Auteur Topic: [KANDIDAAT] Jeroen Kijk in de Vegte  (gelezen 133488 keer)

Offline slenting

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #100 Gepost op: 18-01-2017, 07:53:20 »
Jeroen door de microfoon in de heli: thank you for flying with mol airways. Zo gezegd... zo gedaan (gevlogen met de mol? die dat zojuist heeft gezegd?).

Van zijn Wikipedia pagina:

Sinds 2007 is Kijk in de Vegte ook te horen als de stem aan boord van alle toestellen van luchtvaartmaatschappij Transavia.

Hij heeft dus wel enige ervaring met het gebruiken van z'n stem voor luchtverkeer   ::tandpastasmiley::

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #101 Gepost op: 18-01-2017, 15:12:46 »

Het kwam voorbij in Moltalk.

Wanneer als ik vragen mag? Na de ontknoping van 2015 was er namelijk geen Moltalk meer..
...óf niet!

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [KANDIDAAT] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #102 Gepost op: 18-01-2017, 18:09:12 »
Als ik zo dat filmpje zie van Jeroen als Elvis (link hier: https://www.youtube.com/watch?v=uEeOxaYz__s, ik weet even niet meer in welk topic dit besproken wordt), dan denk ik toch echt dat hier nog een opdracht aan vast heeft gezeten. Misschien was dit bijvoorbeeld wel de het extra pakketje in aflevering 1? Dat hier iets in stond, en dat je je moest laten ontvoeren? Roos en Jeroen waren hierbij namelijk. Waarom Thomas dan niet? Jeroen heeft flink zijn best gedaan daar op het podium, dat is toch niet voor niks?
Meer L

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #103 Gepost op: 18-01-2017, 18:17:08 »
Als ik zo dat filmpje zie van Jeroen als Elvis (link hier: https://www.youtube.com/watch?v=uEeOxaYz__s, ik weet even niet meer in welk topic dit besproken wordt), dan denk ik toch echt dat hier nog een opdracht aan vast heeft gezeten. Misschien was dit bijvoorbeeld wel de het extra pakketje in aflevering 1? Dat hier iets in stond, en dat je je moest laten ontvoeren? Roos en Jeroen waren hierbij namelijk. Waarom Thomas dan niet? Jeroen heeft flink zijn best gedaan daar op het podium, dat is toch niet voor niks?

Nah, ik denk dat we niet te ver door moeten denken. Dat pakketje was gewoon een verhoginkje zodat je de vrijstellingen meteen mooi zag liggen als je het kistje opende. Als we alle opdrachten aan elkaar gaan linken wordt het wel heel ingewikkeld. ::rofl:: Jeroen maakte er gewoon het beste van. En zo te zien heeft ie zich best vermaakt die avond.
« Laatst bewerkt op: 18-01-2017, 18:19:09 door Heinz »

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [KANDIDAAT] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #104 Gepost op: 18-01-2017, 19:41:22 »
Nah, ik denk dat we niet te ver door moeten denken. Dat pakketje was gewoon een verhoginkje zodat je de vrijstellingen meteen mooi zag liggen als je het kistje opende. Als we alle opdrachten aan elkaar gaan linken wordt het wel heel ingewikkeld. ::rofl:: Jeroen maakte er gewoon het beste van. En zo te zien heeft ie zich best vermaakt die avond.
Dat zeker!!! Wat een ervaring. Oh ik zou zo graag mee willen doen met WIDM  ::bravo::
Meer L

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [KANDIDAAT] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #105 Gepost op: 19-01-2017, 15:53:49 »
Dat pakketje was gewoon een verhoginkje zodat je de vrijstellingen meteen mooi zag liggen als je het kistje opende.

