Auteur Topic: Realitynet Game Night  (gelezen 452634 keer)

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Realitynet Game Night
« Reactie #920 Gepost op: 3-11-2017, 08:58:29 »
Als het maandag de 6de wordt, hoe laat wil je dan beginnen?
Ich bin ein Bärliner!

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Realitynet Game Night
« Reactie #921 Gepost op: 3-11-2017, 14:11:49 »
Hieronder komen alle mogelijke rollen. Vanzelfsprekend zullen niet alle rollen in het spel zitten, en sommige rollen kunnen dubbel voorkomen.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Realitynet Game Night
« Reactie #922 Gepost op: 3-11-2017, 14:11:59 »
Wolventeam

Weerwolf De Weerwolf is de meest elementaire rol van het wolventeam. Hij krijgt met zijn medewolven een overlegruimte en mag meebeslissen over de lunch.
Wolf in schaapskleren – Door zijn schattige uiterlijk wordt de wolf in schaapskleren door de Ziener gezien als onderdeel van het burgerteam.
Mystieke wolf – In zijn glazen bol ziet de Mystieke wolf elke nacht de rol van 1 van zijn medespelers. Hij geeft elke nacht door welke speler hij wil bekijken.
Conversiewolf - De conversiewolf mag 1 keer gedurende het spel in de nacht aangeven dat hij een speler wil converteren in plaats van lunchen. Die speler wordt dan weerwolf, de lunch gaat niet door.
Welp – Hij lijkt schattig maar is uit op moord. De welp mag op elk moment een rol aan een speler koppelen door dit aan mij in privéchat kenbaar te maken. Klopt de combinatie? Dan sterft die speler en groeit de welp op tot weerwolf. Is het fout, dan sterft de welp zelf. Na nacht 3 groeit hij vanzelf op. De wolven weten niet wie de welp is en de welp weet niet wie de wolven zijn, totdat de welp opgroeit. Dan wordt hij wakker met de wolven.
« Laatst bewerkt op: 5-11-2017, 22:44:41 door Mollenmania »

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Realitynet Game Night
« Reactie #923 Gepost op: 3-11-2017, 14:12:05 »
Burgerteam

Burger – De burger is de meest elementaire rol van het burgerteam, hij heeft geen bijzondere krachten.
Cupido – Cupido richt nog voor nacht 1 zijn pijlen op 2 spelers, waardoor ze op slag verliefd worden. Cupido mag zichzelf koppelen. Het gevormde koppel krijgt een eigen chatroom. Geliefden van dezelfde alliantie winnen met hun alliantie. Is hun alliantie verschillend? Dan moeten ze alleen overblijven.
Beschermengel – De beschermengel zorgt elke nacht voor bescherming van 1 speler. Deze is dan beschermd tegen de wolven, niet tegen andere dodende krachten. Hij mag zichzelf beschermen, maar niet 2 nachten achter elkaar dezelfde speler.
Heks – De heks heeft 2 drankjes: 1 om iemand te doden en 1 om het doelwit van de wolven te redden. Ze krijgt te horen wie het doelwit was. De drankjes mogen alleen 's nachts ingezet worden.
Ziener - In zijn glazen bol ziet de Ziener elke nacht bij welk team 1 van zijn medespelers hoort. Wie dat is mag hij zelf aangeven.
Ooggetuige De ooggetuige mag elke nacht aangeven bij welke speler hij wilt waken. Zijn de wolven daar langs geweest (hebben ze deze speler dus als lunch ingevoerd) dan krijgt de ooggetuige de naam van een levende wolf te horen.
::regenboog::Copycat– De copycat geeft elke nacht door bij welke speler hij wil waken. Sterft deze speler die nacht? Dan neemt de Copycat zijn rol over en sterft de bewaakte speler als Copycat.
Bink – Deze sterke jongen overleeft de eerste aanval van de wolven. Hij sterft wel aan zijn verwondingen in de daaropvolgende nacht.
Cipier – De cipier mag elke nacht een speler opsluiten. Acties die de opgesloten speler uit wil voeren worden dan niet uitgevoerd, en acties op de opgesloten speler gaan niet door. De cipier mag er voor kiezen om niemand op te sluiten.
Huidenwisselaar – De huidenwisselaar mag elke nacht zijn huid met een andere speler wisselen. Acties op de huidenwisselaar worden dientengevolge uitgevoerd op de gewisselde speler, en vice versa. Hij mag er voor kiezen om geen huid te wisselen.
Rechter – De rechter mag 1 keer in het spel het heft in eigen hand nemen. Als hij de lynch wil tegenhouden typt hij bij de stemming geen naam van een speler, maar typt hij VETO. Vervolgens mag hij alleen bepalen wie er gelyncht wordt.
Toneelspeler De Toneelspeler krijgt aan het begin van het spel 3 rolkrachten te zien. Hij mag elke rolkracht 1 keer gebruiken. De rolkrachten worden openbaar gemaakt.
Jager – De jager mag zijn geweer richten op een speler naar keuze. Als de jager doodgaat schiet hij net voordat hij doodgaat zijn target dood. De jager mag zijn target zo vaak hij wil en op ieder moment wijzigen.
Wolfmens – Het wolfmens hoort bij de burgers maar wordt door de Ziener gezien als een speler voor het wolventeam.
Kleine wilde - De kleine wilde kiest de eerste nacht een voorbeeld, en zal zich bij de weerwolven voegen als zijn voorbeeld komt te sterven. Zolang zijn voorbeeld leeft hoort hij bij het burgerteam.
::hypocriet:: Engel – De engel wint het spel door in lynch 1 gelyncht te worden. Lukt dit? Dan stopt het spel en wint de engel in zijn eentje. Lukt dit niet, dan speelt hij door als krachteloze burger.
« Laatst bewerkt op: 5-11-2017, 22:47:25 door Mollenmania »

