Auteur Topic: [KANDIDAAT] Diederik Jekel  (gelezen 134926 keer)

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
[KANDIDAAT] Diederik Jekel
« Gepost op: 8-12-2016, 14:16:09 »


Naam: Diederik Jekel
Geboortedatum: 22-06-1984
Beroep: Wetenschapsjournalist

Meer informatie over Diederik kun je HIER vinden.
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline Moritz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 'Maurice' maar dan anders..
Re: [KANDIDAAT] Diederik Jekel
« Reactie #1 Gepost op: 4-01-2017, 23:00:31 »
Ik weet niet of het al elders is gemeld op het forum, maar Diederik draagt op de bovenstaande foto een shirt met de tekst: 'For a good time, call 6,02 x 10^23'. In de scheikunde is dit ook wel het getal dat staat voor de term 'Mol'.
Eigenlijk staat er dus: 'For a good time, call Mol.'

Mijn molletje: Rémy

Offline slenting

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Diederik Jekel
« Reactie #2 Gepost op: 4-01-2017, 23:22:10 »
Nice, zou een leuke hint zijn  ::jaja::

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Diederik Jekel
« Reactie #3 Gepost op: 5-01-2017, 14:42:37 »
Maar het ligt er net iets te dik bovenop. Dus Diederik schrap ik van mijn lijstje. Hoop wel dat hij ver komt, want hij is altijd erg grappig en gedreven.
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [KANDIDAAT] Diederik Jekel
« Reactie #4 Gepost op: 5-01-2017, 15:01:38 »
Maar het ligt er net iets te dik bovenop. Dus Diederik schrap ik van mijn lijstje. Hoop wel dat hij ver komt, want hij is altijd erg grappig en gedreven.

Dat heeft de redactie in het verleden echt tegengehouden (*kuch*)... Maar áls Diederik de Mol is, zou een schei- of natuurkundige formule wel voor de hand liggen als hint. Zelfs als nephint of dwaalspoor.

Aanschouwelijk voorbeeld: hij retweette zojuist

Goed t-shirt van@DiederikJekel het aantal atomen in een mol is gelijk aan 6.023 × 10 tot de macht 23. Getal van Avogadro. Chem?

Avogadro = AV (ogad) RO, en ogad is omgekeerd 'dago', als in Dagobert. Diederik is dus de winnaar van een boel AVRO-geld.  :P
« Laatst bewerkt op: 6-01-2017, 18:54:08 door Michmol »
Woosie down?

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [KANDIDAAT] Diederik Jekel
« Reactie #5 Gepost op: 7-01-2017, 12:35:17 »
Diederik heeft het voordeel dat hij een sterk 'imago' heeft: iedereen die hem maar een beetje kent ziet hem als een slimmerik. Daardoor kan hij heel makkelijk de tactische, berekenende kandidaat spelen wat iedereen gelijk zal geloven. Ik zou hem uitkiezen als Mol ::jaja::

Had ik vorig jaar ook bij Taeke Taekema ::regenboog::
...óf niet!

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Diederik Jekel
« Reactie #6 Gepost op: 7-01-2017, 12:40:53 »
Als wetenschapsjournalist zie ik hem inderdaad makkelijk observeren, analyseren van info zo doen. Prima eigenschappen om de mol te ontmaskeren en als winnaar uit de bus te komen. Maar ik heb geen molvibes bij hem.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Agnes22

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Diederik Jekel
« Reactie #7 Gepost op: 7-01-2017, 14:33:45 »
Iedereen, behalve Diederik, begint bij de voorstel-filmpjes met : "Ik ben .... "
Alleen Diederik zegt : " Mijn naam is ...."  Mmmm....
Eens extra opletten of hij vaak de M aan begin van een zin gebruikt.  :)

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Diederik Jekel
« Reactie #8 Gepost op: 7-01-2017, 16:18:01 »
Scherp opgemerkt!  ::vergroot::

Offline kevinnec20

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Diederik Jekel
« Reactie #9 Gepost op: 7-01-2017, 22:21:02 »
mij eerst gevoel gaat uit dat diederik de mol is
hier een hint

Diederik zij kijk  de grond voor bruine envelop waar bevindt zicht de mol onder de grond

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [KANDIDAAT] Diederik Jekel
« Reactie #10 Gepost op: 7-01-2017, 22:36:55 »
Objectief de meest mollerige kandidaat van deze aflevering ::jaja:: Vond geen envelop en wees de verkeerde richtingen aan in het meest verdwaalde duo.

Vond ook zijn slimme voortouw in de bioscoop iets profileerderigs - ofwel gewoon iets Diederiks dus.
...óf niet!

