Auteur Topic: Gladiator behind the scenes: Biecht & Co  (gelezen 12644 keer)

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Gladiator behind the scenes: Biecht & Co
« Gepost op: 1-05-2016, 18:13:22 »
Ik was al even bezig hoor Swifty (en anderen), het waren nl. nogal wat PM's die ik door moest spitten. :P

In dit topic een kijkje achter de schermen bij Gladiator (ofwel mijn PM gedurende het spel). Ik heb de meest interessante dingen eruit gevist. Graag NIET in dit topic posten, totdat ik klaar ben met alles posten; ik geef aan wanneer dit is.

(ow en excuses alvast voor eventuele spelfouten in de teksten tussendoor, ik heb dat heel snel getypt, niet op de spelling e.d. gelet. ;))

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Gladiator behind the scenes: Biecht & Co
« Reactie #1 Gepost op: 1-05-2016, 18:14:23 »
Op 4 januari 2016 gaat het Gladiator forum open! En wie is er als eerste? Of course MC!

Dame en heer,

Bij deze mijn inschrijving!

Nickname: Molcrazy
Echte naam: Andreas
Leeftijd: 30
Geslacht: M

Waarom wil je meedoen aan dit spel?
Ik ben dol op spellen in het algemeen en wil dit nieuwe concept absoluut proberen! Het feit dat er verschillende proeven zijn en ook nog zaken die extra voordelen kunnen opleveren (bv de markt) zorgen voor extra dimensies!

In wat voor soort spellen ben je op je best?
Complot/alliantiespellen, denkspellen, tactische spellen, spellen waarvoor concentratie en uithoudingsvermogen nodig is (bv de nood om x aantal punten te halen, ik zal niet snel opgeven).

In wat voor soort spellen ben je het zwakst?
Snelheidsspellen en creatieve opdrachten. Niet dat ik de creatieve opdrachten niet leuk vind, ik ben er gewoon niet zo handig in.

Wie is je grootste concurrent?
Ikzelf.

Hoe hoog denk je te kunnen eindigen?
Aangezien er zoveel mogelijkheden en verrassingen in zullen zitten, bereid ik me voor om de Ultieme Gladiator te worden!

Groeten!
Andreas

Onze GIF-jes man laat niet lang op zich wachten

Nickname: catshee
Echte naam: Casper
Leeftijd: mentaal: 7 en fysiek: 12, maar volgens paspoort: 21
Geslacht: man

Waarom wil je meedoen aan dit spel?
Te kort aan aandacht...

En ik moet proeven oefenen voor de echte complotspelletjes. En ik wil winnen. En ik vind het leuk om me online voor te doen als een achterlijke gemene irrationele eikel.

In wat voor soort spellen ben je op je best?
Drankspellen

In wat voor soort spellen ben je het zwakst?
Ik ben heel slecht in kop of munt, verlies ongeveer 50% van alle keren dat ik het speel...

Wie is je grootste concurrent?


Hoe hoog denk je te kunnen eindigen?
Ik WEET dat ik zal winnen... Dus ja Gladiator 2016, je kijkt naar hem... of euhhh... nou ja je leest zijn pm... Jullie begrijpen wat ik bedoel!



En ook WouterV is van de partij

Nickname: wouterv
Echte naam: Wouter Vande Cauter
Leeftijd: 25
Geslacht: M

Waarom wil je meedoen aan dit spel?

Ik hou gewoon van spelletjes, het is een leuke manier om je tijd bezig te houden
en ik wil gewoon winnen.

In wat voor soort spellen ben je op je best?

quizzen, flashspelletjes, puzzelen

In wat voor soort spellen ben je het zwakst?
Alles wat enigzins creatief is.


Wie is je grootste concurrent?

Molcrazy, want ik zie voorlopig geen andere deelnemer

Hoe hoog denk je te kunnen eindigen?

Top 6 zou leuk zijn, maar ik ga volledig voor de winst



De eerste dame, en ze doet eindelijk weer eens mee aan een spel!

Knoop doorgehakt, ik ga me gewoon inschrijven  ;D

Nickname: Swifty
Echte naam: Marleen
Leeftijd: 42
Geslacht: V

Waarom wil je meedoen aan dit spel?
Ik heb zin om weer eens mee te doen aan een groot forumspel, veel te lang geleden.

In wat voor soort spellen ben je op je best?
Spellen zonder (veel) complotten, met veel puzzels

In wat voor soort spellen ben je het zwakst?
Spellen die snelle reacties vereisen

Wie is je grootste concurrent?
Omdat Daisy, Robbie, D*N en waarschijnlijk Nieky niet meedoen, denk ik vooral aan Catshee. Doet Ycaris wel mee? Dan zij ook. Mijn beide medefinalisten van mini-Survivor  :P

Hoe hoog denk je te kunnen eindigen?
Bovenste helft hoop ik toch zeker wel.

En direct erachteraan hebben we de tweede vrouwelijke deelneemster

Nickname: Lucy
Echte naam: Minke
Leeftijd: 19
Geslacht: Vrouw

Waarom wil je meedoen aan dit spel? Omdat het lijkt op The Genius en The Genius is awesome
In wat voor soort spellen ben je op je best? Dingen met taal? Flashgames vaak ook wel
In wat voor soort spellen ben je het zwakst? Creatieve
Wie is je grootste concurrent? Dennie maar die doet niet mee  ;D
Hoe hoog denk je te kunnen eindigen? Dat ligt eraan wie er mee doen

En hier hebben we TimvDons.



Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Gladiator behind the scenes: Biecht & Co
« Reactie #2 Gepost op: 1-05-2016, 18:14:43 »
Hoi Daisy & Robbie,

Hierbij mijn inschrijving.

Nickname:Timvdons
Echte naam: Tim
Leeftijd: 18
Geslacht: Man

Waarom wil je meedoen aan dit spel?
Het lijkt mij echt een super leuk spel om te spelen, en omdat het een volledig nieuw spel is, zie ik er ook de uitdaging in
In wat voor soort spellen ben je op je best?
Ik ben het beste in denkspellen (quizen/Jeopardy) en in spellen zoals Candy Crush etc.
In wat voor soort spellen ben je het zwakst?
Creatieve opdrachten
Wie is je grootste concurrent?
Poe, ik had D*N geantwoord als hij mee zou doen, maar ik las dat hij niet meedoet ivm zijn stage. Dus ik ga voor Catshee
Hoe hoog denk je te kunnen eindigen?
Ik hoop in de top 5 te eindigen

Groetjes Tim ::zwaai::

Alweer iemand uit het Vlaamse land, ditmaal Molbelg

Nickname: Molbelg
Echte naam: Maarten
Leeftijd: 19 jaar
Geslacht: Man

Waarom wil je meedoen aan dit spel? Omdat het zonder verbondjes is en je er dus niet constant mee bezig hoeft te zijn en ik ben verslaafd aan forumspelletjes.
In wat voor soort spellen ben je op je best? eeeuhm ik denk niet dat ik echt een uitschieter heb qua sterke punten...
In wat voor soort spellen ben je het zwakst? Ik denk denk ook niet dat ik een echt zwak punt heb qua spelletjes behalve misschien puzzels.
Wie is je grootste concurrent? Mijn leven buiten realitynet
Hoe hoog denk je te kunnen eindigen? De eerste week wordt moeilijk qua tijd, dus als ik die overleef dan denk ik dat ik hoog kan eindingen  ::jaja::

En nog een deelnemer, RoyL!

Hooi :)

Bij deze mijn inschrijving voor Gladiator..

Nickname: -RoyL-
Echte naam: Roy 
Leeftijd: 18
Geslacht: Man

Waarom wil je meedoen aan dit spel?
- Nu er niet gestemd hoeft te worden en we niet heel tactisch hoeven te spelen, maak ik misschien eindelijk kans een keer iets te winnen :P Nee, maar het is gewoon leuk om mee te doen aan een forumspel.

In wat voor soort spellen ben je op je best?
- Denkspellen

In wat voor soort spellen ben je het zwakst?
- Fysieke dingen. Een asperge heeft meer kracht dan mij...

Wie is je grootste concurrent?
- Op dit forum? Geen idee. Ik heb niet echt een nemesis.

Hoe hoog denk je te kunnen eindigen?
- Ik ga er natuurlijk met de winst vandoor :P

Groetjes Roy!  ::zwaai::

Onze jongste deelnemer schrijft zich in:

Nickname:Luiaardje
Echte naam:Mika
Leeftijd:13
Geslacht:Jongen

Waarom wil je meedoen aan dit spel?:Nouja. 't lijkt me leuk. (Heb ik teminste ook nog wat te doen ipv huiswerk  :P)
In wat voor soort spellen ben je op je best?: Geen idee
In wat voor soort spellen ben je het zwakst?: Ook weer geen idee.
Wie is je grootste concurrent?:Tja. Eigenlijk niemand.
Hoe hoog denk je te kunnen eindigen?:In iedergeval zo ver mogelijk weg van de 1ste ronde


Nys-Fan waagt een poging

Nickname: Nys-Fan
Echte naam: Jeroen
Leeftijd: 20
Geslacht: M

Waarom wil je meedoen aan dit spel?
Forumspelletjes zijn voor mij het leukste onderdeel van dit forum. Het doet even de realiteit van het leven en brengt je naar een veel leukere plek. Het concept is ook iets wat ik niet ken, maar het lijkt me er wel erg leuk uitzien en dat triggerde me om mee te doen. Niet ieder forumspel is immers even leuk, of beter gezegd: niet ieder spel vind Ik even leuk, maar dit ziet er me eens een keer iets anders uit wat ik niet wil missen.

In wat voor soort spellen ben je op je best?
In spellen waar tactiek en kennis (zoals in quizzen Bvb) primeren. Ook puzzels of raadsels liggen me beter.