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Realitynet Game Night
« Reactie #924 Gepost op: 3-11-2017, 14:12:31 »
Neutrale rollen

Wethouder - De wethouder kopieert de rol van de burgemeester en speelt het spel verder met die rol. Als de wethouder zelf burgemeester wordt wint hij door alleen over te blijven.

Survivor – Het maakt deze doorgewinterde survivor niet zoveel uit wie er wint, als hij zelf maar leeft. Als hij nog in leven is wanneer ofwel het burgerteam, ofwel het wolventeam wint, wint hij mee.

Grafdelver (+Lijk) – De Grafdelver mag 1 keer gedurende het spel in de nacht het slachtoffer van de wolven opgraven. Deze speler wordt dan Lijk. Is er geen slachtoffer van de wolven? Dan gebeurt er niks, de Grafdelver krijgt dit dan te horen. Hij kan niet zijn eigen graf delven. De Grafdelver en het Lijk winnen door samen over te blijven. Wanneer het Lijk de Grafdelver vermoordt, sterven ze allebei en kunnen dus niet meer winnen. Wanneer het Lijk sterft, sterft hij als Lijk. Zolang de Grafdelver geen Lijk heeft gemaakt, kan hij niet winnen.

Lijk (+Grafdelver)– Opgestaan uit de dood is het Lijk uit op wraak. Zodra de Grafdelver OF alle wolven dood zijn, kan het Lijk moorden gaan plegen. Het Lijk geeft elke nacht een slachtoffer door. Zodra het kan, worden zijn moorden uitgevoerd. Hij wint het spel door of alleen over te blijven of samen met zijn Grafdelver. Hij weet niet wie zijn Grafdelver is en hij kan niet dood door de lunch of een welpenmoord.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Realitynet Game Night
« Reactie #925 Gepost op: 3-11-2017, 14:13:01 »
Als het maandag de 6de wordt, hoe laat wil je dan beginnen?

Half 8 verzamelen in de chat, 8 uur beginnen.

Offline putyourHANSup!

