(grr, heb ik 'n heel verhaal getypt, krijg ik een foutmelding!)
Aan de linkerkant van je scherm zie je een infoscherm staan. (Hieronder heb ik ff een voorbeeld gepost, een screenshot van mijn infocenter). In dat infoscherm staat je naam, en het 2e kopje is privé berichten. Om in je inbox van je privé berichten te komen, klik je op het cijfer naast het woord inbox (in mijn geval 49). Je komt dan in je inbox. Daar wijst het zich vanzelf, het is net e-mailen. Met privé berichten (kortweg PMs, ofwel private messages) kan je iemand een berichtje sturen zonder dat iemand anders 't leest (what's in a name!). Als je iemand een berichtje wil sturen kan je gewoon op 'NIEUW BERICHT' klikken in je inbox, maar 't is nog simpeler om diens naam op 't forum op te zoeken (in een topic of op een forumpagina), klik op die naam, dan kom je in diens profiel. Onderaan in dat profiel staat 'Stuur dit lid een privé boodschap'. Dan hoef je alleen nog maar een berichtje te sturen.
Bovenstaande methode is handig als de forumnaam niet de orginele naam is waarmee forummers zich ooit op dit forum hebben aangemeld, Daan, Elmar en LC (Little_creep) zijn hier slechts enkele voorbeelden van. Ik hoop dat 't zo een beetje duidelijk voor je is, zo niet, zeg 't me!