In wat voor soort spellen ben je het zwakst?
Dit zijn zonder meer spellen waar de gelukfactor primeert. Of spellen waar het 'kennen van de juiste mensen' belangrijker is dan hoe sterk of slim je zelf bent.

Wie is je grootste concurrent?
Wel dat is lastig te zeggen. De voorlopige deelnemerslijst lijkt me erg sterk ogen, en vooral ook stuk voor stuk leuke deelnemers. Als ik dan toch een grootste concurrent moet aanduiden zou ik zeggen WouterV. Hij is enorm gedreven en gaat vol voor de winst.

Hoe hoog denk je te kunnen eindigen?
Ergens middenin denk ik. Winnen is lastig, maar helemaal onderin denk ik ook weer niet.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Gladiator behind the scenes: Biecht & Co
« Reactie #3 Gepost op: 1-05-2016, 18:15:13 »
En daar hebben we NextGP

Het wordt weer tijd voor een forumspel!  ::zwaai::


Nickname: NextGP
Echte naam: Ruud
Leeftijd: 20, bij het begin van het spel
Geslacht: Man

Waarom wil je meedoen aan dit spel?
Het is alweer best lang geleden dat ik aan een forumspel meedeed en sinds ik The Genius & Survivor aan het kijken ben heb ik weer zin om tactisch te gaan met spellen. Daarnaast klinkt het concept heel tof - op basis van je prestaties afvallen ipv stemmen ronselen. Al hoop ik wel dat er nog wat tactische opdrachten inzitten waarbij samenwerking een vereiste is zodat er alsnog complotjes gespeeld kunnen worden.

In wat voor soort spellen ben je op je best?
Poeh hee, moeilijk te zeggen. Ik vind spellen waarbij je moet nadenken wel vaak het leukst, in plaats van spellen waar je een hoge score moet halen (van die arcadespelletjes en zo). Verder ben ik best creatief, dus dat verwacht ik ook niet dat dramatisch zal gaan aflopen. Maar waar ik het beste in ben, geen idee. Als het iets op geluk is, dan verlies ik meestal.  ::zwaai::

In wat voor soort spellen ben je het zwakst?
Alles met muziek en fysieke proeven, maar die zitten er gelukkig niet in. En anders doe ik ze niet hoor.

Wie is je grootste concurrent?
Mag ik er ook twee noemen?
"Ja, dat mag wel hoor, Next."
Oke, dan Lucy en Molcrazy. Molcrazy, de meester-manipulator van het forum. En Lucy omdat ze naast me woont dus dan moet ik opletten met wat ik zeg en dan kan ze me dus ook constant ondervragen over het spel. Die moet er dus maar snel uit dan.  

Hoe hoog denk je te kunnen eindigen?

Als iedereen opgeeft kan ik makkelijk eerste worden. Anders wordt het nog wel wat lastiger. Maar ik hoop dat ik in ieder geval tot de samensmelting erin zit en dat ik niet als eerste mijn rode scherm krijg.

 

En uiteindelijk werd het deelnemersveld vol gemaakt met de nooit uit te vlakken Jann!

Nickname: Jann
Echte naam: Jan met gewoon één n
Leeftijd: 22
Geslacht: Man

Waarom wil je meedoen aan dit spel?
Zat eigenlijk te twijfelen omdat het niet echt een complottenspel a la Survivor is, en daar kick ik toch altijd wel op. Maar zag dat er nog één kandidaat gezocht werd, en toen begon het toch te jeuken. Ook omdat het al een tijdje geleden is dat ik aan een groot spel mee heb gedaan. Daarnaast, het spel wordt georganiseerd door het koningspaar in reality-spellenland, Robbie en Daisy (in het vervolg Dobby genoemd). Dan moet het wel geniaal zijn.
In wat voor soort spellen ben je op je best?
Kennisspelletjes, spellen die niet op tijd zijn, maar waar ik rustig op mijn gemak eerst een kopje thee kan zetten en na 10 kopjes langzaam begin te denken wat mijn eerste stap zal zijn, opdrachten waarin ik mag schrijven of humor in kwijt kan.
In wat voor soort spellen ben je het zwakst?
De creatievere opdrachten, zoals posters maken. En getallenraadsels. Opdrachten op tijd -> paniek!! Voeg de laatste twee elementen bij elkaar en je hebt mijn afgang vlak voor de finale van Survivor zoveel (weet even niet meer de hoeveelste het was, maar toen strandde ik door een monster-sudoku).
Wie is je grootste concurrent?
Ik denk Catshee. Veel te fanatiek die jongen en pakt iedereen altijd in met zijn pm's en biechten. Heeft overigens ook een grote zwak voor zichzelf, en die types zijn het gevaarlijkst.
Hoe hoog denk je te kunnen eindigen?
Ik denk dat ik me niet als spellentijger ontpop, dus als ik ver kom, is het met veel geluk en zweet en steeds net met de hakken over de sloot denk ik. Ik sta maar al te graag in de finale, maar ik vrees dat ik tussen het midden en de eindstrijd er ergens uitvlieg.


De jury krijgt hun eerste opdracht

Hallo Juryleden,

Welkom bij Gladiator, leuk dat we af en toe beroep kunnen doen op jullie expertise. We zullen eerlijk zijn, op dit moment zijn er nog niet heel veel opdrachten in het vooruitzicht waar we jullie kunnen inzetten, maar we verzinnen wel iets voor jullie, wees niet ongerust. Iig mogen jullie zéér binnenkort de mangatars en motivaties van onze Gladiators gaan beoordelen.

Maar voordat we dat gaan doen, hebben wij een opdracht voor jullie. We zoeken een soort jury-voorzitter. Of, zoals door Robbie mooi gedoopt, een ‘Juryus Caesar’. Voor dit jurylid hebben we een soort ceremoniële taak. Wat vertellen we later. Jullie mogen met elkaar overleggen wie dit wordt. Wel één advies van onze kant; kies niet iemand die slechts op onregelmatige tijden op het forum kan zijn.

Jullie hebben ong. een week de tijd om te beslissen.

Groetjes,
Robbie en Daisy ::zwaai::




Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Gladiator behind the scenes: Biecht & Co
« Reactie #4 Gepost op: 1-05-2016, 18:15:35 »
We hebben direct een kandidaat:

::bravo::

Ik kan op heel regelmatige tijden aanwezig zijn :D ;D

Ik heb er zin in, succes spelleiders en medejuryleden ::zwaai::

Iedereen is het er mee eens

klinkt interessant...

en zo te zien zitten in de jury:

Nieky, LdH, D*N, HidM, Meezter en de_witte

laten we streng en rechtvaardig zijn  ::hypocriet:: of zoiets

Juryus is creatief bezig en maakt Mangatars voor de jury en de hosts ::bravo::

De hosts en juryleden hebben natuurlijk ook mangatars nodig! :D

Jury:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Hosts:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

En die vallen in de smaak

 
Wat heb ik een sexy medehost!

Het wordt wel eens tijd voor de eerste kandidaten biecht, en die is van Swifty!

Argh! Het spel begint vandaag en ik heb nog met helemaal niemand stiekem contact!  :o

Wel een ontzettend mooi spel om mee te beginnen, en gelegenheid genoeg om tijdens het spel lijntjes te leggen denk ik, afhankelijk van welk dier je bent. Ik hoop dat uit een goede samenwerking in het eerste spel dan ergens een fijn contact overblijft of zo, want t voelt wel eng zo heel alleen...

Het spel is begonnen met de voedselketen en Catshee is niet blij met zijn dier (hert):

Saai, kan ik niet wat anders krijgen? :D

*stilte

Goed dan, ik wil graag Lucy zien ::wenkbrauw:: (Dat klonk niet raar, maar dankzij smiley en het feit dat ik er even bij stil sta... Wauw, awkward! Lucy, als ze een of ander vaag biechten topic maken en dit komt erin en je leest het, ik wilde dit niet zo vreemd maken... Maar ik heb het idee dat we nu al op een spoor zijn waar we niet vanaf komen. Misschien moet ik gewoon MolCrazy bekijken? Nee, ik blijf bij Lucy want die wil ik toch wel graag zien. Niet awkward. Punt. Ik hoop d PUNT zei ik!)

NextGP gaat helemaal op in zijn rol

Kwak, kwak,


Ik wil graag het dier van WouterV weten  ;)

En na de Pjobbie hebben we nu de …

Hoi Dobbie,

Ik wil graag weten wie Catshee en Luiaardje zijn.

Ondertussen gaat ook Rijk & Armoede van start. Hierbij de uitslag van ronde 1
Armoede (4): Luiaardje, NextGP, Nys-Fan, Molbelg.
Rijkdom (8.): Jann, Lucy, MC, Swifty, Tim, catshee, RoyL, Wouterv,

Zo worden er in de 1e ronde geen broden verdeeld.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Gladiator behind the scenes: Biecht & Co
« Reactie #5 Gepost op: 1-05-2016, 18:16:14 »
De jury is ondertussen druk bezig met het boordelen van de mangatars. Hierbij de volledige uitslag:


En hier de uitslag van Rijk & Armoede ronde 2:
Armoede (3): NextGP, Molbelg, Swifty
Rijkdom (8.): MC, WouterV, Lucy, RoyL, Tim, NysFan, catshee, Jann

Luiaardje stemde niet.

Een biecht van TimvDons

Hoi Biechtstoel,

Daisy en Robbie willen graag geheime biechten, nou daar wil ik ze gerust mee helpen hoor.

Eindelijk is het spel begonnen, en ook nog eens met een super leuke opdracht en een bijna onmogelijke opdracht. De rijkdom/armoede opdracht zal waarschijnlijk pas bij de laatste ronde chaotisch worden, dus we zien wel wat er gaat gebeuren.

