Auteur Topic: Realitynet Game Night  (gelezen 452828 keer)

Offline belg

  • Forumlid
Re: Realitynet Game Night
« Reactie #760 Gepost op: 22-07-2017, 18:42:00 »
woensdag 26 juli- D*N, Lucy, Nigel, Tim, belg
donderdag 27 juli- D*N, Robbie, Kaaasje, Lucy, Nigel, Tim, belg
vrijdag 28 juli- D*N, Robbie, Lucy, Nigel, Tim, belg
maandag 31 juli- D*N, Robbie, Kaaasje, Nigel, Tim, belg
dinsdag 1 augustus- D*N, Kaaasje, Nigel, Tim, belg
woensdag 2 augustus- D*N, Kaaasje, Nigel, Tim, belg

Offline Juulx1

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Realitynet Game Night
« Reactie #761 Gepost op: 23-07-2017, 17:35:57 »
woensdag 26 juli- D*N, Lucy, Nigel, Tim, belg, Juulx1
donderdag 27 juli- D*N, Robbie, Kaaasje, Lucy, Nigel, Tim, belg, Juulx1
vrijdag 28 juli- D*N, Robbie, Lucy, Nigel, Tim, belg, Juulx1
maandag 31 juli- D*N, Robbie, Kaaasje, Nigel, Tim, belg, Juulx1
dinsdag 1 augustus- D*N, Kaaasje, Nigel, Tim, belg
woensdag 2 augustus- D*N, Kaaasje, Nigel, Tim, belg, Juulx1

Offline putyourHANSup!

  • Winnaar Expeditie Robinson 2019 Pool
  • Forumlid
  • Gaudeamus!
Re: Realitynet Game Night
« Reactie #762 Gepost op: 23-07-2017, 20:47:07 »
Ik heb al wat meer zekerheid over wanneer ik kan. :)

woensdag 26 juli- D*N, Lucy, Nigel, Tim, belg, Juulx1
donderdag 27 juli- D*N, Robbie, Kaaasje, Lucy, Nigel, Tim, belg, Juulx1, Hans
vrijdag 28 juli- D*N, Robbie, Lucy, Nigel, Tim, belg, Juulx1, Hans
maandag 31 juli- D*N, Robbie, Kaaasje, Nigel, Tim, belg, Juulx1
dinsdag 1 augustus- D*N, Kaaasje, Nigel, Tim, belg, Hans
woensdag 2 augustus- D*N, Kaaasje, Nigel, Tim, belg, Juulx1, Hans

Online wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Realitynet Game Night
« Reactie #763 Gepost op: 23-07-2017, 21:26:10 »

woensdag 26 juli- D*N, Lucy, Nigel, Tim, belg, Juulx1
donderdag 27 juli- D*N, Robbie, Kaaasje, Lucy, Nigel, Tim, belg, Juulx1, Hans, Wouter
vrijdag 28 juli- D*N, Robbie, Lucy, Nigel, Tim, belg, Juulx1, Hans
maandag 31 juli- D*N, Robbie, Kaaasje, Nigel, Tim, belg, Juulx1, Wouter
dinsdag 1 augustus- D*N, Kaaasje, Nigel, Tim, belg, Hans
woensdag 2 augustus- D*N, Kaaasje, Nigel, Tim, belg, Juulx1, Hans
klaar voor de strijd

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: Realitynet Game Night
« Reactie #764 Gepost op: 24-07-2017, 00:12:04 »
Het wordt zeer waarschijnlijk donderdag 27 juli ;)

Extra aanmeldingen nog altijd welkom!
2024: wie is de Mol?

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Realitynet Game Night
« Reactie #765 Gepost op: 24-07-2017, 00:55:47 »
We zetten 27 juli 19.45 in de chat vast! Vanaf nu dus dit lijstje aanvullen wanneer je mee wil doen:

Donderdag 27 juli- D*N, Robbie, Kaaasje, Lucy, Nigel, Tim, belg, Juulx1, Hans, Wouter

Molcrazy zal binnenkort de rollen die in het spel zitten toelichten  ::ok::.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: Realitynet Game Night
« Reactie #766 Gepost op: 24-07-2017, 11:54:18 »
Molcrazy zal binnenkort de rollen die in het spel zitten toelichten  ::ok::.