Ik zag (vermoedelijke) gaten in de zijkant van dat kistje. Als ze de sleutel niet zouden vinden, hadden ze daar nog in kunnen kijken.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #106 Gepost op: 19-01-2017, 18:00:35 »
Grappig dat je er zo veel achter zoekt g-r. Ik heb het plaatje nog geen seconde anders gezien dan gewoon een geinig plaatje. ::oordoppen:: 8) :-X

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #107 Gepost op: 19-01-2017, 19:21:01 »
Ik denk ook dat er meer achter dat horen, zien en zwijgen gezocht wordt dan er is. Bovendien, hoeveel van die verhaaltjes naar hints voor Jeroen ook zijn: Waar heeft hij nu echt lopen Mollen? Het blijft natuurlijk Wie Is De Mol? en niet Wat Is De Hint?

(jammer dat Geinstein dit jaar trouwens nergens te bekennen is)

Wel... :-X

Offline mastermol

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #108 Gepost op: 19-01-2017, 19:57:39 »
Ik denk ook dat er meer achter dat horen, zien en zwijgen gezocht wordt dan er is. Bovendien, hoeveel van die verhaaltjes naar hints voor Jeroen ook zijn: Waar heeft hij nu echt lopen Mollen? Het blijft natuurlijk Wie Is De Mol? en niet Wat Is De Hint?

Wel... :-X


Jeroen is de enige die alles hoort wn ziet, en dus als enige niets mist. 2 weken geleden al gemeld op dit forum. In het voorfilmpje van afl.3 zie je als laatste de groep bij elkaar. Wederom alleen jeroen die de camera in blijft kijken. Of dit hints zijn naar de mol?
Geen idee, maar het valt wel op!


Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #109 Gepost op: 19-01-2017, 20:03:37 »

Jeroen is de enige die alles hoort wn ziet, en dus als enige niets mist. 2 weken geleden al gemeld op dit forum.

Dat het hier al 2 weken op het forum staat, verandert niets aan mijn gevoel uiteraard. ;)

Offline mastermol

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #110 Gepost op: 20-01-2017, 02:03:59 »
Hierbij nog even de verdenkingen richting Jeroen uit aflevering 2. Sommige waren misschien al gedeeld, maar ik heb in ieder geval 1 nieuwe toegevoegd.


Aflevering 2:
Jeroen is rond 15:00 in een hotelkamer de teksten aan het oefenen voor het elvis optreden.
(tijdstip zichtbaar op zijn horloge: http://wieisdemol.avrotros.nl/afleveringen/player/video/jeroen-als-elvis-presley/ )
Hij heeft dus veel tijd om zich voor te bereiden, aangezien hij pas om 23:15 uur optreedt.
Wat ik opvallend vind:
De Karaokeband speelt vanaf 21:00 uur in het cafe. Jeroen treedt pas om 23:15 uur op.
Als Jeroen geen andere opdrachten te doen had, waarom zou zijn optreden dan pas om 23:15 starten? Dan hadden ze al om 21 uur kunnen beginnen. Het ging uiteindelijk maar om een heel kort stukje optreden wat getoond werd.
Het enige dat ik hierbij kan verzinnen is dat Jeroen eerst nog wat moest doen bij de kermisopdracht. (schieten op de kandidaten)

Over de band die optreedt: deze band heet 'Karaoke from Hell'. op hun webiste staat een kalender en kan je ook terugkijken in 2016 waar ze opgetreden hebben. (
Wat opvalt: Het optreden van 18 mei waarin Jeroen optreedt ontbreek in deze kalender! Is dat toevallig net een foutje op de website? of is het bewust niet opgenomen in de kalender om molloten niet op een spoor te brengen. ( dat was bijna gelukt, maar vanwege de facebook post van deze band kon met zekerheid vastgesteld worden dat Jeroen 18 mei ook echt zijn optreden heeft gedaan )

Verder ook opvallend: De band heeft pas in augustus op Youtube een uitgebreid eigen filmpje van 'the dutch Elvis' geplaastst.
Waren ze vergeten om dit direct na het optreden op youtube te plaatsen? Of hadden ze instructie gekregen om daar 3 maanden mee te wachten, zodat het filmpje niet vroegtijdig zou uitlekken, en ook niet makkelijk een link gelegd kon worden met WIDM. 