De voedselketenopdracht daarentegen, die vind ik erg leuk en startte als anders dan verwacht. In de categorie "Beter leren lezen Tim' dacht ik dat wij zelf de rol moesten kiezen. Ik dacht dat ik de slang zou krijgen, maar dat werd dus de Leeuw. Eerst baalde ik ervan, maar later besefte ik dat het voor mij nog wel eens goed zou kunnen uitpakken. En toen kreeg ik een het eerste cadeautje. De rat Molbelg maakte zich bekend, en toevallig organiseren wij samen de Wielerpool, dus contact leggen ging makkelijk. Daarnaast werk ik ook samen met Jann, en als ik hem mag geloven is Swifty de Slang. Ook informatie die ik goed kan gebruiken.

Om te winnen als Leeuw moet ik elke dag eten en de slang ontwijken. Gelukkig heb ik Molbelg en Jann tot mijn "beschikking"die waarschijnlijk, indien het kan met mij meegaan. Cadeautje 2 die ik kreeg, was dat Swifty in haar thuisgebied, het bos, bleef terwijl ik in mijn homegebied Veld bleef. Doordat iedereen steeds wel/niet bij zijn/haar thuisgebied moet zijn, ontloop ik steeds Swifty, mits ik steeds wissel tussen het Bos/Veld.

Het laatste "cadeautje" die ik kreeg is Lucy. Volgens Molbelg is Lucy de Hyena, die wint als ik sterf. Dus ik ben gelijk de aanval op haar gestart, zodat zij uit het spel zou liggen. Nu maar hopen dat ze de Hyena daadwerkelijk is.

Nu is het even afwachten wat de rest doet. Het ideale senario  is dat Lucy sterft, Swifty de eerstvolgende ronde sterft en Molbelg/Jann minimaal de volgende 3 rondes overleven, zodat ik in het ergste geval een van de twee de laatste ronde moet opeten.

We zullen het zien

Groetjes ::zwaai::
WouterV heeft een tactische plan om geld onder samenzweerders te verdelen, maar helaas, de spelleiding keurt het af

Daar gaat mijn plan
 

En hier de uitslag van Rijk & Armoede ronde 3:
Armoede (5): Luiaardje, Molbelg, Nys-Fan, Swifty, Lucy
Rijkdom (6): MC, NextGP, WouterV, Tim, catshee RoyL,

Jann stemde niet.

RoyL kreeg een waarschuwing, omdat zijn stem alleen bij Robbieazerty was aangekomen.

Het dierenrijk loopt niet helemaal als het moet, hier komt Lucy als eerste achter

Ik kan het fout hebben hoor maar voor het geval dat jullie het toevallig over het hoofd hadden gezien:

Volgens mijn berekeningen was catshee veilig omdat hij met alle overgebleven dieren (hijzelf en Roy) in het bos was. Dan kan hij niet dood zijn natuurlijk. Als dat niet klopt heeft iemand een heel bijzonder en blijkbaar slim spel gespeeld  ;D

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Gladiator behind the scenes: Biecht & Co
« Reactie #6 Gepost op: 1-05-2016, 18:16:51 »
Catshee biecht zonder gifjes!

Oeeehh catshee biecht :o

Laat ik even wat voorop stellen, dit wordt een hele korte biecht. Ik weet ook nog niet wat ik met biechten ga doen dit seizoen, maar de gif heeft een beetje zijn charme en spam waarde verloren. Misschien wordt het nog wel video biechten ::oink::

Voedselketen: geschokt. Ik dacht dat RoyL samen met mij de laatst overgeblevenen was van ons 4 mans veilige ecosysteempje als Konijn, niet dus :-\\ Schijnbaar zat Next ernaast en was Luiaardje toch niet de otter :-\\

Rijkdom armoede: volgens mij hebben door mijn en Swifty's gestook best veel mensen geswitcht de laatste ronde ::rofl:: En ik heb een brood deze ronde erdoor gekregen ::rofl:: Komt ook omdat ik zowat met iedereen vandaag contact heb gezocht en dingen heb opgezet die complotterig voelen. Volgens mij missen alleen MC en Luiaardje nog in mijn contactenlijst ::rofl:: Yes, ik speel dit spel als een malloot :P

En toch heb ik het gevoel dat er een paar me wel vertrouwen ::rofl::


Ook Swifty is in de war

::joehoe::

Wat betreft het broodspel: ik ga deze keer maar weer eens in Rijkdom kijken



Wat betreft de voedselketen, daar ben ik een beetje in de war door gisteravond  ???
Volgens mij waren otter en eend dood, en waren hert en konijn in hetzelfde gebied, waarbij Catshee het hert was. Die kon dan dus niet dood, dus moest de leeuw dood gaan wegens een ronde niet eten. (hert en konijn konden niet dood, en de laatste speler daar moet de slang zijn, die ook niet dood kan)

Nu vraag ik me dus af of ik fout zat, Catshee dan toch de leeuw was of niet... In dat geval zal nu de krokodil sterven, om dezelfde redenen als dat gisteren de leeuw dood ging.

Mocht ik zelf nog leven (hoop dat Nys-fan geen wanhoopspoging doet om mij op te eten, hij denkt dat ik de slang ben) dan ga ik als WouterV dood is naar de rivier.
Mocht WouterV ook nog leven, dan ga ik naar het veld.

Mag ik dit zo indienen, op deze voorwaarde? Na de eerste ronde werden de doden bekend gemaakt voor we moesten kiezen, gisteren niet. Mijn keuze hangt af van wie er overleeft, dus als ik het niet op deze voorwaarde zo kan insturen, hoop ik dat vanavond de doden weer voor 21u bekend gemaakt worden, zodat ik daarna alsnog kan kiezen (mocht ik nog leven)


Robbieazerty corrigeert alles in het topic en het dierenrijk spel kan verder.

Hoi catshee,

Sorry sorry sorry sorry en nogmaals sorry!
Je hebt absoluut gelijk! Jij kon niet dood! Ik ga het nu rechtzetten. Gelukkig moest je toch terug naar je habitat, dus hoef je niet meer te laten weten waar je heen gaat.

Nogmaals mijn excuses, het spel is blijkbaar te ingewikkeld voor mezelf.  ::schaam:: ::schaam:: ::schaam:: ::schaam::
Robbie

Ach … voor ondergetekende duurde het tot de correctie totdat zij er iets van begreep ;).


En hier de uitslag van Rijk & Armoede ronde 4:
Armoede (2): Molbelg, Nys-Fan
Rijkdom (9): Lucy, Tim, WouterV, Luiaardje, Catshee, MC, Swifty, NextGP, RoyL

Jann stemde niet.

WouterV ontdekt een nieuwe PM functie:

Komt er ook een geheime biechten topic?

Zoja, dan zal ik regelmatig één sturen :D


En hier de uitslag van Rijk & Armoede ronde 5:
Armoede (4): Lucy, Molbelg, NextGP, WouterV
Rijkdom (8.): Jann, Catshee, Luiaardje, Tim, Nys-Fan, RoyL, Swifty, MC


Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Gladiator behind the scenes: Biecht & Co
« Reactie #7 Gepost op: 1-05-2016, 18:17:24 »
Luiaardje en Jann mogen zich opmaken voor het eerste duel. WouterV houdt woord en stuurt direct een biecht:

Zozo, we zijn er weer aan begonnen.

De eerste opdrachten waren zeer leuk.
De dierenopdracht begon zeer leuk voor mij, ik was de krokodil. Dit was het op één na sterkste dier. Maar na ronde 1 wist ik dat ik nooit kon winnen.

De broden was tactischer.Eerst was er het saaie verdelen. (ik ben maar liefst 2x geflipt om iets te kunnen veroorzaken)
Helaas was er de eerste keer ook iemand (ik verdenk Catshee) ook geflipt waardoor het niet opviel.
De 2de keer was er iemand vergeten te stemmen, dus maakte mijn flippen niet uit.

3de keer was de goede keer, ik kreeg mijn eerste brood. Maar toen kwam onze goede vriend Catshee met een meesterplan.
Alleen Nys,Royl, Lucy en Jann hadden geen brood.De bedoeling was dat we ons verdeelden in 6 rijk en 2 armoede waardoor er niemand nog brood zou kunnen pakken.

Wel, Catshee en de rest ik heb nieuws voor jullie. Het plan was NIET waterdicht. Ik lulde mijn plaats in armoede, flipte mezelf naar rijkdom en pmde Nys (mijn enige betrouwbare partner in dit spel) met mijn idee. Hij zou naar armoede gaan en hierdoor viel mijn flippen niet op én het werkte. Nys kreeg zijn brood en heeft er dus ook één. Beter was een 5-3 verdeling (wat er nu gebeurd, want de kans dat veel naar rijkdom gaan is groot) (beter moeten nadenken  :P. Ik laat mijn maten niet vallen).
Normaal gezien ziet de stand er nu zo uit na alle broden:
Next en Molbelg 2 broden=12p
Wouter,Nys,Luiaardje,Molcrazy,Catshee,Swifty, Timvd 1 brood= 10p
Royl,Lucy en Jann 0 broden= 3p

Dus zij kunnen het uitvechten:)

Samen met de dierenproeven kom ik dit uit:
Next en Molbelg 12p
Catshee en Nys 11p
Wouter,Luiaardje, Molcrazy, Swifty,Tim= 10p
Royl en Lucy=4p
Jann= 3p

Dus zelfs met een goede kluisinhoud komen de 3 laatsten niet aan genoeg punten :p

Eerst afwachten of deze telling klopt natuurlijk.
Maar voor nu lijk ik veilig.

en Catshee, het was een genoegen...om je plan om zeep te helpen.

Hadewychisdemol krijgt zijn rol te horen:

Ik wist dat ik nog iets vergeten was. Dat was aangeven wat de speciale rol van HIDM is.