Inderdaad, daar ben ik al over aan het denken ;)
2024: wie is de Mol?

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: Realitynet Game Night
« Reactie #767 Gepost op: 24-07-2017, 18:09:34 »
Dezelfde regels als tijdens de vorige spellen blijven van kracht:

Voor wie het spel helemaal niet kent, verwijs ik je graag naar deze uitleg. Uiteraard gebeurt het in chat vorm en verloopt het dus zo:
1. Je krijgt je rol via privé bericht in de chat
2. Voor wolven wordt een aparte chatroom aangemaakt die ze kunnen joinen zodat ze elkaar daar kunnen zien en overleggen. Er zijn vast manieren om dit te hacken en weet ik wat, maar laten we het gewoon leuk houden en dat dus niet doen. :)
3. Vervolgens roep ik in de algemene chat iedereen één voor één op om zijn/haar actie uit te voeren. Die voert de actie vervolgens ook via privé bericht met mij op de chat uit.
4. Ik kondig aan wie het slachtoffer van de wolven is.
5. Vervolgens kan men in de algemene chat onderling discussiëren op wie ze willen stemmen. Ik stel een timer in en na 5 minuten stopt de dag fase en moet er gestemd worden.
6. Ik vraag iedereen om alvast de naam te typen van de persoon op wie je gaat stemmen. Daarna tel ik af 3, 2, 1, GO en drukt iedereen op ENTER. Ik tel weer op tot 5. Elke stem die na de 5 binnen komt telt niet meer mee. Dit is om te voorkomen dat je kijkt wie op wie stemt om vervolgens dezelfde naam ook maar snel in te typen.
7. De stemmen worden geteld, het slachtoffer dat gelyncht wordt, wordt bekend gemaakt. En we beginnen een nieuwe nacht .

De rollen volgen nog.
2024: wie is de Mol?

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Realitynet Game Night
« Reactie #768 Gepost op: 24-07-2017, 18:12:46 »
Alvast een vraagje: Wanneer mogen de wolven in de wolvenchat praten en waar over? Mogen ze hun rol bekend maken?

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: Realitynet Game Night
« Reactie #769 Gepost op: 24-07-2017, 18:16:27 »
Alvast een vraagje: Wanneer mogen de wolven in de wolvenchat praten en waar over? Mogen ze hun rol bekend maken?

Ik weet niet hoe dit de vorige spellen gebeurde maar volgens mij hebben jullie een apart chatkanaal zodat jullie weten wie de wolven zijn.
2024: wie is de Mol?

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Realitynet Game Night
« Reactie #770 Gepost op: 24-07-2017, 18:20:46 »
Ik weet niet hoe dit de vorige spellen gebeurde maar volgens mij hebben jullie een apart chatkanaal zodat jullie weten wie de wolven zijn.

Haha ja dat snap ik maar ik bedoel meer rollen als in welk soort wolf je bent :P Was mij het vorige spel niet helemaal duidelijk.

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: Realitynet Game Night
« Reactie #771 Gepost op: 24-07-2017, 18:24:15 »
Ik moet mij helaas (weer) onder voorbehoud zetten. Ik moet vanaf 12 00 werken en ik weet niet of ik al om 20.00 thuis ben.
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Realitynet Game Night
« Reactie #772 Gepost op: 24-07-2017, 18:36:10 »
Ik schat mijn aanwezigheidskansen juist weer op 80% - jullie zien me vanzelf in de chat als ik het haal. :)

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: Realitynet Game Night
« Reactie #773 Gepost op: 24-07-2017, 19:08:38 »
Haha ja dat snap ik maar ik bedoel meer rollen als in welk soort wolf je bent :P Was mij het vorige spel niet helemaal duidelijk.

