Auteur Topic: [ OS16 ] Turnen  (gelezen 16229 keer)

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
[ OS16 ] Turnen
« Gepost op: 12-07-2016, 20:55:56 »

Na het goud van Epke Zonderland in London, heeft turnen snel aan status gewonnen. Gevolg, zowel bij de mannen als vrouwen staat er nu een hele ploeg aan de start. En er zijn genoeg kansen op eremetaal

Opvallend, bij de dames wist het Roemeense team zich niet te kwalificeren. Een land, dat onafgebroken sinds 1976 steenvast een medialle wist te winnen bij de landenwestrijd

Programma
6 augustus: Kwalificatie Meerkamp Individueel (M)
7 augustus: Kwalificatie Meerkamp Individueel (V)
8 augustus: Finale Meerkamp Team (M)
9 augustus: Finale Meerkamp Team (V)
10 augustus: Finale Meerkamp Individueel (M)
11 augustus: Finale Meerkamp Individueel (V)
14 augustus: Finale Paard voltige (M), Finale Vloer (M), Finale Brug (V), Finale Paard sprong (V)
15 augustus: Finale Paard sprong (M), Finale Ringen (M), Finale Evenwichtsbalk (V)
16 augustus: Finale Brug (M), Finale Rekstok (M), Finale Vloer (V)

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [ OS16 ] Turnen
« Reactie #1 Gepost op: 7-08-2016, 01:58:54 »
Nederland 10e in de teamwedstrijd, maar geen finale want niet bij de beste acht :(

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: [ OS16 ] Turnen
« Reactie #2 Gepost op: 7-08-2016, 06:14:44 »
Van Gelder, Epke en Deurloo (meerkamp) wel naar finale
En drie van de vier belangrijkste concurrenten van Epke zijn gevallen en hebben geen finale.
Prima turndag
You'll never walk alone

Offline Silvermaiden

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [ OS16 ] Turnen
« Reactie #3 Gepost op: 8-08-2016, 10:03:02 »
De dames zitten in de finale  ::bravo::.

Lieke Wevers en Eythora Thorsdottir gaan naar finale meerkamp. Sanne Wevers heeft zich geplaatst voor de toestelfinale balk  :)

Dus een mooie uitslag van de dames ::bravo::

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [ OS16 ] Turnen
« Reactie #4 Gepost op: 8-08-2016, 10:09:18 »
Super knap gedaan van de dames  ::bravo::

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: [ OS16 ] Turnen
« Reactie #5 Gepost op: 9-08-2016, 03:56:52 »
Wat een sukkel
You'll never walk alone

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [ OS16 ] Turnen
« Reactie #6 Gepost op: 9-08-2016, 06:42:53 »
Ik lees net de woordspeling op Twitter: Lord of the Drinks.



Nou ja. Ik vind het extra zuur voor degene die niet naar Rio mocht, omdat van Gelder zich voor de Olympische Spelen had geplaatst.


Edit: Yuri wilde alleen maar zijn verzameling olympische bier-bekers compleet maken...... ::rofl::
« Laatst bewerkt op: 9-08-2016, 08:22:27 door Bodejos »

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: [ OS16 ] Turnen
« Reactie #7 Gepost op: 9-08-2016, 10:30:17 »
Ben wel benieuwd wat er allemaal is gebeurd.

De woorden die worden gebruikt zijn vrij zwaar.
Ontoelaatbaar; wangedrag; dacht dat ik ook nog iets las van 'zware schending' of 'zware overtreding'.
Dat klinkt niet alsof het bij een paar bier is gebleven. Sowieso staan de OS daar toch wel om bekend dat men enigszins los gaat?

I mean, als het wel een paar bier zou zijn, zonder verdere overlast, ruim een week voor hij weer in actie moet komen - dan lijkt de straf me geheel buitenproportioneel. Maar dat zal wel niet.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: [ OS16 ] Turnen
« Reactie #8 Gepost op: 9-08-2016, 10:34:43 »
Uit de pers begreep ik dat er verder niet over gepraat wordt.

Zelf vind ik het eerder triest dan iets om grapjes over te maken. Triest voor anderen, maar ook voor hem, want het lijkt me dat hij nog steeds niet die topsporter is die hij misschien wel zou willen zijn.
er was eens......

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: [ OS16 ] Turnen
« Reactie #9 Gepost op: 9-08-2016, 13:21:04 »
Ik denk dat ze in het geval van Yuri, gezien zijn verleden, ook iets minder tolerant zijn
You'll never walk alone

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: [ OS16 ] Turnen
« Reactie #10 Gepost op: 9-08-2016, 14:20:45 »
geen idee of dat meespeelt.. Ik denk dat hij heel veel credits heeft gehad en dat die inmiddels opgesoupeerd zijn. Jammer. Zo veel talent hebben, maar het vermogen missen om dit talent ten volle te benutten.
er was eens......

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: [ OS16 ] Turnen
« Reactie #11 Gepost op: 9-08-2016, 14:30:22 »
I mean, als het wel een paar bier zou zijn, zonder verdere overlast, ruim een week voor hij weer in actie moet komen - dan lijkt de straf me geheel buitenproportioneel. Maar dat zal wel niet.
Vanmorgen was op de radio te horen dat alle atleten vooraf een convenant hebben ondertekend waarin onder andere staat dat ze het Olympisch Dorp niet zonder toestemming verlaten en dat ze vóór hun wedstrijden geen alcohol mogen drinken.