Jij mag bij elk duel aangeven in het topic, als een Julius Caesar (of zoals Robbie zegt, Juruyus Caesar) wie er verloren heeft ::jaja::

Met  ::ok:: ::niet-ok:: geef je aan wie er verloren heeft en mag je aangeven wat er met de verliezer gebeurt! (Je mag iemand voor de leeuwen werpen, of iets anders geks. Laat je fantasie de vrije loop. Maar dat gaat wel goedkomen geloof ik. ;D). Iig de verliezende gladiator keert niet meer terug in het spel.

Iedereen nog bedankt voor t jureren trouwens en als er weer een jury opdracht is, laten wij dit weten!

 ::zwaai::



Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Gladiator behind the scenes: Biecht & Co
« Reactie #8 Gepost op: 1-05-2016, 18:17:54 »
Ook NextGP stuurt een biecht op:

En we zijn van start, en hoe. Ik vond het een mooie eerste aflevering, vooral de uitslag. Het eerste spel, Voedselketen, ging niet erg succesvol van start. Ik was de eend (waar ik eerst heel blij mee was, maar vrij snel realiseerde ik me dat ik vrijwel zeker prooi was voor de Adelaar). Ik wisselde met Lucy en Jann informatie uit over welke dieren zij waren en welke zij hadden gezien, waardoor we al van een groot deel van de mensen konden afleiden welk dier ze waren na ronde 1. Toen ik eenmaal inzag dat ik waarschijnlijk toch definitief door Nys-Fan de Adelaar opgegeten zou gaan worden heb ik maar een beetje deze informatie gespreid. Catshee (ik had op zijn vacature gereageerd) verteld dat hij & RoyL waarschijnlijk hert en konijn/otter waren en dat zij zo samen konden winnen. En dat hebben ze gedaan.

Dan Rijkdom & Armoede. Het was lastig om een strategie te bedenken in het begin, aangezien een strategie enkel kan werken met een grote alliantie - wat vrij onmogelijk is in het tweede spel waarin ieder elkaar wantrouwt. Dus ik stelde, na opties als 'loten' en 'willekeurig kiezen', voor om ons te verdelen in een groep van 8 en een groep van 4 personen, dan zou niemand brood krijgen. Ik kwam uiteindelijk terecht in de groep van 4. Daar stelde ik voor dat één van ons zou overstappen naar Rijkdom, dus dat er nog maar slechts drie mensen in Armoede zouden blijven en dat die dus één brood zouden winnen - we zouden de overstapper dan helpen bij het verdienen van brood later. Wouter zou overstappen, maar het plan mislukte, er was een 4/8 verdeling. In ronde 2, probeerde we dit nogmaals, maar nu zouden zowel Wouter als NysFan overstappen. Dit keer lukte het en ik, MolBelg en nog iemand won een brood (als ik het goed heb). De volgende ronde was willekeur, maar daar had ik het geluk om ook een brood te verdienen in Rijkdom, evenals 5 anderen. Nu werd het interessant. Er waren 8 mensen met brood (ik, Catshee, Swifty, MC, MB, Wouter, MB, Luiaardje, Tim) en 4 mensen zonder brood. Catshee en ik bedachten het plan om het spel dood te gooien met degene die brood hadden - als wij ons 8 verdeelden over Rijkdom & Armoede, zou de kans heel klein zijn dat er ooit nog brood verdient wordt. We zouden dan met z'n 8'en plek 1 en 2 opnemen in de Ranking en de andere vier zouden overweldigend laatste worden en we zouden al een grote voorsprong nemen in de Ranking. Dat vond iedereen wel leuk. En zo geschiedde en wonnen MolBelg en ik immuniteit met 2 broden.  ::bravo::

Ik zie alleen bij dit typen nu dat Luiaardje in het 8-personen complot zat, maar helemaal geen brood had. Nys-Fan had in het complot moeten zitten dus, i.p.v. Luiaardje. Maar goed, het is goedgekomen, niets aan het handje. Op naar de volgende ronde.



Lucy krijgt een paarse envelop:

Beste Gladiator. De inhoud van de door jouw gekozen kluis met paarse envelop is ....

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)




Catshee krijgt een groene envelop en krijgt een dilemma:

Beste Gladiator. De inhoud van de door jouw gekozen kluis met groene envelop is ....

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

De keuze is niet al te moeilijk:

Om niet bij de laatste 4 te zitten laat ik Molcrazy van kluis ruilen met Luiaardje.

Ik heb geen zin om MC lekker onder de radar door te laten gaan. Dat de shadow maar eens uit de schaduwen stapt en een beetje uit zijn comfortzone in een spel wordt gehaald.

En omdat ik verder niemand kwaad wil maken, omdat ik toch met allemaal wel een beetje contact heb is die waarmee ik hem laat ruilen Luiaardje :P



Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Gladiator behind the scenes: Biecht & Co
« Reactie #9 Gepost op: 1-05-2016, 18:18:14 »
Molcrazy snapt er niks van dat hij zijn punten kwijt is:

Daisy,

Ik heb toch 13 Rankingpunten? 10 plus de 3 uit mijn kluisje?

Ff het banktopic lezen :P

Oow, nouja, fijn ::)

(had alleen de laatste post gelezen, niet de voorlaatste)

Die verdomde Catshee (wsl)

Twijfelde zelf wel met de enveloppen hoor maar vond het strategisch slimmer om een voorsprong te nemen op de rest. Spijtig natuurlijk dat ik net gekozen wordt maar snap het wel om iedereen zo dicht mogelijk bij elkaar te laten blijven.

Ach ja, het duel moet ik gelukkig niet spelen ;)

Dat klopt, want dat wordt op dat moment gespeeld tussen Luiaardje en Jann. Jann doet een legendarische move:

En de kaart is

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Ronde 5, hoger of lager? Minimale inzet is 50%

150 voor hoger

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Ronde 6, hoger of lager? Minimale inzet 60%

Oh wat stom! Ik zat met 5 in gedachten in plaats van aas, maar dat was het rondenummer  :-[

144 voor hoger

Gelukkig zette Luiaardje minimaal in, en gaat Jann alsnog verder.

Het aantal PM’s neemt iets af vanaf ronde 2, het is vooral de spelleiding die heen en weer PM’t, omdat ze hun eigen regels niet snappen. :P De discussie eindigt met:

We zijn eruit!!  ::bravo:: ::rofl::

Met de rest zal ik jullie niet lastig vallen.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Gladiator behind the scenes: Biecht & Co
« Reactie #10 Gepost op: 1-05-2016, 18:18:37 »
De jury krijgt uitleg over Pauze Entertainment:

Dag juryleden!

Aflevering 2 is aangebroken en we hebben nieuwe taken voor jullie.

Pauze Entertainment
Het is pauze voor de dieren, dus de gladiatoren moeten elk een eigen show opvoeren om het publiek tevreden en geëntertaind te houden. Ze hebben elk hun eigen topic gekregen om niet alleen het publiek, maar ook jullie te entertainen!

Maar jullie zijn Juryus Caesar en zijn nobele juryleden, dus jullie gaan toch niet te veel geld verspillen aan die gladiatoren zeker? Neenee, hoogstens één muntje wordt er door jullie gegooid naar de gladiator waarvan jij vindt dat die het publiek en vooral jullie het beste entertaint.
Dat doe je door deze munt in het topic van desbetreffende kandidaat te posten:

Daarnaast gaan jullie de kandidaten ranken van leukste pauze tot minst leuke pauze. Dit mogen jullie individueel aan Daisy en mij doorsturen. Wij tellen de rankings bij elkaar op en zien zo de voorkeur van de jury. Die wordt samengeteld met de munten die de gladiatoren hebben gekregen en daaruit vloeit de eindstand voort.

Gelieve vóór vrijdagavond 20u je ranking door te geven.


Bewapenen
De gladiatoren gaan hun eigen wapen in elkaar steken en er een kort verhaal bij schrijven wat het is, wat het doet en waarom het bij hun gladiator alter ego past.
Ik stuur alle wapens en het achtergrondverhaal door en jullie geven punten op 30 voor elk wapen+verhaal.
Zodra alle wapens ontvangen zijn, stuur ik ze naar jullie door. De deadline voor de kandidaten is donderdag 21u, dus vanaf dan stuur ik sowieso alles op dat ontvangen is. Dan hebben jullie ook tot vrijdagavond 21u om jullie punten door te geven. We weten dat dit kort is en hopen dat de kandidaten sneller iets opsturen.

Tim biecht en ziet een kans in Pauze Entertainment:

Hoi Biechtstoel,

We zijn een ronde verder en gelijk komt mijn favoriete onderdeel van forumspellen: creativiteit. Mensen die vaker met mij forumspellen gespeeld heeft, weet dat ik niet super goed ben in creatieve opdrachten. Het enige waar ik goed in ben in ontwerpen van woonwijken etc. Toen ik gisteren de opdracht las over de "fanclubs" dacht ik gelijk aan mijn idee om voor de kijkers hun droomhuis te ontwerpen. Ik twijfelde erg of ik het wel moest doen, maar na een nachtje slapen en vele domme ideeën verder (Bingo spelen, spelletjes organiseren etc) heb ik toch besloten om bij mijn eerste plan te blijven. Nu hopen dat ik een paar leuke aanvragen krijgen waarmee ik verder kan. En hopelijk krijg ik een aantal munten van mensen. We zullen het zien.

Bij de andere opdracht heb ik al wat inspiratie betreffende het wapen, die ook nog eens past bij mijn gladiator, die hopelijk ook al grappig beschouwd gaat worden door de Jury. We zien het wel.

In ieder geval ben ik al blij als ik deze ronde overleef. Van te voren was dit de meeste gevreesde "categorie". We gaan van het beste uit


Groetjes ::zwaai::

En vindt het leuk!