Bij het doen van de test aan het eind van het programma zie je bij Jeroen achter in beeld 'Guild' staan. ( geen heel duidelijke hint aangezien het dan eigenlijk Guilt had moeten zijn. Maar als je het uitspreekt klintk het wel hetzelfde :) )


En dan nog de laatste hint (denk ik..)  die ik vanavond pas tegenkwam:
Aflevering 2 even terugkijken, en dan stil zetten rond tijdstip 51:36. Hier wordt heel kort een klein deel van een gebouw getoond. Foto heb ik toegevoegd bij dit bericht.
Omdat het beeld onduidelijk wordt gemaakt door iets wat door het scherm heen gaat, valt het gewoon op. Waarom zo onduidelijk beeld, dat kan meestal maar 1 ding betekenen: een hint!
Precies tijdens dit fragment hoor je Art zeggen 'het doen en laten van de mol'.
1 en 1 = 2; dit moet wel een hint zijn.

Ik heb even gezocht, en ook gevonden welk gebouw het is.
Het gebouw dat getoond wordt is het Hilton hotel in Portland, en het zou mij niet verbazen als de kamer in beeld is gebracht waar de mol heeft overnacht. 
[ als dat klopt, dan kan er maar 1 persoon de mol zijn; Roos zat in Vegas en het hotel waar Diederik verbleef werd in beeld gebracht en is niet het Hilton hotel ]

Detail: het Hilton hotel ligt vlakbij de rechtbank waar de laatste opdracht werd opgenomen. [ 3 minuten loopafstand ]


Toch best veel hints voor een kandidaat die bijna niet in beeld kwam in aflevering 2.
Of alle hints kloppen is de vraag, maar het zijn wel zaken die ik in ieder geval vind opvallen.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #111 Gepost op: 20-01-2017, 08:28:58 »
[ als dat klopt, dan kan er maar 1 persoon de mol zijn; Roos zat in Vegas en het hotel waar Diederik verbleef werd in beeld gebracht en is niet het Hilton hotel ]

Afgaande op de beelden verbleef Diederik in Hampton Inn Portland Airport ("by Hilton"). Er is ook een Hampton Inn Portland-East, maar dat heeft een verdieping minder, en het 6-hoekige Hampton Inn bord is er anders geplaatst ten opzichte van het gebouw. De hotelkamer lijkt op die zoals te vinden op de websites en bv. Tripadvisor. Het lijkt er zeker niet een in het Hilton hotel.

Overigens heeft Diederik zijn schoenen aan op bed, een beetje vreemd! Het zou natuurlijk kunnen dat de beelden met Diederik er wel gemaakt zijn, maar dat hij na de opnamen ervan naar het Hilton hotel is verhuisd, en Jeroen (die eerst nog de stad in moest op zoek naar een Elvis-outfit) toch in Hampton Inn heeft geslapen.

Offline Milk

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Vacht up!
Re: [KANDIDAAT] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #112 Gepost op: 20-01-2017, 12:39:46 »
http://wieisdemol.avrotros.nl/afleveringen/player/video/jeroen-als-elvis-presley/

 ::rofl:: ::rofl:: ::rofl:: ::rofl::

Hilarisch, onze Jeroen als Elvis. Hij zong suspicious minds o.a. Een van zijn lievelingsnummers.
Waarom zou hij echt zoveel moeite, en zijn best, doen? Er zit toch echt nog iets aan vast, dat kan niet anders. Hij moet echt voorbereiden en teksten leren etc. Dit blijft grappig en apart tegelijk....

Omdat je toch niet af wilt gaan voor een publiek? Omdat hij het echt superleuk vond? Lijken me best goede redenen om je best te doen.
No Milk today???