Atleten (onafhankelijk van sport) die vroegtijdig klaar zijn met de Spelen, worden ook eerder naar huis gestuurd om te voorkomen dat deze feestende sporters de prestaties van de nog actieve sporters negatief beïnvloedt
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline Silvermaiden

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [ OS16 ] Turnen
« Reactie #12 Gepost op: 9-08-2016, 16:09:38 »
Als er in de regels staat niet buiten het Olympisch dorp te komen, geen alcohol drinken etc. dan doe je dat als atleet ook niet. Heb je de discipline niet om deze regels te volgen dan heb je ook niks te zoeken op de Spelen en kan je wat mij betreft ook gewoon vertrekken. Het boeit mij niet of je dan een medaillekandidaat bent (persoonlijk vind ik als jij je sport serieus neemt en voor goud of welke medaille dan ook gaat alles moet wijken voor dit doel, maar dat is zoals ik zou denken ;))

Neemt niet weg dat ik Yuri van Gelder al het succes had gegund, maar door deze domme misstap heeft hij opnieuw zijn eigen glazen ingegooid. Zonde, maar het is zijn eigen keuze geweest om zich niet aan de regels te houden. Tenminste zover wij weten over wat er aan de hand is.

Vanmorgen was op de radio te horen dat alle atleten vooraf een convenant hebben ondertekend waarin onder andere staat dat ze het Olympisch Dorp niet zonder toestemming verlaten en dat ze vóór hun wedstrijden geen alcohol mogen drinken.

Atleten (onafhankelijk van sport) die vroegtijdig klaar zijn met de Spelen, worden ook eerder naar huis gestuurd om te voorkomen dat deze feestende sporters de prestaties van de nog actieve sporters negatief beïnvloedt

Dat laatste vind ik persoonlijk jammer, want zo kun je mogelijk moraal weghalen voor de overige sporters. Het klopt wel dat sommige sporters compleet los gaan na het afronden van hun onderdeel, maar vaak zijn het ook de fanatiekste supporters voor de medeatleten. Het is maar net welke afweging je maakt als sportorgaan. Voor beide is er wat te zeggen.

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: [ OS16 ] Turnen
« Reactie #13 Gepost op: 9-08-2016, 16:36:01 »
je zou zelfs denken dat een feestelijke stemming een positieve invloed op iedereen zou hebben.. Maar dat was kennelijk vroeger. Toen sport nog verbroederde. Toen de Olympische gedachte nog bestond.

Voor Yuri vind ik het ongelofelijk jammer. Kennelijk kan hij het niet opbrengen die sporter zijn die hij misschien graag zou willen zijn. Dan is straf terecht. En gelukkig doet half twitterend en facebookend Nederland daar nog een schepje bovenop. Want er bestaat geen leuker vermaak dan leedvermaak.
er was eens......

Offline Silvermaiden

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [ OS16 ] Turnen
« Reactie #14 Gepost op: 9-08-2016, 18:46:17 »
Even een rectificatie van mij.

Alcohol is niet verboden in de regels las ik. Dus dat maakt niet dat die is weggestuurd. Tweede ding is het feit dat v. Gelder niet het Olympisch Dorp heeft verlaten, maar naar Holland Heineken House is geweest op zaterdagavond met zijn moeder en schoonzus. Zijn vrouw is een Braziliaanse dus dat heeft het voor hem denk ik dan extra bijzonder gemaakt dat die in de finale stond.

Dan lieve mensen vraag ik mij nu ook serieus af waarom is die nu naar huis gestuurd terwijl het over iets gaat van zaterdag dat in feite volgens de regels mag  ???

Update: Volgens NOS heeft v. Gelder voor onrust gezorgd. Hij is zondagochtend om 06.00 uur luidruchtig het Olympisch Dorp binnen gekomen in beschonken toestand.

Het begint een soap te worden  :-\\
« Laatst bewerkt op: 9-08-2016, 18:53:10 door Silvermaiden »

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: [ OS16 ] Turnen
« Reactie #15 Gepost op: 9-08-2016, 19:29:08 »
dit mag wel.....

het is maar waar de prioriteiten liggen
er was eens......

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [ OS16 ] Turnen
« Reactie #16 Gepost op: 9-08-2016, 19:30:32 »
Ik snap niet zo goed dat je als serieuze sporter in de week dat het moet gebeuren zo kunt drinken en zo laat naar bed kunt gaan. Oerdom van hem. Erg spijtig dat deze beslissing is genomen, maar ik denk ook dat zijn credits op waren. Mogelijk hebben andere sporters die de volgende dag moesten presteren geklaagd en is er een voorbeeld gesteld?
Keep calm and eat chocolates!

Offline MaikeMeisje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • met een hart van chocolade
Re: [ OS16 ] Turnen
« Reactie #17 Gepost op: 9-08-2016, 20:40:50 »
dit mag wel.....

het is maar waar de prioriteiten liggen

Misschien omdat dat minder invloed heeft op de prestaties? Volgens mij wordt er sterk getwijfeld of onthouding wel tot betere prestaties leidt. En ik heb zelfs wel eens ergens geleden dat sex de dag voor de wedstrijd bij vrouwen zelfs een positieve invloed heeft op sport prestaties.


Wat betreft Youri van Gelder denk ik dat we nooit het hele verhaal te horen krijgen. In mijn facebook feed ging er al een verhaal over cocaïne gebruik. Ik heb gen idee of dat waar is, maar het zou me niet verbazen als er meer aan de hand is als een paar biertjes.
Als een tomaat een vrucht is, is ketchup dan een smoothie?

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [ OS16 ] Turnen
« Reactie #18 Gepost op: 9-08-2016, 23:28:56 »
De dames waren goed zeg ::bravo:: Sanne op de balk!
Keep calm and eat chocolates!

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [ OS16 ] Turnen
« Reactie #19 Gepost op: 10-08-2016, 12:53:33 »
Ze waren inderdaad fantastisch bezig! Die Eythora Thorsdottir is trouwens een groot talent!
Ich bin ein Bärliner!