Hoi Biechtstoel,

Ik ben lekker op dreef. In het begin keek ik echt op tegen deze week, maar ik heb het echt naar mijn zin. De eerste 3 ontwerpen zijn klaar en staan online, en morgen ga ik aan de slag met de op dit moment laatste 3 ontwerpen (voor Koemba, Daisy en Dennis). Het eerste muntje heb ik binnen, en het maakt mij niet uit als het ook het laatste muntje is dat ik zou krijgen. Ik ben nu al bij dat ik mij zo vermaak met deze opdracht. Ik zit helemaal in mijn element, en ik geniet er enorm van.

Op naar morgen. Op naar minimaal 3 nieuwe ontwerpen

Groetjes ::zwaai::

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Gladiator behind the scenes: Biecht & Co
« Reactie #11 Gepost op: 1-05-2016, 18:19:00 »
Catshee vreest het ergste:

Weer geen filmpje (of gifs), maar met mijn prestaties deze week hoop ik op een beetje begrip hiervoor :P

Normaal zijn mijn prestaties in creativiteitsrondes niet zo belabberd, maar dit is gewoon echt niet mijn ding. Ik zing of photoshop niet als hobby en ik studeer niets in de richting van architectuur. Maar als iemand vragen heeft over een zeer specifieke selectie shows of iets op het gebied van boekhouden wilt laten checken, I'm your guy!

Ik denk dat het vooral frustrerend is dat ik een goed gevoel had bij het thema, maar het moest doen met een neerschietende reactie in mijn topic van Lukie en dat alleen Robbie heeft gereageerd op mijn interactieve deel (ja Robbie je wordt prins van Kiekbuusmaeze :P ). Daarom ben ik ook nogal gedemotiveerd geweest deze opdracht denk ik. Ik moet maar hopen dat RoyL en Molbelg nog minder bevallen bij de jury dan mij. Dus een beetje een pesthumeur, omdat ik en creativiteitsrondes normaal geweldig vind en omdat het zo lekker ging vorige week.

Voedselketen had ik met de juiste mensen contact en wist zo heel makkelijk te winnen. Rijkdom en armoede lukte het me om genoeg herrie te schoppen zodat er wat beweging in het spel kwam, heb ik met iedereen contact op kunnen bouwen, een strategie kunnen bedenken die zelfs werkte met verkeerde info en zijn er meteen al wat leugenaars ontmaskerd. Liegen over broden in een grote groep, niet slim. Ik hou het nog even achter, maar het kan van pas komen mocht ik niet direct naar de arena gaan. Dan kan ik hopelijk met het vingertje naar de leugenaars wijzen als ik in de gevarenzone zit.

En dan hadden we natuurlijk ook nog het prachtige kluizenspel. Ik wist al van het begin dat ik een van de twee enveloppe wilde en gelukkig had ik de kans om er een te pakken. Keuze was vrij logisch denk ik. Alleen jammer dat ik het geheim moest houden. Had het aan mij gelegen had ik openbaar in het topic een flink target op MC's rug geschilderd en een kleine confrontatie gestart, als MC überhaupt uit de schaduwen had durven te komen. Niet dat ik wat tegen MC heb, maar ik denk dat hij dan iets minder relaxed in het spel had gezeten. Verder had het wat leven in de brouwerij gebracht, had het mij in een veel interessantere rol gebracht om het spel achter de schermen te spelen en... ik hou van drama?

Over drama... Ik moet straks (en morgen ::) ) verder met mijn "geweldige" pauzetopic.

Ondergetekende waagt een gok bij NextGP (tsja dat krijg je als je 3 seizoen forumsoap achter de kiezen hebt … een levendige fantasie!)

Op pagina 1 staat dat we moeten PBen, dus bij deze

Ik denk dat Moni gelijk heeft (er zijn er twee) en daarom ga ik voor

Machteld en John

Motief: geld en een affaire

Het enige wat nog ontbreekt is een affaire, dus dat moet wel tussen deze twee. Ze willen Marius erin luizen, Machteld zit alleen bij hem voor t geld. Maar de zaken gaan niet zo goed.

Ze ontmoet dus John, een man met connecties die wel hoe je snel geld kunt verdienen op de (illegale) kunstmarkt. Ze geeft hem de echte monstrans, zodat hij die voor flink wat geld m kan doorverkopen. Machteld spoort ondertussen Marius aan de (inmiddels nep) monstrans aan John te verkopen (zodat t op papier niet meer illegaal lijkt - en t kost minder dan dat de doorverkoop van de echte oplevert), alleen Ali komt erachter dat ie nep is en gaat Machteld chanteren en steekt de auto van John in de fik.

De verkoop kan nu niet meer doorgaan, dus laat Machteld de nepperd verdwijnen en dumpt die bij Lucien in een vuilnisbak, omdat die mogelijk de changage poging van Ali heeft afgeluisterd.

-----------

En toch ontbreekt er nog wat, we hebben Lucien niet de juiste vragen gesteld en John te snel afgeschreven denk ik.

Ben heel benieuwd maar de ontknoping. ::bravo::

Het klopt niet helemaal.

Catshee en RoyL eindigen als laatste en moeten naar de Arena. Het spel ligt een aantal dagen stil, maar uiteindelijk wint Catshee het duel, doordat RoyL het spoor verkeerd legt en het spel niet uit kan.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Gladiator behind the scenes: Biecht & Co
« Reactie #12 Gepost op: 1-05-2016, 18:19:22 »
De jury krijgt ondertussen versterking van HDD en MiekeG. Dit is de uitleg van Duodoolhof

Dag juryleden,

Welkom aan Hulpdakdekker en MiekeG die de jury gaan versterken.  ::bravo::

Voor de aankomende opdracht, Duodoolhof, moeten duo's rondlopen en naar de exit geraken. Ze kunnen onderweg in het doolhof ook 5 van jullie tegenkomen met een verrassing in de hand. Wie jou tegenkomt in het doolhof, krijgt die verrassing.

Als je in het doolhof wil staan, geef dan door wáár je wil staan (door de coördinaten door te geven) en welke verrassing jij in handen wil hebben uit deze 5 mogelijkheden:
1) een punt voor de ranking voor beide gladiatoren van het duo
2) een minpunt voor de ranking voor beide gladiatoren van het duo
3) een munt voor beide gladiatoren van het duo
4) 3 extra stappen in het doolhof
5) een foto van een gladiator (je kan dus zelf een foto op google ofzo zoeken en doorsturen)

Elke verrassing kan maar één keer gekozen worden, dus je antwoordt best op allen.
Er kunnen dus maar 5 juryleden in het doolhof. Wie eerst komt, eerst maalt. ;)

En uiteraard mogen jullie hierover niets tegen de kandidaten zeggen. ;)

Hier is het doolhof, je kan enkel op de witte vakken staan:


Bedankt en groetjes,
Robbie

De verdeling wordt uiteindelijk

M15: HIDM met minpunt
P11: de_witte met 3 extra stappen
L19: MiekeG met 1 punt voor de ranking
O8: D*N met een foto van een gladiator
N19: Nieky met 1 munt pp

NextGP heeft de smaak te pakken

::zwaai::


Weer immuniteit  ::boogie:: Hopelijk kan ik dit volhouden. In deze aflevering is op tactisch gebied vrij weinig gebeurd. Pas na de opdrachten werd het interessant. Het liefdesdrankje uit de markt is volgens mij één van de sterkste wapens die zich in het spel bevindt omdat je twee willekeurige personen kunt beïnvloeden op de ranking, zoals de eerste en de laatste persoon. Ik heb het heel veel tijd gestoken in de munt-opdracht omdat ik dacht dat het noodzakelijk was dat ik het drankje aanschafte zodat het  niet op mij ingezet kan worden (op moment van schrijven sta ik #1 in de ranking). Dat is gelukt.

Probleem alleen met hoge rankingplekken is dat iedereen je er uit wil hebben (zo'n scheve gedachtekronkel die uit Survivor is overgewaaid, waarbij je blijkbaar niet je best moet doen om uiteindelijk het spel te winnen) - dus samenwerking zou nog wel 's lastig kunnen worden. En wat is het thema? Samenwerking. Feest. Maar gelukkig was daar de spelletjesdag van RN en gelukkig kwamen vier van de vijf uit de top 5 naar de spelletjesdag (TimvDons, ik, Swifty en Molcrazy). Ik reed met Tim mee dus voordat de rest aangekomen was heb ik al aangegeven dat wij die dag nog over de gladiator moesten praten, dus zo geschiedde later op de dag. Wij vier belandde aan dezelfde speltafel en toen begon het overleg: "Zou het niet mooi zijn als deze top '5' de uiteindelijke top 4 wordt?" En toen gingen we heel veel samenwerkingsspellen oefenen.  ;D We hebben katten gered uit een brandend huis en de wereld van een enge ziekte, de gladiator moet dus een eitje zijn met z'n 4en. Nu maar hopen dat niemand een dubbele agenda heeft. Maar voor deze ronde zit de samenwerking (denk ik) wel goed. Ben benieuwd naar de opdrachten!

WouterV is blij dat ie probleemloos is verder geraakt

Zo,aflevering 3 gaat starten. Voorlopig heb ik alles probleemloos overleefd.
Ik had veel schrik voor deze ronde, er zit meer creativiteit in een dode kat dan in mijn lijf.

Maar tot mijn verbazing viel het nogal mee, ik kon mij uitleven in iets waar ik wel goed in ben, teksten schrijven.

En de arena was verrassend, zowel ROYL als Catshee had ik nog niet verwacht. Jammer ROYL, ik had je meer gegund.