Ah, je bent vrij om dat te zeggen tegen de andere wolven maar of dat handig gaat zijn ... ;)

Ik moet mij helaas (weer) onder voorbehoud zetten. Ik moet vanaf 12 00 werken en ik weet niet of ik al om 20.00 thuis ben.
Ik schat mijn aanwezigheidskansen juist weer op 80% - jullie zien me vanzelf in de chat als ik het haal. :)

Hopelijk kunnen jullie erbij zijn!
2024: wie is de Mol?

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: Realitynet Game Night
« Reactie #774 Gepost op: 24-07-2017, 19:22:57 »
"Weerwolven 3.0: Wakkerdam onder vuur!"

Mogelijke rollen voor donderdag 27 juli, 20u:

Wolven team
Weerwolven: duiden elke nacht een slachtoffer aan.

Liefdesweerwolf: de liefdeswolf heeft een stiekeme crush op een burger. Hij moet in de eerste nacht een burger kiezen. Als deze burger sterft, sterft hij ook. Als hij sterft, sterft de burger echter niet.

Welp: de welp hoort bij het wolventeam maar wordt pas na twee nachten (dus vanaf de derde nacht) een weerwolf. Tot die tijd wordt de welp ’s nachts niet mee wakker.

Wolfman: de wolfman is een gewone weerwolf maar wordt door de ziener gezien als een burger.

Witte weerwolf: de witte weerwolf wil als enige over blijven. (Opgelet! Normaal gezien mag de witte weerwolf elke tweede nacht nog eens alleen wakker worden om een medewolf uit te schakelen. Indien de witte weerwolf in het spel komt, vervalt deze eigenschap gezien het lagere aantal spelers online. Wel moet hij/zij alleen overblijven en zal het dus zaak zijn om de medewolven overdag uit te schakelen.)

Burger team
Burgers: de burgers vormen de spil van het goede team. Zij hebben geen speciale krachten.

Ziener: Mag elke nacht de rol van een ander zien.

Cupido kiest 2 personen (mag ook zichzelf zijn) die geliefden van elkaar worden. Als de ene sterft, sterft de andere automatisch ook van verdriet. Als 1 een wolf is en de ander een burger, moeten ze natuurlijk beiden zien te overleven tot het eind.

Heks: heeft één drankje om een slachtoffer van de wolven weer tot leven te brengen en één om iemand te doden.

Bink: Deze sterke jongen gaat niet meteen dood als de weerwolven hem hebben aangevallen. Hij sterft overdag dus niet, maar overlijdt wel aan zijn verwondingen de dag nadien.

Beschermengel: Kiest elke nacht iemand anders om te beschermen. Die persoon kan niet vermoord worden door de wolven. De beschermengel mag ook zichzelf beschermen.

Lycan: de Lycan hoort bij het burgerteam maar als de ziener haar rol wil weten, krijgt ze te horen dat deze speler weerwolf is.

De Wraakzuchtige Steengolem: ooit was er een dorpeling in Wakkerdam die heel makkelijk blauwe plekken kreeg. De dorpeling moest nog maar ergens tegenaan botsen of de volgende bloeduitstorting was alweer een feit. Sommige dorpelingen vonden dit grappig en duwden deze dorpeling met opzet zodat er weer een blauwe plek bijkwam. Op een dag was deze dorpeling het beu en vroeg raad aan de heks. De heks bedacht een spreuk zodat de huid van de dorpeling zo gepantserd werd dat nauwelijks iets deze dorpeling kon raken. Iedereen die de steengolem nu zou viseren en zou duwen, zou een koekje van eigen deeg of betere gezegd van eigen steen krijgen. Als de steengolem overdag gelyncht wordt, neemt hij wraak op iemand die op hem gestemd heeft. Met een laatste krachtige zwaai van zijn gepantserde stenen arm zal hij de botten van één van zijn belagers breken. Indien de steengolem ’s nachts geluncht wordt door de wolven, is hij helaas niet in staat zich te verdedigen.

