] 4. VERTROUWEN - Eén nacht: Weerwolven en Waaghalzen - Dageraad
« Reactie #7 Gepost op: 20-02-2016, 01:24:28 »
Waarom mogen MC en NF tegelijk kiezen, en Lucy en ik niet? En waarom sta ik bij ex equo altijd lager dan de ander :P
Keep calm and eat chocolates!

Offline NF07

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [DG] 4. VERTROUWEN - Eén nacht: Weerwolven en Waaghalzen - Dageraad
« Reactie #8 Gepost op: 20-02-2016, 01:27:44 »
Waarom mogen MC en NF tegelijk kiezen, en Lucy en ik niet? En waarom sta ik bij ex equo altijd lager dan de ander :P

Het is en blijft maar random een nummertje kiezen he Swifty. Echt veel voordeel heb je hier niet bij, zelfs geen lijkt me ;)
Lomperik..

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [DG] 4. VERTROUWEN - Eén nacht: Weerwolven en Waaghalzen - Dageraad
« Reactie #9 Gepost op: 20-02-2016, 01:31:51 »
Jury en Kijkers

8
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [DG] 4. VERTROUWEN - Eén nacht: Weerwolven en Waaghalzen - Dageraad
« Reactie #10 Gepost op: 20-02-2016, 01:32:05 »
Nee dat klopt, daarom vind ik het hier ook niet erg, maar t viel me ineens op dat MC en NF wel tegelijk stonden.
Keep calm and eat chocolates!

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [DG] 4. VERTROUWEN - Eén nacht: Weerwolven en Waaghalzen - Dageraad
« Reactie #11 Gepost op: 20-02-2016, 01:36:39 »
I love this game ::love::, was erg leuk met de spelletjesmiddag ;D
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [DG] 4. VERTROUWEN - Eén nacht: Weerwolven en Waaghalzen - Dageraad
« Reactie #12 Gepost op: 20-02-2016, 02:43:26 »
Jury en kijkers

1
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: [DG] 4. VERTROUWEN - Eén nacht: Weerwolven en Waaghalzen - Dageraad
« Reactie #13 Gepost op: 20-02-2016, 08:10:17 »
9
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [DG] 4. VERTROUWEN - Eén nacht: Weerwolven en Waaghalzen - Dageraad
« Reactie #14 Gepost op: 20-02-2016, 09:36:05 »
Waarom mogen MC en NF tegelijk kiezen, en Lucy en ik niet? En waarom sta ik bij ex equo altijd lager dan de ander :P
Omdat ik niet goed heb opgelet. ;)
Aangepast!

Offline NF07

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [DG] 4. VERTROUWEN - Eén nacht: Weerwolven en Waaghalzen - Dageraad
« Reactie #15 Gepost op: 20-02-2016, 09:42:23 »
7
Lomperik..

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: [DG] 4. VERTROUWEN - Eén nacht: Weerwolven en Waaghalzen - Dageraad
« Reactie #16 Gepost op: 20-02-2016, 10:07:31 »
I love this game ::love::, was erg leuk met de spelletjesmiddag ;D

Ik heb het 4x totaal gespeeld, en ben 3x vermoord :(
Alleen het tweede potje toen die eerste keer in sliedrecht volgens mij niet..

Ik ga nog even kijken of ik mee doe.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [DG] 4. VERTROUWEN - Eén nacht: Weerwolven en Waaghalzen - Dageraad
« Reactie #17 Gepost op: 20-02-2016, 13:41:43 »
Omdat ik niet goed heb opgelet. ;)
Aangepast!
dank ::hug::
Keep calm and eat chocolates!

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: [DG] 4. VERTROUWEN - Eén nacht: Weerwolven en Waaghalzen - Dageraad
« Reactie #18 Gepost op: 20-02-2016, 14:25:26 »
8
2024: wie is de Mol?

Offline catshee

  • Forumlid
Re: [DG] 4. VERTROUWEN - Eén nacht: Weerwolven en Waaghalzen - Dageraad
« Reactie #19 Gepost op: 20-02-2016, 15:25:25 »
11