We blijven knallen, want dit spel wil ik winnen.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Gladiator behind the scenes: Biecht & Co
« Reactie #13 Gepost op: 1-05-2016, 18:19:50 »
Catshee heeft het overleefd:

Dusss... Vorige week was nogal een frustrerend weekje. Ik koos een thema voor mijn pauzetopic waarmee ik niet veel mee kon, ik moest naar de arena en zelfs mijn redelijk briljante mindtrick op Roy kon niet zijn vruchten afwerpen.

Carnaval in Kiekbuusmaeze was helaas geen succes, achteraf gezien had ik beter gewoon mijn nooit gepubliceerde biechten voor Mini-Survivor kunnen delen. Ik denk dat dat meer gewaardeerd zou worden. En dan misschien nog voor de show een publieke biecht over dit spel. Helaas kwam ik te laat met dat idee.

Gelukkig zag ik wel in dat het er slecht voorstond, maar in mijn hoofd zou Roy sowieso laatste worden. Dus ik begon het gerucht over het bestaan van een belgencomplot. Bestaat dat? Misschien. Is het een  prima aleiding om de aandacht een beetje van mij af te houden? Jazeker!

Er is een kansje, gezien de wat rare uitslag van de Rijkdom Armoede proef. Dat deelde ik dan ook met de Nederlanders in mijn complot voor dat spel. Of die me geloven? Geen idee. Ook besloot ik het met Roy te delen omdat ik correct voorspelde dat hij het, het slechtst zou doen. Ik ben er van overtuigd dat Roy een Belg had gekozen voor zijn duel als hij had mogen kiezen en zeker niet mij.

Helaas voorspelde ik niet correct hoe jullie de uitslag zouden bepalen in combinatie met de juryrapporten. Dus ik moest het duel doen... En na 5 dagen gefeest te hebben (en de woensdag te liggen creperen op mijn kamer van vermoeidheid en een lichte kater) kon ik eindelijk dat gaan doen. Ergens ben ik wel blij dat ik naar de Arena ben geweest omdat ik nu in ieder geval weet hoe het voelt en gelukkig kon ik Roy makkelijk verslaan. Aan de andere kant is het ook wel jammer dat Roy eruit ligt, aangezien ik niet denk dat hij een grote bedreiging was en ik het idee heb dat ik hem een hondje aan mijn ketting had kunnen maken.

Ik ben terug, als de volslagen idioot die dit spel super aggressief speelt. Ik heb de leiding gekregen bij de wapen en schild opdracht, wat ook wel logisch is aangezien die andere 4 misschien 3 hersencellen met elkaar delen. Heb ik daar een paar veel te risicovolle (maar onwijs coole) strategieën en tactieken voor bepaald? Jazeker!

Schuif uw meubilair aan de kant en sluit uw kinderen veilig op achter een kinderhekje gemaakt van kogelvrij beton, want in dit spel ga ik los als een stier die in een zaak staat met alleen maar rood servies. Wat medekandidaten denken boeit me niet, die simpele breintjes heb ik zo wel omgepraat ;) Ik verbrand dit spel geen bruggen, maar ik blaas de bruggen gewoon op terwijl ik er nog opsta!


MWHAHAHAHAHA >:D

Doei!

D*N maakt nog een mooi plaatje, maar voor niks, want niemand komt bij hem op bezoek:

Ik heb er dit van gemaakt:


Let's prank them >:D ;D

Eindelijk een gifje van catshee! ::bravo::

Lucy die in het duodoolhof topic zegt tegen Nys wat ik denk, maar waar ik wijselijk mijn mond over hou. Ik hoop op een catfight, maar zal wel gewoon wat passief aggressieve spam worden.



Is MC ooit online? :\'( Hij raadde mij voor gisteravond zelfs aan om random moves te maken. Volgens mij wilt hij me gewoon in de Arena omdat hij vermoedt dat ik hem toen genaaid heb met die kluizenswitch.

Oh, en ik heb stress om Molbelg (en eigenlijk altijd om Nys), want ik heb het idee dat zelfs met mijn dictator strategie voor die samenwerkingsopdracht ze nog steeds mijn orders de halve tijd niet snappen. De principes van dat spel zijn echt niet zo moeilijk (wat niet betekent dat we sowieso gaan winnen (maar kom op, die mensen in dat Maximus team kunnen mij toch echt niet te slim af zijn)).



Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Gladiator behind the scenes: Biecht & Co
« Reactie #14 Gepost op: 1-05-2016, 18:20:17 »
En hij is niet blij met zijn Wapen & Schild team:

Ik werk met een stel idioten. Als we Wapen en Schild nog winnen is het een wonder. Niemand lijkt het spel volkomen te begrijpen en Lucy haar fout...

Nu lijk ik op dit moment binnen de groep degene te zijn die ons alsnog naar de overwinning gaat helpen, maar er kan nog van alles misgaan. Misschien is wouter toch niet hun koning bijvoorbeeld. Het scenario wat ik bij nog niemand genoemd heb (en wat zeker het einde zou betekenen) is als Nys wordt aangevallen en dus sterft. Maar ik wil dit spel klaar krijgen en door naar de volgende ronde. Ik ga volgens mijn rekenwerk toch niet naar de Arena. Of Magnus nu verliest of niet. Dus wat boeit het? En Swifty is misschien net wat handiger voor mij in dit spel dan Jann, dus een verlies kan tactisch misschien zelfs beter uitkomen. Het zou leuk zijn om de zogenaamde competitieleiders te verslaan, maar aan het einde van het spel zal iedereen wel weten wie de ultieme gladiator is... IK.

Ik vond het wel prettig om deze ronde te leiden en ik heb mijn best gedaan om niet in volledige dictatormodus te gaan en het enigszins subtiel te houden, maar ik wil mensen niet te veel tegen de haren in gaan strijken. Dus hopelijk schiet het een beetje op en kunnen we door naar volgende week.

En hij is nog lang niet klaar:

Ja ik heb een spammerige biecht dag, laat me ::rofl::

Mijn favoriete deel van spelletjes is weer daar. Het liegen en bedriegen, het plannen en het sluiten van complotten.

Ik heb aan Swifty verteld dat ik de boel heb lopen flessen bij Wapen en Schild. Niet waar, maar ik ben natuurlijk blij dat ze niet direct naar het duel hoeft. Het is voor mij natuurlijk goed als Swifty denkt dat zij me zoveel waard is en ik dat voor haar over heb. Wie weet komt die opgebouwde goodwill (die dus eigenlijk een leugen is) later nog weleens van pas.

Nu moet Jann natuurlijk wel niet Swifty gaan kiezen om mee naar de Arena te gaan. Daar ben ik natuurlijk ook mee bezig. Ik probeer hem naar molbelg te sturen, met de vermoedens van een belgencomplot. Ik hoop de geruchten van een belgencomplot goed het spel in te gaan helpen. Het zou een heel mooi target als afleiding zijn ::jaja::

En verder probeer ik iets te cultiveren bij Nys. Next is in zijn (en ook wel in mijn) een bedreiging. Dus als ik hem onder het mom van samenwerken tegen Next aan mijn kant kan krijgen ga ik dat uiteraard doen. En met een beetje geluk kan ik straks ook nog echt tegen Next gaan gebruiken ::rofl::


Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Gladiator behind the scenes: Biecht & Co
« Reactie #15 Gepost op: 1-05-2016, 18:20:45 »
Swifty biecht weer eens:

Ik geloof dat ik 1x gebiecht heb so far, voor aanvang van de eerste proef. Toen was ik nog connectieloos, en schreef ik iets over per spel bekijken.

Die tactiek werkt best aardig moet ik zeggen  :D
Het eerste spel leuk samengewerkt met Jann bij de dieren, en verder wat contact gehouden met Nys-fan, waardoor ik op mijn slofjes zou winnen... totdat Nys-fan besloot dat hij mij (als slang) net zo goed kon aanvallen, hij zou toch niet winnen en had geen zin in iedere dag posten of zo. Tja, daardoor won hij dus wel en ik niet  ::)
Voor het broodspel contact gezocht met Catshee. Ik ga er vanuit dat hij met iedereen contact heeft, dus dan kan ik beter maar 1 van zijn contacten zijn. Dat pakte leuk uit, broodje gescoord, aardig goed gedaan qua ranking  :D

De tweede week, creativiteit. Pfff... Dikke paniek toen ik zondagavond online kwam en zag dat er al verscheidene een topic geopend hadden. Ik moest diezelfde dag ook starten, kon niet meer gaan schrijven of rijmen (deden anderen al) en het leek me geen goeie opdracht voor tekenen (bovendien doe ik dat niet veel meer dus lastig lastig). Ver buiten mijn comfortzone dan maar, wie weet scoor ik daar punten mee: vol met mn bakkes in beeld moppen tappen, zo echt niets voor mij maar ik wist niks beters te verzinnen.
Gelukkig werd het inderdaad over het algemeen aardig gewaardeerd.

Bij het wapen kon ik beter mijn creativiteit kwijt, en scoorde ik dus goed. Al met al goeie week, nr 4 gerankt, en omdat Next zijn munten al uitgeeft ineens degene met de meeste munten :D

Spelletjesdag. Als je meedoet aan een forumspel is het essentieel dat je de spelletjesdag bezoekt. Zo ook deze keer. De hele top 5, buiten WouterV, was aanwezig. Aangezien de top 6 naar de kwartfinales gaat was de afspraak snel gemaakt: wij gaan ons best doen ons 4en zo hoog mogelijk te laten scoren, en WouterV moeten we ergens wat laten dalen op de ranglijst, des te groter is de kans dat wij allevier doorgaan.