  • Winnaar Expeditie Robinson 2019 Pool
  • Forumlid
  • Gaudeamus!
Re: Realitynet Game Night
« Reactie #926 Gepost op: 3-11-2017, 14:39:37 »
Leuke rollen, Mollenmania! :D Dit wordt nog een lastig, uitdagend en spannend potje weerwolven. ::jaja::

Vraag over enkele rollen:
- de welp, hij wordt pas wakker met de weerwolven als hij zelf weerwolf is geworden? Of wordt hij ook dan niet met hen wakker en blijft zijn identiteit als welp/weerwolf heel het spel geheim.
- cipier & huidenwisselaar: moeten zij elke nacht hun speciale taak uitvoeren? Of is dat niet verplicht.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Realitynet Game Night
« Reactie #927 Gepost op: 3-11-2017, 16:11:46 »
Ja, ik heb de meeste rollen van een andere site gehaald omdat ik zelf niet zo bekend ben met het kaartspel haha. En deze rollen leken me leuk. Ik twijfelde wel over sommigen omdat ze me best moeilijk lijken, vooral in een chat potje, dus wellicht verander ik dat nog maar het leek me wel een leuk experiment!


- de welp, hij wordt pas wakker met de weerwolven als hij zelf weerwolf is geworden? Of wordt hij ook dan niet met hen wakker en blijft zijn identiteit als welp/weerwolf heel het spel geheim.


Ja hij wordt wakker met de weerwolven als hij zelf weerwolf is geworden. Dus óf als hij een succesvolle combinatie rol+speler instuurt, óf als hij na nacht 3 nog in leven is.


- cipier & huidenwisselaar: moeten zij elke nacht hun speciale taak uitvoeren? Of is dat niet verplicht.


Goede vraag. Ik denk dat ik het niet verplicht stel.

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Realitynet Game Night
« Reactie #928 Gepost op: 3-11-2017, 17:05:16 »
Heb er zo veel zin in!  ::bravo::. Hoop dat er nog wat mensen bij komen!
Frankje Lapi

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: Realitynet Game Night
« Reactie #929 Gepost op: 3-11-2017, 18:31:32 »
Stel dat je maandag zegt: ik wil nog meedoen, hoe laat wil je dat dan ten laatste weten?
2024: wie is de Mol?

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Realitynet Game Night
« Reactie #930 Gepost op: 3-11-2017, 18:32:43 »
Ik ga het niet redden maandag, moet leren voor tentamen
You'll never walk alone

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Realitynet Game Night
« Reactie #931 Gepost op: 3-11-2017, 22:22:53 »
Stel dat je maandag zegt: ik wil nog meedoen, hoe laat wil je dat dan ten laatste weten?

Liefst zo snel mogelijk, maar iedereen kan gewoon aanschuiven tot 8 uur :)

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: Realitynet Game Night
« Reactie #932 Gepost op: 4-11-2017, 12:08:10 »
Liefst zo snel mogelijk, maar iedereen kan gewoon aanschuiven tot 8 uur :)

Oké ::ok::
2024: wie is de Mol?

Offline Pjotr1992

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Realitynet Game Night
« Reactie #933 Gepost op: 4-11-2017, 17:08:37 »
Ik doe ook graag nog mee als dat kan!

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Realitynet Game Night
« Reactie #934 Gepost op: 4-11-2017, 19:38:02 »
Jammer Nieky, die tentamens ook altijd ;)

Ik doe ook graag nog mee als dat kan!

Zeker!

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Realitynet Game Night
« Reactie #935 Gepost op: 4-11-2017, 19:46:33 »
Ik zet de datum op Maandag 6-11 (start 20:00h):

D*N, Swifty, FrankLapidus, Lama, Hans, Robbie, Pjotr1992, Daisy

Interesse maar nog niet zeker:

Gupp, belg, LdHmolletje, Lucy, Molcrazy
« Laatst bewerkt op: 6-11-2017, 18:41:30 door Mollenmania »

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Realitynet Game Night
« Reactie #936 Gepost op: 4-11-2017, 20:28:14 »
Om 7 uur komt de kapper alleen even langs, dus zal niet precies om half 8 aanwezig zijn, maar sowieso wel voor 8 uur.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Realitynet Game Night
« Reactie #937 Gepost op: 5-11-2017, 17:24:32 »
Half 8 verzamelen in de chat, 8 uur beginnen.
Dan gaat het 'm niet worden... Helaas!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Realitynet Game Night
« Reactie #938 Gepost op: 6-11-2017, 08:39:36 »
Nope lukt niet voor mij helaas
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Realitynet Game Night
« Reactie #939 Gepost op: 6-11-2017, 16:22:50 »
De volgorde waarin de nachtacties verwerkt worden zijn zojuist toegevoegd aan Regels en Spelverloop