(deze rol doet denken aan de beul die één keer ’s nachts iemand mag afmaken en aan de jager die één iemand mag afmaken nadat hij zelf geëlimineerd is met die uitzondering dat de jager iedereen mag aanduiden en de steengolem alleen iemand van zijn belagers)   
2024: wie is de Mol?

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: Realitynet Game Night
« Reactie #775 Gepost op: 24-07-2017, 19:23:16 »
Neutraal Team
Sekteleider: de sekteleider wijst elke nacht een speler aan die lid wordt van zijn sekte. Als alle levende spelers lid zijn, wint de sekteleider. De weerwolven of de burgers kunnen dan ook nog steeds winnen. De sekteleider moet wel blijven leven om te kunnen winnen.

Psychopaat: de psychopaat kan het spel alleen individueel winnen maar speelt met de andere rollen samen om zijn doel te bereiken. Wanneer alle weerwolven uitgeschakeld zijn, neemt de psychopaat de moordende rol op zich om andere dorpelingen te elimineren. Wanneer hij als laatste overblijft, wint hij het spel.

Enerzijds moet hij er dus voor zorgen dat hij in het begin van het spel samen met de burgers de weerwolven uit het spel werkt want zolang zij in het spel zitten, kan hij nooit winnen. Echter is het voor hem niet best als alle burgers in het spel blijven want dat betekent een hoop werk wanneer de weerwolven eruit liggen. Als er regelmatig een burger sneuvelt, is dat mooi meegenomen. Anderzijds kunnen de wolven hem overdag goed gebruiken als extra stem tegen de burgers. Ze willen weliswaar niet dat hij het spel op zijn eentje wint maar ze weten dat hij liefst zo weinig mogelijk burgers overhoudt om zijn werk aan het einde van het spel af te maken. Dit karakter zou als neutraal karakter bekeken kunnen worden hoewel hij vanuit het perspectief van zowel de weerwolven als de burgers op termijn een vijand wordt. Desondanks kunnen beide kampen hem tijdens het spel goed gebruiken om de einduitslag in hun voordeel te beïnvloeden.   
2024: wie is de Mol?

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Realitynet Game Night
« Reactie #776 Gepost op: 24-07-2017, 21:12:18 »
Ooit was er een dorpeling in Wakkerdam die heel makkelijk blauwe plekken kreeg. De dorpeling moest nog maar ergens tegenaan botsen of de volgende bloeduitstorting was alweer een feit.    
Zou ik zomaar kunnen zijn :D :p

Zin in!

Misschien dom vraagje, maar hetvliefdeskoppel mag niet aan elkaar laten weten wat ze zijn toch?

Oh en kiest de liefdeswolf zijn crush na of voor cupido? (stel dat cupido de liefdeswolf kiest, dat beïnvloedt vast zijn/haar keuze)

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Realitynet Game Night
« Reactie #777 Gepost op: 24-07-2017, 21:17:07 »

Misschien dom vraagje, maar hetvliefdeskoppel mag niet aan elkaar laten weten wat ze zijn toch?


Lijkt mij dat dat wel moet, want een koppel wolf/burger moet wel weten dat het alleen over moet blijven om te winnen dus moeten ze ook elkaars rol of iig alliantie weten.

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Realitynet Game Night
« Reactie #778 Gepost op: 24-07-2017, 21:30:30 »
Lijkt mij dat dat wel moet, want een koppel wolf/burger moet wel weten dat het alleen over moet blijven om te winnen dus moeten ze ook elkaars rol of iig alliantie weten.
Is in real life ook niet zo, dus hoeft niet perse ::ohno::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Realitynet Game Night
« Reactie #779 Gepost op: 24-07-2017, 22:01:39 »
Is in real life ook niet zo, dus hoeft niet perse ::ohno::

Nee rol idd niet, maar ze moeten wel van elkaar weten dát ze een koppel zijn lijkt me. Dan kan je tenminste nog proberen te achterhalen in de chat welke rol jou koppelpartner heeft.