De nieuwe week: samenwerken. Hmm... niet direct mijn beste onderwerp als je niet zelf je groep mag indelen.
In het doolhof met Jann samenwerken. Ik laat hem de keus of hij wil omlopen langs een jurylid. Grote fout: jurylid jat een rankingpunt en omdat we dus omlopen eindigen we als laatste  >:(
In de andere proef met de top 5 samenwerken, en dat gaat erg leuk. Het duurt even voor iedereen alle spelregels doorheeft, maar als ook eindelijk Wouter en Tim zo ver zijn, rekent Wouter alle mogelijkheden door en blijkt dat we gewoon kunnen winnen als we net zo slim blijven spelen als we zelf doen  :D Missie geslaagd! Niet ik maar Jann gaat rechtstreeks naar de Arena. Ik kan nog wel door hem uitgekozen worden als tegenstander, ben erg benieuwd wat hij doet.

Al met al ben ik niet ontevreden over het spel tot zover moet ik zeggen. Ja, ik sta vrij laag, maar we staan met een flinke groep dicht bij elkaar, en ik word zo niet direct als groot gevaar gezien hoop ik.

Ik vind het tot nu toe echt een heel erg leuk spel, ik hoop echt dat ik nog een aantal ronden erin blijf  ::bravo::

Het is tijd voor weerwolven en dat betekent een invasie aan PM’s in de inboxen van de Gladiator hosts. Vooral de jury en kijkers kunnen er wat van, maar dat hebben jullie kunnen lezen.

Als dat klaar is, mogen de kandidaten aan de slag en vindt WouterV tijd voor een biecht:

Zo, het is weer even geleden maar hier komt een biecht.

Week 3 samenwerken: ik vreesde een beetje voor deze opdracht want ik vertrok
vrij snel op weekend en kon van daaruit nog weinig doen.
Maar wonder boven wonder Nys en ik wonnen de opdracht in het doolhof.
Daarnaast kwam ik met de winnende tactiek bij het schild en zwaard
dus woohooo  ;)

Nu het vertrouwen, dat vind ik al veel moeilijker. Die vormenopdracht is moeilijk maar
niet laatste worden is de boodschap. Want dan is er geen arena.
Ik heb ook punten genoeg om de arena te vermijden, dus dan gaan we ervoor.

De kleurtjes opdracht zorgt voor een hoop stress en hilariteit achteraf. Ook de jury bijt zich er in vast:

Er zijn gewoon 5 mensen waarvan niet direct is vast te stellen of ze hebben gelogen.

Tim, Nys, Next, Jann, Wouter

de anderen hebben zeker minimaal 1x gelogen:

MC zegt dat hij minimaal 2 groene heeft
Swifty krijgt twee keer dezelfde vraag en antwoord 1x ja en 1x nee (iets anders dan vierkant)
Catshee heeft o.a. een groene cirkel, en verder geen blauw, maar wel alle kleuren.
Lucy krijt twee keer de vraag of ze 2 of meer vierkanten heeft en zegt 1x ja en 1x nee



Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Gladiator behind the scenes: Biecht & Co
« Reactie #16 Gepost op: 1-05-2016, 18:21:04 »
Molcrazy en catshee moeten gaan duelleren in de chat. Ondertussen komt de volgende PM binnen:

okee voor ik weer te laat ben, stel ik ban geen duellist off  ik win het duel, dan wil ik graag mijn paarse envelop inzetten  ;D

 NextGP leeft zich uit met een biecht:

::zwaai::

Aflevering 3
Dat is alweer een tijdje terug - de aflevering 'samenwerken'. Het thema waar ik dus net niet op zat te wachten. Samen met spelletjesdag-samenwerking Swifty, Tim en Molcrazy en samen met ons target Wouter in één belangrijke opdracht was niet het beste scenario, maar kon slechter. We hebben eigenlijk gewoon allemaal ons best gedaan daar en dat ging goed, dus heel veel bijzonders is daar niet gebeurd. Het duodoolhof liep (helaas) bij iedereen goed, helaas werden Jann en Swifty laatste. We hadden dus opzettelijk kunnen verliezen bij Wapen & Schild en Swifty naar Arena kunnen sturen (is wel in mijn hoofd langsgekomen) maar dat leek me strategisch niet zo slim en ook gewoon onaardig, dus we hebben gewoon de opdracht afgemaakt. En gewonnen.  ::bravo::

O en het idee om met z'n vieren in de top 4 te komen is extreem gefaald. Gelukkig sta ik nog wel steeds op nummertje 1. Het idee om Wouter te targetten is volgens mij ook niet meer actueel, veel te moeilijk.  :P Gewoon overleven werkt beter bij dit spel.

Aflevering 4
'Vertrouwen'. Catshee en ik pm'de dat het tijd werd dat ons 'verbondje' dat we ooit misschien wel eens probeerde op te zetten in aflevering 1 nu toch wel eindelijk 's zijn vruchten af moet gaan werken, dus dat wij elkaar in ieder geval deze aflevering vertrouwde, ongeacht de opdracht. Helaas was het geen opdracht waarbij je samen cool een strategie kon verzinnen, dus moest het op eigen kracht. Bij Weerwolven was ik Alpha Wolf samen met Wouter en mocht iemand een wolf maken. Ik heb voor Nys-Fan gekozen, maar dat was eigenlijk gewoon willekeur, vond ik wel leuk om te doen. En we wonnen.  ::bravo:: Dus muntjes in de pocket. En toen gingen ineens Nys en Swifty hun munten besteden, dus dat betekent dat ik nog steeds op nummer 1 in de ranking sta en ook (gedeelde) eerste plek met aantal muntjes.  ::bravo:: Kon slechter.

Dan het spel met de Vormpjes & Kleuren. Ik werd als meest betrouwbaar aangewezen  :o Vond ik wel leuk en ik gaf mezelf een schouderklopje dat dat was gelukt ondanks dat ik hoog in de ranking stond. Tijdens het spel nam ik dus aan (omdat ik blijkbaar te vertrouwen was) dat er ook niemand tegen mij zou liegen. Vanuit hier ben ik gaan beredeneren wat leugens en waarheden kunnen zijn, wat waarschijnlijke leugens en waarheden waren, waar er tegenstellingen in de antwoorden van deelnemers zaten, wie hoe vaak mocht liegen, etc. Geen idee of het effectief was, maar in ieder geval de tweede plek in de opdracht  ::bravo::

Dan nu: mijn liefdesdrankje. Ik zit erg te twijfelen. Ik kan Nys-Fan of Wouter doen kelderen naar de bodem van de ranking door ze samen met Jann het drankje te laten drinken. Maar ja, dan stijgt Jann wel. En het is op zich wel fijn dat Jann daar zo hopeloos beneden bungelt, die zit altijd in de gevarenzone. Hij heeft ongeveer evenveel punten als ik in aflevering 1 had. Dus ik denk dat ik m'n drankje gewoon vast houd, ook omdat ik het nog steeds een beetje overpowered en onaardig vind.

Ik heb Catshee en Molcrazy beide mijn steen/papier/schaar-keuze verteld, ze mogen het zelf gaan uitvechten in de Arena. Wordt een leuk duel, denk ik!


Zin in de volgende aflevering!  ::ok:: Ziet er nu al spannend uit.



De jury krijgt te weten welke enveloppen er in omloop zijn bij nieuwste voordeelproef:

Ok, hier zijn de enveloppen, in random order (dus jullie weten niet wie wat heeft). Ik zet ze in de spoilertags, voor het geval iemand het NIET wil weten.

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Gladiator behind the scenes: Biecht & Co
« Reactie #17 Gepost op: 1-05-2016, 18:21:26 »
 
G wil je hebben. Wouterv heeft die nu. Die kan een topspeler het duel in sturen
Arme Next.....

H is toch juist degene die je wil hebben?
B is volgens mij 2 munten waard...

Bedoelde ik
Swifty had G denk ik
Arme Tim....

wie had wat?

Jann had B
Nys had D
Catshee had H
Wouter waarschijnlijk C
Swifty iets met rankingpunten E of F
Next ook iets met punten G
Tim ook iets met punten E of F
Lucy heeft meer dan 1 munt: ik denk dat zij A heeft

of liegt iemand anders over zijn muntjes?
Tim en Swifty hebben een complotje (samen met Next en MC) Ik denk niet dat zij elkaar de -3 punten zullen toespelen

wie ruilen met elkaar?

Jann en Nys B<->D
Catshee en Wouter H<->C
Next en Lucy G<->A
Swifty en Tim E<->F

Swifty slaat weer eens aan het biechten

Tijd om weer eens een biechtje in te sturen. Vorige week was er niets te biechten. De spellen moesten open en bloot op het forum gespeeld worden, dus 0 kans op stiekeme samenwerkingen en zo.

Weerwolven was natuurlijk hopeloos voor mij, ik kon echt niets met de rol van Looier, ik kan gewoon niet goed genoeg kletsen/liegen daarvoor vrees ik.

Het rankingspel vond ik leuk, zag er uit als een interessante puzzel. Totdat ik de puzzel wou oplossen, nadat alle vragen gesteld waren. Het bleek dat we heel suffe vragen hadden gesteld, totaal niet goed op elkaar ingespeeld. Nja, het was wel leuk om te zien hoe iedereen qua vertrouwen werd ingeschat. Ik zat redelijk ok met mijn inschatting. Next inderdaad als meest vertrouwwekkende. Ik had zelf Tim na mij gezet en die bleek een stuk lager op de lijst te staan. Fijne indicatie dat Tim naast het contact met Next, MC en mij niet veel heeft lopen. Ook fijn om te zien dat ik behoorlijk vertrouwd word ;D
Maar de puzzel was vrij onmogelijk op te lossen, daarom maar gegokt en vroeg ingestuurd. Paar puntjes bijkopen en hop, uit de gevarenzone.
Helaas moest MC wel naar huis, toch een contactje weg, al was ons contact niet heel intensief, en MC niet veel online.