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [KANDIDAAT] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #113 Gepost op: 20-01-2017, 12:59:07 »
Omdat je toch niet af wilt gaan voor een publiek? Omdat hij het echt superleuk vond? Lijken me best goede redenen om je best te doen.
Makkelijk hoe snel miscommunicatie kan gaan  ;) Ik bedoel: waarom moet hij echt een opdracht uitvoeren/ iets doen. Terwijl de overige twee het zelf mogen indelen? Alleen Jeroen krijgt echt een opdracht qua actie van de maker. Roos mag door LV struinen en Diederik moet op een kamer zitten. Is toch wel echt iets anders?
Meer L

Offline Milk

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Vacht up!
Re: [KANDIDAAT] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #114 Gepost op: 20-01-2017, 13:02:51 »
Makkelijk hoe snel miscommunicatie kan gaan  ;) Ik bedoel: waarom moet hij echt een opdracht uitvoeren/ iets doen. Terwijl de overige twee het zelf mogen indelen? Alleen Jeroen krijgt echt een opdracht qua actie van de maker. Roos mag door LV struinen en Diederik moet op een kamer zitten. Is toch wel echt iets anders?

Vond Art leuk  ::ok::

Oh en moest Roos niet op zoek naar een Elvis? Of had ze dat verzonnen?
No Milk today???

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [KANDIDAAT] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #115 Gepost op: 20-01-2017, 13:05:15 »
Vond Art leuk  ::ok::

Oh en moest Roos niet op zoek naar een Elvis? Of had ze dat verzonnen?
Art heeft wel de tijd van zijn leven ;-)  ::rofl::
Meer L

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #116 Gepost op: 20-01-2017, 13:14:22 »
Vond Art leuk  ::ok::

Oh en moest Roos niet op zoek naar een Elvis? Of had ze dat verzonnen?

Dit was Art's favoriete aflevering, zo las ik vooraf aan afl.2. Wellicht heeft hij de opdrachten met Elvis zelf bedacht?

Offline Milk

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Vacht up!
Re: [KANDIDAAT] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #117 Gepost op: 20-01-2017, 13:17:00 »
Dit was Art's favoriete aflevering, zo las ik vooraf aan afl.2. Wellicht heeft hij de opdrachten met Elvis zelf bedacht?

Volgens mij wel, las ik net ergens..? Ook is het natuurlijk een leuk verhaal voor in de rechtbank. Als Jeroen nou had gezegd dat hij eieren was gaan eten, was het niet zo bijzonder  ;)
No Milk today???

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #118 Gepost op: 20-01-2017, 13:23:47 »
Volgens mij wel, las ik net ergens..? Ook is het natuurlijk een leuk verhaal voor in de rechtbank. Als Jeroen nou had gezegd dat hij eieren was gaan eten, was het niet zo bijzonder  ;)

De clou was : er moesten 2 ongeloofwaardige ware verhalen zijn om het geloofwaardige ware verhaal ongeloofwaardig te maken.
Als u begrijpt wat ik bedoel  ;)
(dit schepte een dilemma voor de 3 wie er moest gaan liegen. Eigenlijk was de enige optie voor hen precies zoals ze het hebben gedaan)

Offline Milk

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Vacht up!
Re: [KANDIDAAT] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #119 Gepost op: 20-01-2017, 13:28:33 »
De clou was : er moesten 2 ongeloofwaardige ware verhalen zijn om het geloofwaardige ware verhaal ongeloofwaardig te maken.
Als u begrijpt wat ik bedoel  ;)
(dit schepte een dilemma voor de 3 wie er moest gaan liegen. Eigenlijk was de enige optie voor hen precies zoals ze het hebben gedaan)

Ja het klopte inderdaad precies. Blijf me dan toch afvragen hoe gescript het dit jaar allemaal is, terwijl me dat eerder niet zo boeide. Ik probeer me nu Roos en Diederik als Elvis voor te stellen.
No Milk today???