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Diederik Jekel
« Reactie #11 Gepost op: 7-01-2017, 22:51:43 »
Opvallend (m.i.); vaak was het zo dat de kandidaat die tijdens test géén namen noemde er vervolgens ook uit vloog.
Diederik is de enige die géén namen noemt...
En hij is geen afvaller.

Hij spreekt over 2 categorieën mensen;
Óf: "Jij bent écht niet de Mol" óf  "risicokandidaten".

Kijken wat hij bij de volgende test doet.
Omnia vincit amor

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [KANDIDAAT] Diederik Jekel
« Reactie #12 Gepost op: 7-01-2017, 23:08:03 »
mij eerst gevoel gaat uit dat diederik de mol is
hier een hint

Diederik zij kijk  de grond voor bruine envelop waar bevindt zicht de mol onder de grond
Sterker nog, hij zegt letterlijk: ik heb gefocust op de grond in de hoop dat ...
Waar leeft een mol? Onder de grond (was in moltalk). Maar waar komt een mol boven de grond? In de hoop! (de molshoop, bedoel ik). :P
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Diederik Jekel
« Reactie #13 Gepost op: 7-01-2017, 23:17:06 »
Hij gedroeg zich wel het meest verdacht bij de opdrachten. Maar leek ook heel nerveus bij de executie. Kan ook heel goed gespeeld zijn natuurlijk, maar ik streep hem toch nog even weg als mol.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Diederik Jekel
« Reactie #14 Gepost op: 7-01-2017, 23:21:06 »
Hij doet mij denken aan Edo, een klunzige acterend-domme kandidaat.

Offline Maxwest

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Diederik Jekel
« Reactie #15 Gepost op: 8-01-2017, 01:31:25 »
In de tweede opdracht leek hij me just net super fanatiek. Toen ze de opdracht te horen kregen riep hij meteen "Prisoner's Dilemma!" super enthousiast. Daarna probeerde hij ook zijn eigen huid te redden door te opperen dat ze voor de grootste uitligger moesten gaan, ipv emotioneel zeggen dat de hardste lieger geen vrijstelling mocht.

Offline mnoon16

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Diederik Jekel
« Reactie #16 Gepost op: 8-01-2017, 01:37:25 »
Wat mij erg opviel was het volgende:

Naar mijn mening zou in de tweede opdracht de vrijstellingen perse gevonden moeten worden omdat anders de opdracht in de bioscoop niet door zou kunnen gaan. De enige persoon die dit zou kunnen 'regelen' is de mol. De mol wilde dus in het groepje zitten die in de helikopter zat.

Nu zegt Diederik naar mijn idee iets
bijzonders in zijn biecht direct na de
opdracht waarbij ze de tickets moesten zoeken in het bos. Namelink het volgende:

"Als je dan hoort dat het vierde ticket gevonden is, ja dan gaat er heel veel door je hoofd heen. Van ja wat betekent dit nou? Je weet eigenlijk niks anders dan dat de eerste stap in voor jou het meest vette avontuur van je leven gefaald is."

Zou zijn eerste molactie hiermee gefaald zijn?

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: [KANDIDAAT] Diederik Jekel
« Reactie #17 Gepost op: 8-01-2017, 08:21:00 »
Zou zijn eerste molactie hiermee gefaald zijn?
Als de mol per se een helicopterticket zou moeten vinden in het bos, is dat gemakkelijk te regelen, omdat de mol weet waar hij moet zoeken.

Net zoals vorig jaar in de metro waarbij mol Klaas in de sleutelpositie werd geplaatst, vind ik dit soort georchestreerde opdrachten (als inderdaad de vrijstellingen en het vraagteken gevonden moeten worden) maar niks. Je kunt nu niet zeggen dat de mol liever op de grond zou blijven, alhoewel dat nog steeds het meest waarschijnlijk is omdat die vrijstellingen en wie ze krijgt de mol niets interesseren en het geld wel.

Op basis van "follow the money" zou Diederik best wel eens de mol kunnen zijn (zie hier)
« Laatst bewerkt op: 8-01-2017, 09:14:30 door molton »
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline hrvdg7

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Diederik Jekel
« Reactie #18 Gepost op: 8-01-2017, 09:40:58 »
Wat was Diederik nerveus bij de executie. Dit had hij ook bij de perspresentatie. Mol zenuwen of toch kandidaat zenuwen?  ???

Offline 053Timo

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Diederik Jekel
« Reactie #19 Gepost op: 8-01-2017, 09:43:25 »
Diederik was vooral de eerste helft van de aflevering wel héél veel aan het woord. Aangezien de mol vaak minder in beeld komt omdat hij/zij in dezelfde tijd als de kandidaten ook testimonials moet maken voor de laatste aflevering lijkt hij mij een onwaarschijnlijke mol.