Deze week was het veel leuker. Een enveloppenspel waarbij ik alleen wat kon winnen, omdat ik zelf een lege envelop had ;D en een teamspel waarbij ons team echt geweldig samenwerkte.
WouterV beloofde ons dat hij niet 1 van ons naar de Arena zou sturen, en daarop durfde ik wel te vertrouwen. Catshee is het meest onberekenbaar, en daarom gunde ik hem wel, op zijn verzoek, de immuniteit. Even voorgerekend aan de andere 2, en ook zij wilden wel meegaan met dit voorstel.
Mijn eerste inzet had ik BCC naar de andere 3 gestuurd, en nadat we hadden afgesproken de 2e ronde niets in te zetten, wilden de heren de derde ronde ook wel net als ik open inzetten. Catshee was te laat om in te zetten, maar dat gaf niet, we wonnen toch, en hij zette keurig in de vierde ronde alles op 1 fiche na in.

Goeie winst voor ons team, en omdat het andere team mocht bepalen wie 7, 6 en 5 punten kreeg, kreeg ik meteen een beeld van hoe zij ons zagen. Blijkbaar zien ze Next en mij toch als een grotere bedreiging dan WouterV, en/of het lijntje Nys-fan - WouterV is erg sterk.
Helaas had Lucy haar munt ingezet, en moest dus Tim naar de Arena, al achtte ik de kans toch al groot dat hij daar zou eindigen, aangezien WouterV vast niet Nys-fan zou sturen. Ik hoop wel dat Tim Jann verslaat, het is een fijn contact wat ik met hem heb, een contact wat ik iets makkelijker te controleren vind dan dat met NextGP en dat met Catshee. Met WouterV, Nys-fan en Lucy heb ik eigenlijk geen contact, wordt nog spannend de komende rondes dus. Bijna kwartfinale!

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Gladiator behind the scenes: Biecht & Co
« Reactie #18 Gepost op: 1-05-2016, 18:21:44 »
En WouterV volgt:

Bon, het was al even geleden.

Die vertrouwensopdracht was echt lastig. Ik heb echt alle vormen willekeurig aan een persoon gekoppeld. Dit leverde mij 11 punten en geen arenabewijs.

Bij de wolvenopdracht was het ook niet makkelijk. Ik was zeer stil en een goede gok gemaakt,
het gevolg was dat ik extra munten won.

Dan het onderhandelen. Ik wou zeer graag met Nys wisselen, want alleen hij vertrouw ik.
Echter had ik 1 munt en hij 3 dus dan zou ik hem naaien.
Toen Catshee bekend maakte wat hij had, ruilde ik met hem en ik kreeg de kans om iemand naar de arena te zenden.

Hierdoor kreeg ik veel macht. Ik heb Next overwogen, maar hij heeft nog die liefdesdrank en zou die nog op mij kunnen inzetten als wraak.
Mijn keuze was Lucy, maar die zonden we zelf. Aangezien mijn nr.2 keuze (Tim) ook al naar de arena moest, bleef helaas enkel Jann over. Ik wou hem echt niet kiezen, maar helaas bij default werd hij het toch.

Ik was wel zeer blij dat wij de rankingsproef wonnen. Ons plan was om iedereen evenveel te laten inzetten en allemaal gelijk te eindigen. Alleen Catshee was niet zo voor. Dus beloofden we hem immuniteit en mocht hij 1 overhouden. Niet erg, ik ben door en Nys is door. Dat telt.

Nog 1 week goed knallen en dan start deel 2. Ik ben benieuwd

Tim verslaat Jann in een zenuwslopend duel … maar het is nog niet gedaan. Ook Catshee en Lucy moeten de Arena in om de laatste afvaller voor de kwartfinale te bepalen. Maar eerst nog een bericht van WouterV

Jann eruit.

Man, enerzijds ben ik niet ontevreden. Hij was een geduchte tegenstander later in het spel.
Maar anderzijds voel ik me rot dat ik hem er heb uitgestuurd.

Het was gewoon by default.
Ik had mijn team beloofd om niet op hem te stemmen. Ik wou zelf Lucy of Tim sturen.

Maar Lucy had een munt dus Tim moest vanzelf gaan.
en dan bleef enkel Nys en Jann over. Ik stuur mijn maatje niet naar de arena
hoewel ik wel graag met zijn voeten heb gespeeld ;) )

Jann, dus echt sorry.

Catshee biecht nog even voor het duel:

Dag lieve kijkertjes ::zwaai::

Lang niet gebiecht en veel gebeurd.

Ik heb ondertussen een duel gewonnen, immuniteit gewonnen en sta op het punt om weer de arena in te gaan.

Ik werd dus laatste de figuren en kleuren opdracht dinges, jammer maar helaas, en koos toen MC vanwege dat hele belgencomplot gerucht dat ik begonnen ben (wat volgens mij ook best waar kan zijn gezien wouters keus voor laatste duel), ook omdat ik in mijn biechten redelijk vocaal tegen MC ben geweest en om heel eerlijk te zijn dacht ik een goede kans tegen hem te maken.

Gelukkig wist ik na nu halverwege seizoen 3 te zijn van the Genius welke opdracht er stond aan te komen en ging snel info uitwisselen. De belangrijkste hulp kwam van Lucy die voor mij tegen MC loog en tegen mij de waarheid sprak. Dankzij haar kon ik dat duel redelijk makkelijk winnen.

Even later won ik immuniteit. Niet door de slimme dubbelspion te zijn en niet door geniaal management van fiches, maar door een grote bek te hebben en koppig te zijn. Ja mensen soms moet je niet de diplomaat spelen, maar koppige eikel die zijn bek opentrekt. Gek genoeg werkte dat en had ik immuniteit (ook door mijn zeer verstandige keus om mijn envelop binnen mijn eigen team te wisselen zodat ons team super solidair zou zijn ;) ).

Helaas kon niet alles zo mooi zijn. Degene waarbij ik in diepe schuld stond Lucy werd door iedereen in mijn team de Arena in gewenst. Next die gierigaard kon het niet handlen dat hij -3 puntjes kreeg. Gelukkig boeide het niet en had Lucy immuniteit met haar envelopje in de kluis (al vond ik mijn envelop nog steeds leuker).

Ik weet alleen nu niet of Lucy nu boos is op mij. Dat was een zorg ivm met een mogelijk immuniteitsspel. Nu vraag ik me eigenlijk alleen af of ons duel door deze twist, een gewoon duel is of van haar kant een grudge match is. Voor het spel zou ik het tweede wel grappig vinden.

Lucy die het op moet nemen tegen de jongen die ze veilig hield in het spel, die de week daarna haar niet steunde, moet ze nu zien te verslaan in het duel. Ergens heb ik het idee dat Lucy de heldin in dit verhaal is en ik de schurk, maar in dit soort spellen is er meestal geen happy ending. Ik ben nog steeds van plan te winnen. Ik word wel de koning van die Arena, als het moet ga ik vanaf nu elke keer. En hoe meer ik win, hoe intimiderender het wordt om het tegen mij op te nemen.

Ik geloof in ieder geval nog steeds 100% dat ik dit spel ga winnen en ben er dan ook helemaal klaar voor (hopelijk is mijn wifi dat ook).

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Gladiator behind the scenes: Biecht & Co
« Reactie #19 Gepost op: 1-05-2016, 18:22:01 »
De jury ziet de bui al hangen voor Catshee

Catshee zit akelig dichtbij met zijn robotstofzuiger  ::oink::

En op 1 cent vliegt Catshee het spel uit:

::oink::
 

Ook niet heel slim om 200 te gokken
Terwijl al die dingen 199,99 kosten enzo

Tijd voor de kwartfinale. Nieky en de_witte helpen ondergetekende met de Jeopardy vragen, terwijl de kandidaten de schattingen maken Weten & Wedden.

WouterV biecht nog maar eens:

Ik ben echt tevreden dat ik de beste 6 bereikt heb.

Toen Jann eruit ging, vond ik het enerzijds echt rot voor hem dat ik hem
naar de arena moest sturen. Anderzijds had ik echt geen keus.

Tim versloeg hem en zo werd de king van de arena naar huis gestuurd.

De tweede arenaking Catshee had pech met de twist. Ik vreesde een stemming
waarbij de uitgevallen kandidaten iemand naar de arena mochten sturen.
(Dan had mss een probleem gehad)

Maar gelukkig werden de 2 laagsten Lucy en Catshee gestuurd. Weer 2 sterke deelnemers
en catshee vloog.

Deze proeven zijn weer zeer leuk en ik probeer het tactisch te spelen.
Ik kijk naar waar mijn antwoord staat op de lijst. Als er een te groot verschil is
(zoals bij het knipperen) stem ik er niet op.

Daarna kijk ik welke antwoorden nog onwaarschijnlijk lijken en die schrap ik ook.
Zo hou ik bij verschillende vragen 3 mogelijkheden over. Hier stem ik op de 2 die het grootste gat hebben (zoals 1234 en 5678 die met de volgende mogelijkheid een groot verschil hebben).
Hopelijk lukt het en als het niet lukt, wordt het knallen op opdracht 2.
(hopelijk lukt het, want ik heb nog 3 bezette avonden deze week)

TimvDons haalt de halve finales en is dolblij:

Hoi Biechtstoel,

http://cdn.teen.com/wp-content/uploads/2014/09/hilary-duff-omg-camera.gif

Ik sta gewoon in de halve finale én ik heb een opdracht gewonnen. Er kan weer iets van mijn afvinklijstje af

* Niet als eerste afvallen - CHECK
* In de top 6 eindigen - CHECK
* Een voordeelproef winnen - CHECK
* Een duel winnen - CHECK
* Een immuniteitsproef winnen - CHECK
* De finale halen - Nog mogelijk
* Winnen - Nog mogelijk

En nu hopen op Jeopardy in de halve finale.

Groetjes ::zwaai::